Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
81/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi reagoitte noin negatiivisesti siihen, että haluan selkeyden. Näin olen toiminut joka ikisessä suhteessani. Haluan tietää enkä arvailla. Silloin minun on helppo edetä asioissa.

Ei luonnehäiriöisten kanssa saa mitään lopullista selkeyttä. Ainoa selkeä päätöz sulle on lähteä.

Vierailija
82/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollaisen miehen kanssa suhteessa joskus ja paljastui että käytti piriä ja jotain muitakin huumeita. Älä ole liian sinisilmäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naurettava. Kuinka uskottelet itsellesi että kyseessä on jotain rakkautta, ei ole, olet jotenkin epätoivoinen ripustautuja. No itsehän osasi valitset, mutta miksi tulet palstoille avautumaan?

Ymmärtäkää jo. Olen rakastunut mieheen silloin kun hän oli ihana. En jaksa uskoa hänen esittäneen ihanaa. Ei kukaan tuhlaisi tuntikausia puhelimessa vain esittääkseen. Hänellä ei muutenkaan ole mitään motiivia esittää.

Kun tuo kaikenlainen käytös alkoi, aloin kyseenalaistamaan suhdetta. Olemme saaneet sovittua asioita ja olen kuvitellut, että asiat ovat nyt ok. Sitten mies on taas keksinyt jotain uutta ja sama sekoilu on jatkunut. Tässä vaiheessa tunteeni ovat alkaneet vähentymään. Tällä hetkellä haluan vain selvyyden miehen ajatuksista. Siinä kaikki. Minä päätän asioistani ihan itse. 

Vierailija
84/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vain napata uuden miehen ja lähteä treffailemaan, mutta se ei olisi oikein ketään kohtaan. Uusi mies olisi laastari, minä haluaisin todellisuudessa yrittää korjata asiat tuon miehen kanssa (samalla ymmärtäen, että se on ehkä mahdotonta.) Samalla aiheuttaisin itselleni omantunnon tuskia enkä voisi enää kutsua itseäni erityisen rehelliseksi ihmiseksi. Rehellisyys on minulle tärkeää. Rehellinen ihminen ei mene eteenpäin ja uusiin ihmisiin tietäen, että tilanne on epäselvä. Näin minä ajattelen. Eikä se edelleenkään tarkoita, että mies päättää minun puolestani jotain. Minä itse haluan selkeyden hänen ajatuksistaan. Siinä kaikki.

Vierailija
85/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tinder säätö? Sillä on varmaan muitakin naisia pyörityksessä. Yleensä se joka on mustasukkainen pettää itse.

Vierailija
86/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuollaisen miehen kanssa suhteessa joskus ja paljastui että käytti piriä ja jotain muitakin huumeita. Älä ole liian sinisilmäinen.

En ole sinisilmäinen. Tiedän hänestä asioita, mutta en halua avata niitä täällä. 

Vierailija
87/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku tinder säätö? Sillä on varmaan muitakin naisia pyörityksessä. Yleensä se joka on mustasukkainen pettää itse.

Ei ole säätö. Olemme (olleet) parisuhteessa.

Vierailija
88/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä oikeasti edes ole läheisriippuvainen. Olen ollut valtaosan elämästäni sinkku. Satuin vain rakastumaan tuohon mieheen, valitettavasti.  

Valtaosan elämästään sinkkuna ja yhtäaikaa monissa suhteissa ollut. Täyttä tuubaa.

Mikä sinulle ei mene ymmärrykseen siinä, että suhteet voivat olla lyhyitä?

Vierailija
89/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vain napata uuden miehen ja lähteä treffailemaan, mutta se ei olisi oikein ketään kohtaan. Uusi mies olisi laastari, minä haluaisin todellisuudessa yrittää korjata asiat tuon miehen kanssa (samalla ymmärtäen, että se on ehkä mahdotonta.) Samalla aiheuttaisin itselleni omantunnon tuskia enkä voisi enää kutsua itseäni erityisen rehelliseksi ihmiseksi. Rehellisyys on minulle tärkeää. Rehellinen ihminen ei mene eteenpäin ja uusiin ihmisiin tietäen, että tilanne on epäselvä. Näin minä ajattelen. Eikä se edelleenkään tarkoita, että mies päättää minun puolestani jotain. Minä itse haluan selkeyden hänen ajatuksistaan. Siinä kaikki.

haloo?? Kuulostat ihan ylirehelliseltä ja mies vainoharhaiselta. Nyt jätät jotain kyllä kertomatta omasta käytöksestäsi. Taidat olla trolli. 

Vierailija
90/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naurettava. Kuinka uskottelet itsellesi että kyseessä on jotain rakkautta, ei ole, olet jotenkin epätoivoinen ripustautuja. No itsehän osasi valitset, mutta miksi tulet palstoille avautumaan?

Ymmärtäkää jo. Olen rakastunut mieheen silloin kun hän oli ihana. En jaksa uskoa hänen esittäneen ihanaa. Ei kukaan tuhlaisi tuntikausia puhelimessa vain esittääkseen. Hänellä ei muutenkaan ole mitään motiivia esittää.

Kun tuo kaikenlainen käytös alkoi, aloin kyseenalaistamaan suhdetta. Olemme saaneet sovittua asioita ja olen kuvitellut, että asiat ovat nyt ok. Sitten mies on taas keksinyt jotain uutta ja sama sekoilu on jatkunut. Tässä vaiheessa tunteeni ovat alkaneet vähentymään. Tällä hetkellä haluan vain selvyyden miehen ajatuksista. Siinä kaikki. Minä päätän asioistani ihan itse. 

Voin sanoa, että kyllä jaksaa. Ex mieheni jaksoi esittää aivan mitä vaan halusi...tietyn ajan, just sen ajan että sai minut rakastumaan itseensä. Hänellä oli monta eri mt-ongelmaa. Olikin todella vaikeaa päästä hänestä eroon kun en enää vaan jaksanut niitä sekunnin välein vaihtuvia mielenaloja. Ja todellakin, sinä päätät, sinun elämäsi, mieti mitä parisuhteelta haluat ja onko tuo miehen käytös sen arvoista että loppujen lopuksi epäilet omaa mielenterveyttäsikin.

Vierailija
91/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että voisitte nyt ajatella kuten minä tarkoitan. Minähän nimenomaan ajattelen itseäni ja omaa parastani, kun haluan selvyyden asioihin ennen kuin teen mitään. Minulla on korkea moraali enkä vain ole sellainen ihminen, joka hyppää miehestä toiseen tietoisena asioiden epäselvyydestä. Se ei ole minun tapani toimia. Minun tapani on saada selkeä päätös suhteeseen ja tämän jälkeen teen mitä teen. Edelleen olisin valmis keskustelemaan, vaikka tiedostan, ettei se ehkä johtaisi mihinkään hyvään.

Osaisin kyllä toimia hyvinkin eri tavalla. Ei se vaatisi kuin pari viestiä jollekin ja hetkessä olisin treffeillä. Se ei vain ole minulle itselleni ok. En halua toimia niin.

Vierailija
92/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnehäiriöiset esittävät alkuun ihan mitä tahansa. Jokainen ihminen tuo alkuun itsestään esiin niitä parhaimpia puolia. Yleensä parin vuoden jälkeen alkaa näkyä ne kaikki huonotkin puolet. Vaarini on narsisti. Mummini on kertonut, että vaari jaksoi esittää siihen asti kun lapset syntyivät eli useamman vuoden. Sitten alkoi helvetti, joka ei koskaan loppunut. Eli kyllä, ihminen voi esittää jopa vuosia ihanaa kunnes paljastaa todellisen minänsä. Kuulostat aika naiivilta ihmissuhteiden suhteen. Kannattaa vähän avata silmiä.

Vierailija
93/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haloo?? Kuulostat ihan ylirehelliseltä ja mies vainoharhaiselta. Nyt jätät jotain kyllä kertomatta omasta käytöksestäsi. Taidat olla trolli. 

En voi kertoa täällä kaikkia yksityiskohtia, koska en tiedä ketkä kaikki täällä lueskelevat. Mies on keksinyt, että haikailen yhden eksäni perään. En edes haikaile. Lisäksi hän on keksinyt minun haluavan milloin mitäkin miehiä noin muutenkin.

Vierailija
94/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa haiskahtaa trollilta tämä. 

Vierailija
95/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Nimenomaan yritän saada selvyyden kaikkeen. Näkeekö mitään ongelmaa käytöksessään, aikooko tehdä asialle mitään, haluaako oikeasti rakentaa aidon ja terveen suhteen yms. Tällä hetkellä en vain tiedä onko tuo käytös vihaista kyräilyä vai onko nyt mielessään eronnut minusta vai mitä. Siihen haluan vastauksen. En tiedä saanko vastausta.

Vierailija
96/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en koe vielä eronneeni, mutta olen erittäin lähellä sitä. Vielä kun tietäisi toisen ajatukset. 

Vierailija
97/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tarpeesi saada selvyys ja mahdollisimman yksiselitteinen vastaus tilanteeseen, mutta sitä tuskin tapahtuu tuolla lailla käyttäytyvän ihmisen kohdalla. Joskus on vaan hyväksyttävä se asia, että asiat eivät selviä, vastausta ei tule, toisen ihmisen mieli ja tunteet jäävät pysyvästi pimentoon. Tämä pitää ehkä vaan jokaisen oppia omakohtaisesti, ja muistan itsekin hyvin ensimmäisen kerran, kun se tapahtui minulle. Se oli vaikea pala, enkä olisi todennäköisesti uskonut kenenkään neuvoja jättää asia sikseen ja mennä eteen päin. En ehkä olisi edes pystynyt siihen silloin. 

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä täältä saamasi neuvot, ja pitää jokin raja siinä, kauanko kulutat aikaasi ja paljonko tunteitasi ja energiaasi tuon ihmissuhteen vatvomiseen. Kuinka monta kertaa katsot vielä samanlaista käytöstä, ennen kuin hyväksyt tilanteen. 

Vierailija
98/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaan pakko hyväksyä että toiselta ei saa selitystä eikä vastausta, eikä pysty asioita selvittämään. Se on raskasta mutta vielä raskaampaa on tuo kaikenaikainen asioiden vatvominen että ollaanko vai eikö olla. Sä voit ihan itse tehdä sen päätöksen että tämä suhde päättyy nyt. Joskus sen joutuu tekemään yksipuolisesti eikä se ole kivaa. 

Vierailija
99/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tarpeesi saada selvyys ja mahdollisimman yksiselitteinen vastaus tilanteeseen, mutta sitä tuskin tapahtuu tuolla lailla käyttäytyvän ihmisen kohdalla. Joskus on vaan hyväksyttävä se asia, että asiat eivät selviä, vastausta ei tule, toisen ihmisen mieli ja tunteet jäävät pysyvästi pimentoon. Tämä pitää ehkä vaan jokaisen oppia omakohtaisesti, ja muistan itsekin hyvin ensimmäisen kerran, kun se tapahtui minulle. Se oli vaikea pala, enkä olisi todennäköisesti uskonut kenenkään neuvoja jättää asia sikseen ja mennä eteen päin. En ehkä olisi edes pystynyt siihen silloin. 

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä täältä saamasi neuvot, ja pitää jokin raja siinä, kauanko kulutat aikaasi ja paljonko tunteitasi ja energiaasi tuon ihmissuhteen vatvomiseen. Kuinka monta kertaa katsot vielä samanlaista käytöstä, ennen kuin hyväksyt tilanteen. 

Niin. Tässäkin viimeisin tempaus oli tuo päästä keksitty eksän haikailu ja siitä johtuva suuttuminen. Minun on vaikeaa hyväksyä, jos suhde päättyy toisen itse keksimän asian takia. Tämän takia epäilen, että hän saattaa olla vain vihainen ja yrittää saada minut varpailleni. Enpä vain tiedä. 

Tällä hetkellä tuntuu, että erokin on ihan ok. Kunhan vain tietäisi tilanteen oikeasti eikä tarvitsisi arvuutella toisen ajatuksia.

Vierailija
100/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samanlaista "vihaista kyräilyä" on ollut pitkään (vuosia?) ja vainoharhaisuutta ja mustasukkaisuutta niin ei se kyllä siitä parane. Eihän teillä ole edes parisuhdetta, koska edellä mainitut asiat eivät kuulu parisuhteeseen vaan johonkin kieroon kontrollointiin ja hoivasuhteeseen. Jos haluat elää tuollaisessa niin ok. Itse kyllä sanoisin miehelle että suhde on nyt loppunut. Vastaustesi perusteella olet päättänyt jäädä suhteeseen, jos saat mieheltä jotain vastakaikua niin en ymmärrä edes koko aloituksen pointtia. Eiköhän se mies tule häntä koipien välissä takaisin ihan kohta niin voitte jatkaa niin kuin ennenkin. Olet itse tässä se jahkailija.