Apua! Onko tämä flirttailevaa viestittelyä?
Apua! Onko tämä mielestäsi flirttailevaa viestittelyä? Viestittelijöinä olen minä ja miespuolinen kaverini, jota olen tavannut hyvin harvoin. Olemme viestitelleet nyt muutaman viikon.
- Mies lähetti tänään aamulla kaksi maisemakuvaa ja Hyvää huomenta -tekstin. (Mies lähettää joka päivä kuvan tai pari, koska pyysin häntä lähettämään niitä joskus. Luulin että hän lähettäisi esim. parin viikon välein... Lisäksi viestittelemme yleensä myös jotain pientä iltapäivällä ja alkuillasta)
- Vastasin aurinkohymiön ja "Hyvää huomenta. Matkustammeko tänään vuoristoon ja sitten takaisin rannalle? (vitsailin siis, että matkustaisimme noiden kuvien paikkoihin.)
- Seuraavaksi mies lähetti peukun ja tekstin "nähdään Puisto-hotellilla" ja virnistävän hymiön. (=Hotelli jossa vierailen välillä, ja tämä mies asuu siinä kaupungissa).
- Vastasin: "ok, mahtavaa (nauruhymiö) reppu on pakattu. Olen valmis lähtöön"
- Mies vastasi: "tervetuloa" ja rukoiluhymiö
Kommentit (279)
Ap, jos haluaisit, että tarinasi olisi uskottava, niin lakkaa kirjoittamasta täydellistä kirjakieltä pilkkuineen päivineen.
Tarinaasi lukiessa tuntuu, että on napannut jonkin Regina-naisten lehden ja lukee mielikuvituksellista harkeliini-tarinaa, lemmentarinaa.
Eli, jotta olisit uskottava, kirjoita rosoisemmin, kirjoita enemmän puhekieltä, ota enemmän elämänmakuinen ote tekstiin, äläkä kirjoita täydellisesti, esim. pilkut sun muut. Silloin olisit uskottavampi ja ihmiset uppoais sun provoon paremmin.
Täydellistä kirjakieltä ei tartte olla muualla kuin lehdissä ja kirjoissa, eikä aina kirjoissakaan.
Suomen kielen rikkaus on se, että meillä on puhekieli ja kirjakieli. Näin suurta eroa puhutussa ja kirjoitetussa kielessä ei ole monessa muussa kielessä.
sori kirjakielen käyttö, kuuluu ammattini varjopuoliin... Yritän vastedes olla "rosoisempi" ;)
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
sori kirjakielen käyttö, kuuluu ammattini varjopuoliin... Yritän vastedes olla "rosoisempi" ;)
T. Ap
Lol
Miten sinä Ap olet edes päätynyt viestittelemään tämän miehesi kaverin kanssa, kun omien sanojesi mukaan "et edes tunne kaveria kovin hyvin"? Milloin olette vaihtaneet puhelinnumeroita ja missä yhteydessä/tilanteessa? Asuttekin ilmeisesti eri paikkakunnilla? Kun et tunne tätä kaveria, niin mitä keskusteltavaa teillä alkuun on ollut? Ja miksi viestit ovat jo heti näin alkuun tuollaisia flirtinomaisia? Pyysit kuvia, miksi? Onko kaveri ammatti-valokuvaaja ja nimenomaan kuvaa luontokuvia?
En jotenkin ymmärrä, että aloitetaan viestittely oman miehen kaverin kanssa, kun paljastuminen on läsnä joka hetki. Toki, jos kaveri viettäisi aikaa teidän kanssanne useasti ja olisitte kaikki läheisiä, niin ymmärtäisin että joissakin tilanteissa kaverin ja Ap:n viestinvaihto voisi olla Ok. Tosin ei juuri nyt tule muuta mieleen kuin jonkun yllätyksen järjestäminen Ap:n miehelle, matkavarausten sopiminen, tai muu pyyntö esim. remonttiavuksi.
Mutta tässäkin (oletetaan että todellinen tarina) tapauksessa laitetaan viestiä jo heti aamusta ja joka päivä - kaverille, jota ei tunneta. Todella hämärää.
Itse en ihmettele tuota viestittelytyyliä, vaikka olisi keski-ikäiset kyseessä. Selkeästi on kiinnostuksen tunteita ilmassa, niin silloin järki ei aina pelaa. Itsekin olen joitakin vuosia sitten deittaillessa kirjoitellut aivan älyttömän typeriä lässynlää-viestejä ja juuri tuollaisia "antaa ymmärtää, mutta ei kuitenkaan" + emojia päälle kasa. Minusta aivan harmitonta, varsinkin kun on molemminpuolista. Saattaahan se näyttää ulkopuoliselle vähä-älyiseltä, mutta siinä tilanteessa itselle vain hassuna ja söpönä.
Ap täällä:
"tarina" jatkuu (siis tää todellakin on ihan totta)
Lähetin äsken miehelle viestin: "sain yllättäen pienen vapaa hetken kesken työpäivää. sinä kiireinen? lähetä kuva siitä mitä olet tekemässä"
ja mies lähetti heti selfien töistä nolonaamahymiön kera.
lähetin takas ilonauru- ja hymyhymiöt
sit laitoin hänelle juuri ottamani kasvokuvan itsestäni ja tekstin että yritän nauttia auringonpilkahduksesta töissä (naamalle tuli auringonvaloa)
hän laittoi peukun (mikä oli tosi ärsyttävää!) ja kysyi, olenko käynyt jo lounaalla
vastasin että en, ei ole nälkä. menen kohta kotiin.
nyt mies vastasi että ok (tää oli jo super ärsyttävää!)
Eikö nyt vaikutakin vähän siltä, että (miehen) viestien sävy on enemmän kaverillinen kuin flirttaileva?
Ap vastaa 85:lle:
Mies on aina laittanut instassa jotain lyhyttä viestiä kun olemme tavanneet (minä, aviomieheni ja viestittelymies). olen aina joko tylysti jättänyt vastaamatta (en oikein tiedä miksi) tai vastannut parilla sanalla. Plus ollaan laitettu joskus joulun toivotukset yms. Näitä "lyhyitä kohtaamisia" on ollut 5 vuoden ajan ehkä kerran vuodessa.
Nyt viime näkemisen jälkeen mies antoi numeronsa instassa, halusi mieluummin viestitellä whatsappissa. siirryimme siis sinne. Asutaan kaukana toisistamme. Nähdään korkeintaan kerran vuodessa. Olen tuntenut/tiennyt hänet parikymmentä vuotta.
Kuvia pyysin, koska hän asuu siellä missä "yhteinen kiinnostuksenkohteemme" on. Luulin että hän aina joskus muistaisi minut ja laittaisi kivan kuvan. Mutta kuvia tulikin heti ja joka päivä.
Meillä on paljon yhteisiä ystäviä, ja olemme asuneet samalla paikkakunnalla, joka on meille erityisen rakas (myös aviomiehelleni).
En tiedä ovatko viestimme oikeasti olleet flirttejä. Siksi sitä täällä kyselinkin. Kun jokainen on erilainen, niin voihan nuo tulkita kaverillisiksikin.
Nyt jotenkin tää epämääräinen tilanne on alkanut toisaalta tuntumaan aika kuumalta, toisaalta ikävän epäselvältä.
Ja joo, viestit on tosi naurettavia, etenkin kun kirjoitan ne tänne, sori siitä :D
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä:
Lähetin äsken miehelle viestin: "sain yllättäen pienen vapaa hetken kesken työpäivää. sinä kiireinen? lähetä kuva siitä mitä olet tekemässä"
sit laitoin hänelle juuri ottamani kasvokuvan itsestäni ja tekstin että yritän nauttia auringonpilkahduksesta töissä (naamalle tuli auringonvaloa)
hän laittoi peukun (mikä oli tosi ärsyttävää!) ja kysyi, olenko käynyt jo lounaalla
Eikö nyt vaikutakin vähän siltä, että (miehen) viestien sävy on enemmän kaverillinen kuin flirttaileva?
Tuo kyseinen mies saattaa pitää sua ihan kivana viihdykkeenä, joten ehken tekisi hänestä elämäni keskipistettä. Mulla on monia kaverimiehiä, joiden kanssa viestittelen samaan tapaan, muttei mulla ole sen ihmeempiä tunteita heitä kohtaan. Jos he äityvät tykittämään mulle liikaa viestejä, kommentoi pelkällä yläpeukulla tai hymiöllä.
Ap on sama torvelo, joka pari viikkoa sitten esiintyi täällä miehenä ja avasi ketjun aiheesta "miksi naiset vaihtavat aina betamiehensä alfoihin" tai jotain vastaavaa se aihe oli. Järjettömän pitkä (koska ap vastaili itselleen koko ajan) ja pitkästyttävä ketju sekin, tätä en ole jaksanut edes lukea. Mutta kirjoitus on samanlaista molemmissa, liian yksityiskohtaista ja kankeaa sepostusta, eikä pälli osaa vastata suoraan kommentteihin, paitsi laittamalla edellisen kommentin numeron viestinsä alkuun.
Hanki muuta tekemistä.
Ap on fluidi kaapissa oleva tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä:
Miksi sua ärsytti miehen peukkukuva sun naamakuvaan? Olisko sen pitänyt laittaa liekkiemoji, sydänemoji ja kuola valuu suupielestä emoji siis?
Mies huomasi, että tartuit hänen syöttiinsä kuin hukkuva oljenkorteen ja nyt mies ihan selkeesti hieman himmailee.
"En tiedä ovatko viestimme oikeasti olleet flirttejä. Siksi sitä täällä kyselinkin. "
Viestit on ainakin tosi asiattomia, koska teet tuota salaa miehes selän takana ja selkeesti sulla on jotain kiinnostusta tuohon mieheen, vaikka et miehestä uutta aviomiestä ole haluamassakaan.
Ap, kuvittele tilanne, jossa sun miehes lukee teidän viestinne alusta loppuun.
Miten luulisit miehesi reagoivan?
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus täällä. Just tollaisia viestejä.
Kunnes mulle selvisi, että lähetteli jopa ihan samoja kukka-kuvia toisillekkin naisille. Sitten selvisi, että lähettelee ihan yhtä sujuvasti haareminsa naisille hyvät yöt ja huomenet.
Luulin aidosti siihen asti, että olen ainut, jolle noita lähettelee.
Eli ottakaa huomioon, että mies tekee tuota monille muillekin naisille online. Kantsii pitää tuntosarvet koholla ja aika rohkeesti myös jutella yhteisille tutuille ym. näin voi mies jäädä kiinni, että todellakin pyörittää muitakin naisia samalla tavalla kuin sinua.
Ehkä on sama? Paitsi että Ap saa maisemakuvia, toinen kukkia.
Mun mielestä oli tungettelevaa pyytää kuva hetkestä, mitä toinen on tekemässä. Toi on jo törkee yksityisyydenloukkaus. Tungettelua ja stalkkausta!
Käytännössä mies siis lähettää Huomenta-tekstin, kuvia ja pyynnön nähdä hotellilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus täällä. Just tollaisia viestejä.
Kunnes mulle selvisi, että lähetteli jopa ihan samoja kukka-kuvia toisillekkin naisille. Sitten selvisi, että lähettelee ihan yhtä sujuvasti haareminsa naisille hyvät yöt ja huomenet.
Luulin aidosti siihen asti, että olen ainut, jolle noita lähettelee.
Eli ottakaa huomioon, että mies tekee tuota monille muillekin naisille online. Kantsii pitää tuntosarvet koholla ja aika rohkeesti myös jutella yhteisille tutuille ym. näin voi mies jäädä kiinni, että todellakin pyörittää muitakin naisia samalla tavalla kuin sinua.
Ehkä on sama? Paitsi että Ap saa maisemakuvia, toinen kukkia.
Ei oo sama. Mun mies oli ulkomailla, ulkomaalainen.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä mies siis lähettää Huomenta-tekstin, kuvia ja pyynnön nähdä hotellilla.
Olennaisen jätitkin sanomatta. Käytännössä mies haluaa päästä panemaan.
"Ehkä on sama? Paitsi että Ap saa maisemakuvia, toinen kukkia."
:D
Ap tuli kotiin.
Joo, olisin halunnut kuvaani jonkun upeemman hymiön kuin peukku. Vaikka edes hymyn.
Ja ei, en ole joku mies joka on kirjoitellut palstalla.
Mitäkö mieheni ajattelisi viesteistä. Hmm. Olen viestitellyt ilman että mieheni tietää, mutta en minä muistakaan viestittelyistäni hänelle raportoi (kavereiden ja suvun viestit). Hän tietää että viestittelymies lähetti minulle pari kuvaa kun tapasimme viimeksi. Ei ole kysellyt, että ollaanko jatkettu yhteydenpitoa. Enkä koe, että se kuuluisi hänelle mitenkään.
Joku kommentoi että viestittelymies haluaa päästä panemaan. No varmaan haluaisikin. Huomasin kyllä sen nopean katseen punaista mekkoani päin, kun tavattiin ja oltiin drinkeillä (aviomies oli mukana).
Nyt annan viestittelyn joka tapauksessa jatkua omalla painollaan. Aion välillä heittää jonkin kysymyksen ja tietysti vastaan miehen viesteihin, mutta koitan olla lisäämättä kierroksia. Tajuan, että ei tässä ole mitään järkeä ja ymmärrän mitkä seikat vaikuttavat taustalla omalta puoleltani. En oikeasti ole kiinnostunut tuosta miehestä, joku hetkellinen mielenhäiriö vaan iski. Viestittelyn syyt ovat omassa päässäni ja nyt tuntuu että palstaterapia on auttanut (iso kiitos terapeuteille!)
Aion siis löysätä kaasua.
Jos viestittelyssä tapahtuu jotain erityisen herkullista, voin raportoida tänne; tiedän että juuri Sinä haluat kuulla mitä (kuumaa) me kirjoitellaan ;D
Nyt kun sokka on ns. irroitettu, niin mitä luulet: alanko jossain vaiheessa vahingossa viestitellä jonkun toisen miehen kanssa kuumasti?
Trolli tarvitsee aineksia sairaisiin juttuihinsa. Menis töihin.