Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei viihdy isän luona, isä ei suostu luopumaan vuoroviikoista

Vierailija
03.04.2024 |

11-v tulee nykyään aina koulusta minun luokseni vaikka isälle olisi lyhyempi matka, minä sitten vien iltapäivällä isälle ja kuuntelen valitukset kun en kunnioita meidän sopimuksia ja rohkaisen lasta karkailemaan luokseni. Lapsi ei osaa sanoa mitään muuta kuin että ei halua asua isällä. Nuorempi sisarus viihtyy siellä hyvin eikä ole mitään ongelmia. Olen sanonut lapselle, että hänen pitäisi mennä isäviikolla isälle, mutta silti hän tulee aina minun luokseni. Tätä on jatkunut syksystä asti, alkuun kerran tai pari viikossa ja nykyään joka päivä. Isä ei suostu siihen että lapsi asuisi vakituisesti minun luonani ja kävisi isällä viikonloppuisin. Ei ole koulukiusaamista, lapsella on kavereita.

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni lapsen syy, ettei halua olla isällään, ei voi olla että hän ei vaan halua olla isällä. Kyllä sinun ihan ensimmäiseksi pitäisi selvittää, mikä se syy on. Kun ei tämä maailma pyöri niin, että kun minä haluan tai minä en halua. Asioihin pitää pystyä sopeutumaan. Jos on mielestäsi tarpeeksi vanha päättämään, ettei halua asua isällä, niin selvitä syy siihen. Ja toisaalta, vanhemmat päättää asioista, eivät lapset. Miksi sinä vanhempana et kykene sanomaan lapsellesi asiasta, että sinun luoksesi ei vaan voi tulla, kun on isäviikko? Miksi päästät hänet kotiisi silloin?

Vierailija
42/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna asua sinun luona. Ei isä voi mitenkään pakottaa noin isoa lasta asumaan luonaan jos tämä ei halua ja tarjolla on toisenkin vanhemman koti.

Miten antaa asua, kun on sopimus vuoroviikoista ja isä pitää siitä sopimuksesta tiukasti kiinni? Lapsella ei edes ole mitään selkeää syytä miksi ei halua olla isällä, hän ei vain halua olla siellä.

ap

Silloin kun minä erosin, niin 12-v lapsi sai itse päättää kenen luona asuu. Kohtahan sunkin lapsi on sen ikäinen, siihen asti jotenki sinnittelette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni lapsen syy, ettei halua olla isällään, ei voi olla että hän ei vaan halua olla isällä. Kyllä sinun ihan ensimmäiseksi pitäisi selvittää, mikä se syy on. Kun ei tämä maailma pyöri niin, että kun minä haluan tai minä en halua. Asioihin pitää pystyä sopeutumaan. Jos on mielestäsi tarpeeksi vanha päättämään, ettei halua asua isällä, niin selvitä syy siihen. Ja toisaalta, vanhemmat päättää asioista, eivät lapset. Miksi sinä vanhempana et kykene sanomaan lapsellesi asiasta, että sinun luoksesi ei vaan voi tulla, kun on isäviikko? Miksi päästät hänet kotiisi silloin?

totta kai lapsi saa aina kotiinsa tulla. Oli äitiviikko tai ei. Aika julma saa olla, jos pystyy sanomaan lapselle, että et saa tulla käymään kotona.

eri

Vierailija
44/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama juttu. Minulla oli kädet sidottu, koska isä syytti minua vieraannuttamisesta. Yritin vain kannustaa lasta menemään isälleen, ja lopulta teininä lapsi katkaisi kokonaan välit isäänsä. Koska se oli hänelle ainoa tapa päästä eroon vuoroviikoista. Jälkiviisaana neuvon, että ota yhteyttä perheneuvolasn, ja pyydä apua sieltä.

