Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei viihdy isän luona, isä ei suostu luopumaan vuoroviikoista

Vierailija
03.04.2024 |

11-v tulee nykyään aina koulusta minun luokseni vaikka isälle olisi lyhyempi matka, minä sitten vien iltapäivällä isälle ja kuuntelen valitukset kun en kunnioita meidän sopimuksia ja rohkaisen lasta karkailemaan luokseni. Lapsi ei osaa sanoa mitään muuta kuin että ei halua asua isällä. Nuorempi sisarus viihtyy siellä hyvin eikä ole mitään ongelmia. Olen sanonut lapselle, että hänen pitäisi mennä isäviikolla isälle, mutta silti hän tulee aina minun luokseni. Tätä on jatkunut syksystä asti, alkuun kerran tai pari viikossa ja nykyään joka päivä. Isä ei suostu siihen että lapsi asuisi vakituisesti minun luonani ja kävisi isällä viikonloppuisin. Ei ole koulukiusaamista, lapsella on kavereita.

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna asua sinun luona. Ei isä voi mitenkään pakottaa noin isoa lasta asumaan luonaan jos tämä ei halua ja tarjolla on toisenkin vanhemman koti.

Vierailija
2/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisamanlaista. Isällä uusi puoliso ja tämä oli pikkusiskon kanssa, tekivät mm tyttöjen juttuja, joihin ei halunnut osallistua. Isä oli paljon töissä.

Muutaman kerran ex lle sanoin ja lopulta meni jakeluun. Välit ovat ihan ok, mulla on tietty paremmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna asua sinun luona. Ei isä voi mitenkään pakottaa noin isoa lasta asumaan luonaan jos tämä ei halua ja tarjolla on toisenkin vanhemman koti.

Miten antaa asua, kun on sopimus vuoroviikoista ja isä pitää siitä sopimuksesta tiukasti kiinni? Lapsella ei edes ole mitään selkeää syytä miksi ei halua olla isällä, hän ei vain halua olla siellä.

ap

Vierailija
4/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joka on jo iso, päättää itse. Isä ei siitä päätä. Lapsella on hyvät perustelut varmasti miksi ei halua sinne. En usko että isä pystyy väkisin ottamaan lapsen luoksensa. Kohta tulee jo laki vastaan myös, koska lapsen ikä on vanhempi, ei ole pikkulapsi enää. Kaikki pitäisi olla vapaaehtoista.

Lapsen ei tarvitse asua isän luona, eikä mennä sinne väkisin, lapsen onnellisuus ja hyvinvointi menee kaiken edelle. Sun ei tarvitse ottaa valituksia vastaan isältä loputtomasti. Hanki oikeusapua tai uusi päätös huoltajuudesta, jos isä vie lapsen väkisin. Lapsilla on tunteet ja oikeuksia todellakin. Lapsi voi alkaa oirehtimaan jos on pakotettu, eikä häntä kuulla.

Vierailija
5/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisamanlaista. Isällä uusi puoliso ja tämä oli pikkusiskon kanssa, tekivät mm tyttöjen juttuja, joihin ei halunnut osallistua. Isä oli paljon töissä.

Muutaman kerran ex lle sanoin ja lopulta meni jakeluun. Välit ovat ihan ok, mulla on tietty paremmat. 

Sulla on paremmat välit?

Vierailija
6/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun samanikäinen lapsi alkanut valittaa samaa. Ei haluaisi isälleen, eikä osaa eritellä miksi. 

Vierailija
7/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vanhemmalla on jotain sananvaltaa siihen missä 11-vuotias lapsensa asuu?

Vierailija
8/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten antaa asua, kun on sopimus vuoroviikoista ja isä pitää siitä sopimuksesta tiukasti kiinni? Lapsella ei edes ole mitään selkeää syytä miksi ei halua olla isällä, hän ei vain halua olla siellä.

ap

Lasten asuminen pitää olla lapsen edun mukaista eikä lasten tahdon vastaista. 11v on jo tarpeeksi kypsä päättämään itse asumisestaan vaikka alunperin olisikin ollut vuoroviikot. Mikään poliisipartio tai muu ei voi lasta väkisin viedä isälle vuoroviikoin jos iso lapsi ei itse halua.

Vierailija
9/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 12v saa päättää itse?

Vierailija
10/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Täysi-ikäisyyden raja Suomessa on minun käsitykseni mukaan 18.

Vierailija
11/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12v tai nuorempi jos katsotaan että on tarpeeksi kypsä siitä päättämään.

Vierailija
12/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä alkaa niin mieliala vaihtelee.

Vierailija
13/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, 12v. saa sitten itse päättää. Mun mielestä lasta ei voi pakottaa olemaan vanhemman luona.

Vierailija
14/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri, kuri ja KURI lapselle. AIKUINEN määrää, ei lapsi. Opeta KURIA SILLE!

Vierailija
15/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun samanikäinen lapsi alkanut valittaa samaa. Ei haluaisi isälleen, eikä osaa eritellä miksi. 

Haluaisitko itse muuttaa aina ja ikuisesti viikon välein? Oikeasti nyt ihmiset! Vähän inhimillisyyttä peliin. Montako vuotta olette lapsiltanne tätä vaatineet? Muuttakaa itse joka viikko vaikka vuoden ajan ja ihmetelkää sitten kun alkaa ketuttaa kuin pientä oravaa se ramppaaminen ja se ettei ole pysyvää kotia.

Vierailija
16/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä aikaa lastenvalvojalle ja jos sieltä joku voisi ns. puolueettomana jutella lapsen kanssa ja saada sitä kautta isänkin ymmärtämään ettei kyse ole siitä, että sinä et kunnioita sopimusta vaan että joku on nyt pielessä kun lapsi ei itse halua olla isällä.

Vierailija
17/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä jutellut tästä ko. lapsen kanssa? Kai se isäkin vois jotain tehdä asian eteen kuin valittaa sulle.

Vierailija
18/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kokoontuisitte porukalla keskustelemaan tilanteesta ja miettimään, mikä olisi paras ratkaisu?

Vierailija
19/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vuoroviikot ei ole isän oikeus vaan lapsen oikeus. Jos lapsi varsin selvästi ilmaisee että hän ei halua käyttää tätä oikeuttaa olla molempien vanhempien kanssa yhtä paljon, ei häntä voi kukaan siihen pakottaa. Pitää löytää lapsen kannalta paras ratkaisu. Se ei voi olla se, että lasta pakotetaan toiselle vanhemmalle.

Periaatteessahan tuon ikäinen lapsi voisi kokonaan kieltäytyä tapaamasta toista vanhempansa. 

Vierailija
20/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se isä kuvittelee että hän voisi päättää siitä tapaako lapsi häntä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi