Tämän päivän työpaikat katsottu parissa minuutissa, ei löytynyt töitä
Näyttävästi tässä pitää tosissaan lähteä ulkomaille töihin, parasta aikaa petraan enkun kieltä vanhasta kirjasta joka jäänyt jostain kielikurssista parin vuoden takaa. Katsoin työmarkkinatorin ja kuntarekryn, eikä ainuttakaan potentiaalista vapaata paikkaa löytynyt. Oli varhaiskasvatuksen opettajille paljon avoimena, mutta en ole tuohon koulutettu. Etsittiin myös sairaanhoitajia ja lääkäreitä, ei koulutusta. Katsoin jopa Helsingin tarjonnan vaikka Oulun lähellä asun, ei ollut töitä. Ihan oikeasti, vai onko heinäkuu aina näin hiljainen? Siitä on aikaa, kun viimeksi olen ollut työtön joten vähän kyllä mietityttää, että joutuuko sitä sata vuotta nyt olemaan työtön.
Ei ole häävi tilanne olla työtön, kun mitään ei voi tehdä, kuin istua kuumassa asunnossa. Ei voi matkustella, eikä mitään. Kaiken lisäksi olen saanut jonkun kesäflunssan, turhauttaa. Onhan sitä paljon haaveita, omakotitalosta lähtien, mutta kai ne haaveeksi jääkin, kun eihän työttömänä ole varaa mitään ostella eikä tehdä.
Kommentit (17)
Mihinkä maahan ajattelit mennä, Saksaan vai?
Vierailija kirjoitti:
heinäkuu on aina hiljainen kuukausi, kun moni yrittäjä silloin lomalla ja rekryt seisoo
Teidän tehtaalla on aina heinäkuussa hiljaista.
Samaa katsoin, täällä töitä vain rakennusmiehille, konekuskeille ja terveysalan ammattilaisille. Itsellä ei ole ajokorttia, terveysalan koulutusta tai rakentamisen taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä maahan ajattelit mennä, Saksaan vai?
Sudanissa tarvitaan kuulemma ahkeria työläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa katsoin, täällä töitä vain rakennusmiehille, konekuskeille ja terveysalan ammattilaisille. Itsellä ei ole ajokorttia, terveysalan koulutusta tai rakentamisen taitoja.
Sama täällä pienellä paikkakunnalla jossa asun, niin miesvaltaisille aloille kyllä töitä löytyy, mutta ei naisille. Alkanut kiinnostamaan Ruotsi ja Norja maana, mutta siellä pitää osata ruotsia, olen jo katsonut töitä ja lähes kaikki työpaikkailmoituksissa vaatimuksena ruotsinkieli tai norja. En osaa. Englanti ihan ok, että pärjäisin sillä tyyliin jossain Espanjassa ja sieltäkin jo töitä katsonut Baronan ja Staffpontin kautta. En sulje pois Espanjaan lähtöä, jos en Suomesta töitä saa. En ole vielä ollut kuin kuukauden työtön, joten vielä en tee hätiköityjä päätöksiä, kun Suomi on kuitenkin kotimaani ja ensisijaisesti tänne vielä haluan jäädä. Kreikasta myös katsonut töitä, mutta Espanja vie ehkä voiton, Espanjassa aika huono asuntotilanne vain. Dubai myös kiinnostaisi, kun siellä ei ole tuloveroa ja palkasta jäisi hyvästi käteen, mutta sitten siellä varmasti vaaditaan jo parempaa englannin kielentaitoa. Minulla englannin kielen osaaminen on perustasolla, ammattisanastoa en ole juuri osannut Suomen työpaikoissa vaikka varmasti senkin oppisi. Pitäisi vain rohkeammin puhua kieliä. Saksan alkeet myös hallussa ja Sveitsi myös maana kiinnostaisi. Meitä työttömiä on nyt paljon ja kilpailu kovaa Suomessa, joten ehdottomasti ulkomaita pidän myös mielessä jos en nyt työllisty.
Miten sulla ei ole säästöjä, jos siitä on kauan, kun olet ollut viimeksi työtön? Jos itse joutuisin nyt työttömäksi, niin rahat riittäisivät useammaksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla ei ole säästöjä, jos siitä on kauan, kun olet ollut viimeksi työtön? Jos itse joutuisin nyt työttömäksi, niin rahat riittäisivät useammaksi vuodeksi.
Ei säästöjä ole tarkoitus käyttää perus elämiseen. Työttömän saadaan ansiosidonnaista tai työmarkkinatukea. Työttömän ei todellakaan säästöjä käytetä, eikä tuhlailla, vaan silloin laitetaan tiukemmalle vain lompakkoa.
Mä laitoin avoimen hakemuksen juuri neljään paikkaan. Vaikkei avoimia työpaikkoja juuri nyt ole, niin niitä saattaa tullakin. Ainakin omalla alallani.
Noh, sanotaan suoraan: et sinä sinne ulkomaillekaan mene, jos englantia pitää erikseen opetella ja vielä kirjasta. Ei sitä sieltä kirjasta opita.
Vierailija kirjoitti:
Noh, sanotaan suoraan: et sinä sinne ulkomaillekaan mene, jos englantia pitää erikseen opetella ja vielä kirjasta. Ei sitä sieltä kirjasta opita.
Et sinä ainakaan tuollaisella asenteella. Mistä näitä katellisia ruikuttajia aina ilmaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks tuttu lähti ruotsiin töihin eikä osannut sanaakaan ruotsia
Vierailija kirjoitti:
Mene purkamaan tuota pahaa oloa johonkin muualle. Harmittaako kun itse et koskaan lähtenyt.
Kaikille työttömille sanon sen verran, että työtön tila ei kestä ikuisesti, varmasti vielä tärppää.
eiks se duunitori oo paras työpaikka sivusto
Vierailija kirjoitti:
eiks se duunitori oo paras työpaikka sivusto
Duunitorissa samat työpaikat kuin työmarkkinatorissa.
heinäkuu on aina hiljainen kuukausi, kun moni yrittäjä silloin lomalla ja rekryt seisoo