Mitä te muut omistusasunnossa olevat teette asumistuen loppuessa?
Olen yh pienellä palkalla. Yhdellä lapsista sellaisia sairauksia etten pysty tekemään kokopäivätyötä. Saamme nyt muutaman satasen asumistukea. Asuntolainaa on paljon.
Asumistuki siis loppuu vuoden lopussa kokonaan. Lapsi on pyörätuolissa ja meillä on asunto maan tasalla sekä tehty ramppeja jne. Joten tosi hankala muuttaakaan mihinkään. Jos tämän edes saisi myytyä jäisi hiukan rahaa niin ettei vuokra-asuntoonkaan saisi juuri tukea.
Mitä ihmettä teen? Palkkani on nettona n. 1300e kuussa. Emme siis tämän vuoden jälkeen saa mistään mitään tukea. Halvimmatkin vuokra-asunnot on täällä lähemmäs 1000e/kk.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Kämppä myyntiin ja asumaan vuokralle johonkin nykyaikaiseen esteettömään asuntoon, johon ei tarvita mitään ihmeellisiä virityksiä. Myynnistä saadut rahat käytätte vuokran maksuun mikäli asumistuen varallisuusrajat palautetaan käyttöön.
"10 000 euron ylittävästä varallisuudesta 20 prosenttia aiotaan ottaa huomioon tuen määrittämisessä. Asumistukea ei saisi enää yli 50 000 euron varallisuudella."
Pskat. Noinhan ne kateelliset ehdottelee.
Hallitushan on siis julkisestikin kertonut, että toimeentulotukea on mahdollisuus saada sitten, jos sopeutukset iskee pahasti. Se on hallituksen mielestä ratkaisu liian kovin tukimenoihin: juoksuttaa asumistukilaiset toimeentulotukea hakemaan. Ettekö muka näe hallituksen päätöksen hienoutta?!
Tinderiin ilmoitus ja mies hakuun. Joko vakkariksi tai sitten viikonlopuiksi / illoiksi. Noilla keinoilla saa hyvät lisätienestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä myyntiin ja asumaan vuokralle johonkin nykyaikaiseen esteettömään asuntoon, johon ei tarvita mitään ihmeellisiä virityksiä. Myynnistä saadut rahat käytätte vuokran maksuun mikäli asumistuen varallisuusrajat palautetaan käyttöön.
"10 000 euron ylittävästä varallisuudesta 20 prosenttia aiotaan ottaa huomioon tuen määrittämisessä. Asumistukea ei saisi enää yli 50 000 euron varallisuudella."
En nyt ihan keksi mistä olisin kateellinen. Monivammaisesta lapsesta vai 1 300 euron kuukausituloista?
Lasten toisen vanhemman pitää osallistua kuluihin enemmän. Tai ottaa vaikka lapset luokseen asumaan. Yhteinen vastuu lapsista ei lopu parisuhteen päättyessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä tykkäät, kunhan maksat verosi.
mitä se sulle kuuluu mitä mä maksan
Susta maksajana tulee ekana mieleen ulosotto ja pikavipit. Osuiko?
Ei, eikä muutenkaa kuulu sinulle. susta tulee mieleen velka-ukko joka räksyttää muille.
Miten olet voinut saada muutaman satasen asumistukea omistusasuntoon? Olen itse köyhä (omistusasuntoon on päästy kiinni siksi, että se on itse rakennettu - lainaa on silti meidän tuloihin nähden aika paljon) ja yrittänyt kerta toisensa jälkeen laskea, mutta en millään keinolla saanut laskua päätymään edes yhteen sataseen.
Palkan lisäksi saat lapsilisät yh-korotuksella, elarit ja mahdollisesti toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä.
En minä veronmaksajana ja myös yhoona halua tukea sun omistusasumista.
Elämä on valintoja.
Tä?
Myyn asuntoni kaverille ja kaveri vuokraa kelan maksimihintaan takaisin. Ylimääräiset laitan shampanjaan, kultaan ja bitkoineihin, jotka sinä maksat. :D
Vierailija kirjoitti:
Miten olet voinut saada muutaman satasen asumistukea omistusasuntoon? Olen itse köyhä (omistusasuntoon on päästy kiinni siksi, että se on itse rakennettu - lainaa on silti meidän tuloihin nähden aika paljon) ja yrittänyt kerta toisensa jälkeen laskea, mutta en millään keinolla saanut laskua päätymään edes yhteen sataseen.
Jos osakkeenomistaja on vaikka työtön tai sellaisessa osa- tai kokoaikatyössä, jonka palkka ei riitä, on saanut asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan keksi mistä olisin kateellinen. Monivammaisesta lapsesta vai 1 300 euron kuukausituloista?
Oletko tyhmä? Omistusasunnosta tietenkin tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vas sa ri taas vauhdissa, hyi olkoon. Tiedoksi sinulle Tiltu, ettei Suomessa koskaan ole tuilla eläneet ne joilla on omistusasunto.
Ai no mä elän työttömänä omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä.
En minä veronmaksajana ja myös yhoona halua tukea sun omistusasumista.
Elämä on valintoja.
No ei sulta onneksi kysytäkään, että mitä sinä haluat
Vierailija kirjoitti:
Vammainen lapsi.
Itselläni ei ole realistista mahdollisuutta muuttaa, koska talossa on mm. kosteusvaurio, minkä kanssa voin itse elää, mutta talo on myyntikelvoton. Koska omalla kohdallani leikkaukset aiheuttavat kokonaisuutena melko massiivisen katastrofin, ei ole paljoa vaihtoehtoja, jos en halua menettää kotini lisäksi luottotietojanikin.
Vaihtoehtoja on kuitenkin aina, ne eivät vaan välttämättä ole yleisesti hyväksyttyjä.
Hyvä kun porrastavat ansiosidonnaista. Minäkin osa-aikatyöläisenä joudun pulittamaan pienestä palkastani veroa kassoille, vaikka en saa ansiosidonnaista itse, vaan ainoastaan Kelan työmarkkinatukea. Ja nyt kun minua rangaistaan suojaosan poistolla, niin ihan oikein heille. Vai eikö muka ole oikein?
Nosta isän elatusmaksua, eli tee siihen 200€:n indeksikorotus vedoten inflaatioon.
Keinoja löytyy, mutta ei niitä täällä kannata kertoa.😂
Lopettakaa se ininä, ketään ei kiinnosta. Jatkossa tukia leikataan lisää, ja hyvä niin.
Susta maksajana tulee ekana mieleen ulosotto ja pikavipit. Osuiko?