Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
121/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi reagoitte noin negatiivisesti siihen, että haluan selkeyden. Näin olen toiminut joka ikisessä suhteessani. Haluan tietää enkä arvailla. Silloin minun on helppo edetä asioissa.

Selkeyden saa kun kysyy. Sinä roikut miehessä joka pyörittää sinua mielensä mukaan kuin pässiä narussa toistuvasti, ja sitten ihmettelet miksei sitä selvyyttä tule.

Miten kysyn, kun olen blokattu? Mies ei pyörittele minua, minä teen kyllä ihan itse ratkaisuni. 

Vierailija
122/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jos vihjailet miehelle samalla tavalla kuin täällä voivasi tosta noin vain ottaa uuden miehen halutessasi, niin voisko olla siitä suutahtanut? 

No viimeisimmäksi hän keksi, että haikailen muita miehiä. Ei odottanut edes vastaustani, vaan päätteli olevansa oikeassa ja blokkasi minut. Sitä epäilenkin, että on suuttunut mutta ei haluaisi erota. 

Jos sinulle selviää että mies on suuttunut ja siksi sekoilee noin, onko asia siis ok? Jatkat suhdetta jos kyse on vain suuttumuksesta, ei oikeista eroaikeista?

Minulle riittäisi yksi kerta moista suuttumusta ja suhde olisi siinä. Ei se viha tyhjästä tule vaan miehen päästä, joka vaikuttaa sairaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi reagoitte noin negatiivisesti siihen, että haluan selkeyden. Näin olen toiminut joka ikisessä suhteessani. Haluan tietää enkä arvailla. Silloin minun on helppo edetä asioissa.

Selkeyden saa kun kysyy. Sinä roikut miehessä joka pyörittää sinua mielensä mukaan kuin pässiä narussa toistuvasti, ja sitten ihmettelet miksei sitä selvyyttä tule.

Miten kysyn, kun olen blokattu? Mies ei pyörittele minua, minä teen kyllä ihan itse ratkaisuni. 

Blokkaus on se vastaus. Mies ei halua keskustella, eli jatka elämääsi ilman häntä.

Vierailija
124/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit vaikuttaa vain ja ainoastaan itseesi. Et voi pakottaa toista puhumaan tai lopettamaan suhdetta siististi. Et vaikka se kuinka olisi tapasi. Voit vain valita, että miten suhtaudut asiaan. Tällä elämänkokemuksella, oltuani joskus samankaltaisessa tilanteessa, sanoisin, että turha jumittaa. Jos puolisoni käyttäytyisi noin, etten saa edes selvyyttä ollaanko suhteessa, laittaisin itse suhteen poikki. Arvostan itseäni sen verran, että minua ei pompotella noin. Arvosta sinäkin itseäsi äläkä suostu tuollaiseen kohteluun.

En suostukaan. Tässä on nyt kyse siitä, että mies uskoo minun haikailevan muiden perään ja suuttui omasta uskomuksestaan. 

Suostuthan. Se, että jäät odottamaan tietoa, etkä itse lopeta tuota suhdetta on nimenomaan se suostuminen.

Vierailija
125/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jos vihjailet miehelle samalla tavalla kuin täällä voivasi tosta noin vain ottaa uuden miehen halutessasi, niin voisko olla siitä suutahtanut? 

No viimeisimmäksi hän keksi, että haikailen muita miehiä. Ei odottanut edes vastaustani, vaan päätteli olevansa oikeassa ja blokkasi minut. Sitä epäilenkin, että on suuttunut mutta ei haluaisi erota. 

Jos sinulle selviää että mies on suuttunut ja siksi sekoilee noin, onko asia siis ok? Jatkat suhdetta jos kyse on vain suuttumuksesta, ei oikeista eroaikeista?

Minulle riittäisi yksi kerta moista suuttumusta ja suhde olisi siinä. Ei se viha tyhjästä tule vaan miehen päästä, joka vaikuttaa sairaalta.

Jos olisi valmis tekemään töitä tuon käytöksensä eteen, voisin harkita jatkoa. 

Vierailija
126/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi valmis tekem

Luuletko että hän on, kun käytös on toistuvaa?

Vierailija
127/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blokkaus on se vastaus. Mies ei halua keskustella, eli jatka elämääsi ilman häntä.

Luuletko oikeasti, ettei hän ole blokannut minua ennenkin? :D

Vierailija
128/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, ja siksi pidänkin ihan pimeänä sitä että edelleen odottelet jotain maagisia vastauksia vaikka vastaus on nenäsi edessä. Ollut jo monta kertaa.

Vierailija
129/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eniten tässä suututtaa se, että mies on saanut päähänsä asian, joka ei edes pidä paikkaansa ja sen perusteella vihoittelee. Tai jätti minut?? Kun en tiedä. Tosin itse olen sanonut myös jättäväni hänet. Kyllä tässä on puolin ja toisin jätetty tai oltu jättävinään, ja siksi en voi tietää mikä tilanne milloinkin oikeasti on.

Mies kuulostaa harhaiselta. Laita välit kokonaan poikki kerralla. 

Vierailija
130/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella kuulostaa jonkin verran suhteelta, jonka lopetin juuri siksi, että vaikka mies tiesi kaikki traumansa jotka hänen käytökseensä vaikuttivat - molempien traumoista tuli  keskusteltua aika paljonkin - hän kieltäytyi käsittelemästä niitä, mikä teki sen että hän sitten oksensi niitä minun päälleni asiattomana käytöksenä, esim. juurikin kuvitelluista asioista suuttumisena.

Sinun kohdallasi vaikuttaisi vähän samalta ja sitä, että toinen suostuu omat traumansa käsittelemään, ei kannata odottaa jos ei näytä siltä että sitä toista se kiinnostaisi. Ja niin kauan kun ne traumat eivät ole käsitellyt, jatkuu niiden aiheuttama asiaton kohtelu sinua kohtaan. 

Minä jaksoin yrittää kolme kertaa saman ihmisen kanssa suhdetta ja lopulta sitten pistin poikki kun asiattomuudet jatkuivat.

Ja kuten toinen vastaaja sinulle totesi: Se että odottelet blokkauksen loppumista tai keskusteluyhteyttä miehen kanssa, on juurikin sitä että suostut pompoteltavaksi. Pompottelu loppuu vasta, kun lopetat kaiken kanssakäymisen miehen kanssa.

Vierailija
131/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

blokannut monta kertaa? Ei hyvältä kuulosta. Voi olla ihka oikea Narsisti.

Vierailija
132/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella kuulostaa jonkin verran suhteelta, jonka lopetin juuri siksi, että vaikka mies tiesi kaikki traumansa jotka hänen käytökseensä vaikuttivat - molempien traumoista tuli  keskusteltua aika paljonkin - hän kieltäytyi käsittelemästä niitä, mikä teki sen että hän sitten oksensi niitä minun päälleni asiattomana käytöksenä, esim. juurikin kuvitelluista asioista suuttumisena.

Sinun kohdallasi vaikuttaisi vähän samalta ja sitä, että toinen suostuu omat traumansa käsittelemään, ei kannata odottaa jos ei näytä siltä että sitä toista se kiinnostaisi. Ja niin kauan kun ne traumat eivät ole käsitellyt, jatkuu niiden aiheuttama asiaton kohtelu sinua kohtaan. 

Minä jaksoin yrittää kolme kertaa saman ihmisen kanssa suhdetta ja lopulta sitten pistin poikki kun asiattomuudet jatkuivat.

Ja kuten toinen vastaaja sinulle totesi: Se että odottelet blokkauksen loppumista tai keskusteluyhteyttä miehen kanssa

Enpä edelleenkään suostu. Minä suostun keskustelemaan. Se ei tarkoita mitään muuta kuin keskustelua. Olen jo monta kertaa ajatellut, että minun olisi paljon parempi ilman häntä.

Vierailija
133/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloitti:"Minulla hajoaa pää...", ja on aivan oikeassa. 

Et tiedä oletko suhteessa vai et ja samalla mietit heti seuraavaan siirtymistä: pari viestiä vain ja olisit treffeillä. Miksi? 

Tiedoksesi: et ole parisuhteessa, vaan jossakin sairaassa kuviossa,  josta sinun on päästävä eroon ennen kuin pääsi hajoaa vielä enemmän. 

Sitten seuraava vaihe: toipua ja selvittää, miksi ja miten on päätynyt moiseen kuvioon ja hoitaa kuntoon se ongelma itsessäsi, joka vieläkin saisi sinut jäämään siihen ja saa sinut kyselemään täälläkin miehen perään, että onko suhde onko suhde. Ei ole. 

Sitten joskus aikojen päästä olet toivottavasti valmis niille treffeille ja mahdolliseen uuteen suhteeseen. Sopivaa kumppania ei niin vain löydy sormia napsauttamalla kenellekään,vääriä sen sijaan riittää, joten saattaa ottaa aikansa. Ei ole tervettä kiirehtiä uuteen suhteeseen, kun vielä ihmettelee, saisiko vanhaa jatkettua. On aivan päivänselvää,  ettei tuollaista pidä jatkaa ja itse sanoit jo syynkin: pää hajoaa. Pää ja kaikki muukin, tarpeeksi kun jatkaa...

Vierailija
134/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan yritän parhaani mukaan vältellä tuollaisia miehiä. 

Vierailija
135/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse vastausta mieheltä.

Mieti enemmin rajojasi. Saako sinua kohdella parisuhteessa noin? Vastaa kyllä tai ei, ei mitään jossittelua.

Jos vastaus on ei, lopeta suhde itse. 

Jos vastaus on kyllä, tarvitset terapiaan läheisriippuvuuden käsittelyyn.

Vierailija
136/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sinun itsekunnioitetuksesi? Jotain rajaa ja POIS tuollaisesta toksisesta suhteesta.

Vierailija
137/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisessa tilanteessa keskittyisin vain omaan elämääni ja jättäisin miehen oikuttelemaan keskenään.

Toimisin niin, että en tarvitsisi mitään tuollaiselta ihmiseltä. Toimisin myös niin, että en itse antaisi tuollaiselle mitään, en aikaani missään muodossa.

Yritänkin tässä keskittyä omaan elämääni. Rasittaa vain kun en ikinä tiedä missä oikeasti mennään hänen mielestään. Joko kunnollinen ero tai sitten asioiden hoitaminen kuntoon, molemmat sopivat minulle. Mutta tällainen on niin raskasta. 

Miksi sun pitää tietää, missä miehen mielestä mennään? Sinähän voit itse päättää asian omalta kohdaltasi, ja jos sinulle on ihan sama, eroatteko vai ei, niin eikö silloin olisi helpointa tehdä itse eropäätös? Miksi odotat miehen päätöstä ja mielipidettä?

Vierailija
138/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enpä edelleenkään suostu. Minä suostun keskustelemaan. Se ei tarkoita mitään muuta kuin keskustelua. Olen jo monta kertaa ajatellut, että minun olisi paljon parempi ilman häntä."

Ehkä ymmärsit väärin tekstini, tässä vielä selkeämmin:

Se, että suostut olemaan missään tekemisissä hänen kanssaan - edes keskustelemaan - on sitä että suostut siihen, että hän käyttäytyy sinua kohtaan asiattomasti. Aloituksesi perusteella keskustelutkin ovat nimittäin sisältäneet asiattomuuksia. 

Ja se, että hän on blokannut sinut, on jo selkeä viesti ihan itsessään.

Varsinkin kun olet moneen kertaan jo ajatellut että sinun olisi parempi ilman häntä. 

Vierailija
139/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten toinen vastaaja sinulle totesi: Se että odottelet blokkauksen loppumista tai keskusteluyhteyttä miehen kanssa

Ja kuten toinen vastaaja sinulle totesi: Se että odottelet blokkauksen loppumista tai keskusteluyhteyttä miehen kanssa, on juurikin sitä että suostut pompoteltavaksi. Pompottelu loppuu vasta, kun lopetat kaiken kanssakäymisen miehen kanssa.

Tästä sivusta täsmentäisin vielä, että pompottelu jatkuu, mutta kohdentuu jatkossa toiseen uhriin ja ap saa rauhan. Ja se rauha tulee vain nollakontaktilla. 

Tiedän, miten sekaisin mieleltään on tuollaisessa suhteessa ja sen jälkeen, joten suosittelen ap:lle sitä, että menee terapiaan tai itsenäisesti tutustuu aiheeseen, jotta seuraava suhde voisi olla parempi ja rima oikealla korkeudella. 

Vierailija
140/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten toinen vastaaja sinulle totesi: Se että odottelet blokkauk

Suostuthan. Se, että sä haluat sitä keskustelua, jonka eväämisellä mies voi hallita sua on just sitä pompottelua johon suostut. Luulet olevasi jotenkin niskan päällä kun vaadit toista rakentavaan keskusteluun, mutta et ole koska se toinen ei suostu siihen. Tosiaankin suhteen lopettaminen ja häipyminen kokonaan miehen elämästä olisi se keino, jolla saisit takaisin vallan omasta elämästäsi. Mene elämään omaa elämääsi ja jätä tämä mies lopullisesti pois siitä. Sulle on sanottu tässä ketjussa kymmeniä kertoja miten asia on. Yritä sisäistää se ja tee itsellesi palvelus ja lopeta tuo suhde kokonaan. Olet henkisesti sairaan ihmisen kanssa tekemisissä.