Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
101/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni ja tiedän, että voisin hyvin siirtyä heti seuraavaan. Tietynlaisessa mielentilassa. Ehkä ujouteni on suurin este sille. Ennestään tuttu kanssa voisin mennä eteenpäin aika helpostikin (ja katua jälkeenpäin.)

En halua tehdä peruuttamattomia asioita tällaisessa tilanteessa. 

Vierailija
102/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tarpeesi saada selvyys ja mahdollisimman yksiselitteinen vastaus tilanteeseen, mutta sitä tuskin tapahtuu tuolla lailla käyttäytyvän ihmisen kohdalla. Joskus on vaan hyväksyttävä se asia, että asiat eivät selviä, vastausta ei tule, toisen ihmisen mieli ja tunteet jäävät pysyvästi pimentoon. Tämä pitää ehkä vaan jokaisen oppia omakohtaisesti, ja muistan itsekin hyvin ensimmäisen kerran, kun se tapahtui minulle. Se oli vaikea pala, enkä olisi todennäköisesti uskonut kenenkään neuvoja jättää asia sikseen ja mennä eteen päin. En ehkä olisi edes pystynyt siihen silloin. 

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä täältä saamasi neuvot, ja pitää jokin raja siinä, kauanko kulutat aikaasi ja paljonko tunteitasi ja energiaasi tuon ihmissuhteen vatvomiseen. Kuinka monta kertaa katsot vielä samanlaista käytöstä, ennen kuin hyväksyt tilanteen. 

Etkö ymmärrä kuinka epäterveeltä tuo kuulostaa? Epäilet miehen olevan vain suuttunut ja pitävän sinua varpaillaan. Ei tuollainen käytös kuulu yhtään mihinkään ihmissuhteeseen. Suhteenne on täysin sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ehdot miehelle. Jos hän hyväksyy ne, voin jatkaa. Jos ei, niin en jatka. En vain tiedä aikooko ottaa enää yhteyttä vai ei. Kaipa se on tarkoituskin. En minä tyhmä ole.

Vierailija
104/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tarpeesi saada selvyys ja mahdollisimman yksiselitteinen vastaus tilanteeseen, mutta sitä tuskin tapahtuu tuolla lailla käyttäytyvän ihmisen kohdalla. Joskus on vaan hyväksyttävä se asia, että asiat eivät selviä, vastausta ei tule, toisen ihmisen mieli ja tunteet jäävät pysyvästi pimentoon. Tämä pitää ehkä vaan jokaisen oppia omakohtaisesti, ja muistan itsekin hyvin ensimmäisen kerran, kun se tapahtui minulle. Se oli vaikea pala, enkä olisi todennäköisesti uskonut kenenkään neuvoja jättää asia sikseen ja mennä eteen päin. En ehkä olisi edes pystynyt siihen silloin. 

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä täältä saamasi neuvot, ja pitää jokin raja siinä, kauanko kulutat aikaasi ja paljonko tunteitasi ja energiaasi tuon ihmissuhteen vatvomiseen. Kuinka monta kertaa katsot vielä samanlaista käytöstä, enne

Edelleen, hän uskoo minun haikailevan muiden perään.

Vierailija
105/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme jo suhteen alussa että erolla ei uhkailla huvikseen tai sitä ei nosteta keskusteluun ellei oikeasti ole sellainen tilanne. Suosittelen kaikille samaa, on toiminut hyvin.

Vierailija
106/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
107/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä miksi ajattelette minun sietävän mitä tahansa. Minä haluan TIETÄÄ. Haluan olla varma. Siinä kaikki. Jos mies sanoo, että hän haluaa korjata asiat ja tehdä itse töitä käytöksensä eteen, haluan antaa mahdollisuuden. Jos hän sanoo, ettei aio tehdä eteeni mitään, en halua olla hänen kanssaan. Simppeliä. Kyllä minulla on ehdot hänelle ja hän tietää ne kyllä.

No onko toiminut niitten ehtojen mukaan. 

Niin.

Vierailija
108/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovimme jo suhteen alussa että erolla ei uhkailla huvikseen tai sitä ei nosteta keskusteluun ellei oikeasti ole sellainen tilanne. Suosittelen kaikille samaa, on toiminut hyvin.

Minä olen monesti sanonut, etten hyväksy erolla uhkailua. Mies on luvannut lopettaa, mutta sitten on taas jatkanut. 

Vierailija
109/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit vaikuttaa vain ja ainoastaan itseesi. Et voi pakottaa toista puhumaan tai lopettamaan suhdetta siististi. Et vaikka se kuinka olisi tapasi. Voit vain valita, että miten suhtaudut asiaan. Tällä elämänkokemuksella, oltuani joskus samankaltaisessa tilanteessa, sanoisin, että turha jumittaa. Jos puolisoni käyttäytyisi noin, etten saa edes selvyyttä ollaanko suhteessa, laittaisin itse suhteen poikki. Arvostan itseäni sen verran, että minua ei pompotella noin. Arvosta sinäkin itseäsi äläkä suostu tuollaiseen kohteluun.

Vierailija
110/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni ja tiedän, että voisin hyvin siirtyä heti seuraavaan. Tietynlaisessa mielentilassa. Ehkä ujouteni on suurin este sille. Ennestään tuttu kanssa voisin mennä eteenpäin aika helpostikin (ja katua jälkeenpäin.)

En halua tehdä peruuttamattomia asioita tällaisessa tilanteessa. 

Taitaa se mieskin tietää? Eli kumpikohan  tässä nyt oikeasti pelaa pelejään

Vierailija
111/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä miksi ajattelette minun sietävän mitä tahansa. Minä haluan TIETÄÄ. Haluan olla varma. Siinä kaikki. Jos mies sanoo, että hän haluaa korjata asiat ja tehdä itse töitä käytöksensä eteen, haluan antaa mahdollisuuden. Jos hän sanoo, ettei aio tehdä eteeni mitään, en halua olla hänen kanssaan. Simppeliä. Kyllä minulla on ehdot hänelle ja hän tietää ne kyllä.

No onko toiminut niitten ehtojen mukaan. 

Niin.

Ei, koska uskoo minun haikailevan muiden perään. Näin sanoi itse. Tästä suuttui.

Vierailija
112/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa et tuo ei lopu ikinä, pahenee vaan. Seuraavaksi saat turpaasi koska miehen mielestä petit häntä hymyilemällä miespuoliselle myyjälle kaupan kassalla. Tuo on täysin sairasta, miten mies käyttäytyy.

Vierailija
113/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit vaikuttaa vain ja ainoastaan itseesi. Et voi pakottaa toista puhumaan tai lopettamaan suhdetta siististi. Et vaikka se kuinka olisi tapasi. Voit vain valita, että miten suhtaudut asiaan. Tällä elämänkokemuksella, oltuani joskus samankaltaisessa tilanteessa, sanoisin, että turha jumittaa. Jos puolisoni käyttäytyisi noin, etten saa edes selvyyttä ollaanko suhteessa, laittaisin itse suhteen poikki. Arvostan itseäni sen verran, että minua ei pompotella noin. Arvosta sinäkin itseäsi äläkä suostu tuollaiseen kohteluun.

En suostukaan. Tässä on nyt kyse siitä, että mies uskoo minun haikailevan muiden perään ja suuttui omasta uskomuksestaan. 

Vierailija
114/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos vihjailet miehelle samalla tavalla kuin täällä voivasi tosta noin vain ottaa uuden miehen halutessasi, niin voisko olla siitä suutahtanut? 

Vierailija
115/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa et tuo ei lopu ikinä, pahenee vaan. Seuraavaksi saat turpaasi koska miehen mielestä petit häntä hymyilemällä miespuoliselle myyjälle kaupan kassalla. Tuo on täysin sairasta, miten mies käyttäytyy.

Tiedostan senkin. Ei tämä ole helppoa, kun ymmärtää käytöksen olevan sairasta, mutta samalla rakastaa ja haluaisi uskoa hyvää, ja hyvään. 

Vierailija
116/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jos vihjailet miehelle samalla tavalla kuin täällä voivasi tosta noin vain ottaa uuden miehen halutessasi, niin voisko olla siitä suutahtanut? 

No viimeisimmäksi hän keksi, että haikailen muita miehiä. Ei odottanut edes vastaustani, vaan päätteli olevansa oikeassa ja blokkasi minut. Sitä epäilenkin, että on suuttunut mutta ei haluaisi erota. 

Vierailija
117/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin tuttua. Olin on/of suhteessa narsistin kanssa ja on niin tyypillistä narsistin käytöstä. Toki narsismi määritelmään tarvitaan muutakin  kuin tuo aloittajan kirjoittaman avauksen kuvaus mutta veikkaan että jostain epävakaasta, pelimiehestä tai narsistista saattaa olla kyse. Lähde, äläkä palaa. Mikään ei tule muuttumaan.

Vierailija
118/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi reagoitte noin negatiivisesti siihen, että haluan selkeyden. Näin olen toiminut joka ikisessä suhteessani. Haluan tietää enkä arvailla. Silloin minun on helppo edetä asioissa.

Selkeyden saa kun kysyy. Sinä roikut miehessä joka pyörittää sinua mielensä mukaan kuin pässiä narussa toistuvasti, ja sitten ihmettelet miksei sitä selvyyttä tule.

Vierailija
119/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat tietää. On ihan hyvin mahdollista, ettet saa tietää. Kas, kun muut ihmiset eivät toimi aina sun rajojesi ja tahtosi mukaan. Kannattaako hakata päätä seinään sen takia?

Vierailija
120/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaisi keskustella kasvotusten, olisin siihen valmis ja halukas. Se ei tarkoita, että aion automaattisesti seurustella hänen kanssaan. On hän myöntänytkin, ettei se mustistelu ole ok. Eli tiedostaa kyllä, että on ongelma.