Mitä te muut omistusasunnossa olevat teette asumistuen loppuessa?
Olen yh pienellä palkalla. Yhdellä lapsista sellaisia sairauksia etten pysty tekemään kokopäivätyötä. Saamme nyt muutaman satasen asumistukea. Asuntolainaa on paljon.
Asumistuki siis loppuu vuoden lopussa kokonaan. Lapsi on pyörätuolissa ja meillä on asunto maan tasalla sekä tehty ramppeja jne. Joten tosi hankala muuttaakaan mihinkään. Jos tämän edes saisi myytyä jäisi hiukan rahaa niin ettei vuokra-asuntoonkaan saisi juuri tukea.
Mitä ihmettä teen? Palkkani on nettona n. 1300e kuussa. Emme siis tämän vuoden jälkeen saa mistään mitään tukea. Halvimmatkin vuokra-asunnot on täällä lähemmäs 1000e/kk.
Kommentit (155)
Missä ihmeen todellisuudessa yhteiskunnan pitäisi kustantaa sinun omaisuutesi kartuttaminen?!
Tosiaanko meinaat, että omistusasujalle pitäisi maksaa asumistukea jolla sitten voisi kattaa yhtiövastikkeet jne, jotta sitten sillä (osa-aika)töillä tienatulla palkalla voi lyhentää lainaa?!
Ei saakeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyl ne hoitovastikkeen varmaan maksaa, eli ei se kokonaan lopu, sossu tai joku ainakin maksaa
ne sanoo että myy kämppäs.
Kämppä voi olla syrjässä eikä ostajia näy eikä kuulu!
No se taas ei ole yhteiskunnan syytä.
Mä meen ainakin sossuun ja pyydän apua. Ihan oon omillani tullut ikäni toimeen. Nyt saa yhteiskunta ruveta auttaan meitäkin. Ei kai ne lapsia kadulle pistä.
Laskin, että kun haen nyt toimeentulotukea, saavatkin maksaa viisinkertaisesti enemmän ihan tota perustoimeentuloa, en viitti enää kitkuttaa, ja monin verroin lisää sitten. Haen lääkkeet, silmälasit, passit jne.
Osa-aikatyötä en enää hae, että vaara joutua töihin minimaalistuu. Eihän täyspäivätöitä ees ole enää paljon missään.
täh...en ole ikinä mitään tukia hakenut/saanut, enkä tule hakemaan
Omassa asunnossa asuvat eivät tarvitse mitään asumistukia. En minäkään vaikka silpputöitä teen.
Pistät sen kämppäsi lihoiksi ja elät omilla rahoillasi. Nautit siitä, että olet toisten piikkiin saanut kerryttää varallisuuttasi. Ei ihan kaikille nimittäin jaella rahaa varallisuuden kerryttämistä varten, että hyvin onnistuit huijaamaan tukirahoilla omaisuutta itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Omassa asunnossa asuvat eivät tarvitse mitään asumistukia. En minäkään vaikka silpputöitä teen.
Entä kun silpputyösi loppuvat, tai jos sairastut?
Vierailija kirjoitti:
Pistät sen kämppäsi lihoiksi ja elät omilla rahoillasi. Nautit siitä, että olet toisten piikkiin saanut kerryttää varallisuuttasi. Ei ihan kaikille nimittäin jaella rahaa varallisuuden kerryttämistä varten, että hyvin onnistuit huijaamaan tukirahoilla omaisuutta itsellesi.
Omistusasuntoon maksettavalla asumistuella ei edelleenkään kerrytetä kenenkään omaisuutta, vaan sitä maksetaan vastikkeen maksamista varten! Jos ihminen ei enää ikänsä puolesta työllisty, niin minkä takia lyötyä pitäisi vielä lyödä?
Ikinä en ole saanut asumistukea, en nuorena vuokra-asuntoon enkä myöhemmin omistusasuntoon. Periaatteeni on aina ollut se, että omillaan täytyy pärjätä ja olen pärjännyt. Matalapalkka-aloilla olen työskennyt aina, edelleenkin, mutta yli varojeni en ole elänyt koskaan. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakityö niin vuokraa vuokra-asunto ja sinne pitäisi kyllä asumistuen tulla. Entinen asunto samoin vuokralle. Voitat rahallisesti vaikka asumistukea alennetaan pääomatulojen perusteella.
Jos asunto on syrjässä ja vielä huonokuntoinen, niin mitään kunnollista vuokralaista ei sinne saa!
Eikö lapsi muka ole oikeutettu vammaistukeen ja sinä omaishoidontukeen?
Eletään niinkuin ennenkin. Me ei olla koskaan saatu omistusasuntoon asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun silpputyösi loppuvat, tai jos sairastut?
Työmarkkinatuki ja tt-tuki käyttöön. Tai jos muu ei auta, kämpää myyntiin ja itse vuokralle.
t. toinen silpputyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan pitää hankkia kenellekään omistusasuntoa?
Eipä ole ikinä tullut edes mieleeni hakea omistusasuntoon mitään asumistukea
No eihän sitä asumistukea maksetakaan kuin yhtiövastikkeeseen, eli ei sitä lainan lyhentämiseen saa.
Vaikea tilanne sinulla. Olen yh. On velkaa asunnosta. Koskaa en ole saanut toimeentulotukea tai asumistukea.
Voimia Sinulle ja lapsillesi, Ap! Olen sydämestäni pahoillani että jo vaikeassa tilanteessasi lisätään vielä enemmän taakkaa.
Neuvoisin Sinua ottamaan hyvissä ajoin yhteyttä sossuun, toivottavasti saisitte apua.
Kaikkea hyvää elämäänne!
Kämppä myyntiin ja muutatte vuokralle. Helppoa kuin heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap kerrytä varallisuutta kenenkään piikkiin. Varallisuutta toisten piikkiin kerryttävät asuntosijoittajat vuokralaistensa asumituilla.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole saanut asumistukea, en nuorena vuokra-asuntoon enkä myöhemmin omistusasuntoon. Periaatteeni on aina ollut se, että omillaan täytyy pärjätä ja olen pärjännyt. Matalapalkka-aloilla olen työskennyt aina, edelleenkin, mutta yli varojeni en ole elänyt koskaan. Suosittelen muillekin.
Periaate on ihan hyvä ja näin tulee ollakin, mutta ikävä kyllä niitä töitä ei riitä kaikille edelleenkään! Sinunkin matalapalkkatyösi voi loppua esim.automaation myötä tai voit sairastua! Ehkä yhteiskunnan apu kelpaa sitten Sinullekin!
Jos on vakityö niin vuokraa vuokra-asunto ja sinne pitäisi kyllä asumistuen tulla. Entinen asunto samoin vuokralle. Voitat rahallisesti vaikka asumistukea alennetaan pääomatulojen perusteella.