Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä alan ihmisiä te työttömät olette?

Vierailija
03.04.2024 |

Ihan uteliaisuuttani kysyn, en millään pahalla. 

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäalalla. Keskimäärin paikkoihin, joihin olen hakenut on tullut 100-200 hakemusta. Harmittaa ettei alan töitä löydy, mutta olen valmis tekemään muutakin ja muitakin hakemuksia on laitettu, tosin turhaan nekin. 

Vierailija
62/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi uskottavaa, että laitoshuoltaja ja lääketieteen lisensiaatti olisivat työttömiä. Ehkä pikemminkin työkyvyttömiä, mikä on ihan eri asia. 

Olen työkyvytön laitoshuoltajan työhön ja olen työtön työnhakija. Jouduin työttömäksi valipaikasta.

Miksi sua ei ole uudelleenkoulutettu? 

Uudelleenkoulutusleirillä saa terveyden takaisin, sitäkö satonen tarkoitat?

Pyörätuolissa istuvatkin kykenevät moniin töihin. Mutta tietysti jos vika on korvien välissä, niin huonompi homma. 

Pyörätuolin käyttäjä tosiaan pystyy mo

Suurin ongelma on TYÖNANATJAT keille ei osaava työvoima kelpaa koska työntekijä istuu pyörätuolissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkantti, sihteerin töitä tehnyt 36 vuotta

Vierailija
64/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi, yksi runsaasta neljästäsadasta. Itä-Suomen yliopistolle ei olisi tullut antaa tutkinnonmyöntämisoikeutta.

Mielenkiinnosta kysyn. Oletko tehnyt alan töitä valmistumisen jälkeen? Ei kai työllistyminen nyt tuohon yliopistoon kaadu eli eikö siis palkata yliopiston vuoksi ? vai miksi tuot sen esiin?

asianajaja

Vierailija
65/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

potku-nyrkkeilijä

Vierailija
66/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennusvalvoja kansainvälisillä teollisuusprojekteilla, toimin aiemmin myös suunnittelijana, rakennuttajana sekä käyttöönottotarkastajana. Sitä ennen pyöritin huoltofirmaa ja silloin rakennettiin sen aikaisia varmennettuja LAN, WAN ja virransyöttöratkaisuja ammattilaispuolelle. Toimituksiin kuului myöhemmin kokonaisia laitetilaratkaisuja kaikkine kamoineen avaimet käteen, ja tämä mahdollisti siirtymisen asennusvalvontaan.  Koulutustaustani on "old school" teknikko, 3-vuotinen tietoliikennetekniikan koulutusohjelma. Siis ennen kuin se muuttui tietotekniikaksi. Varsinainen osaaminen on tullut valmistajien ja maahantuojien jopa kuukausia kestäneillä kursseilla sekä projektikoulutuksissa. En ole työelämässä vanhan sukulaisen sairastelun vuoksi ja hyödynnän avustustyöstä vapautuvan ajan erilaisten verkkokurssien parissa, on siis harrastus. Samoin pidän yhteyttä muihin vanhempien kanssa peräkammarin pojiksi ja tytöiksi paluumuuttaneisiin "pudokkaisiin".<

Annoit tekstisi aluksi vaikutelman kunnon ketkusta, mutta loppuosan luettuani vaikutat ok-tyypiltä. Jatka samaa rataa. Psyk.sh.

Vierailija
67/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani laitoshuoltaja. 

Laitoshuoltajana työskentelin myös monina vuosina, eripituisia pätkiä vuokratyöntekijänä. Paras palkka, nosti mukavasti ansiosidonnaista ja eläkettä. Valimotöitä, kunnossapitotöitä, rakennus- ja asennustöitä, autonkuljettajan hommia, oma yrityskin oli, siinä ne tärkeimmät. Laitoshuoltajan homman jätin mulkun esimiehen takia.

Vierailija
68/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotias, kokenut insinööri ei kelpaa työnantajille.

sama kokemus. 50 vuotiasta ei palkkaa enää kukaan vaikka olisi miten paljon osaamista ja osaa useita kieliä. Olin erittäin pidetty ja haluttu asiakkaiden kanssa, ja sain paljon positiivista palautetta asiakkailta ja välitin aina palautteet lähiesimiehelleni. Esimies itse myös sanoi että olen koko osaston paras myyjä. Silti töitä en enää 50 saanut kun oma työpaikka siirtyi halpatyövoiman maahan. Ja ihan kaikkea töitä olen hakenut. Pankkialalla irtisanotaan jatkuvasti ihmisiä koska työt siirretään esim Intiaan ja robotiikka tekee työt, jotka aiemmin teki ihmiset. Ihmiset siirretään palvelemaan itse itseään verkossa.

Vierailija
69/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Stockalla 28 vuotta asiakaspalvelijana ja päivä päivältä asiakkaat muuttuivat vain ilkeämmiksi ja mul keroiksi. Sen jälkeen pomot ja osa työkavereista kun edellämainitut oli tehny heistä sellasia. Irtisanouduin 50-kymppisenä työttömäksi tyhjän päälle ja hetkeäkään en ole katunut.

