Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaa-aika ei voi mennä jatkuvasti niin, että olemme väsyneitä ja yritämme vain toipua työn rasituksesta

Vierailija
05.04.2024 |

Työ ei saaa viedä tehokkuusvaatimuksineen meistä kaikkia mehuja, vaan energiaaa ja elämäniloa pitää riittää vielä iltoihin ja viikonloppuihinkin.

Työyhteisössä olisi hyvä puida työpaikan asioita niiin, että työmurheita ei tarvitsisi viedä liiikaa pohdittavaksi kotiin puolison kanssa.

Tulisi tehdä mukavia, virkistäviä, palautttavia ja rentouttavia asioita vapaa-aikana.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työlliset uupuu taakkansa alle ja toisille ei töitä millään riitä. Ehdottomasti pitäisi suorittaa töiden uusjako. Neli ja kolmipäiväiset työviikot kaikille. Työttömyys poistuu. 

Kannatan tuota. 

Päättäjät ei kuitenkaan oikeasti halua töitä lähes kaikille. Bisnekset kärsii, kun ei ole puoli-ilmaisia orjia saatavilla runsaasti, vaan työvoimasta on pulaa ja pyytävät (mokomat) palkkaa. 

Vierailija
42/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on löytänyt tuollaisen työn missä noin on, niin kertokaa mulle, vaihdan sille alalle heti.

Itse it-alalla, ja on kyllä niin rankkaa, että mihinkään "palauttavaan" toimintaan en vapaa-ajalla pysty, olen työpäivän jälkeen ihan kuiviin puristettu. Aivot ei jaksa kuin istua sohvalla ja tuijottaa ajatustoimintaa tai tarkkaavaisuutta vaatimattomia realityjä. Kaljakin maistuu helposti liian hyvin, kun elämä on niin tympeää jatkuvan uupumuksen takia. Kesälomalla ainoastaan ehtii vähän toipua paremmin. Muu aika on selviytymistaistelua.

Alkoholi pilaa yöunen laadun moneksi yöksi, joten tuo on ehkä huonoin mahdollinen apu tilanteeseen. Mitä jos alkaisit pitää huolta itsestäsi sen sijaan. Vaikka vain keskityt terveelliseen syömiseen ja pieneen liikuskeluun kotona samalla kun järjestät itsellesi syötävää. Tanssi? Sii

Kai ymmärrät että tuota menoa kadut katkerasti vanhana, jos sinne asti elät, ja todennäköisesti menetät sitä ennen työkykysi. Kun menet tarpeeksi syvälle ja pitkään viimeisillä ylikierroksilla mitä koneesta irtoaa niin siitä ei ihminen toivu välttämättä ikinä ja fyysisen puolen sairauksiakin puhkeaa.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on löytänyt tuollaisen työn missä noin on, niin kertokaa mulle, vaihdan sille alalle heti.

Itse it-alalla, ja on kyllä niin rankkaa, että mihinkään "palauttavaan" toimintaan en vapaa-ajalla pysty, olen työpäivän jälkeen ihan kuiviin puristettu. Aivot ei jaksa kuin istua sohvalla ja tuijottaa ajatustoimintaa tai tarkkaavaisuutta vaatimattomia realityjä. Kaljakin maistuu helposti liian hyvin, kun elämä on niin tympeää jatkuvan uupumuksen takia. Kesälomalla ainoastaan ehtii vähän toipua paremmin. Muu aika on selviytymistaistelua.

Alkoholi pilaa yöunen laadun moneksi yöksi, joten tuo on ehkä huonoin mahdollinen apu tilanteeseen. Mitä jos alkaisit pitää huolta itsestäsi sen sijaan. Vaikka vain keskityt terveelliseen syömiseen ja pieneen liikuskeluun kotona samalla kun järjestät itsellesi syötävää. Tanssi? Sii

Huhhuhhuh, tulipa paha olo sun puolesta. Ja samaan aikaan tuntui hetken helpottavalta, kun joku oikeesti ymmärtää tämän tason missä voimat on. Mä ymmärrän todella tuon, että se pieni juominen tuo sen ainoan armon hetken että säilyy joku inhimillisyys elämässä. Vaikka sen tietää, että ei ole todellakaan se paras vaihtoehto. Mut mistä voimat toimia toisin. Tällä menolla vaan nopeuttaa sitä kulkua varmaan hautaan. 

T. Se ope

Vierailija
44/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan mennyt noin. Teen töissä vain omat hommani enkä stressaa turhista. 

Vierailija
45/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla nousi kyyneleet silmiin kun luin tämän. Tiedän mitä se on kun on käyttänyt kaiken älyllisen voimansa tyhjiin ja sitten yrittää vielä puristaa lisää. Ajattelee pelaavansa jotakin kivaa peliä, mutta ei oikeastaan jaksa edes lukea ohjeita. Miettiä hahmonsa nimeä, lajia, vaatteita tai yhtään mitään. Jaksa tutustua miljoona sivua pitkään logiikkan miten mikäkin hahmo missäkin combatissa menestyy tai mitäänmiettiä sitä sun tätäoikein pohtia jotta voi tehdä optimaalisia ratkaisuja joka tilanteessa  No joo, ne asiat mitkä mun mielestä jossain määrin palauttaa aivoja on hikiliikunta, sauna, hyvä ruoka, alkoholi, musiikki. Sellainen ajanviete missä voi nauttia erilaisista fyysisistä tuntemuksista eikä siinä tarvitse ratkaista yhtään mitään. Mielihyvä ja omasta kehosta nauttiminen.

Vierailija
46/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan mennyt noin. Teen töissä vain omat hommani enkä stressaa turhista. 

Minkä alan töitä teet?

Vierailija
47/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet?

Vierailija
48/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lyhentäminen tai keventäminen auta. Vaikka töitä ei olisi ollenkaan niin voimat on poissa joka tapauksessa. Syytän ulkoavaruuden energiavamppyyreitä.

Vierailija
49/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus on uusi normaali. 

Vierailija
50/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, niinhän sen pitäisi mennä, tai siis ei saisi mennä. Fakta on se että aika harvassa on ne, joita työnteko ei kuormita liikaa. Vai löytyykö täältä joku?

Mä olen opetustyössä ja töiden jälkeen en kyllä jaksa Yhtään mitään. Alanvaihto suunnitteilla.

Se alan vaihto ei auta. Ellet vaihda myös elintasoasi, ja ala joksikin kukkakranssiensitojaksi kesämarkkinoille.

Vierailija
51/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla työn sankari, eli stakhanoviitti.

Työpaikoilla pitäisi olla erikseen semmoiset pyhätöt t. mausoleumit, joihin kaikista hätisimmät työn sankarit päätyvät, niin niitä voisi sitten käydä ihailemassa ja osoittamassa kunnioitustaan Suurelle Työntekijälle...

Vierailija
52/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se ihannemaailmassa olisi, ettei menisi noin, mutta kyllä minulla on kohta 30 vuotta kestäneen työurani ajan aina noin mennyt. Ei ole muuten kuin kesälomalla jaksanut juuri muuta kuin työtä ja työstä toipumista. Kovasti odotan, että tekoäly tulisi auttamaan niin, että ihmiset voisi tehdä vähän vähemmän töitä. Olisi elämää muutenkin kuin kesälomalla ja ehkä eläkevuosina, jos sinne asti saa terveenä elää.

Ihan ihmisäly riittää, kunhan sitä olisi päättäjien päässä. Osa-aikatyötä pitää alkaa tukea, työtä jakaa siten useammalle, kaikille syntyy samalla vapaata, palautumisaikaa. Palkat ylöspäin, pakolliset elinkustannukset alaspäin, ehkä sitten täällä haluaisi edelleenkin lisääntyä muutkin kuin uskikset ja ulkkikset. Tulisi pidemmällä tähtäimellä yhteiskunnalle halvemmaksi. Mutta ei, raha ja tehokkuus on tärkeintä...

Vierailija
53/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työlliset uupuu taakkansa alle ja toisille ei töitä millään riitä. Ehdottomasti pitäisi suorittaa töiden uusjako. Neli ja kolmipäiväiset työviikot kaikille. Työttömyys poistuu. 

Ei missään nimessä, sitten sitä vasta oltaisiinkin uupuneita, kun joutuisi tekemään vielä pidempää päivää, vaikka saisikin yhden lisäpäivän vapaata. Jos nyt on 8h työpäivien jälkeen aivan rättiväsynyt eikä kiinnosta liikkua tai harrastaa töiden jälkeen, niin miten sitten, kun työpäivä olisi pari tuntia pidempi, ei ikinä! 

Mieluummin lyhennetty työpäivä viitenä päivänä viikossa, vaikka 80% työpäivästä. Olisi vielä töiden jälkeen virtaa. En ikinä ole ollut niin motivoitunut kuin silloin, kun sain tehdä 60% työpäivää. Työt sujui tehokkaammin ja virtaa oli työpäivien jälkeenkin. 

Vierailija
54/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se menekään kun kotona ei ala uusi työpäivä. Ulkoilua, löhöilyä, streemausta töllöstä ja tilausruokaa. Lapsettomana on oikein leppoisaa.

Vierailija
55/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se ihannemaailmassa olisi, ettei menisi noin, mutta kyllä minulla on kohta 30 vuotta kestäneen työurani ajan aina noin mennyt. Ei ole muuten kuin kesälomalla jaksanut juuri muuta kuin työtä ja työstä toipumista. Kovasti odotan, että tekoäly tulisi auttamaan niin, että ihmiset voisi tehdä vähän vähemmän töitä. Olisi elämää muutenkin kuin kesälomalla ja ehkä eläkevuosina, jos sinne asti saa terveenä elää.

Ihan ihmisäly riittää, kunhan sitä olisi päättäjien päässä. Osa-aikatyötä pitää alkaa tukea, työtä jakaa siten useammalle, kaikille syntyy samalla vapaata, palautumisaikaa. Palkat ylöspäin, pakolliset elinkustannukset alaspäin, ehkä sitten täällä haluaisi edelleenkin lisääntyä muutkin kuin uskikset ja ulkkikset. Tulisi pidemmällä tähtäimellä yhteiskunnalle halvemmaksi. Mutta ei, raha ja tehokkuus on tärkeintä...

Eiku Meitä on tällä maapallolla liikaa!

Vierailija
56/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan sanoa että nyt olisi loistava hetki pysähtyä ja miettiä oletko alkoholisoitumassa työpaikan takia. Ei ole sen arvoista. Eikö tuossa tilanteessa jos jo juo ahdistukseensa kannattaisi arvostaa itseään sen verran että alat etsiä parempia työoloja? Ei ole yksinkertaista mutta kai tuossa nyt jotain on alettava tehdä toisin ennen kuin vedät itsesi burn outiin tai alkoholisoidut. 

En minä usko että tuo alkoholinkäyttö tuosta mihinkään muuttuu. Samanlaista tissuttelua se on ja varmaan tulee aina olemaan, tiedän monia muitakin jotka on koko ikänsä tissutelleet, eikä siitä ole koskaan sen dramaattisempaa alkoholisoitumista seurannut. Toki tissuttelemallakin, kun sitä lähes päivittäin tekee, viikottaiset alkoholimäärät on reippaasti eri kaikkien suositusten, joten voi olla että terveys pettää. Mutta jotenkin ei jaksa edes välittää. Mitäpä sillä on väliä, kun ei minua kukaan jää edes kaipaamaan, kun ei ole perhettä eikä ystäviä eikä mitään.

Parempien työolojen etsiminen... Koitin minä tuossa jossain vaiheessa miettiä jotain muuta. Mutta en oikein keksinyt mitä voisin tehdä. Ihmisten kanssa olen huono, luulen että olen diagnosoimaton autisti itse asiassa, joten ei mitään hoitoaloja tai muita ihmisaloja. Fyysisesti raskaat tai seisomatyöt ei onnistu terveyssyistä. Ikää on sen verran jo, ettei pitkiä kouluja enää lähdetä käymään. Ja onhan sitä myös sinkkutaloudessa asunto- ja autolaina, jotka hankaloittaa opiskeluja tai pienipalkkaisempaan työhön vaihtamista.

Hassua kyllä, minä itse uskon täysin että pärjään eläkeikään asti. Olen pärjännyt jo yli 20 vuotta, pärjään loputkin. Olen varmaan aika raato kun eläkkeelle lähden, mutta tulipahan tehtyä. Jonkun työn sankarimitalin voisivat antaa, kun olen koko elämäni työlle uhrannut ja tuottanut valtiolle hyvin verotuloja, ja kuolen varmaan pian pois ettei tarvitse edes eläkettä kauaa maksaa, optimaalinen kansalainen suorastaan (sarkasmi).

Vierailija
57/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piesty ja nälkäinen koira ei jaksa vastustaa yhtä paljon. Ei siinä sen suurempaa mysteeriä taustalta löydy. 

Vierailija
58/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä, sitten sitä vasta oltaisiinkin uupuneita, kun joutuisi tekemään vielä pidempää päivää, vaikka saisikin yhden lisäpäivän vapaata. Jos nyt on 8h työpäivien jälkeen aivan rättiväsynyt eikä kiinnosta liikkua tai harrastaa töiden jälkeen, niin miten sitten, kun työpäivä olisi pari tuntia pidempi, ei ikinä! 

Mieluummin lyhennetty työpäivä viitenä päivänä viikossa, vaikka 80% työpäivästä. Olisi vielä töiden jälkeen virtaa. En ikinä ole ollut niin motivoitunut kuin silloin, kun sain tehdä 60% työpäivää. Työt sujui tehokkaammin ja virtaa oli työpäivien jälkeenkin. 

Eiköhän hän tarkoittanut kolmea taai neljää 8-tuntista päivää. Suosittelen lämpimästi. Oma kokemus 6-tuntisesta (osittaisella hoitovapaalla) oli se, että jouduin tekemään 8 tunnin työt 6 tunnissa.

Vierailija
59/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tiedän mitä se on kun on käyttänyt kaiken älyllisen voimansa tyhjiin ja sitten yrittää vielä puristaa lisää. Ajattelee pelaavansa jotakin kivaa peliä, mutta ei oikeastaan jaksa edes lukea ohjeita. Miettiä hahmonsa nimeä, lajia, vaatteita tai yhtään mitään. Jaksa tutustua miljoona sivua pitkään logiikkan miten mikäkin hahmo missäkin combatissa menestyy tai mitäänmiettiä sitä sun tätäoikein pohtia jotta voi tehdä optimaalisia ratkaisuja joka tilanteessa"

Siis tämä. Kun AHDISTAA ajatuskin että pitäisi ajatella jotain, ratkaista ongelmia, optimoida, oppia, koska olet jo työpäivänä käyttänyt aivojen kapasiteetin tuollaiseen loppuun. Kun toivot että olisi myös täysin ei-haastavia pelejä, joiden vaikeustaso olisi 2-vuotiaalle sopiva ja jossa voisi vain hyppiä ja pomppia värikkäissä maisemissa, ilman minkään sortin haasteita, koska pelihaasteetkin löy päälle valtavan stressin ja sitten pelaaminen on lopetettava.

Vierailija
60/127 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se menekään kun kotona ei ala uusi työpäivä. Ulkoilua, löhöilyä, streemausta töllöstä ja tilausruokaa. Lapsettomana on oikein leppoisaa.

En sanoisi. Haluaisin liikkua ja harrastaa, mutta työpäivien jälkeen on niin uupunut, että haluaa vain nukkua eikä kiinnosta liikkua mihinkään. Lihon vain sohvalla ja odotan, että pääsen nukkumaan, kun aamulla pitää taas nousta luonnottoman aikaisin töihin. Ainoastaan viikonloppuisin on virkeä ja jaksaa nousta salille ja ulos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi