Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (503)

Vierailija
481/503 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypeillä ei ole rahaa maksaa 10 euroa vaan tingataan johonkin 7,40 euroon. Menee hermo!

Yhdellä tuotteella 60 sydäntä ja silti vaan tingataan!

Vierailija
482/503 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten reagoitte viesteihin, joissa pyydetään kuvaamaan tuote itsenne päällä? Mua on alkanu tosissaan tympiä nää. Aikasemmin saatoin kuvata kalliimman vaatteen, mutta nää kuvien ja mittojen pyytelijät ei ikinä osta mitään joten oon miettiny pitäskö niiden viestit vaan jättää huomiotta. Esim. 1 euron teepaitaa pitäs kuvata joka suunnista. Kaiken lisäks myyn yleensä vaatteita jotka on mulle joko pieniä, suuria tai ei istu vartalolleni. Kuvaaminen vaate päällä näyttää ostajakandidaatille kuinka vaate istuu mulle, ei sitä miten se hänelle istuu. Turhauttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/503 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten reagoitte viesteihin, joissa pyydetään kuvaamaan tuote itsenne päällä? Mua on alkanu tosissaan tympiä nää. Aikasemmin saatoin kuvata kalliimman vaatteen, mutta nää kuvien ja mittojen pyytelijät ei ikinä osta mitään joten oon miettiny pitäskö niiden viestit vaan jättää huomiotta. Esim. 1 euron teepaitaa pitäs kuvata joka suunnista. Kaiken lisäks myyn yleensä vaatteita jotka on mulle joko pieniä, suuria tai ei istu vartalolleni. Kuvaaminen vaate päällä näyttää ostajakandidaatille kuinka vaate istuu mulle, ei sitä miten se hänelle istuu. Turhauttaa..

En alkaisi mitään parin euron vaatteita kuvaamaan. :D Ehkä se se on kalliimpi niin sitten laittaisin kuvia et vaate päällä.

Vierailija
484/503 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset puoli vuotta kauppa kävi hyvin, kuukaudessa tuli myytyä n. 100€. Nyt menee tuote tai pari kuukaudessa. Harmi kun on just muutto tulossa ja olisi kiva päästä ylimääräisistä tavaroista eroon. Hinnat ei päätä huimaa, esim kerran käytettyjä kenkiä on myynnissä 4€. 

Vierailija
485/503 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri myynnin ja heti tuli vastaan ostaja, joka väitti myymääni tuotetta väärennökseksi, vaikka tuote on 100% aito. Piti sitten tuotteen (oli erittäin halpa, koska haluan kaappeja tyhjäksi) kuitenkin, mutta antoi yhden tähden arvion ja kirjoitti arvosteluun tuotteen olevan väärennös.

Olen ihan kädetön tilanteessa, mutta taitaa kaupat jatkossa tyssätä huonoon arvosteluuni.

Vierailija
486/503 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä ei kannata ostaa mitään ellei myyjä ole laittanut vähintään viisi kuvaa tuotteesta (mieluummin enemmän!) ja tarkemmat infot vielä itse ilmoitukseen. Olen ostanut nyt monta kertaa ja lähes järjestään 1-2 kuvaa sisältävät ilmoitukset ovat huijauksia ja tuotteista on piiloteltu joitakin virheitä tai huonoa laatua. Saa yllätysreikiä, likaa tai muuta ikävää kaupan päälle. Asialliset myyjät laittavat moooonta kuvaa, niin läheltä kuin kaukaa, joka suunnalta, päältä, sisältä, alta ja tarkat mitat kaikista tuotteista. Olkaa erityisen varovaisia jos ostatte itsetehtyjä tuotteita. Vintedissä myydään epämuodostuneita ja mittasuhteiltaan virheellisiä tuotteita erittäin hyvinä. Juuri maksoin siitä, että joudun viemään jonkun epäonnistuneen tekeleen roskiin.

Vierailija
487/503 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta tuo poseerauksen pyytäminen. Laita vaan ilmoitukseen tarkat mitat tuotteesta. Kainalo-kainalo, olka-olka, koko tuotteen pituus, hihan pituus jne. Kyllä niistä pystyy vertaamaan omiin mittoihin, että sopiiko vai ei. Mitat pitää kirjoittaa ihan siksi, että koot vaihtelevat merkeittäin ja myös sen mukaan milloin tuote on valmistettu. Jotkut myös arvioivat vaatteidensa kokoja ihan harhaan. 

Kuvia sen sijaan täytyy laittaa muutoin kunnolla. Valitettavasti olen usein huomannut, että yhden tai kahden kuvan ilmoitukset ovat piiloitelleet virheitä eli liittyy usein asiakkaan tarkoitukselliseen harhaan johtamiseen. Jos et ole valmis laittamaan kunnon kuvia, niin monet voivat kartella ilmoituksiasi ihan siksikin, että pelkäävät uutta huonoa kokemusta. 

Vierailija
488/503 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyntö kuvata päällä on ymmärrettävää, jos kyseessä on itsetehty vaate. Ostaja näkee, että mittasuhteet ovat kunnossa ja tuotteessa ei ole siis rakenteellista vikaa. Mutta muutoin tuollaiset pyynnöt voi ignoorata. 

Vierailija
489/503 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan hölmö ala kuvaamaan euron t-paitaa itsensä päällä? Nehän on jotain pervoja runkkareita jotka tuollaisia pyytää, estoon vaan heti.

Vierailija
490/503 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala mitään perus t-paitaa kuvaamaan joka suunnasta. Edestä ja takaa riittää. Joskus kuvaan lapun, mutta yleensä kirjotan tuotetiedot kuvaukseen. Kengät on hyvä kuvata pohjista. Jotain järkeä päähän nyt. Virheet saa piilotettua helposti valaistuksella tai muokkaamalka, vaikka vaate olis kuvattu joka puolelta. Huijarit huijaa ja rehelliset myy rehellisesti. Aina on riski, mutta käytettynä ostettuna se on vaan otettava. Olen muuten saanut nettikaupoistakin välillä luokattoman surkeeta tavaraa ja ostajan turva niissäkin vähän sitä sun tätä välillä. Etenkin ulkomailta tilatessa.

Vierailija
491/503 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon näkee somessa valitusta Vintedistä ostetuista feikkituotteista. Mun mielestä brändien tuotteiden ostamisessa on fiksua ottaa huomioon, että just se brändi niissä maksaa. En ikimaailmassa ostais jotain Chanelin laukkua käytettynä. Jos ei oo varaa niin ei kannata ostaa. Samanlaisia laukkuja löytyy pilvin pimein markkinoilta. Ja noissa on aina riski, että on väärennos. Jopa virallisista second hand liikkeistä ostettuna, vaikka tulis kuitti mukaan. Tämä kantsii muistaa.

Vierailija
492/503 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että poikkeuksena on jotkut harvinaiset vintage laukut/vaatteet, mutta niitä ei missään Vintedissä myydä. Suurin osa second hand Chanelia/Guccia/Saint Laurentia on ihan kulunutta peruskamaa mitä saa tilattua heidän nettisivuiltaan tai sai 1-5 vuotta sitten ja näitä on vielä laajasti saatavilla. Kirsti Paakkanen kääntyis haudassa, jos kuulis miten halvalla hänen vintage Chanelia on huutokaupattu..nämä on poikkeuksia joita on tarjolla harvoin, mutta myös tällasten varakkaiden henkilöiden aarreaitoista voi löytyä ei niin laadukasta ja hyvää, koska kuka tahansa voi tulla huijatuksi. Jos luulee, ettei niin voi käydä itselleen pettää itsensä.

Vierailija
493/503 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ala mitään perus t-paitaa kuvaamaan joka suunnasta. Edestä ja takaa riittää. Joskus kuvaan lapun, mutta yleensä kirjotan tuotetiedot kuvaukseen. Kengät on hyvä kuvata pohjista. Jotain järkeä päähän nyt. Virheet saa piilotettua helposti valaistuksella tai muokkaamalka, vaikka vaate olis kuvattu joka puolelta. Huijarit huijaa ja rehelliset myy rehellisesti. Aina on riski, mutta käytettynä ostettuna se on vaan otettava. Olen muuten saanut nettikaupoistakin välillä luokattoman surkeeta tavaraa ja ostajan turva niissäkin vähän sitä sun tätä välillä. Etenkin ulkomailta tilatessa.

Jos kuvaa materiaalilapusta ei ole, niin myyjän kirjoittama selostus otetaan vain arvailuna. 

Vierailija
494/503 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä ei kannata ostaa mitään ellei myyjä ole laittanut vähintään viisi kuvaa tuotteesta (mieluummin enemmän!) ja tarkemmat infot vielä itse ilmoitukseen. Olen ostanut nyt monta kertaa ja lähes järjestään 1-2 kuvaa sisältävät ilmoitukset ovat huijauksia ja tuotteista on piiloteltu joitakin virheitä tai huonoa laatua. Saa yllätysreikiä, likaa tai muuta ikävää kaupan päälle. Asialliset myyjät laittavat moooonta kuvaa, niin läheltä kuin kaukaa, joka suunnalta, päältä, sisältä, alta ja tarkat mitat kaikista tuotteista. Olkaa erityisen varovaisia jos ostatte itsetehtyjä tuotteita. Vintedissä myydään epämuodostuneita ja mittasuhteiltaan virheellisiä tuotteita erittäin hyvinä. Juuri maksoin siitä, että joudun viemään jonkun epäonnistuneen tekeleen roskiin.

En ole ikinä näin paljon panostanut ja ihan ok on mennyt kaupaksi.

Ostatko siis itse tehtyjä vaatteita?

Vierailija
495/503 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvaa materiaalilapusta ei ole, niin myyjän kirjoittama selostus otetaan vain arvailuna. 

Njaah. Voihan sitä valittaa sitten kun saa tuotteen, jos näin on ja ilmoittaa, että peruu kaupat sekä antaa huonon palautteen. Muutenkin kannattaa niitä palautteita lukea. Jos myyjä tehnyt 50 kauppaa onnistuneesti niin tuskin just sua on varta vasten huijaamassa tuotetiedoilla.

Vierailija
496/503 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah. Voihan sitä valittaa sitten kun saa tuotteen, jos näin on ja ilmoittaa, että peruu kaupat sekä antaa huonon palautteen. Muutenkin kannattaa niitä palautteita lukea. Jos myyjä tehnyt 50 kauppaa onnistuneesti niin tuskin just sua on varta vasten huijaamassa tuotetiedoilla.

^ Ei kannata ostaa myyjiltä, jotka eivät tee ilmoitusta kunnolla. Tietää heti, etteivät he ole tarkastaneet tuotteidensa kuntoakaan tarkasti. Ja asenne on juuri tuo, että ostaja kärsiköön ja joutukoon sitten valittamaan, palauttamaan ja vaatimaan hyvitystä, ei kiinnosta minua. 

Vierailija
497/503 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypeillä ei ole rahaa maksaa 10 euroa vaan tingataan johonkin 7,40 euroon. Menee hermo!

Yhdellä tuotteella 60 sydäntä ja silti vaan tingataan!

Just tingattiin 4,90 paita neljään euroon :D

Vierailija
498/503 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään tullut kyselyä tuon DAC7n suhteen? 

Huomasin, et oon myynyt tänä vuonna jo 500 euron edestä ja tavaraa olis vielä. Uskaltaako myydä?

Vierailija
499/503 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa tarkkoja kun ostatte käytettyjä vaatteita yms. Juuri koin hyvin ällöttävän yllätyksen, kun avasin lasten villavaatteen sisältävän paketin ja vaatteessa oli kiinni kaksi(!) pientä valkoista toukkaa. Luojan kiitos laitan kaiken aina pakastimeen pariksi päiväksi heti enkä avaa paketteja eli toukat olivat kuolleet mutta inhottaa suunnattomasti. Eka kerta, kun näin käy ja olen aivan neuroottinen käytetyn tavaran ostamisessa. Miten on mahdollista, että tuo myyjä ei ole huomannut ötököitä, todennäköisesti jotain jauhokoisatyyppisiä toukkia, ja pokkana lähettää saastuneen tuotteen? Ei ollut tekstiilituholainen kun tuo villavaate ei ollut niille maistunut.

Pakastakaa kaikki tekstiilit aina! 

Vierailija
500/503 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin barbien vaatteita ison kasan ja mukana tuli pari kuollutta turkiskuoriaista