Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeikään ei pidä enää koskea, mutta nykyeläkeläisiltä, joilla hyvä eläke, on varaa ottaa

Vierailija
06.04.2024 |

Ei voi olla niin, että yli 65-vuotiaat eivät osallistu Purran leikkaus- talkoisiin. Eläkekatto voisi olla hyvin 2000 euroa (käteen).

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!

Me tarvitaan niitä tukia mm sen vuoksi että eläkeläiset on työssä ja vie meiltä työpaikat. Eikö teille mikään riitä?

Eikös se ole sitten ihan sama käydä ryöstämässä työssäkäyvien palkat. Ovat ahneet vieneet ne työpaikat.

Vierailija
22/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ap ensin viemällä eläke isovanhemmiltasi ja vanhemmiltasi.

Oman äitini eläke on nettona 1600€. Asumiskulut 350€/kk. Hyvin voisi ottaa vaikka 500€ pois ja silti pärjäisi loistavasti. Varallisuutta satoja tuhansia euroja. Voisi muuttaa pienempään asuntoon ja käyttää säästöjään. Minun tulot 595€ josta asumiskuluihin menee puolet. Elän koko ajan säästöilläni. Mitä sen jälkeen? Viimeinen pilleri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös jokainen voisi säästää ihan omat eläkkeensä?

Niinhän me olemme saatana tehneetkin.

Ei edelleenkään pidä paikkaansa. Voisiko edes tutustua aiheeseen ennen kuin avaa suunsa? 

Ilmoitettu disinformaationa.

Minä olen tutustunut aiheeseen ja olen eläkkeellä jonka olen itse säästänyt. Pidä sinä turpasi kiinni.

Vierailija
24/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!

Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.

Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).

Älä omia harhojasi yleistä toisten käsityksiäsi  ja keksi että niin ne törpöt ajattelevat.

Olen teininä tullut tellin piiriin joten minulla ei ole noin lapsellisia käsityksiä 

Me tavisihmiset emme ome päättäneet yhtään mitään,  jos talousmiehet ovat tehneet virheitä, syytä heitä äläkä ryhmää nimeltä eläkeläiset.

Vierailija
26/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tarvitaan niitä tukia mm sen vuoksi että eläkeläiset on työssä ja vie meiltä työpaikat. Eikö teille mikään riitä?

Eikös se ole sitten ihan sama käydä ryöstämässä työssäkäyvien palkat. Ovat ahneet vieneet ne työpaikat.

Pitäisi kieltää palkkatyön tekeminen jos saa eläkettä. Nuorille töitä että pääsevät elämän alkuun. Vanhat voi harrastaa bingoa tai jotain.

Vierailija
27/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtio haluaa säästöjä, niin virkamiesten palkkoja voitaisiin leikata alaspäin. Työeläkkeitä on mahdotonta leikata pienemmiksi säästöjen aikaansaamiseksi, koska työeläkkeet eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkerahastoista. 

Vierailija
28/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman äitini eläke on nettona 1600€. Asumiskulut 350€/kk. Hyvin voisi ottaa vaikka 500€ pois ja silti pärjäisi loistavasti. Varallisuutta satoja tuhansia euroja. Voisi muuttaa pienempään asuntoon ja käyttää säästöjään. Minun tulot 595€ josta asumiskuluihin menee puolet. Elän koko ajan säästöilläni. Mitä sen jälkeen? Viimeinen pilleri?

Sinä kai olet se kuuluisa henkilö joka myisi vaikka oman äitinsä?  

Aatteleppa kun äitykkö kuolee kuka luuseri saa ne sadat tuhannet? 

Vierailija
29/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu se välillä vähän epäreilulta, että vanhempieni tilillä saldo vaan kasvaa ja itse velkaannun tai jään nollille joka kuukausi. Jatkossa vyö vielä kiristyy, kun asumistuki loppuu.

Vierailija
30/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olipa se alkupääoma palkansaajalta tai työnantajalta, niin eikö näitä eläkepääomia SIJOITETA eläkeyhtyiöissä? Sitähän he kai siellä nimenomaan tekevät?

Ei niistä itse maksetuista te-prosenteista kerry kymmenien vuosien ja tuhansien edestä eläkettä, vaan niillä tehdyt sijoitukset ovat poikineet lisää rahaa. Näin ollen vaikka nykyiset palkansaajat *maksaisivatkin* nykyisiä eläkkeitä, ei se eläkeläisen eläke muodostu kokonaisuudessaan toisten palkkarahoista otetusta rahoista. Varmaan suurin osa on sijoitustuottoa. Eläkeyhtiöillä oli ainakin jokin aika sitten rahaa kuin roskaa, ja ne ovat suuri syy siihen, miksi Suomea pidetään vauraana maana.

Vierailija
31/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.

Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).

Linkki väitteellesi? Kun nimenomaan on.

Lopetetaan eläkemaksut ja katsotaan miten kauan riittää rahaa jättieläkkeisiin.

Vierailija
32/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no onhan ne sisarukset vähän reppanoita kun mies elättää, maksaa oikeat laskut. Minä en aio ottaa mitään, eikä äiti minulle perintöä jätäkään. Toivottavasti testamenttaa sen homekämppänsä jollekin kissayhdistykselle. Hvetti kymmeniä vuosia kuunnellut kitinää miten on niin köyhää elämää ja satoja tuhansia euroja tileillä ja sijoituksissa. Aina vaatimassa jotain ilmaiseksi vaikka olisi varaa maksaakin. Eipä ole minun onneksi tarvinnut kitistä vaikka tulot 1/4 suunnilleen hänen tuloistaan. Eipä ahneelle mikään riitä.

Vierailija
33/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valtio haluaa säästöjä, niin virkamiesten palkkoja voitaisiin leikata alaspäin. Työeläkkeitä on mahdotonta leikata pienemmiksi säästöjen aikaansaamiseksi, koska työeläkkeet eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkerahastoista. 

Työeläkemaksuista menee rahaa niihin rahastoihin. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty.

Vierailija
34/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on hänen mukaansa satoja tuhansia. Olisiko aika siirtää tuloja enemmän nuoremman sukupolven suuntaan?

Vierailija
35/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia Kelan tuet niin, että niitä maksettaisiin vain vuosi. Asumistuki, tt-tuki, elatustuki ja mitä niitä nyt on.

Maksakaa itse asumisenne, isät lastensq elatuksen, tt-tuki ym.

Vierailija
36/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkemaksuista menee rahaa niihin rahastoihin. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty.

Toki näin. Olen ollut yrittäjänäkin ja työllistänyt itse itseni ja omat yelit maksanut ihan omasta pussista. Mutta työeläkerahastot ovat markkanaehtoisia sijoitusrahastoja, ja viime kädessä sijoitustoiminnan tuottoprosentit määräävät, kuinka paljon on varaa eläkkeitä maksaa.

Vierailija
37/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kieltää palkkatyön tekeminen jos saa eläkettä. Nuorille töitä että pääsevät elämän alkuun. Vanhat voi harrastaa bingoa tai jotain.

Samalla logiikalla pitäisi opiskelijoilta kieltää työn tekeminen, jotta eläkeläisille riittäisi töitä. Opiskelijat keskittykööt opiskeluun opintorahan ja -lainan turvin.

Vierailija
38/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Purra muka voisi päättää eläkeyhtiöiden rahoista?   Käsi toisten taskuilla?

Aivan! Jos eläkkeestä jää käteen yli 2 tonnia, on suuriman osa siitä maksanut eläkeyhtiö. Valtio maksaa työeläkkeistä vain kansaneläkkeen suuruisen osan, ellei sitten kyse ole entisestä valtion eläkeläisestä, joita heitäkään ei kovin montaa ole.

Ei. Noin 85%:ia siitä eläkkeestä on maksanut nykyiset töissäkäyvät eläkemaksuina! Älkää meitä syyttäkö, vaan syyttäkää suomalaista eläkejärjestelmää! Kun olitte töissä, niin teidän eläkemaksuja ei rahastoitu tarpeeksi! Ja homma taipui pahaksi, kun ette tehneet tarpeeksi lapsia, jotka niitä teidän eläkkeitä täällä työelämässä maksaisi!

Tuokaan ei pidä paikkaansa, sillä työnantajan maksuosuus on suurempi kuin työntekijöiden.

https://www.tela.fi/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakemaksut/

"Vuonna 2024 yksityisalojen työntekijöiden eläkelain eli TyEL:n mukainen työeläkemaksu on keskimäärin 24,81 prosenttia työntekijälle maksettavasta palkkasummasta. Työntekijän maksuosuus tästä on alle 53-vuotiailla ja 63 vuotta täyttäneillä työntekijöillä 7,15 prosenttia ja 5362-vuotiailla 8,65 prosenttia. Työnantajan maksuosuus on keskimäärin 17,34 prosenttia."

Vierailija
39/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki väitteellesi? Kun nimenomaan on.

Älä puhu paskaa.

HS: Laskelma: Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen

Jos olen 40 vuotta keskipalkkaisessa työssä ja yhdessä työnantajan kanssa maksan noin 25% palkkaa vastaavan summan rahastoihin, niin tuossa ajassa rahaa osaltani on kertynyt noin miljoona euroa 3% korolla laskettuna. Jos olen eläkkeellä 25 vuotta, niin minulle voisi maksaa joka vuosi 40 000 e eläkettä, mutta jostain tuntemattomasta syystä saankin vain 27 000 e/v. Kuka siis on vienyt osan eläkesäästöistäni ja miksi sanotaan, että nuoret maksavat eläkkeeni? Olen 44 vuoden ajan maksanut eläkevakuutusmaksuja (alle 23v iässä maksettuja ei lasketa osaksi eläkettäni), joten mihin maksuni ovat menneet?

Vierailija
40/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta verottaja voisi tyhjentää tileiltä kaikki yli 2000 euron menevät summat, jos säästetyistä eläkkeistäkin voidaan ottaa. Siten maksat ensin verot, sen jälkeen työnantaja maksaa palkan tilillesi ja samantien verottaja leikkaa osansa. Jokainen saa saman 2000 e tai vähemmän ja kaikki ovat onnellisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi