Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä alan ihmisiä te työttömät olette?

Vierailija
03.04.2024 |

Ihan uteliaisuuttani kysyn, en millään pahalla. 

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomisti täällä (VTM).

Vierailija
22/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vuodet tein äidinkielen opettajan hommia. Lapset lukivat ja minä ryyppäsin.

Potkujen jälkeen päädyin Alkoon aluepäälliköksi. Tutustuin tarjontaan "perinpohjaisesti". Tämä vaihe loppui ammattitautiin, joka vei sairaalaan ja maksansiirtoon.

Toipumisen jälkeen työskentelin Argentiinalaiselle viinivalmistajalle ja toin Eurooppaan punaviinejä. Marinadi oli työsuhde-etu. Homma alkoi kävelyn ohella katkeilla 8 vuoden paikkeilla ja sain lähtöpassit.

Seurasi 2 vuotta ansiosidonnaisella, josta selvisin ryyppäämällä päivittäin.

Toisen maksansiirron maksoin säästöillä ja pankkilainalla. Toivuttuani olen toiminut veneen talvitelan valvojana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla juuri niitä, joilla ei ole niitä suhteita

Vierailija
24/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi uskottavaa, että laitoshuoltaja ja lääketieteen lisensiaatti olisivat työttömiä. Ehkä pikemminkin työkyvyttömiä, mikä on ihan eri asia. 

Olen työkyvytön laitoshuoltajan työhön ja olen työtön työnhakija. Jouduin työttömäksi valipaikasta.

Miksi sua ei ole uudelleenkoulutettu? 

Vierailija
25/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICT alan ammattilainen.

Vierailija
26/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormien pyörittelijä. 

Vierailija
27/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneinsinööri

Vierailija
28/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskari.

Anteeeksi YLPEÄ ja tehokas tiskari.

Ylpeys herää, kun voit liiittää itsesi johonkin positiiiviseen asiaan. Ylpeys on statusta nostattava tunne.

Se on hyvä motivaation lisääjä - tunne jota haluaa kokea lisäää.

Se suuntaa selkeästi meitä kohti asioita, joista odotamme seuraavan ylpeyden kokemuksia.

Se lisää energisyyyttä ja pitkäjänteisyyttä.

Se lisää ajattelun resursseja, kuten luovuutta ja tuotteliaisuuutta.

Ylpeys lisää itsevarmuutta.

Ylpeyden eleet herättävät muissa ihmisissä kunnioitusta ja arvostusta.

Jaettu ylpeys vahvistaaa ryhmän yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Vierailija
29/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikka-asentaja, tietoliikenneinsinööri sekä diplomi-insinööri (sovellettu elektroniikka ja tiedonsiirtojärjestelmät syventymiskohteina).

Vierailija
30/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi uskottavaa, että laitoshuoltaja ja lääketieteen lisensiaatti olisivat työttömiä. Ehkä pikemminkin työkyvyttömiä, mikä on ihan eri asia. 

Olen työkyvytön laitoshuoltajan työhön ja olen työtön työnhakija. Jouduin työttömäksi valipaikasta.

Uudelleenkoulutusleirillä saa terveyden takaisin, sitäkö satonen tarkoitat?

Vierailija
31/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikan DI

Vierailija
32/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolissa istuvatkin kykenevät moniin töihin. Mutta tietysti jos vika on korvien välissä, niin huonompi homma. 

Vierailija
33/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työttömyysalan työtön. Tiedän kaiken työttömyydestä sillä olen ollut työtön 15 vuotta. Tiedän miten vältellä ettei saa töitä ja saa olla työtön.  Minulta voi kysyä neuvoja työttömyydestä, maksaa 150 euroa tunti.

Vierailija
34/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On uudelleenkoulutettu. Niitä töitä täällä vain ei ole.

Vierailija
35/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäntoimittaja 

Vierailija
36/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolissa istuvatkin kykenevät moniin töihin. Mutta tietysti jos vika on korvien välissä, niin huonompi homma. 

Että eikun vaan lopettamaan työkyvyttömyyseläkkeet ja laittamaan kaikki 100% invaliditkin uudelleenkoulutukseen? Säästyneet eläkerahat voi uudelleenohjata ministerien palkkioiden korottamiseen ym. tarpeelliseen!

Vierailija
37/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa- ja metsätalouden sekatyöläinen. Olen kausityötön. Kesällä on paljon töitä, talvella hiljaisempaa.

Vierailija
38/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työttömyysalan työtön. Tiedän kaiken työttömyydestä sillä olen ollut työtön 15 vuotta. Tiedän miten vältellä ettei saa töitä ja saa olla työtön.  Minulta voi kysyä neuvoja työttömyydestä, maksaa 150 euroa tunti.

Eikä edes työkkäri palkkaa sinua.

Vierailija
39/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuustiede. (Wanna be )Tutkija. Fm.  Eipä näitä hommia sitten riittänytkään yolla. Sälää, projekteja ja rahoituksen metsästämistä. 

Lapsi pitää pk-seudulla. Muualta töitä olisi ollut. Olen ihan ajellut taksia ja siivonnut, mutta ei sekään oikein. Ei siis työnteossa mitään vikaa ja kaikki työ on arvokasta, mutta haluaisin vähän asiallisemman homman. Hyvät paperit jne., mutta ei mitään järkevä duunia. Opettajaksi en auskultoinut. Minäkin joudun muuttamaan nyt sitten yksiöön - esiteinityttö. 

En silti lainkaan kadu opintojani. Siteeraamalla Dantea, Elliotia ja Melleriä vaikutan älykkäältä baareissa naisten silmissä. Toki nyt jotain muutakin. 

Vierailija
40/124 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolin käyttäjä tosiaan pystyy monenlaisiin töihin. Ongelma onkin työpaikan saamisessa, ei omassa työpaikassa pysymisessä.