Vierailija
70/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisuustiede. (Wanna be )Tutkija. Fm.  Eipä näitä hommia sitten riittänytkään yolla. Sälää, projekteja ja rahoituksen metsästämistä. 

Lapsi pitää pk-seudulla. Muualta töitä olisi ollut. Olen ihan ajellut taksia ja siivonnut, mutta ei sekään oikein. Ei siis työnteossa mitään vikaa ja kaikki työ on arvokasta, mutta haluaisin vähän asiallisemman homman. Hyvät paperit jne., mutta ei mitään järkevä duunia. Opettajaksi en auskultoinut. Minäkin joudun muuttamaan nyt sitten yksiöön - esiteinityttö. 

En silti lainkaan kadu opintojani. Siteeraamalla Dantea, Elliotia ja Melleriä vaikutan älykkäältä baareissa naisten silmissä. Toki nyt jotain muutakin. 

Suomessa on työmarkkinat jotenkin joustamattomat näiden tutkintojen suhteen. Olen ymmärtänyt että muualla Euroopassa ajatellaan, että maisterin tutkinnon suorittamalla ihminen on oppinut monenlaisia taitoja, joista on hyötyä työelämässä muillakin aloilla kuin sillä 'omalla alalla'. Suomessa tunnutvaan olevan jotenkin putkinäköisiä tän suhteen, kaikkiin työpaikkoihin halutaan joku kapea-alainen täsmäkoulutus ja aiempaa kokemusta juuri vastaavanlaisista tehtävistä.

Tsemppiä sinulle ja ole ylpeä tyttärestäsi!

Vierailija
71/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokonaan työtön, teen tällä hetkellä osa-aikaisesti koska työt on vähäisten toimeksiantojen takia vähissä. Asiantuntija teknologia-alalla.

Eikö tuo ole parasta luksusta? Saat vähän leppoistaa pahimmista kiireistä, mutta ilman työttömyyden stigmaa ja kauheaa epävarmuutta tulevaisuudesta.

Vierailija
72/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisuustiede. (Wanna be )Tutkija. Fm.  Eipä näitä hommia sitten riittänytkään yolla. Sälää, projekteja ja rahoituksen metsästämistä. 

Lapsi pitää pk-seudulla. Muualta töitä olisi ollut. Olen ihan ajellut taksia ja siivonnut, mutta ei sekään oikein. Ei siis työnteossa mitään vikaa ja kaikki työ on arvokasta, mutta haluaisin vähän asiallisemman homman. Hyvät paperit jne., mutta ei mitään järkevä duunia. Opettajaksi en auskultoinut. Minäkin joudun muuttamaan nyt sitten yksiöön - esiteinityttö. 

En silti lainkaan kadu opintojani. Siteeraamalla Dantea, Elliotia ja Melleriä vaikutan älykkäältä baareissa naisten silmissä. Toki nyt jotain muutakin. 

Suomessa on työmarkkinat jotenkin joustamattomat näiden tutkintojen suhteen. Olen ymmärtänyt että muualla Euroopassa ajatellaan, että maisterin tutkinnon suorittamalla ihminen on o

Ei ihme, etten saa töitä, kun en osaa edes lainata :D

Kiitos Sinulle tosi paljon, kiva että täällä on asiallisia tyyppejä. Olen samaa mieltä tutkinnoista, mutta sehän nyt on työnantajien ongelma, etteivät ymmärrä. Huhtikuu on kuukausinta julmin se työntä kuolleita juuria synkkään metsämaahan, johon elon vaelluksen keskitiessä harhaellissaan eksyy.

Vierailija
73/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi, yksi runsaasta neljästäsadasta. Itä-Suomen yliopistolle ei olisi tullut antaa tutkinnonmyöntämisoikeutta.

Täällä myös työtön juristi, mutta eri yliopistosta.

Vierailija
74/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi palaa takas kiviaikaan. Hienoa hienoa.

Vierailija
75/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasta viis. Työnantajia ei kiinnosta konkurssin tehnyt ja terveytensä kolhinut yli viisikymppinen ex-yrittäjä.

Vierailija
76/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusala. 

Vierailija
77/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Stockalla 28 vuotta asiakaspalvelijana ja päivä päivältä asiakkaat muuttuivat vain ilkeämmiksi ja mul keroiksi. Sen jälkeen pomot ja osa työkavereista kun edellämainitut oli tehny heistä sellasia. Irtisanouduin 50-kymppisenä työttömäksi tyhjän päälle ja hetkeäkään en ole katunut.

Respect. ei käy niin kuin minulle, terveys meinasi pettää työkuorman alle. Tehon kautta elävien kirjoissa vielä.

Vierailija
78/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös työtön juristi, mutta eri yliopistosta.

Eikös lakimiehille ole jatkuvasti ainakin julkishallinnossa paikkoja auki? Kuinka paljon noihin tulee hakemuksia?

Vierailija
79/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lääketieteen lisensiaatti

En usko.

Vierailija
80/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rakennuksilla muutama vuosi