Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Kiinnostaa myös tuo käyttöehtojen hyväksyntä. Jos ei hyväksy, ei paljon jää myyntipaikkoja ja ostan myös mieluiten Vintedistä. En vaan pidä yhtään siitä, että kaikki tiedot siirtyvät Vintedille tuosta vaan.
Lisäksi aivan yhtäkkiä Vintedin feedissä tulee kaikenlaista tuotetta, joita en normaalistikaan selaile (miesten vaatteet, väärät kengän koot jne) ja lähinnä vieläpä ulkomailta. En ole koskaan ostanut yhtäkään tuotetta muualta kuin Suomesta ja ennen feedissä oli vain Suomen tuotteita. Onko muilla sama? Myös kun hakee jotain, tulee tuotteita sekaisin Suomesta ja muualta ja en monestakaan syystä osta muualta, joten ärsyttää. Ei siis enää tule tarjolle sellaista tavaraa, jota innolla ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Etusivu on suoraan Ig lorttojen sivuilta.
Liian pieniä Temusta tilattuja vaatteita ylihintaan.
Sehän näyttää sulle sitä mitä sä olet katsellut. Niinkuin se Instagramkin. Ei mulla ole tuommoista.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nyt hyväksyneet uudet käyttöehdot (15.9.2025 mennessä)?
Ja poistuiko Postin kotiinkuljetus ovelle/laatikkoon? Tarjoaa vain UPS ja todella korkeaan hintaan, jos valitsen kotiinkannon.
Itselläni on Vinted-kaupoista lähinnä pelkkää hyvää sanottavaa.
En ole kai hyväksynyt mitään, mutta vasta tuli paita postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä nyt ostanut muutamilta eri myyjiltä vaatteita ja kaikki on mennyt hyvin. Huomasin vain, että olen saanut palautetta vain yhdeltä myyjältä. Itse olen palautteet laittanut kaikille heti.
Ei Kait tuolla sinänsä ole väliä, mutta aloin vaan miettimään, että laitetteko te myyjät yleensä sen palautteen ostajille?
Harvoin ostajalle laitetaan palautetta, hänhän maksaa heti ja hakee paketin kun hakee - mitä arvostelemista siinä on?
Mulle tuli negatiivinen palaute, kun myyjä lähetti väärän koon ja sanoin siitä 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä haluan antaa just sen huonon arvosanan siitä et kaupat ei mene sujuvasti
Muista en osaa sanoa, mutta meillä päin paketit eivät juuri koskaan tule tuohon meille luontevimpaan Prismaan, mihin pääsee kävellen ja on auki 24/7. Pahimmillaan meille tuli 7pakettia viikon sisään ja joka ikinen eri noutopisteeseen. Kun paketti nro 2 oli mennyt 12km päähän jäimme odottamaan kertyisikö noista paketeista muitakin noudettavissa tuolta hevon kuusesta - ei, mutta 2 pakettia päästiin noutamaan (ripeästi) jalan kahdesta lähimmästä pisteestä, muut 5kpl suhattiin sitten 'viimeisenä mahdollisena noutopäivänä'. Se nyt vain oli meille logistisesti se järkevin tapa toimia.
Ja posti/postnord asiakaspalvelussa vain perusteltiin ettå "toimitetaan lähimpään vapaaseen pisteeseen" (tuo toimen kävelymatkan päässä on R-kioski, aika vaikea uskoa että sen takahuone oli "täynnä" vaikka joku pakettilokerikko satunnaisesti saattaa ollakin.
eli hitaalle noudolle saattaa myös olla varsin looginen ja perusteltu syy. Huono arvostelu sen vuoksi kuulostaa jotenkin kohtuuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt 4 tuotetta ja kaupat sujuivat hyvin. Joka vaiheesta tulee Vintediltä viesti järjestelmään sekä sähköpostiin.
3 ostajaa kuittasi järjestelmään paketin saaduksi, ja näistä kaupoista rahat tulivat tilille seuraavana päivänä kun olin käynyt siirtämässä saldon.
1 ostaja haki paketin mutta ei reagoinut mitenkään, siitä maksu sitten viipyi muutaman päivän, kun tuli automaattisesti koska ostaja ei itse reagoinut.
Siitäkin kun ostaja hakipaketin Postista, tuli ilmoitus s-postiin.
Vintedin puolelta systeemi on tosi hyvä ja kattava.
Kalliita tuotteita en ole uskaltanut laittaa, koska ainahan on se mahdollisuus että ostaja ei olekaan rehellinen ja alkaa reklamoimaan tuotteesta aiheetta, pitää tuotteen ja valittaa, ei palauta jne jolloin myyjä ei saa maksua ja menettää tuotteen.
Se tuote täytyy silloin palauttaa tai ei tarvitse palauttaa rahoja.
Minä olen tehnyt kauppoja molempiin suuntiin myös Puolaan, Tanskaan, Liettuaan ja Ruotsiin, eikä mitään ongelmia ole ollut. No, kerran joku suomalainen lähetti tuotteen Ristorante-pakastepizzalaatikossa, ja silloin hävetti kulkea paketin kanssa ihmisten ilmoilla. 😂
Nuo uudet käyttöehdot minua vielä mietityttää, tohtiiko niitä hyväksyä vai jätänkö homman sikseen.
Olen ahkerasti ostanut ja myynyt Vintedissä. Yksi asia ärsyttää: kun klikkaan tykkääväni jostain tuotteesta niin myyjä 'hyökkää' heti kirjoittamaan, että 'tehdäänkö kaupat'. Se on tuputtamista. Haluan rauhassa miettiä mitä ostan, mitä en, klikkaan tykkäyksen siksi, että se jää omiin suosikkituotteisiin. Kaikkea en voi enkä ehkä haluakaan ostaa, mutta voin suosikkituotteista selata mitä olen tallentanut suosikkeihin. Esim. keväällä ei huvita ostaa joulukoristeita, mutta saatan silloin klikata niitä suosikeiksi. Palaan asiaan sitten myöhemmin.
Toinen, josta en henkilökohtaisesti pidä, on kun myyjä laittaa henkilökohtaisesti tuotteesta pienen alennuksen, jotta ostaisin heti tuotteen, kun olen klikannut sen suosikkeihin.
Kerran klikkasin tuotetta suosikiksi, johon myyjä heti vastasi kommentilla, että 'ihan uusi tuote'. Mitä siihen vastata.. 'ok'. 'Saanko silti miettiä asiaa'..
Olenkin nyt tästä lähtien tosi varovainen suosikiksi klikkaamisten kanssa, selailen usein vain. Silti uskaltaudun vielä klikkaamaan suosikkituotteeksikin. :) Ja yhä ostan ja myyn.
Vierailija kirjoitti:
Olen ahkerasti ostanut ja myynyt Vintedissä. Yksi asia ärsyttää: kun klikkaan tykkääväni jostain tuotteesta niin myyjä 'hyökkää' heti kirjoittamaan, että 'tehdäänkö kaupat'. Se on tuputtamista. Haluan rauhassa miettiä mitä ostan, mitä en, klikkaan tykkäyksen siksi, että se jää omiin suosikkituotteisiin. Kaikkea en voi enkä ehkä haluakaan ostaa, mutta voin suosikkituotteista selata mitä olen tallentanut suosikkeihin. Esim. keväällä ei huvita ostaa joulukoristeita, mutta saatan silloin klikata niitä suosikeiksi. Palaan asiaan sitten myöhemmin.
Toinen, josta en henkilökohtaisesti pidä, on kun myyjä laittaa henkilökohtaisesti tuotteesta pienen alennuksen, jotta ostaisin heti tuotteen, kun olen klikannut sen suosikkeihin.
Kerran klikkasin tuotetta suosikiksi, johon myyjä heti vastasi kommentilla, että 'ihan uusi tuote'. Mitä siihen vastata.. 'ok'. 'Saanko silti miettiä asiaa'..
Olenkin nyt tästä lähtien tosi var
Asetukset -> Tietosuoja-asetukset -kohdan "Ilmoita omistajille, kun lisäät heidän tuotteitaan suosikkeihin" voi itse laittaa pois, jolloin voi tykkäillä tuotteista ns. salaa eikä myyjä enää laita tarjouksia yms.
Vierailija kirjoitti:
Ja poistuiko Postin kotiinkuljetus ovelle/laatikkoon? Tarjoaa vain UPS ja todella korkeaan hintaan, jos valitsen kotiinkannon.
Olen hyväksynyt ja Postin kotiinkuljetus laatikkoon on edelleen vaihtoehto.
Siis mikä tuolla on maksimi koko paketille ja miten sen saa ilmoitukseen?
Pitäis päästä muutamasta hyllystä eroon,mutta posti ehdottaa jotain ihme pakettikokoa mihin ei mahdu mitään.