Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies haluaa olla suhteessa, vaikka ei selvästi välitä minusta?

Vierailija
01.04.2024 |

Ollaan huomenna menossa taas terapeutille. Ollaan käyty toisella terapeutilla syksystä helmikuulle, ei huomattavaa vaikutusta. Nyt mennään eri tahon juttusille.

Olen ollut parisuhteessa jatkuvasti jonkinlainen altavastaaja. Mies loi alussa sellaisen asetelman, että hän vihjaili ja syyllisteli muka yleisellä tasolla , että millaisia "kaikki naiset" ovat tai miten ajattelevat ja minä sitten puolustauduin ja todistelin muuta, suutuinkin usein kyllä, kun en ymmärtänyt miten joku voi nähdä maailman noin yksioikoisesti. Noh, tämä kaikki hiipi mukaan kuvioihin jotenkin niin salakavalasti ja kun sitä kuuluisaa rakkauspommitusta ja suuria tunteita oli sopivasti mukana, niin en ymmärtänyt ajoissa lähteä.

Joidenkin vuosien jälkeen saimme lapsen, joka onkin nyt se pääsyy miksi olen jaksanut tässä kääntää kaikki kivet ja kannot. Olen puhunut miehen kanssa varmaan satoja kertoja, hankkinut apua, yrittänyt vääntää rautalangasta asioita. Hän aina muka ymmärtää miten epäreilu tilanne on ja lupaa yrittää ja terapeutilla ottaa kyllä asiat hyvin vastaan. Mutta käytännössä mikään ei juuri muutu, sen huomaa hänestä ja hänen asenteestaan minua ja tunteitani kohtaan. Mielipiteeni eivät ole tärkeitä, jos hän loukkaa minua, niin "ei ollut tarkoitus" ja sitten loukataan kuitenkin samalla tavalla kymmeniä kertoja uudestaan.

Olen kysynyt monesti, että miksi on kanssani, kun selvästi aiheutan niin paljon vihan tunteita hänessä ja miksi kuljetaan terapeutilla, jos ei aio tehdä mitään asioille? Väittää rakastavansa, mutta ei osaa vastata siihen miksi ei sitten ole tehnyt ensimmäistäkään tehtävää mitä terapiasta on meille ehdotettu. Ei ole ehtinyt, niinpä niin.

Minä roikun tässä lapsen vuoksi ja siksi kun meillä on kuitenkin ollut hyvät hetkemme, ihan oikeasti on, vaikka se ei nyt tekstissä siltä vaikuta. Olen kuitenkin tehnyt selväksi hänelle, että en enää jaksa tyhjiä lupauksia ja olla kuin kakkosluokan kansalainen. Silti hän haluaa terapeutille huomenna, miksi edes vaivautua? Mikä tässä nyt olisi muka muuttunut? Ei mikään.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä anna vaan olla, sulla on koti ja teillä yhteinen lapsi. Eläkää niin kuin olisitte kämppikset, yh-naisilla ei ole ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Tässä maailmantilanteessa ei kannata erota ellei ole ihan pakko. 

Vierailija
82/88 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuollaisessa suhteessa pysytään LAPSEN VUOKSI?!

Mitä etua tuosta lapselle muka on?

Tyttö oppii ettei hän ole minkään arvoinen ja mies saa alistaa ja mitätöidä.

Jos on poika, oppii naisvihaa ja jää tulevaisuudessa palstainkkeliksi, koska tulevat ( ja nykyiset) ei tuollaista käytöstä paljonkaan katsele.

Nyt ryhtiä ja mietit myös lapsen etua. Ota vaikka asumusero näin alkuun ja kerro, että asian on muututtava heti ja kokonaan tai ero tapahtuu lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap?

Vierailija
84/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies ei palvele, huomioi ja tee täsmälleen niin kuin sinä vaadit ei vielä kerro välittämättömyydestä. Vai onko se myös niin jotta jos nainen ei tee kaikkea niin kuin mies haluaa niin nainen ei silloin välitä miehestä?

Vierailija
85/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa olla suhteessa? Siisti koti, vaatehuolto pelaa, jääkaapissa ruokaa, vakipano odottaa sängyssä. Siinä se.

Tee itse johtopäätöksesi.

Vierailija
86/88 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tekstistä itseni muutaman vuoden takaa, mutta ap: 

mitäs jos ottaisitkin muutamaksi viikoksi asenteen, että antaisit vain olla? Lakkaisit vain yrittämästä, pakottamasta, vaikuttamasta ja olisit kuin koko tilannetta ei olisi olemassakaan. Hoitaisit lapsen, huomioisit miehen peruskohteliaasti, kävisit omassa harrastuksessa ja eläisit suunnitellen ja sopien asioita MUTTA muiden kuin sen puolison ehdoilla?

Aina kun puoliso alkaa loukata, ohitat sen. Jos aiemmin olit itkuinen, kiukkuinen jne. niin nyt jemmaa ne tunteet, nosta jalat pöydälle ja avaa vaikka kalja ja katso salkkareita. Älä tee aloitteita seksiin, älä painosta terapiaan, älä kysele, tivaa, tinkaa. Jos vaikka lamppu pitää vaihtaa, niin pyydä kerran, ja jos puoliso ei tee sitä, niin soita enosi kaverille. 

Tässä ei ole tarkoituksena mikään teeskentely vaan tavallaan se, että tällä tavoin näkisit oletko hävinnyt taistelussa uida vastavirtaan. Nythän

Oman elämäsä menettää tällä taktiikalla.

Mitä järkeä on olla parisuhteesta jos täytyy ignoorata koko puoliso? Mitä elämää se on?

Vierailija
87/88 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa, vaikka huonompaakin, seksiä ja puolet laskuista.

Vierailija
88/88 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Täällä vauvalla on hyvä keskusteluketju "Narsistin keskustelutyyli", saattaisit sitä selatessa saada vahvistusta sille, miksi huonoon suhteeseen ei kannata jäädä. Ei silloinkaan, vaikka tuntuu, että itse on uhrannut ja satsannut suhteeseen kaiken mahdollisen ja lähteminen on kaiken vaivan hukkaan heittämistä. Tässä karu fakta: kuvailemassasi suhteessa kaikki suhteen eteen näkemäsi vaiva on hukkaan heitettyä, ihan sama lähdetkö vai jäät. Mikäli toinen osapuoli on suhteessa miehesi kaltaisella asenteella, jää sille suhteeseen satsaajalle aina viivan alle pitkä miinus. Se asia kannattaa vaan hyväksyä ja ottaa arvokkaana (kirjaimellisestikin) oppituntina elämän epäreilusta puolesta. Menneeseen et voi enää vaikuttaa, mutta tulevaan pystyt, kunhan päätät tarttua itse oman elämäsi ohjaksiin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä