Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on
Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.
Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.
Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.
Kommentit (327)
Tiedän mistä tuo epävakaus johtuu, ja siksi ymmärrän häntä enemmän kuin kannattaisi. En silti hyväksy mitä tahansa.
Sinä haluat tietää, mutta hän ei halua kertoa. Tee siltä pohjalta ihan omat johtopäätöksesi. Jossain vaiheessa olet henkisesti niin alistettu, että tuo jatkuva on-offeilu on sinulle ihan normaali osa rakastavaa parisuhdetta ja sitten ei enää tarvitse kysellä näin tyhmiä asioita muilta. Omillakin aivoilla voi ajatella. Toinen epävakaa ja toinen läheisriippuvainen. Mikä voisi mennä pieleen.
Minun vain on todella vaikeaa mennä eteenpäin näin epävarmassa tilanteessa. Tarvitsen selkeyttä. En voi sille mitään. En salli itselleni uusia treffejä, jos tilanne on epäselvä. Se tuntuu kaikkia kohtaan väärältä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä haluat tietää, mutta hän ei halua kertoa. Tee siltä pohjalta ihan omat johtopäätöksesi. Jossain vaiheessa olet henkisesti niin alistettu, että tuo jatkuva on-offeilu on sinulle ihan normaali osa rakastavaa parisuhdetta ja sitten ei enää tarvitse kysellä näin tyhmiä asioita muilta. Omillakin aivoilla voi ajatella. Toinen epävakaa ja toinen läheisriippuvainen. Mikä voisi mennä pieleen.
Olen ollut lähes koko elämäni sinkku omasta tahdostani. Siinä sinulle läheisriippuvuutta.
Tee itsellesi palvelus ja jätä se. Ei tuo touhu muuksi muutu. Mieskään ei taida tietää mitä haluaa, mutta tuolla tavalla se ei kyllä selviä. Inhottavaa kidutusta. Kiität itseäsi myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tee itsellesi palvelus ja jätä se. Ei tuo touhu muuksi muutu. Mieskään ei taida tietää mitä haluaa, mutta tuolla tavalla se ei kyllä selviä. Inhottavaa kidutusta. Kiität itseäsi myöhemmin.
Tunteeni ovat jo vähentyneet aiemmasta. Juurikin tämän käytöksen takia. Nyt haluaisin vain lopullisen selkeyden asioihin.
En ymmärrä miksi reagoitte noin negatiivisesti siihen, että haluan selkeyden. Näin olen toiminut joka ikisessä suhteessani. Haluan tietää enkä arvailla. Silloin minun on helppo edetä asioissa.
Miten itse käyttäydyt?mikä sinussa saa miehen jättämään sinut?ei asia voi olla noin mustavalkoinen mitä kerrot ap.
"Homma menee niin että jos toivot toisen muuttuvan, et alunperin ole valmis hyväksymään häntä sellaisena kuin hän on vaan olet rakastunut haavekuvaan siitä mitä hän voisi olla."
Tähän sellainen huomautus, että asia ei ole noin mustavalkoinen. En ole edes kertonut missä asioissa olen halunnut muutosta. Ne ovat täysin ymmärrettäviä asioita ja valtaosa maailman ihmisistä olisi samaa mieltä. Kyllä minä olen suurimmaksi osaksi nähnyt hyvää miehessä. En kai muuten olisi rakastunut häneen.
Jatkan.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse käyttäydyt?mikä sinussa saa miehen jättämään sinut?ei asia voi olla noin mustavalkoinen mitä kerrot ap.
Kun ei hän edes ole oikeasti JÄTTÄNYT minua ainakaan aiemmin. Vihaisena on sanonut niin. Nyt en tiedä onko jälleen vihainen vai mikä tilanne on tällä kertaa.
Käytös kuulostaa päihdeongelmaiselta. olen nimittäin nähnyt saman kaavan ennenkin ja aina ovat juoppoja. Tuli mieleen että juoko mies paljon tai humalahakuisesti? Onko hän sellainen ihana nousuhumalassa mutta krapulassa tai kännissä eri ihminen?
Sanoit että olet kysynyt mieheltä haluaako erota vai työstää suhdetta? Mitä se mies vastasi?
Jos on alkoholisti niin tuskinpa tulee muuttumaan. Se on sairaus joka vaan pahenee.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi reagoitte noin negatiivisesti siihen, että haluan selkeyden. Näin olen toiminut joka ikisessä suhteessani. Haluan tietää enkä arvailla. Silloin minun on helppo edetä asioissa.
Olet siis itse ollut useissa suhteissa?nyt ap ei kerro kaikkea.Ehkä oma käytöksesi on syy siihen, että miehet jättävät sinut.
Jatkan: ehdotonta rakkautta ei ole olemassa. Sen kertoo jo se, että parisuhde vaatii säännöt. Kukaan ei rakasta ajatellen, että tee ja sano mitä tahansa, rakastan sinua silti. Joka ikinen ihminen haluaa muuttaa toisessa jotain, ja se on normaalia. Se että mikä se asia on, on eri juttu. Jos haluaa muuttaa mustasukkaisuuden, se on ymmärrettävää ja täysin ok. Jos haluaa muuttaa pukeutumisen, se ei ole ok. Jos ei hyväksy toisen biletystä ja haluaa muuttaa sen, se on ymmärrettävää ja ok. Se kun vaikuttaa myös toiseen osapuoleen. On ok haluta muuttaa toisen tapa vastata viesteihin "ok." On ok haluta, että toinen lopettaa turhat epäilyt jne.
Ehdoton rakkaus on pelkkää pªskanjauhantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisessa tilanteessa keskittyisin vain omaan elämääni ja jättäisin miehen oikuttelemaan keskenään.
Toimisin niin, että en tarvitsisi mitään tuollaiselta ihmiseltä. Toimisin myös niin, että en itse antaisi tuollaiselle mitään, en aikaani missään muodossa.
Yritänkin tässä keskittyä omaan elämääni. Rasittaa vain kun en ikinä tiedä missä oikeasti mennään hänen mielestään. Joko kunnollinen ero tai sitten asioiden hoitaminen kuntoon, molemmat sopivat minulle. Mutta tällainen on niin raskasta.
Sinun ei tarvitse elää miehen päätöksien mukaan. Voit ihan itsekin päättää, että et halua tällaista elämää, ja jatkaa elämääsi ilman miestä.
Luulin, ettei minun tarvitse kirjoittaa itse
Newsflash. Se vihainen sekoilija on se mies. Se on hänen persoonallisuutensa. Jos sama homma koko aika jatkuu eikä muutu miksikään niin se on ihmisen persoonassa ja luonteessa. Älä nyt enää kerro satuja itsellesi vaan repäise itsesi irti tuosta sekoilusta ja etsi normaali hyvä parisuhde.
Alkoholisti ei muutu.Jos on kyse miehestä joka juo niin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse ollut useissa suhteissa?nyt ap ei kerro kaikkea.Ehkä oma käytöksesi on syy siihen, että miehet jättävät sinut.
Hän ei edelleenkään ole JÄTTÄNYT minua ainakaan aiemmin. Vihaisena on riehunut omiaan.
Viimeisimmäksi keksi minun haikailevan eksän perään. Sitten sai kimmokkeen siitä, suuttui ja blokkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lähes koko elämäni sinkku omasta tahdostani. Siinä sinulle läheisriippuvuutta.
Se, että on ollut pitkään sinkku, ei tarkoita sitä etteikö voisi olla läheisriippuvainen.
Älä ole naurettava. Kuinka uskottelet itsellesi että kyseessä on jotain rakkautta, ei ole, olet jotenkin epätoivoinen ripustautuja. No itsehän osasi valitset, mutta miksi tulet palstoille avautumaan?
Vierailija kirjoitti:
En minä oikeasti edes ole läheisriippuvainen. Olen ollut valtaosan elämästäni sinkku. Satuin vain rakastumaan tuohon mieheen, valitettavasti.
Valtaosan elämästään sinkkuna ja yhtäaikaa monissa suhteissa ollut. Täyttä tuubaa.
En ylipäätään ymmärrä miksi ajattelette minun sietävän mitä tahansa. Minä haluan TIETÄÄ. Haluan olla varma. Siinä kaikki. Jos mies sanoo, että hän haluaa korjata asiat ja tehdä itse töitä käytöksensä eteen, haluan antaa mahdollisuuden. Jos hän sanoo, ettei aio tehdä eteeni mitään, en halua olla hänen kanssaan. Simppeliä. Kyllä minulla on ehdot hänelle ja hän tietää ne kyllä.