Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset palaavat maitojunalla ulkomailta kylmään Suomeen?

Vierailija
05.04.2024 |

Joskus. Mitä syitä on. Miten sen voi välttää? Eikö maavalinta menekään putkeen. Onko vaihtoehtona muu kuin Suomi.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee opiskelun hintaan: Eikö alkuperäinen kommentoija valittanut Suomen veroista? Kuitenkin se maksuton koulutus pitää saada. Pieni ristiriita tässäkin.

Miksi sen maksuttoman koulutuksen takia pitäisi asua koko elämä Suomessa?

Riittää että asuu sen aikaa, kun lapset sitä tarvitsevat. :D

Nyt puhuttiin opiskelusta. Ooiskelijat harvwmmin lapsia. Ei vanhempien tartte asua itse Suomessa, jos heidän aikuinen lapsi opiskelee Suomessa. :D

Vierailija
62/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee opiskelun hintaan: Eikö alkuperäinen kommentoija valittanut Suomen veroista? Kuitenkin se maksuton koulutus pitää saada. Pieni ristiriita tässäkin.

Miksi pitäisi asua Suomessa, kun lapset opiskelevat? He voivat asua opiskellessaan missä haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule tiettyyn aikaan tappavan kuumaa käristymistä siellä etelässä. Et ole tainnut maailman uutisia seurata.

Vierailija
64/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin opiskelusta. Ooiskelijat harvwmmin lapsia. Ei vanhempien tartte asua itse Suomessa, jos heidän aikuinen lapsi opiskelee Suomessa. :D

Nyt näet lapset suomalaisilla silmillä. Eli lapset vdduun häiritsemästä heti kun mahdollista.

Lisäksi on helpompaa kun lapset opiskelee ensin pari vuotta suomea lukiossa ennen varsinaista opiskelua.

Vierailija
65/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule tiettyyn aikaan tappavan kuumaa käristymistä siellä etelässä. Et ole tainnut maailman uutisia seurata.

+35 on ihanaa!

Vierailija
66/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitojunasta puhuvat vain pahansuovat ihmiset. Sellaiset joilla ei itsellä riitä rahkeet lähteä.

Mä olen aina ajatellut, että mikään ei ole ikuista ja että aina voi palata. Minutkin toi "takaisin" työ, joka kuitenkin on matkahommaa.

Kuten joku jo sanoi, aika aikaansa kutakin.

Jos rahaa ja terveyttä riittää sitten joskus, olisi ihannetilanne viettää muualla Euroopassa talvet - mun haave on Italia - ja Suomessa kesät.

Harmi. Itse puhun siitä myös hyvässä merkityksessä, vaikka voihan se joillekin olla huono asia jos ei haluaisi lähteä ulkomailta kotiin. Jos joku menisi pieleen, voisi itsekin palata junalla mansikkamaidon äärelle ja nuorena niin kävikin toisella paikkakunnalla. ap 

Kyllä minä olen ymmärtänyt tuon maitojunan, (jota meillä päin sanotaan maitoautoksi), ihan leppoisana ja huumorilla heitettynä. 

Kun aikoinaan menin liian aikaisin synnärille ja sitten tyhjin toimin kotiin, sanottiin minulle siihen "tulitkos maitoautolla takaisin" ;)

Vierailija
67/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten asut Suomessa, jos muualla olisi parempi?

Yksinkertainen vastaus on että monimutkaisista syistä ja kaikki ei aina ole niin yksinkertaista.

Vierailija
68/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näet lapset suomalaisilla silmillä. Eli lapset vdduun häiritsemästä heti kun mahdollista.

Lisäksi on helpompaa kun lapset opiskelee ensin pari vuotta suomea lukiossa ennen varsinaista opiskelua.

Eli jokin ulkomaa on paras paikka, kunhan ensin on itse käyty koulut Suonessa ja sitten vielä lapsetkin kasvatettu Suomessa aikuiseksi ja jopa sen yli?

Huomaatko mitään ristiriitaa? Tällä tyylillä sinne ulkomaille unelmien maahan pääsee joskus viidenkympin jälkeen jos sittenkään.

Sitä ulkomaille muuttoa odotellessa elämä hujahtikin siellä kamalassa Suomessa, jossa kaikki on huonosti.

Vierailija
69/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki välttämättä ole jossain noin etelässä.

Palelen helposti joten nautin 40 asteen helteestäkin kun muistin että vaihtoehtona on jatkuva jäätyminen.

Vierailija
70/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se etelässä asuva muuttaa toiseen maahan jossa ei ole niin kuuma tai alueelle, jos saa luvat. Miksi pitäisi just Suomeen tulla takaisin.

Vierailija
71/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tutuista kukaan ei ole tullut takaisin. Muuttivat Ruotsiin, Puolaan, Irlantiin ja Portugaliin. 

Vanhempani ovat puolet vuodesta Espanjassa. Kahden viime vuoden aikana ovat kyllä tulleet siihen tulokseen, että lisäävät sielläoloaikaansa. Se on iso päätös, mutta sää on suurin tekijä. Aiemmin tulivat maaliskuussa Suomeen. Nyt ei ennen vappua ole turvallista liikkua ulkona. Ja syksyllä on pimeää.

Vierailija
72/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä maasta tekisi silloin edes hyvän asuinmaan, jos ihminen ei osaa edes maan kieltä?

Lähes joka maassa voi myös opiskella englanniksi. Miten siinä maassa luulee voivansa myöhemmin asua ja työskennellä, jos ei osaa mitään siellä käytettyä kieltä edes opiskelun verran?

Miten niin "edes" opiskelun verran? Yliopistoon päästäkseen pitää olla huippukorkea kielitaso. Voi osata maan kieltä oikein hyvin ja pärjätä tavallisessa elämässä eikä sillä silti kelpaa yliopistoon. Tuollaiselle kielitasolle pääseminen vie aikaa, siksi sanoinkin että pitää suunnitella (ja opiskella).

Englanniksi opiskelu on usein sitten taas moninkertaisesti kalliimpaa.

Vierailija
73/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajattelen.  Ei stana yhtään prkeleen jäämurikkaa ENÄÄ!

OSOITE ON->>>>

Vierailija
74/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu maa mustikka, oma maa mansikka.

Ainoo vasn että mansikkamaassa on nykyään liikaa mustikoita.

Vierailija
75/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä maasta tekisi silloin edes hyvän asuinmaan, jos ihminen ei osaa edes maan kieltä?

Lähes joka maassa voi myös opiskella englanniksi. Miten siinä maassa luulee voivansa myöhemmin asua ja työskennellä, jos ei osaa mitään siellä käytettyä kieltä edes opiskelun verran?

Miten niin "edes" opiskelun verran? Yliopistoon päästäkseen pitää olla huippukorkea kielitaso. Voi osata maan kieltä oikein hyvin ja pärjätä tavallisessa elämässä eikä sillä silti kelpaa yliopistoon. Tuollaiselle kielitasolle pääseminen vie aikaa, siksi sanoinkin että pitää suunnitella (ja opiskella).

Englanniksi opiskelu on usein sitten taas moninkertaisesti kalliimpaa.

Pääsääntöisesti suomalaisten on erittäin helppoa päästä ulkomaille opiskelemaan. Muissa EU/ETA-maissa suomalainen opiskelee samaan hintaan kuin paikallinenkin opiskelija. Jos maassa on maksuton koulutus, se on sitä suomalaisillekin. Lähes joka maassa voi opiskella myös englanninkielisillä linjoilla.

Jos sama henkilö selittelee Suomeen paluuta maksuttomalla opiskelulla ja samaan hengenvetoon itkee Suomen veroja, on siinä kieltämättä mielenkiintoinen logiikka. 

Vierailija
76/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tulee opiskelun hintaan: Eikö alkuperäinen kommentoija valittanut Suomen veroista? Kuitenkin se maksuton koulutus pitää saada. Pieni ristiriita tässäkin."

Taisi olla joku muu kommentoija. En ollut siinä ketjussa. En siis ole valittanut veroista. ap

Vierailija
77/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitojunasta puhuvat vain pahansuovat ihmiset. Sellaiset joilla ei itsellä riitä rahkeet lähteä.

Mä olen aina ajatellut, että mikään ei ole ikuista ja että aina voi palata. Minutkin toi "takaisin" työ, joka kuitenkin on matkahommaa.

Kuten joku jo sanoi, aika aikaansa kutakin.

Jos rahaa ja terveyttä riittää sitten joskus, olisi ihannetilanne viettää muualla Euroopassa talvet - mun haave on Italia - ja Suomessa kesät.

Harmi. Itse puhun siitä myös hyvässä merkityksessä, vaikka voihan se joillekin olla huono asia jos ei haluaisi lähteä ulkomailta kotiin. Jos joku menisi pieleen, voisi itsekin palata junalla mansikkamaidon äärelle ja nuorena niin kävikin toisella paikkakunnalla. ap

Maitojunalla palaaminen on negatiivinen ilmaisu, ei neutraali tai varsinkaan hyvä. "Myöhemmin käsitys maitojunalla palaamisesta on laajentunut käsittämään muussa oppimisessa epäonnistumista ja palaamista kurssia suorittamatta keskeyttäneenä, kansainvälisessä urassa epäonnistumista sekä esimerkiksi tv-kilpailuista putoamista". Sen viesti on siis että on vähän luuserina joutunut palaamaan synnyinsijoilleen kun on epäonnistunut jossain.

Vierailija
78/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanniksi opiskelu on usein sitten taas moninkertaisesti ka

No sehän on selvää. Alkuperäinen kysymys kuitenkin oli että miksei joku opiskellut ulkomailla, että opiskelua varten ei tarvitse tulla Suomeen, joten sanoin vain että se riippuu maasta. Itse en menisi vain mihin tahansa "ulkomaahan" ihan vain siitä ilosta. Jos on ensin ollut jossain EU:n ulkopuolisessa maassa ja siellä on tuollaiset mainitsemani vaatimukset opiskelulle, voi olla että se näitä vaatimuksia täyttämätön tulee sitten Suomeen opiskelemaan eikä välttämättä mene vielä johonkin kolmanteen maahan.

Vierailija
79/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paluu pitää nimetä maitojunalla palaamiseksi. Kävin ja nyt tulin takaisin, siinä se.

Vierailija
80/140 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite ajattelen.  Ei stana yhtään prkeleen jäämurikkaa ENÄÄ!

OSOITE ON->>>>

Meinasin, että Suomessa on kylmä ja jäisiä kelejä monta kuukautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan