Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä alan ihmisiä te työttömät olette?

Vierailija
03.04.2024 |

Ihan uteliaisuuttani kysyn, en millään pahalla. 

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri, viestintätieteitä luin. Työuraa takana 15 vuotta, nyt olen ollut 3 kk työttömänä. Oman alan töihin työllistyminen tuntuu toivottomalta ainakin nykyisessä suhdannetilanteessa, kaikkiin avoimiin paikkoihin on hakijoita satamäärin. Olen hakenut myös sellaisiin töihin, joihin ei koulutusta vaadita, mutta sielläkin on seinä vastassa.

Vierailija
102/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää ja mies ollaan DI.

Rakennustekniikka pääaineena. Mulla sivuaineena tie- ja liikennetekniikka. 

No mikä teidän ongelma on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juristi, yksi runsaasta neljästäsadasta. Itä-Suomen yliopistolle ei olisi tullut antaa tutkinnonmyöntämisoikeutta.

Täällä myös työtön juristi, mutta eri yliopistosta.

Eikös lakimiehille ole jatkuvasti ainakin julkishallinnossa paikkoja auki? Kuinka paljon noihin tulee hakemuksia?

Kehoittaisin näitä työttömiä juristeja harkitsemaan vakavasti myös oman toimiston perustamista. Meidän alalla se vaatii aika vähän sijoitusta, sillä se tieto-taito on pään sisällä. Suurimmat kustannukset on toimitilan vuokraaminen, kannettava + puh + netti, mainokset ja vielä tietokanta, juridiseen kirjallisuuteen/oikeuskäytäntöön. Noin 20 000 eurolla selviää. Ja koska oletan, että kannettava, netti ja puhelin jo

Kirjoituksesi oli erinomainen esimerkki.

Voi, kun olisin lukenut juristiksi. Oli harkinnassa. DI-koulutus voitti. Työtön vuosikaudet ja ikää jo 50+

Vierailija
104/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on takana ELMÄM KOVA KOULU !!!!?!

Vierailija
105/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetun perusteella meillä on valtava työvoimapula ja eläkeikä pitäisi nostaa vähintään 80 vuoteen koska yli 50 vuotiaat koulutetut ja vankan työkokemuksen omaavat on halutuinta työvoimaa.

Vierailija
106/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikka-asentaja

ICT-tukihenkilö

Vierailija
107/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin takavuosina sellaisessa työssä, mitä olisi hyvin voinut tehdä pyörätuolissa istuvakin. Ongelma oli vaan se, että ensin piti tulla kulkulätkällä portista, sen jälkeen kun oli jättänyt auton parkkipaikalle, mennä portaat alueelle ja toiset portaat työpaikalle. Ei hissiä.  

Joku sanoi ettei kannata valmistua keskelle lamaa. Mulla loppui äitiysloma keskelle lamaa, kun firma, missä olin töissä, meni konkurssiin kesken äitiyslomani.  Olin sitten vielä hoitovapaalla, minkä jälkeen kävin kursseja ja olin tukitöissä. Nykyään on toistaiseksi voimassa oleva työ.

Tietämäni työtön on it-alan insinööri, hänellä on neurotyypillisiä oireita ja hän tarvitsee apua työnhaussa, koska pelkää ottaa itse yhteyttä mihinkään vieraisiin ylipäätään. Kotiolot ihan hyvät ja kannustavat, on varmaan kehittynytkin oletettua paremmin kotoa saadun tuen takia. Pystyi käymään nuo koulutkin. Jos olette katsoneet kirjolla, niin vähän sellainen välimuoto noista kaikista neljästä. 

Vierailija
108/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki. Tuli hirveitä allergioita ja kemikaaliherkkyyksiä. Myös nivelrikko polvissa. 

Vierailija
109/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myös meidät osa-aikatyölliset lasketaan työttömiksi ( - ja nykyään myös pahemmiksi tukiennostajiksi kuin kokonaan työttömät, minkä takia meitä nyt rangaistaan työnteosta työttömyystukeamme laskemalla - ) niin kysymys kaiketi koskee minuakin...?

Olin ennen laitoshuoltaja ja sitten lähihoitaja. Kumpaakaan en enää tee, omasta valinnastani. Kumpaakaan ei arvosteta ja kummallakin alalla on liikaa töitä vähään palkkaan nähden ja huonot työilmapiirit, joten lähdin sitten muita hommia tekemään osa-aikaisesti.

Vierailija
110/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktantarkistaja.

Vierailija
111/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juristi, yksi runsaasta neljästäsadasta. Itä-Suomen yliopistolle ei olisi tullut antaa tutkinnonmyöntämisoikeutta.

Täällä myös työtön juristi, mutta eri yliopistosta.

Eikös lakimiehille ole jatkuvasti ainakin julkishallinnossa paikkoja auki? Kuinka paljon noihin tulee hakemuksia?

Kehoittaisin näitä työttömiä juristeja harkitsemaan vakavasti myös oman toimiston perustamista. Meidän alalla se vaatii aika vähän sijoitusta, sillä se tieto-taito on pään sisällä. Suurimmat kustannukset on toimitilan vuokraaminen, kannettava + puh + netti, mainokset ja vielä tietokanta, juridiseen kirjallisuuteen/oikeuskäytäntöön. Noin 20 000 eurolla selviää. Ja koska oletan, että kannettava, netti ja puhelin jo

Sivulta 5 tämä lainaus... Kauanko meni että tuli asiakkaita? Harva pystyy ilman asiakkaita aloittamaan yritystä

utelias

Vierailija
112/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomit ja tradenomit hakekaa harjoittelupaikkaa mistä vaan taloushallintoalan yrityksestä, heiltä yleensä harjoittelujakson jälkeen annetaan vakityö jos et harjoittelua aivan penkin alle vedä. 

Vierailija
113/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha ja liikaa koulutettu, työkokemustakin löytyy.

Vierailija
114/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ICT alan ammattilainen.

Itse olen kouluttautumassa tälle alalle ja hyvää vauhtia näyttää siltä, että kun valmistun niin tekoäly on syönyt kaikki työt :D Vaikka täällä päin olisi hommia ict-osaajille mutta tiedä sitten muutaman vuoden päästä

Vierailija
115/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kansanedustaja ja naatiskelen isoista rahoista eikä tarvitse tehdä mitään niiden eteen.

Vierailija
116/124 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä toistaiseksi työelämässä sijaisena, mutta olin ennen sitä työtön lähes kaksi vuotta ja pelkään saman odottavan nykyisen sopimuksen loputtua. Medianomina työn saaminen on haastavaa kun markkinointiala on niin ylityöllistetty, vaikka opiskellessani lupailtiin että tällä alalla saatte varmasti töitä. Viimeksi hakiessani samoihin paikkoihin oli aina 60-200 hakijaa, ja tuntui turhauttavalta kun pääsin jatkuvasti haastatteluihin mutta erinomaisia hakijoita vain oli liikaa.

Nyt pohdin, mitä muuta voisin tehdä kuin oman alan töitä, ja olen yrittänyt selvitellä voisinko työllistyä helpommin johonkin muuhun EU-maahan.

Vierailija
117/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteiden maisteri. On kyllä niin turha koulutus näin jälkeenpäin ajatellen, kun ei valmista mihinkään tiettyyn eikä opinnoista saa mitään käytännön kokemusta mihinkään. Sosionomit vie työpaikat nenän edestä kun heillä katsotaan täyttyvän kriteeri sosiaali- ja terveydenhoitoalasta (? vai mikä olikaan) mitä meillä yhteiskuntatieteiden tyypeillä ei ole. 

Vierailija
118/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointiviestintä. FM. Kokemusta ulkomailta asti mutta ikää 55. 

Vierailija
119/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillutieteen ylitohtori

Vierailija
120/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessitekniikan DI ja vuosia olin työttömänä. Tosin nyt olen vaihtanut alaa.