Älkää hyvät ihmiset erotko kirkosta!
Kommentit (157)
Just tsekkasin että mun kirkollisvero oli yli 500€, erosin heti. En edes tajunnut että se on noin iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta eroaminen. Joka tapauksessa muslimeja syntyy enempi. Kun väestössä on enempi muslimeja niin enemmistön mukaan sitten eletään. Täällä saattaa jo nyt olla enempi muslimeja kuin Jeesukseen uskovia. Suurin osa kirkkoon kuuluvia ei ole uskovia, vaan ateisteja. Ateistit vihaa kristittyjä ihan yhtä paljon kuin muslimit.
Olen ateisti. En vihaa kristittyjä (enkä muitakaan). Miksi sinä olet täynnä vihaa?
Me olemme kaikki syntisiä, niin minä kuin sinäkin.
Te uskovaiset olette syntisiä, se on teidän konseptinne. Ei koske ateisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta eroaminen. Joka tapauksessa muslimeja syntyy enempi. Kun väestössä on enempi muslimeja niin enemmistön mukaan sitten eletään. Täällä saattaa jo nyt olla enempi muslimeja kuin Jeesukseen uskovia. Suurin osa kirkkoon kuuluvia ei ole uskovia, vaan ateisteja. Ateistit vihaa kristittyjä ihan yhtä paljon kuin muslimit.
Ihmeellinen käsitys ateisteista. Oletko ihan terve?
En ole tuo jolta kysyt mutta oletko koskaan lukenut Vauva-palstan aihetta koskevia "keskusteluja"?
Kristinuskon kyseenalaistaminen ja luulevaisille vaikeiden kysymysten esittäminen ei ole vihaamista.
Ei. Mutta irviminen, pilkkaaminen ja harhaiseksi satuihin uskovaksi idiootiksi nimittäminen jo pelkästään sen tiedon perusteella että joku kertoo olevansa kristitty ei ole kunnioittavaa keskustelua eikä mitään vaikeiden kysymysten esittämistä "luulevaisille". Jos on asiallinen ateisti pystyy ja haluaa toisinajatteleviin suhtautumaan neutraalisti ja aidosti keksutelemaan, ei hyökkäysmentaliteetilla ja valmiiksi päättäneenä että uskovat ovat ansainneet kaiken mahdollisen pilkan.
42: ei käskenyt, päinvastoin. Jos sinä et ole sellaisia haaveita huomannut ei se tarkoita etteikö niitä olisi ollut. Ihan tottako kukaan täällä ei ole sellaisia lukenut/muista niitä?
Suomi on tässä jamassa luopumuksen takia. Se sanotaan Raamatussa.
Vanhurskaus on kansalle kunniaksi, mutta synti on kansojen häpeä. Sanal. 14.34
Miksi muslimit vihaa ev. lut kirkko/kristinuskoa? Siksi, että ne tietävät olevansa väärässä ja tulevat kerran sen huomaamaan. Ne tietävät Jeesus on herra.
Olen vanha mies. Olen kuulunut aina kirkkoon. Uskon Jumalaan aina kun tuntuu että hyödyn siitä tai saan siitä etua. Eli kun tuntuu että seinä nousee pystyyn ja elämä tuntuu mahdottomalta. Olen oppinut rukoilemaan juonikkassti siten että annan muka Jumalan päättää auttaako minua vai ei. Useimmiten on auttanut. Tosi suurissakin asioissa. Suurimman osan ajastani vietän huoletonta ei uskovaisen elämää. Joinain päivinä lähes 100% sanoistani voi olla kirosanoja. Olen saanut hyvän kotikasvatuksen. En ole koskaan tehnyt kenellekään tieten pahaa.
Annan vuodessa 1 kk:n eläkkeen hyväntekeväisyyteen ja ehkä siksi Jumala on kohdellut minua hyvin. Kirkko tekee myös hyväntekeväisyystyötä. Yhtenä tehokkaimmista toimijoista Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lääkitys ihan kohdillaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tässä jamassa luopumuksen takia. Se sanotaan Raamatussa.
Vanhurskaus on kansalle kunniaksi, mutta synti on kansojen häpeä. Sanal. 14.34
Ketään ei kiinnosta hevonvittuakaan mitä joku on khattipöllyissään 2000 vuotta sitten johonkin satukirjaan raapustellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti. En vihaa kristittyjä (enkä muitakaan). Miksi sinä olet täynnä vihaa?
Me olemme kaikki syntisiä, niin minä kuin sinäkin.
Sinä voit halutessasi olla, mutta minä en todellakaan ole.
Todellakin kannattaa. Kirkko muuttaa oppejaan.
Erosin aikaa sitten, ikinä en ole katunut.
Jumalaan uskon, ei se kirkossa luuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin jo. Ei ole ikävä.
Helvetin tulisessa järvessä voit tulla toisiin ajatuksiin.
Tämä se on sitä lähimmäisenrakkautta.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveron voi käyttää vaikka lomamatkaan
Oulusta Tervolaan ,Niin on pieni kirkollisvero.
Ostettiin juuri puolisoni kanssa uusi auto vuosien aikana säästyneillä kirkollisveroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen käsitys ateisteista. Oletko ihan terve?
En ole tuo jolta kysyt mutta oletko koskaan lukenut Vauva-palstan aihetta koskevia "keskusteluja"?
Kristinuskon kyseenalaistaminen ja luulevaisille vaikeiden kysymysten esittäminen ei ole vihaamista.
Ei. Mutta irviminen, pilkkaaminen ja harhaiseksi satuihin uskovaksi idiootiksi nimittäminen  
Krisityt kyllä pilkkaavat samalla tavalla kun kerron uskovani spaghettimonsteriin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin jo. Ei ole ikävä.
Helvetin tulisessa järvessä voit tulla toisiin ajatuksiin.
Tämä se on sitä lähimmäisenrakkautta.
Uskovaiset paljolti hekumoivat helvetin olemassaololla. Taivaassa olon autuus on vahingoniloa joka perustuu väärin uskoneiden kärsimyksiin ikuisesti tulimeressä.
On monia hyviä seurakuntia, joihin voi liittyä, mukaan lukien vapaakirkko, helluntailaiset, lastadilaiset ja baptistit. Ne ovat kaikki avoimia ihmisille, jotka haluavat todellista, vääristymätöntä kristinuskoa.
Kuulun kirkkoon, mutta ajattelen, että kirkko on liian passiivinen ja haalea. Mitään hengellistä ja sosiaalista toimintaa ei järjestetä meille keski-ikäisille, joten en ihmettele, että ihmiset vieraantuu kirkosta eivätkä koe olevansa merkityksellisiä. Kirkko ei käytä vapaaehtoisten potentiaalia, vaan kirkko on enää pappeja sekä heidän palkkaansa varten eli se siitä yleisestä pappeudesta. Osa papeista hädin tuskin saa sanotuksi, että uskovat Jumalaan. Mielestäni eroaalto vain "puhdistaa" kirkkoa siihen suuntaan, että aletaan käyttämään vapaaehtoisia, niin kuin vapaissa suunnissa. Nykyinen piispojen kannanotto samaa sukupuolta olevien puolesta on tervetullutta ja raikasta ummehtuneisuuden sijaan. Kirkko, joka pelkää ottamasta kantaa maailman epäkohtiin on kuollut kirkko.
olen hetero jota ei samba kiinnosta ei ole kirkolla minulle mitään annettavaa erosin.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan; rukoilla voi missä vaan, miten vaan ja milloin vaan.
Kirkko on ihmisen keksimä laitos.
Matt. 16:18: " Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari[2] , ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."
Matt. 18:19-20: " Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
Apostoli Paavalin sanat:
Ef. 2:19-22: " Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät. Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus. Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi, ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen."
eroakirkosta.fi