Meillä sama juttu. Koulusta kotiini on 500 m, isän luokse noin 5 km. Teini ei halua mennä isän luokse, siellä on pikkusisarukset (6 v ja 8v)ja hoitovastuu siihen asti, että vanhemmat tulevat töistä. Pitää tehdä ruokaa, siivota mahdollisesti aamupalan jälkiä jne., joten teini oikaisee määräyksiä ja on kodissani siihen asti, että minä kotiudun ja lähtee vasta sitten isälle. Perheneuvolassa on käyty, isä vaatii teinin kokonaan itselleen, koska minä vieraannutan ja teini huutaa, että hoida itse lapsesi. Ulkopuolinen asiantuntija siihen

14 vuotias on tarpeeksi vanha itse päättämään missä asuu.

Kohta varmaan alkaa karkailla ja ajautuu lopulta huonoon seuraan, koska häntä ei kuunnella ja joutuu olemaan ilmainen lapsen vahti. Lasu tehtävä!

Vierailija
45/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä itse haluaisin että lapsi asuu isällään vuoroviikot, mutta lapsi haluaisi asua luonani. Joo lapsi saa päättää ettei halua asua isällään, mutta saanko minä päättää etten halua lapsen asuvan luonani koko ajan? Saanko minä päättää kuka asuu omassa talossani milloinkin?

Vierailija
46/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon isivihaa taas.  Näin sitä eriytetään lapset vanhemmasta.  Mitäs jos isä jättäis elarit välistä, oi mikä huuto. Maksa pitää mutta omaa lasta ei saa nähdä ?

Mikä siinä on mielestäsi väärin, että oman lapsen kuluja pitää maksaa vaikka lapsi ei halua tavata?

Elarit on ok kun vanhempi ei muuten suostu pitämään huolta lapsestaan. Sitten taas on vaan ahne kiittämätön lapsi jos nyhtää vanhemmalta rahaa eikä osoita mitään kiitollisuutta esimerkiksi joskus viettämällä aikaa vanhemman kanssa.

Lapsella ei ole velvollisuutta olla kiitollinen vanhemmilleen elatuksesta, sillä elättäminen on vanhemman velvollisuus.  

Vierailija
47/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totta kai lapsi saa aina kotiinsa tulla. Oli äitiviikko tai ei. Aika julma saa olla, jos pystyy sanomaan lapselle, että et saa tulla käymään kotona.

eri

Laki ei kiellä olemasta julma

Vierailija
48/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aikuiset päättää ei lapsi. Vai opetetaanko lapset siihenkin ettei sopimuksista pidä pitää kiinni ? Ja voi tehdä niin kuin tykkää ? Seuraavaksi karkailee äitinsä luota sitten laitoksesta 

Vierailija
49/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon isivihaa taas.  Näin sitä eriytetään lapset vanhemmasta.  Mitäs jos isä jättäis elarit välistä, oi mikä huuto. Maksa pitää mutta omaa lasta ei saa nähdä ?

Mikä siinä on mielestäsi väärin, että oman lapsen kuluja pitää maksaa vaikka lapsi ei halua tavata?

Elarit on ok kun vanhempi ei muuten suostu pitämään huolta lapsestaan. Sitten taas on vaan ahne kiittämätön lapsi jos nyhtää vanhemmalta rahaa eikä osoita mitään kiitollisuutta esimerkiksi joskus viettämällä aikaa vanhemman kanssa.

Lapsella ei ole velvollisuutta olla kiitollinen vanhemmilleen elatuksesta, sillä elättäminen on vanhemman velvollisuus.  

Mutta normaali lapsi on kiitollinen. Jos ei ole, niin lapsi on vain ahne ja itsekäs. Luultavasti narsisti.

Vierailija
50/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä itse haluaisin että lapsi asuu isällään vuoroviikot, mutta lapsi haluaisi asua luonani. Joo lapsi saa päättää ettei halua asua isällään, mutta saanko minä päättää etten halua lapsen asuvan luonani koko ajan? Saanko minä päättää kuka asuu omassa talossani milloinkin?

Aikuiset päättää niin kauan kuin lapsen jalat on ruokapöytäsi alla. Sitten päättää itse kun omillaan asuu. 

Vierailija
51/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aikuiset päättää ei lapsi. Vai opetet

niin juuri, on julmaa, että aikuinen päättää, että lapsi ei ole aina tervetullut kotiin. Sopimuksen kuuluu olla sellainen, että aina saa kotiin tulla, tapahtui mitä tahansa.

Vierailija
52/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aikuiset päättää ei lapsi. Vai opetet

Lapsi ei ole ollut tekemässä sitä sopimusta.

Vierailija
53/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin saan. Lapsi tai nykyään jo teini, teki meillä tuota myös, jatkuvasti olisi halunnut tulla minun luokseni isäviikoilla. Ymmärsin ja annoin tulla silloin, kun oli pienempi (alakoululainen), kun pelotti olla yksin isossa talossa, kun isä teki iltavuoroja. Kyllä hän vieläkin haluaa välillä tänne tulla käymään, vaikka on isäviikko. Mutta hän ei todellakaan marssi tänne milloin vaan, vaan soittaa ensin, että voiko tulla. Joka toinen viikko tämä on yksin minun kotini, ja minä päätän, kuka täällä on ja käy. Minä vietän omaa elämääni, miesystäväni kanssa kahdenkeskistä aikaa, silloin kun lapsi ei ole kotona. Näin on mennyt jo monta vuotta, lapsi ei edes tiedä koko miestä olevan, koska asia nyt ei vaan hänelle kuulu.

Vierailija
54/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan ihmettele MIKSI lapsi ei halua olla isällään?

Veikkaan, että syy on se kun iskällä on "tyttöystävä". Se loukkaa syvästi lasta, kun vanhempi/vanhemmat löytää uuden rakkauden. Eroperheen lapsena koin näin. Nyt aikuisena se ei enää haittaa.

Vierailija
55/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna asua sinun luona. Ei isä voi mitenkään pakottaa noin isoa lasta asumaan luonaan jos tämä ei halua ja tarjolla on toisenkin vanhemman koti.

Miten antaa asua, kun on sopimus vuoroviikoista ja isä pitää siitä sopimuksesta tiukasti kiinni? Lapsella ei edes ole mitään selkeää syytä miksi ei halua olla isällä, hän ei vain halua olla siellä.

ap

Kyllä siellä syy on, ei vaan ehkä kehtaa sanoa sitä. Sekin että ei viihdy isän luona on selkeä syy.

Vierailija
56/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä "aikuiset päättää" kuvittelee että se lapsi pysyisi asumassa vanhemman luona missä ei halua asua?

Lapsi ei ole ollut tekemässä vuoroviikkosopimusta. Jos vuoroviikkoasuminen ei ole lapselle ok, se ei voi olla lapsen asumismuoto.

Vierailija
57/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei vielä teini-iässäkään useinkaan kykene hahmottamaan mikä olisi hänelle parasta. Välit kumpaankin vanhempaan on lapsen etu.

Hyvä jos vaikka perheneuvolassa saisi niitä lapsen perusteluita esiin. Silloin voisi paremmin miettiä mikä auttaisi, onko syynä esim. rauhallisemman tilan tarve, kuin mitä isä-kodissa on tarjolla, ja voisiko sille tilan kaipuulle tehdä jotain.

Vierailija
58/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vuoroviikot. Kivasti kummatkin saa lomaa viikon, kun on viikon joutunut hoitaa lapset yksin. Esikoisella oli joskus samankaltaista oikuttelua, mutta en vain yksinkertaisesti halunnut joutua hoitamaan lapsia kun ei ollut oma vuoroni. Sanoin että menkööt vaikka isovanhemmille jos ei isän viikolla voi isän luona olla, minä tarvitsen itsekin joskus rauhaa. Meni nopeasti ohi eikä mitään ongelmaa enää.

Vierailija
59/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatte lapset tasan. Toinen asuu kokonaan sinulla, toinen kokonaan isällä.

Vierailija
60/204 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä "aikuiset päättää" kuvittelee että se lapsi pysyisi asumassa vanhemman luona missä ei halua asua?

Lapsi ei ole ollut tekemässä vuoroviikkosopimusta. Jos vuoroviikkoasuminen ei ole lapselle ok, se ei voi olla lapsen asumismuoto.

he eivät tajua, että kohta se lapsi voi alkaa karkailemaan siitä syystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan