Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut omistusasunnossa olevat teette asumistuen loppuessa?

Vierailija
04.04.2024 |

Olen yh pienellä palkalla. Yhdellä lapsista sellaisia sairauksia etten pysty tekemään kokopäivätyötä. Saamme nyt muutaman satasen asumistukea. Asuntolainaa on paljon.

Asumistuki siis loppuu vuoden lopussa kokonaan. Lapsi on pyörätuolissa ja meillä on asunto maan tasalla sekä tehty ramppeja jne. Joten tosi hankala muuttaakaan mihinkään. Jos tämän edes saisi myytyä jäisi hiukan rahaa niin ettei vuokra-asuntoonkaan saisi juuri tukea. 

Mitä ihmettä teen? Palkkani on nettona n. 1300e kuussa. Emme siis tämän vuoden jälkeen saa mistään mitään tukea. Halvimmatkin vuokra-asunnot on täällä lähemmäs 1000e/kk.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoja on myös maantasalla. Ota yhteyttä Kelaan, koska selkeästi et ole hakenut kaikkia tukia, joihin olet oikeutettu. Sairaan lapsen hoitoon saa rahallista tukea ja vuokralla saat asumistukeakin. 

Vierailija
82/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet voinut saada muutaman satasen asumistukea omistusasuntoon? Olen itse köyhä (omistusasuntoon on päästy kiinni siksi, että se on itse rakennettu - lainaa on silti meidän tuloihin nähden aika paljon) ja yrittänyt kerta toisensa jälkeen laskea, mutta en millään keinolla saanut laskua päätymään edes yhteen sataseen.

Oletko koskaan laittanut hakemusta? Itse saan vajaa 300€/kk omistusasuntoon. Kokopäivä työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näin monimutkaiseen kuvioon jaksa perehtyä, mutta iltalehdykässä yksi rouva valitti, kun on oma omakotitalo ja asumistuki lopetetaan, niin hän ei voi enää kartuttaa varallisuuttaan asumistuella, että voisi ostaa parempitasoisen omakotitalon.

Vierailija
84/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppä myyntiin ja muutatte vuokralle. Helppoa kuin heinänteko. 

On todella helppoa, jos kämppä ei mene kaupaksi! 

Vierailija
85/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menee, kun laittaa hinnan kohdilleen. 

Vierailija
86/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se tosiaan täällä ulisemalla menekään. Mutta kun laittaa sen oikeasti myyntiin, saattaapa mennäkin. Ei se ota jos ei annakaan. Ainakin kannattaa yrittää eikä vain ruikuttaa yhteiskunnalta rahaa. 

Vierailija
87/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Puoliomistus. Lähisukulainen pakottaa minut asumaan omistusasunnossa, eli en saa lähteä vuokralle. Varmaan voi tulla ongelmia jos raha ei enää riitä. Koiranruokaako pitää syödä vai elää ilmalla.

Höpöhöpö. Voit lähteä vuokralle. Jos omistatte asunnon yhdessä, et voi sitä myydä ilman toisen omistajan hyväksyntää.

Vierailija
88/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet voinut saada muutaman satasen asumistukea omistusasuntoon? Olen itse köyhä (omistusasuntoon on päästy kiinni siksi, että se on itse rakennettu - lainaa on silti meidän tuloihin nähden aika paljon) ja yrittänyt kerta toisensa jälkeen laskea, mutta en millään keinolla saanut laskua päätymään edes yhteen sataseen.

Oletko koskaan laittanut hakemusta? Itse saan vajaa 300€/kk omistusasuntoon. Kokopäivä työssä.

Haista vit tu! Just tollasten takia tukia vähennetään! Eikö hävetä?

Vierailija
89/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi hävetä? Jos palkka ei riitä elämiseen, totta kai silloin haetaan tukia.

t. kokopäivätyössä oleva, joka saa asumistukea ja jopa hieman tt-tukea palkan päälle

Vierailija
90/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla trolli tämä aloitus, kun ap ei vastaile mitään. 

Vierailija
91/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain opiskeluaikoina asumislisää osana opintotukea. Sen jälkeen en ole tukia anonut vaan asunut sellaisissa asunnoissa, joihin minulla on ollut varaa. Nyt asun omakotitalossa.

Vierailija
92/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menee, kun laittaa hinnan kohdilleen. 

Ilmaiseksiko se pitäisi antaa? 

Vierailija
93/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Puoliomistus. Lähisukulainen pakottaa minut asumaan omistusasunnossa, eli en saa lähteä vuokralle. Varmaan voi tulla ongelmia jos raha ei enää riitä. Koiranruokaako pitää syödä vai elää ilmalla.

Suomessa on sodittu, neuvoteltu, ammuttu omia sukulaisia, tehty työtä, rakennettu ja äänestetty vaaleissa. Olemme saaneet vapaan maan. Lähisukulainen ei pakota sinua uhtään mihinkään. Piste.

Vierailija
94/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se tosiaan täällä ulisemalla menekään. Mutta kun laittaa sen oikeasti myyntiin, saattaapa mennäkin. Ei se ota jos ei annakaan. Ainakin kannattaa yrittää eikä vain ruikuttaa yhteiskunnalta rahaa. 

Jos asut syrjäseudulla ja aikoinaan ahkeralla työllä saanut itsellesi omistusasunnon, säästänyt sen pienestä palkasta, myöhemmin jäänyt työttömäksi ja ikäsi puolesta et enää työllisty, olet työmarkkinatuen varassa, asut siinä omassa huonokuntoisessa asunnossasi, jota varmasti kukaan ei osta. Luovut asunnostasi ilmaiseksi ja muutat johonkin kunnan vuokraslummiin kaikenmaailman höpösakin sekaan! Enpä kadehdi tätäkään kohtaloa! 

Vierailija
95/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädä elämä varojen mukaan. Kämppä myyntiin, sinä ja pennut vuokralle. Ei kiinnosta maksella teidän asuntoa, loiset.

Vierailija
96/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielenterveydelle olisi nyt kyllä ihan ehdoton juttu saada merenrantatalo. Tämä nykyinen yksiö ei oo mun juttu. On varmaan ok jos maksatte mun ylisuurta asuntolainaa kun tälleen sh tuloilla se on vähän nihkeää. Mutta kun mä haluun ja tartten niin kyllä mun se pitää saada! 

Vierailija
97/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on pieni. Asumistukeahan ei suurituloisille makseta! 

Vierailija
98/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielenterveydelle olisi nyt kyllä ihan ehdoton juttu saada merenrantatalo. Tämä nykyinen yksiö ei oo mun juttu. On varmaan ok jos maksatte mun ylisuurta asuntolainaa kun tälleen sh tuloilla se on vähän nihkeää. Mutta kun mä haluun ja tartten niin kyllä mun se pitää saada! 

Edelleenkään asumistuesta ei makseta mitään asuntolainoja! 

Vierailija
99/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säädä elämä varojen mukaan. Kämppä myyntiin, sinä ja pennut vuokralle. Ei kiinnosta maksella teidän asuntoa, loiset.

Koirilla on pentuja, ihmisillä lapsia! 

Vierailija
100/155 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa asuntovelkaa palkalla ja vastiketta tuilla - voi ihan yhtä hyvin sanoa, että jän itse maksaa vastikkeen ja tuista maksetaan muutama satanen asuntolainaa (kerrytetään verorahoilla tämän yhn omaa varallisuutta). Tämä on väärin! 

myyt sen asunnon tai otat käänteistä asuntolainaa. Jos sinulla on rahoja omaan elämiseen (asunnossa rahat kiinni) niin sinä otat ne käyttöön selvitäksesi lastesi elättämisestä! Sen jälkeen vasta tukia anomaan - käyttämään toisten verorahoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan