Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kauheita rikoksia tai muita mystisiä outoja tapahtumia muistatte lapsuutenne aikana Suomessa tapahtuneen?

Vierailija
30.09.2026 |

Itse sain pikkulikkana kuulla 60-luvulla aivan kauheita tapauksia/murhia esim. Kyllikki Saaren suohautaan murhattuna jne.   Omat vanhempani ja muut aikuiset ihmiset juttelivat joskus niistä kaikista muistakin kamalista tapauksista, mitä silloin siihen aikaan mennessä oli tapahtunut Suomessa.   Bodom-järven telttaan murhatut nuoretkin tuli jo silloin tietooni. Puhumattakaan liftarimurhista yms.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikokset on käsitelty jo monesti. 

Minua kiinnostaa mysteerit.

Vierailija
2/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, kyllä silloinkin varmaan oli kauheita rikoksia ja tabloideja, mutta ei vanhemmat niistä puhunut. Ainoa minkä muistan oli kun joku jäi junan alle ja isoisä meni katsomaan millaista sotkua siitä oli tullut ja kertoi sitten miten veristä jälkeä tuli, vanhemmat ei ollut tuolloin paikalla. Me olimme siinä junassa jonka alle henkilö jäi, en halunnut mennä katsomaan ja mielummin olisin ollut kuulematta yksityiskohtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏻🔪🥩

Vierailija
4/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani jutun jossa alakouluikäinen poika m*rhattiin, tekijä oli romukauppias tai antikvariaatin pitäjä tms. Tämä oli aikanaan iso juttu mutta olin itse vasta lapsi enkä muista tarkkaan. Tällä palstalla taisi olla keissistä joskus juttua.

Vierailija
5/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllikki Saari ja Tulilahti. Paikallisen lastenkodin johtajan, pappi, hoidettaviensa hyväksikäytöt.

Ikäiseeni puolityttöön tyttöön iski salama kuolettavasti. Juoksi veneeltä aukeaa rantaa sateen suojaan.

Vierailija
6/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiviston konklaavi, EU ja NATO jäsenyys sekä koronakusetus. Kaikki rikoksia ihmisyyttä vastaan.

Vierailija
7/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän junaonnettimuus on yleensä aina unohduksissa.  20 - 30 vuotta sitten, kuka muistaa. Vaunut kaatuivat, runoja kirjoittavan naisen lapsi jäi vaunun alle.

Vierailija
8/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lapsuudestani jutun jossa alakouluikäinen poika m*rhattiin, tekijä oli romukauppias tai antikvariaatin pitäjä tms. Tämä oli aikanaan iso juttu mutta olin itse vasta lapsi enkä muista tarkkaan. Tällä palstalla taisi olla keissistä joskus juttua.

Janne Aikalan tapaus. Muistan elävästi ja tiedän tekopaikan. Turun linja-autoaseman takana.

Vierailija
9/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kerrottu. Mutta kodin kirjahyllyssä oli kirjoja hirvittävistä kummittelutapauksista ym joiden lukemisen jälkeen pelkäsin kotona enemmän. Mutta aikuisena järki.

Vierailija
10/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jammu. 

Olin samanikäinen, kuin ne tytöt.

Vierailija
11/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tappoi kaikki kolme lastaan Espoossa. Vanhin lapsista oli koululainen. 

Vierailija
12/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne Aikalan tapaus. Muistan elävästi ja tiedän tekopaikan. Turun linja-autoaseman takana.

Joo, Turussa tapahtui, asuin siellä itsekin. Taisi olla 1970-lukua? Tajusin itse vasta aikuisena että kyseessä oli seksuaalirikos. Lapsena ymmärrys oli sen verran rajallinen, onneksi. 

Vierailija
13/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jammu. 

Minäkin muistan Jammun. Kauhea tapaus. 

Vierailija
14/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokelan kouluampuminen, uutisissa ja koulussakin puhuttiin asiasta.

Vierailija
15/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivojuttu, josta tehtiin elokuvakin.

Vierailija
16/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan Piia-surmat

Vierailija
17/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Turussa tapahtui, asuin siellä itsekin. Taisi olla 1970-lukua? Tajusin itse vasta aikuisena että kyseessä oli seksuaalirikos. Lapsena ymmärrys oli sen verran rajallinen, onneksi. 

80-luvun lopulla. 

Vierailija
18/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä täälläkin muisteltiin Mikkelin panttivankidraamaa. Olin silloin vähän toisella kymmenellä ja muistan kuinka sitä seurattiin kesämökin radiosta kuin jännityskuunnelmaa.

Vierailija
19/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuopus isolukuisesta sisarusparvestani ja muistan kun isosiskoni pohti erään kerran jos toisenkin joskus 70-luvulla jostakin mustiin pukeutuneesta liftarimummelista, joka iltamyöhään pimeällä oli tien vieressä liftaamassa ja kun joku autoilija hänet oli ottanut kyytiinsä autonsa takapenkille, niin jonkin kilometrin ajettuaan mummeli olikin kadonnut takapenkiltä.

Vierailija
20/23 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jammu. 

Jammu Puppa Siltavuori 👴🏻🍤👧🏻👦🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä