Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvät ihmiset erotko kirkosta!

Vierailija
04.04.2024 |

Ei kannata.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei liity mihinkään karismaattiseen lahkoon tyyliin Rauhan maja tms niin who cares? Kristinusko on ollut ruotsalaisten tapa valloittaa ja hallita Suomea, voitaisiin palata hiisiin ja muihin turvallisiin kotimaisiin vaihtoehtoihin. Tai uskoa vaikka Väinämöiseen.

Vierailija
82/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on antanut ihmiselle järjen ja luvannut että ymmärrys kasvaa. Nyt on digitaaliset laitteet ja verkot. Koko kristillisen Jeesuksen lunastustyön tunnustavan seurakunnan voi siirtää verkkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun uskoni on minun ja jumalan välinen asia. Ei siihen kirkkoa tarvita. Rahaa säästyy 50 euroa kuukaudessa enemmän. Menee sekin raha hengissä pysymiseen. Mitä hyvää olen saanut sillä, että olen maksanut kirkollisveroa vuosikaudet? Pelkkää kiristystä vaan kirkolta. Jos kuolet  nyt etkä kuulu kirkkoon niin pappi ei suostu siunaamaan sinua kirkkomaalle. 

Vierailija
84/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mitä saan sillä rahalla. 

En käytä kirkkoa tai sen palveluja, uskomukseni ei kuulu tähän keskusteluun, annan rahaa hyväntekeväisyyteen omien arvojeni mukaisesti.

Vierailija
85/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyin kristinuskoon 1,5 vuotta sitten. Se oli paras päätös, jonka olen koskaan tehnyt. Sittemmin elämäni on muuttunut ja sillä on nyt enemmän merkitystä. Olen nyt Jumalan lapsi. Niille, jotka sanovat, että kristinusko on kouluttamattomille ihmisille, voisin sanoa, että minulla on kaksi maisterin tutkintoa (fyysikko ja taloustiede).

Vierailija
86/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun uskoni on minun ja jumalan välinen asia. Ei siihen kirkkoa tarvita. Rahaa säästyy 50 euroa kuukaudessa enemmän. Menee sekin raha hengissä pysymiseen. Mitä hyvää olen saanut sillä, että olen maksanut kirkollisveroa vuosikaudet? Pelkkää kiristystä vaan kirkolta. Jos kuolet  nyt etkä kuulu kirkkoon niin pappi ei suostu siunaamaan sinua kirkkomaalle. 

Minne ja kuka mielestäsi siunaa tai mitä tekeekään kirkkoon kuulumattomat?

Vierailija
87/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta eroaminen. Joka tapauksessa muslimeja syntyy enempi. Kun väestössä on enempi muslimeja niin enemmistön mukaan sitten eletään. Täällä saattaa jo nyt olla enempi muslimeja kuin Jeesukseen uskovia. Suurin osa kirkkoon kuuluvia ei ole uskovia, vaan ateisteja. Ateistit vihaa kristittyjä ihan yhtä paljon kuin muslimit.

Ihmeellinen käsitys ateisteista. Oletko ihan terve?

Tunnen fiksuja, kohteliaita ja järkeviä ateisteja. Mutta pakko todeta että tällä palstalla esiintyvät ateistit ovat ihan kauheita kristittyjä kohtaan. T: Eri

Sama juttu. Täällä usein haukutaan hulluiksi, pitäisi tappaa kristityt jne. Jos se ei ole vihaamista niin mitä se sitten on?

Jos käsketään valehdella, valehdellaan. 

Jos käsketään tappaa tiistaina, tapetaan tiistaina. 

Vierailija
88/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kirkko alkaa vihkimään h o m o j a, niin kirkon voi lopettaa. Eroan ja liityn johonkin muuhun seurakuntaan joka opettaa Raamatun mukaisesti.

Vierailija
89/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin erosin kun tajusin että suurinta ristiriitaa Suomessakin aiheuttaa kaikki uskonnolliset yhteisöt.

Vierailija
90/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta yhdeksän vuotta sitten. Mitä järkeä on maksaa kirkollisveroa ja paisuttaa kirkon valtavaa omaisuutta, jota se käyttää lähimmäistensä auttamiseen naurettavan vähän?

Lapseni kuoleman jälkeen papilta ei herunut lohdutuksen sanaa.

Vierailija
91/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei? 🤭

Vierailija
92/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisveron voi käyttää vaikka lomamatkaan

Oulusta Tervolaan ,Niin on pieni kirkollisvero. 

