Mikä vaihtoehto Ev.Lut kirkolle?
Mikä olisi sopiva vaihtoehto seuraavaksi kirkoksi? Sen pitäisi olla opeiltaan suunnilleen samanlainen. Kuitenkin sellainen, joka ei vihki avioliittoon homo eikä lesbopareja. Erosin Ev.Lut. kirkosta 15 vuotta sitten Kari Mäkisen puheiden vauhdittamana, mutta jäin kaipaamaan tietynlaista yhteisöllisyyttä.
Kommentit (36)
Muut ovat epäilyttävissä suhteissa Venäjään, p aitsi katolinen kirkko. Ojasta allikkoon.
Paras vaihtoehto on uskonnottomuus.
Miksi ihmeessä pitäisi olla jokin kirkko lain?
Vierailija kirjoitti:
Se voi sopia joillekin. Minulle jäi uskonto omaan päähäni, mutta kirkko on vääränlainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinulle suosittelen Lähetyshiippakuntaa, on konservatiivinen luterilainen kirkko Suomessa.
Itse tullut uskoon ( uudestisyntynyt maaliskuussa-21). Olin aina ollut kirkon jäsen, mutta ei uskossa. Tämä on evl kirkon ongelma, Raamatunvastainen vauvakaste. Raamatullinen kaste on uskovan kaste. Vauvakasteen takia kirkko on täynnä ei uskovia, ja tapakristittyjä , jopa ateisteja.
En itse hyväksy myöskään epäraamatullista naispappeutta.
Oma seurakuntani oli ok ja konservatiivinen, joten uskoontulon jälkeen jäin jäseneksi. Mutta heti uskoontulon jälkeen luterilaisuus ei kylläkään tuntunut omalta. Puolitoista vuotta sitten konservatiivinen kirkkoherra muutti kotiseudulleen, ja tilalle tuli liberaali naiskirkkoherra, etosin kirkosta saman tien.
Suomessa on tosi vaikeata löytää uskonyhteisöä missä ei ole naispastoreita, ja missä pysytään Jumalan Sanassa. Pitkän etsiskelyn ja Jumalan johdatuks
Lisään vielä että olen ehdottomasti protestantti.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Islam?
Saatanan eksytys!
T. Eri, ei Ap.
Penislävistys voisi olla hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Islam?
Saatanan eksytys!
T. Eri, ei Ap.
Ihmisten eksytys kuten kaiiki uskonnot. Saatanaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Islam?
Saatanan eksytys!
T. Eri, ei Ap.
Ei, ei, sekoitat nyt kristinuskoon. Se on se, missä on saatana.
Andersenin satukirja, Koraani tai muu satukirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Islam?
Saatanan eksytys!
T. Eri, ei Ap.
Ihmisten eksytys kuten kaiiki uskonnot. Saatanaa ei ole olemassa.
Kyllä Saatana on olemassa, ja todellinen!
Sä voit käydä kaiken toiminnassa vaikka et kuulu kirkkoon.
Ei ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Islam?
Saatanan eksytys!
T. Eri, ei Ap.
Ei, ei, sekoitat nyt kristinuskoon. Se on se, missä on saatana.
Väitätkö ettei Islam usko Saatanaan?
Kristofasisti joutaa takaisin Venäjälle. Ei sun ajatuksissa ole mitään kristillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetyshiippakunta tai Sley tai Kansanlähetys.
Sley ja Kansanlähetys kuuluvat valitettavasti ( vielä) evl kirkkoon, vaikka ovat konservatiiveja. Kovastihan niitä yritetään savustaa ulos mädätyskirkosta.
Niin kuuluvat mutta on vain ajan kysymys, koska konservatiivit perustavat oman kirkon. Näissä kuitenkin on miespapit ja konservatiivisempi ote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi sopia joillekin. Minulle jäi uskonto omaan päähäni, mutta kirkko on vääränlainen. Ap
Sinä olet vääränlainen mihinkään Kirkkoon. Mutta varmaan ihan sopiva Putinin fasistiarmeijaan. Me sinne. Saat juureksia.
Miksi et perustaisi omaa kirkkoasi? Se voisi olla juuri sellainen kuin haluat.
Lähetyshiippakunta tai Sley tai Kansanlähetys.