Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (617)
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu, että ostaja valittaa, jos oon paketoinut tuotteen vanhoihin paketteihin?? Laitoin yhden paidan ensin puhtaaseen uuteen muovipussiin ja sitten pahvisen muropaketin sisään. Tästä sain sitten noottia arvosteluun... Ja tämä arvostelija oli vielä tingannut sen kolmen euron tuotteen kahteen euroon! 😆 En kyllä ymmärrä yhtään, että mun olis pitänyt etsiä kahden euron tuotteelle jotain hienoa käyttämätöntä pakettia 😆
Monet yksinkertaiset eivät ymmärrä vinted-kirppiksen ja verkkokaupan eroa ja olettavat että lähetetään uudessa laatikossa uusi tuote kirppishinnalla. Luin kerran huutonetissä miten joku kommentoi paketointia kuinka oli pakattu kuin yrityksillä on tapana (uusi laatikko ja pehmusteet) kun kaikki myyjät eivät kuulemma näe sitä vaivaa. Ostos oli hänelläkin jokin alle 5€ romu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu, että ostaja valittaa, jos oon paketoinut tuotteen vanhoihin paketteihin?? Laitoin yhden paidan ensin puhtaaseen uuteen muovipussiin ja sitten pahvisen muropaketin sisään. Tästä sain sitten noottia arvosteluun... Ja tämä arvostelija oli vielä tingannut sen kolmen euron tuotteen kahteen euroon! 😆 En kyllä ymmärrä yhtään, että mun olis pitänyt etsiä kahden euron tuotteelle jotain hienoa käyttämätöntä pakettia 😆
Itsekin hyödynnän pakkauksia mitä kotoa löytyy, en tietenkään sellaisia joihin on tarttunut jotain hajua tms ruoasta. En näe mitään järkeä alkaa ostamaan kalliita pakkaus pusseja ja laatikoita muutaman euron tuotteen vuoksi.
Ei kannata ainakaan merkkituotteita siellä myydä. Voivat päättää randomisti, että myymäsi tuote ei ole aito. Tavara jää ostajalle, muttet saa penniäkään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kohteliasta ostajan puolelta tilauksen vastaanottamisen jälkeen, jos tuote ok hyväksyä tilaus ja siirtää rahat myyjälle. Miksi roikottaa rahaa Vinted sovelluksessa 2 päivää? Ei voi olla suuri homma etenkään, jos myyjä postittanut tuotteen itse heti tilauksen saatuaan.
Ei oo mikään juttu odottaa sitä 2 pv, kun automaattisesti vinted hyväksyy.
Vinted tarjoaa mulle helpon tavan laittaa minulle tarpeetonta kiertoon, mutta ei sillä rikastua voi.
Vanhimmat ilmoitukset ovat varmaan yli vuoden vanhoja. Jos joku ostaa, se on ihan yks hailee tuleeko se 4 euroa tänään tai viikon päästä
Sinulle se voikin olla yks hailee milloin rahasi saat, mutta moni myy ihan sen takia, että saa lisätienestiä. Sitä tuotteen hyväksymistä kun vetkuttaa, niin ehtii tulla jopa viikonloppu väliin, jolloin myyjä saa rahat pankkiin vasta maanantaina. Se muutama eurokin voi auttaa paljon, mutta eihän tätä kaikki ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ainakaan merkkituotteita siellä myydä. Voivat päättää randomisti, että myymäsi tuote ei ole aito. Tavara jää ostajalle, muttet saa penniäkään rahaa.
Jep. Se vaan ihmetyttää miten puolalaiset saa niin paljon myydä feikkiä.. 🙄
Tuntuu, että 10 euroo uudesta mekosta, takista tai bleiseristä on monille Vintedissä liikaa ja sit valitetaan ku 3 euron vaatteessa on käytönjälkiä. Joku perus h&m takki uutena maksaa helposti 40 euroo nykysin. Suosittelen ostamaan Vintedistä suosiolla sen muutaman euroo kalliimman vaihtoehdon, vaikka ei sekään takaa laatua, koska suurempi todennäkösyys onnistua. Mä en jaksa enää myydä mitään alle kympillä! Sitä halvemmat suoraan kaatikselle. Tuntuu niin turhalta kiikuttaa 1 euron kamaa postiin ja pakata ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että 10 euroo uudesta mekosta, takista tai bleiseristä on monille Vintedissä liikaa ja sit valitetaan ku 3 euron vaatteessa on käytönjälkiä. Joku perus h&m takki uutena maksaa helposti 40 euroo nykysin. Suosittelen ostamaan Vintedistä suosiolla sen muutaman euroo kalliimman vaihtoehdon, vaikka ei sekään takaa laatua, koska suurempi todennäkösyys onnistua. Mä en jaksa enää myydä mitään alle kympillä! Sitä halvemmat suoraan kaatikselle. Tuntuu niin turhalta kiikuttaa 1 euron kamaa postiin ja pakata ennen sitä.
Minua turhauttaa myös euron tavaroita pakata ja lähettää mutta kun ei luonne salli heittää mitään roskiin eikä kierrätyskeskus ota mitään vastaan tällä hetkellä. Ei edes lahjoittamalla löydy ottajaa torissa.
Vinted on erikoinen.
Ostaja teki hintaehdotuksen ja hyväksyin sen, mutta sitten ostaja ei hyväksynytkään omaa hinta-ehdotustaan ja kauppoja ei tullut. Kieroutunut systeemi.
Kolme tuotetta olen myynyt, Suomeen ja Tanskaan. Kauppa varmaankin kävisi ihan ok jos jaksaisi panostaa.
Ebayssä tein ensimmäiset kaksi myyntiä, siellä ainakin on sellainen systeemi että myyjällä ei ole vähäisintäkään turvaa, ostajat kyttää esim kohteita joissa ei ole lähetystä seurannalla ja ostaa sen ja ottaa tavaran ja väittää ettei sitä saapunut lainkaan.
Noista kahdesta myynnistäni ei vielä ole tullut rahoja, loistava tuuri jos edes toisesta joskus tulee.
Mutta myyjät ottaa tuon 50%-60% hävikin myynneissä huomioon, suomalaiset näkyy myyvän siellä suomeen liittyviä ulkomailla harvinaisempia tuotteita jotka Huutonetissä maksava 4-6€, myyvät ebayssä samoja eteen päin 18€ hinnalla.
Näyttääkö teille muilla syöte ties mitä tuubaa, vaikka ennen mukautus on toiminut ihan moitteetta? Olen jo kokeillut päivittää sovelluksen ja tyhjentänyt välimuistin mutta ei auta: edelleen syötteessä on kaikkea ei-toivottua, kuten aivan vääriä kengänkokoja (mukautuksessa on vain omani 39, nyt työntää koko ajan muitakin kokoja 35 lähtien), miestenvaatteita (en ole koskaan ostanut enkä edes hakenut hakutoiminnolla miestenvaatteita) ja lastenvaatteista mukautetun 122 sijaan esim. pikkuvauvan vaatteita. Ihan järjetöntä eikä enää löydy mitään ostettavaa. Toisaalta myös omat myynnit ovat tyrehtyneet yhtäkkiä, niin mietin jos tämä on laajempikin bugi vai peräti muutos?
Vintedissä näen paljon käsintehtyjä tuotteita, onko tuo kiellettyä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Latasin kesän alussa myyntiin noin 30 tuotetta, uusia, kerran luettuja pokkareita, käyttämättömiä laukkuja ja merkkikenkiä, pellavamekkoja. Sain kaupaksi muutaman kirjan, yhden nahkalaukun ja uudet lenkkarit. Muita oli merkitty suosikeiksi, mutta eivät menneet kaupaksi edes muutamalla eurolla. Sain kiitosta ostajilta hyvistä tuotteista ja nopeasta toimituksesta.
Mielestäni tarjontaa on niin valtavasti, että omat hukkuvat sinne muiden joukkoon. Pitää olla joku hittituote eikä hinta saa olla muutamaa euroa enempää. Liian halvalla menee, ne hinnat ovat hyviä vain ostajille. Ihan näppärä systeemi, mutta luovuin sitten kokonaan leikistä, vaikka ne harvat myynnit sujuivat niin kuin pitikin. Tarkkana saa myös olla, jotain huijausyrityksiä minullekin tuli sähköpostiin. Pitää vain tietää, miten sovellus toimii.
Kävin sitten oikealla kirpparilla myymässä, moninkertaisesti tienasin joka tuotteesta verrattuna Vintediin ja lähes kaikki meni kaupaksi.
Miksi sinulla oli käyttämättömiä laukkuja? Eikö mitään hajua miten paljon toi kuormittaa ilmastoa? Saitko ne myytyä isommalla hinnalla kuin mitä niistä maksoit vai miksi hihkut niistä noin? Jos oot ostanut lenkkarit 160€ hinnalla ja sait ne myytyä nyt 80€ niin mitä hienoa siinä on?
Ite oon myynyt nyt jonkin verran tavaraa Vintedissä ja olen ollut positiivisesti yllättynyt. Toki on muutamia tinkaajia, joille voi lähettää yhtä alatyylisiä vastauksia kuin ovat tarjouksetkin, mutta kaikki tavarat on lopulta menneet siihen hintaan, mitä olen pyytänytkin. Suurin osa ruotsalaisille tai Suomessa asuville ulkomaalaisille. Suomalaisten kanssa aina jotuu vääntään ja kauppoja ei tule. Tuo Vinted on hyvä paikka juuri siksi, että idiootit suomalaiset voi ignoorata kun tietää että joku ruotsalainen on siellä tarjoomassa rahat niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Ja myyn aina voitolla eli huollan ja puunaan ostamani käytetyt tavarat. Ja kyllä, verottaja saa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä ei kannata ostaa mitään ellei myyjä ole laittanut vähintään viisi kuvaa tuotteesta (mieluummin enemmän!) ja tarkemmat infot vielä itse ilmoitukseen. Olen ostanut nyt monta kertaa ja lähes järjestään 1-2 kuvaa sisältävät ilmoitukset ovat huijauksia ja tuotteista on piiloteltu joitakin virheitä tai huonoa laatua. Saa yllätysreikiä, likaa tai muuta ikävää kaupan päälle. Asialliset myyjät laittavat moooonta kuvaa, niin läheltä kuin kaukaa, joka suunnalta, päältä, sisältä, alta ja tarkat mitat kaikista tuotteista. Olkaa erityisen varovaisia jos ostatte itsetehtyjä tuotteita. Vintedissä myydään epämuodostuneita ja mittasuhteiltaan virheellisiä tuotteita erittäin hyvinä. Juuri maksoin siitä, että joudun viemään jonkun epäonnistuneen tekeleen roskiin.
Kiitos vinkistä. Olen nimittäin rehellinen myyjä mutta laittanut aina vaan pari kuvaa. Täytyy ruveta laittamaan enemmän kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myynnissä paita jonka hinta 4e. Tulee tarjous 2,50e jonka hylkään ja ehdotan 3e. Ei vastausta. Muutaman päivän päästä sama tyyppi tarjoaa 1,80e. 😅 joo toki jos en edellistä tarjoustaan hybäksy nii mielellään siitä vielä vähennän 🤣
Sit on tyyppi jonka tuotteen olin laittanut joskus suosikiksi. Eka esitti tarjouksen haluanko ostaa hintaan x. No en ollut kiinnostunut, sit alkoi pommittaa viesteillä aionko ostaa tuotteen. Otin pois suosikeista ja edelleen vähän aikaa sit laittoi viel viestiä ostatko?