Ostettiin juuri puolisoni kanssa uusi auto vuosien aikana säästyneillä kirkollisveroilla.

Eikös ateistit välitäkään lähimmäisistä. Yleensä kehutte olevanne hyviä ilman Kristinuskoakin. Nyt hopi hopi auto myyntiin ja rahat itä-Afrikan köyhille. 

Vierailija
93/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mitä saan sillä rahalla. 

En käytä kirkkoa tai sen palveluja, uskomukseni ei kuulu tähän keskusteluun, annan rahaa hyväntekeväisyyteen omien arvojeni mukaisesti.

Sain aikoinaan todella asiantuntevaa psykologista tukea kun oli talousahdinko. Sain myös ruokapaketin jouluksi. Uskomattoman arvokasta siinä tilanteessa.  Kun läheiseni teki itsemurhan, sain käydä purkamassa ahdistustani aika monta kertaa saman papin luona joka kuunteli tuskaani äärimmäisen kunnioittavalla osaavalla tavalla. Olen myös saanut käytännön tuen ja avun kun vanhempani kuolivat, hautajaiset olivat niin kauniit kuin vain hautajaiset voivat olla. Virkatodistukset saa nopeasti kirkon virastosta.

Monille srk on myös yhteisö missä löytää ystävän. Itse käyn kirkolla kerran viikossa aamupuurolla ja silloin tällöin ilta-aterialla. Messuissakin välillä ja konserteissa usein. 

Lapsille ja lapsiperheille on paljon leppoisaa toimintaa seurakunnissa. Urheilua, leirejä, kokkikerhoja jne. 

Vierailija
94/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi kuulua kirkkoon ja maksaa veroa useampi satanen vuodessa jos en usko Jumalaan? Aika iso vuosimaksu siitä jos kerran elämässä haluaa kirkolliset häät pitää. Suurin osa rahasta menee myös kaikkeen muuhun paitsi hyväntekeväisyyteen eli mieluummin tuen suoraa jotakin hyväntekeväisyyttä

Vierailija
95/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elivät kuin yhteisöt ennenkin, ja nämä yhteisöt olivat kirkkojen kokoamia. Nyt kaikki erillään ja itsekkäitä. Ihmiset tuskin tuntevat omia naapureitaan. Kuinka he voivat rakastaa lähimmäisiään?

Vierailija
96/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta 31.12.2023. Se ei tarkoita, että uskostani olisin luopunut. Totesin, että ev.lut. kirkko ei enää edusta niitä arvoja joita pidän itse tärkeinä (mm. samansukupuolisten vihkiminen). Lisäksi totesin, että olen n. 30 v maksanut kirkollisveroja, sille parillekymmenelle tuhannelle olisi kyllä ollut muutakin käyttöä. 

Vierailija
97/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta 31.12.2023. Se ei tarkoita, että uskostani olisin luopunut. Totesin, että ev.lut. kirkko ei enää edusta niitä arvoja joita pidän itse tärkeinä (mm. samansukupuolisten vihkiminen). Lisäksi totesin, että olen n. 30 v maksanut kirkollisveroja, sille parillekymmenelle tuhannelle olisi kyllä ollut muutakin käyttöä. 

Voit liittyä eri seurakuntiin: helluntailaiset, baptistit, lestadiolaiset, vapaakirkko. He noudattavat tiukasti Raamattua.

Vierailija
98/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 20 vuotta sitten, lopullinen syy oli se, että joku etelä-suomen seurakunta otti karkotettavia muslimiporukoita kirkon rakennuksiin suojaan, siis kristillinen kirkkomme ottaa avoimesti omia vihollisiaan sisään. Silloin näin totuuden ja koin oman sekä kristillisten turvallisuuden vaarantuneen vakavasti, ja sama ralli jatkuu edelleen mm. gayparit ja entinen pappi M. Eskola, täysin pihalla todellisuudesta.

Vierailija
99/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi kuulua kirkkoon ja maksaa veroa useampi satanen vuodessa jos en usko Jumalaan? Aika iso vuosimaksu siitä jos kerran elämässä haluaa kirkolliset häät pitää. Suurin osa rahasta menee myös kaikkeen muuhun paitsi hyväntekeväisyyteen eli mieluummin tuen suoraa jotakin hyväntekeväisyyttä

Et sinä saituri mitään tai ketään tue. 

Vierailija
100/157 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ja paljon!