Mitä te muut omistusasunnossa olevat teette asumistuen loppuessa?
Olen yh pienellä palkalla. Yhdellä lapsista sellaisia sairauksia etten pysty tekemään kokopäivätyötä. Saamme nyt muutaman satasen asumistukea. Asuntolainaa on paljon.
Asumistuki siis loppuu vuoden lopussa kokonaan. Lapsi on pyörätuolissa ja meillä on asunto maan tasalla sekä tehty ramppeja jne. Joten tosi hankala muuttaakaan mihinkään. Jos tämän edes saisi myytyä jäisi hiukan rahaa niin ettei vuokra-asuntoonkaan saisi juuri tukea.
Mitä ihmettä teen? Palkkani on nettona n. 1300e kuussa. Emme siis tämän vuoden jälkeen saa mistään mitään tukea. Halvimmatkin vuokra-asunnot on täällä lähemmäs 1000e/kk.
Kommentit (155)
Onko mahdollista saada lapselle tukea tai toimeentulotukea? Sivutuloja kotoa käsin? Edes kyselyihin vastaamalla? Kyllä asiat järjestyy, nyt tämä muutos aika vaan on epäselvää ja stressaavaa.
Itse asun yksin omassa asunnossa ja ei ole työkyvyttömänä muuta mahdollisuutta kuin syödä vähemmän ja jättää joitakin lääkkeitä ostamatta. Ellen saa kämppää vaihdettua halvempaan.
kyl ne hoitovastikkeen varmaan maksaa, eli ei se kokonaan lopu, sossu tai joku ainakin maksaa
Vaikea sanoa kun en ole koskaan saanut asumistukea, mulla on velaton n. puolen miljoonan kiinteistö.
En tiedä. Puoliomistus. Lähisukulainen pakottaa minut asumaan omistusasunnossa, eli en saa lähteä vuokralle. Varmaan voi tulla ongelmia jos raha ei enää riitä. Koiranruokaako pitää syödä vai elää ilmalla.
"Jos tämän edes saisi myytyä jäisi hiukan rahaa niin ettei vuokra-asuntoonkaan saisi juuri tukea. "
No tämähän on vain asia! Mikä tässä on muka se ongelma? Sekö, että ongelmasi on ratkaistu eikä ole enää mitään provoiltavaa av:lla?
Tuikkaan talon tuleen ja menen vankilaan ja lapset huostaanotetaan. Näin se valtio säästää. Mitäpä sitä ihminen ei tekisi rakastavan isanmaan puolesta.
Nipistetään muista menoista niin paljon kuin mahdollista. Asuntolainaa ei ole enää paljoa jäljellä, marraskuussa lähtee viimeinen erä joten sen jälkeen jää 300e euroa enemmän käteen.
En ole koskaan saanut asumistukea.
En edes yh:na
Tee mitä tykkäät, kunhan maksat verosi.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho ei taida osata puhua ukrainaa niin hyvin kuin on annettu ymmärtää. Paperista lukeminen sujuu ilmeisesti paremmin kuin vapaamuotoinen keskustelu.
Puhemies Halla-aho kävi Kiovassa viimeksi viime vuoden marraskuussa. Hän piti silloin Ukrainan parlamentille puheen ukrainan kielellä, joka ihastutti ukrainalaisia.
Nyt toisella visiitillään puhemies Halla-aho vastasi myös yleisön kysymyksiin ja sai aplodit lausuttuaan yhden fraasin ukrainaksi.
-Hyvä kysymys, mutta jatkan englanniksi, jos sallitte, sanoi Halla-aho.
No ei se varmaan minua auta, puhukoot vaikka Norjaa. Tuskin hän minun asumistukee maksaa.
Vas sa ri taas vauhdissa, hyi olkoon. Tiedoksi sinulle Tiltu, ettei Suomessa koskaan ole tuilla eläneet ne joilla on omistusasunto.
Lasten sairauksien varjolla ei pitäisi kenenkään hyötyä, ettei motivoi hyödyntämään.
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä tykkäät, kunhan maksat verosi.
mitä se sulle kuuluu mitä mä maksan
Kämppä myyntiin ja asumaan vuokralle johonkin nykyaikaiseen esteettömään asuntoon, johon ei tarvita mitään ihmeellisiä virityksiä. Myynnistä saadut rahat käytätte vuokran maksuun mikäli asumistuen varallisuusrajat palautetaan käyttöön.
"10 000 euron ylittävästä varallisuudesta 20 prosenttia aiotaan ottaa huomioon tuen määrittämisessä. Asumistukea ei saisi enää yli 50 000 euron varallisuudella."
Joku muu tukimuoto kuin asuntotuki on varmaan parempi parempi vaihtoehto. Ei yleinen mielipidekään tykkää, että julkisilla varoilla kasvatetaan toisten omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vas sa ri taas vauhdissa, hyi olkoon. Tiedoksi sinulle Tiltu, ettei Suomessa koskaan ole tuilla eläneet ne joilla on omistusasunto.
No onpas. Esim. meidän perhe elää tällä hetkellä pelkillä tuilla ja asutaan omistusasunnossa.
Korkkaan samppanjan kun turhien tukien maksaminen päättyy! Taidan ottaa jotain vähän parempaa vuosikertaa näin hienon tilaisuuden kunniaksi.
Hyvä.
En minä veronmaksajana ja myös yhoona halua tukea sun omistusasumista.
Elämä on valintoja.
Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sossuun ja selvittää vaihtoehdot.