Minusta se että laittaa tuotteen suosikiksi ei ole ostolupaus, ite laitan että voin verrata tuleeko samanlaista tuotetta edullisemmin
Miksi edes myydä jotain 2€ maksavaa tavaraa. Ite en myy mitään mikä on alle 15€. Ei maksa vaivaa lähetellä semmosia. Ja oon työtön köyhä.
Sanoisin että per.seestä koko sovellus. Ei kukaan jaksa tavaraa Postin kautta toimittaa, pitäisi olla niinkuin tori, nouto kotoa. Ennemmin tulee vietyä hyväkin tavara roskikseen kuin alkaa paketoimaan, kirjoitella osoitelappusia, kuskaamaa postiin, siitä ei jää käteen mitään vielä jos autoa käyttää kuskatessaan niitä postiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kohteliasta ostajan puolelta tilauksen vastaanottamisen jälkeen, jos tuote ok hyväksyä tilaus ja siirtää rahat myyjälle. Miksi roikottaa rahaa Vinted sovelluksessa 2 päivää? Ei voi olla suuri homma etenkään, jos myyjä postittanut tuotteen itse heti tilauksen saatuaan.
Vinted tarjoaa mulle helpon tavan laittaa minulle tarpeetonta kiertoon, mutta ei sillä rikastua voi.
Vanhimmat ilmoitukset ovat varmaan yli vuoden vanhoja. Jos joku ostaa, se on ihan yks hailee tuleeko se 4 euroa tänään tai viikon päästä
Sinulle se voikin olla yks hailee milloin rahasi saat, mutta moni myy ihan sen takia, että saa lisätienestiä. Sitä tuotteen hyväksymistä kun vetkuttaa, niin ehtii tulla jopa viikonloppu väliin, jolloin myyjä saa rahat pankkiin vasta maanantaina. Se muutama eurokin voi auttaa paljon, mutta eihän tätä kaikki ymmärrä.
Miksi ihmeessä se pitää olla niin hankalaa eikä kuten Torissa tavara käteen ja raha toiseen kotiovelta. Eihän niitä kukaan jaksa postittaa
Mikä ihme noissa tinkauksissa on? 😆 Siis ihan jees jos kalliimmasta tavarasta kyse. Mutta tänään katsoin tuotetta jossa hintapyyntö oli noin kolme euroa ja luki että siitä oli tehty kolme tarjousta! Siis tarjoaako ihmiset kolmen euron hinnasta 1,72 € vai mitä ihmettä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä se pitää olla niin hankalaa eikä kuten Torissa tavara käteen ja raha toiseen kotiovelta. Eihän niitä kukaan jaksa postittaa
Jos on pakettiautomaatti lähellä niin huomattavan paljon helpompaa postittaa kuin sovitella treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että per.seestä koko sovellus. Ei kukaan jaksa tavaraa Postin kautta toimittaa, pitäisi olla niinkuin tori, nouto kotoa. Ennemmin tulee vietyä hyväkin tavara roskikseen kuin alkaa paketoimaan, kirjoitella osoitelappusia, kuskaamaa postiin, siitä ei jää käteen mitään vielä jos autoa käyttää kuskatessaan niitä postiin
Jaa minusta oikein kätevää; pakkaan kamat , kirjoitan koodin pakettiin ja vien sen lähikaupan automaattiin. Ei tarvitse edes postimaksuja miettiä, kun ne on hoidettu kaupan mukana ja ovat edullisemmat muutenkin kuin henkilöasiakkaan postimaksut.
Kuinka nopeasti rahat saa vindetistä siirrettyä omalle tililleen?
Myyvät samaan aikaan muuallakin, sitten unohtaa unohtaa poistaa ilmoituksen, kun siellä muualla on mennyt kaupaksi.