Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies haluaa olla suhteessa, vaikka ei selvästi välitä minusta?

Vierailija
01.04.2024 |

Ollaan huomenna menossa taas terapeutille. Ollaan käyty toisella terapeutilla syksystä helmikuulle, ei huomattavaa vaikutusta. Nyt mennään eri tahon juttusille.

Olen ollut parisuhteessa jatkuvasti jonkinlainen altavastaaja. Mies loi alussa sellaisen asetelman, että hän vihjaili ja syyllisteli muka yleisellä tasolla , että millaisia "kaikki naiset" ovat tai miten ajattelevat ja minä sitten puolustauduin ja todistelin muuta, suutuinkin usein kyllä, kun en ymmärtänyt miten joku voi nähdä maailman noin yksioikoisesti. Noh, tämä kaikki hiipi mukaan kuvioihin jotenkin niin salakavalasti ja kun sitä kuuluisaa rakkauspommitusta ja suuria tunteita oli sopivasti mukana, niin en ymmärtänyt ajoissa lähteä.

Joidenkin vuosien jälkeen saimme lapsen, joka onkin nyt se pääsyy miksi olen jaksanut tässä kääntää kaikki kivet ja kannot. Olen puhunut miehen kanssa varmaan satoja kertoja, hankkinut apua, yrittänyt vääntää rautalangasta asioita. Hän aina muka ymmärtää miten epäreilu tilanne on ja lupaa yrittää ja terapeutilla ottaa kyllä asiat hyvin vastaan. Mutta käytännössä mikään ei juuri muutu, sen huomaa hänestä ja hänen asenteestaan minua ja tunteitani kohtaan. Mielipiteeni eivät ole tärkeitä, jos hän loukkaa minua, niin "ei ollut tarkoitus" ja sitten loukataan kuitenkin samalla tavalla kymmeniä kertoja uudestaan.

Olen kysynyt monesti, että miksi on kanssani, kun selvästi aiheutan niin paljon vihan tunteita hänessä ja miksi kuljetaan terapeutilla, jos ei aio tehdä mitään asioille? Väittää rakastavansa, mutta ei osaa vastata siihen miksi ei sitten ole tehnyt ensimmäistäkään tehtävää mitä terapiasta on meille ehdotettu. Ei ole ehtinyt, niinpä niin.

Minä roikun tässä lapsen vuoksi ja siksi kun meillä on kuitenkin ollut hyvät hetkemme, ihan oikeasti on, vaikka se ei nyt tekstissä siltä vaikuta. Olen kuitenkin tehnyt selväksi hänelle, että en enää jaksa tyhjiä lupauksia ja olla kuin kakkosluokan kansalainen. Silti hän haluaa terapeutille huomenna, miksi edes vaivautua? Mikä tässä nyt olisi muka muuttunut? Ei mikään.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä haluat olla tuollaisen ääliö miehen kanssa Nainen saa itse päättää ollakko vai eikö olla joten älä syytä miestä.

Vierailija
22/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne niitä hyviä hetkiä kun annat pimpsaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois suhteesta. Ajattele lapsiasi. Riitelette koko ajan. Millaisen mallin he saavat parisuhteesta, lapset ymmärtävät paljon enemmän kuin uskot. He ahdistuvat tästä tilanteesta.

Vierailija
24/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi kultakimpale. Hyvät hetket oli niitä kun valehteli rakastavansa.

Vierailija
25/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu ettei mies välitä sinusta niin ei ole mitään syytä jäädä suhteeseen.

Vierailija
26/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Lapsen takia. Kaikki voittavat.

Joo näin tässä varmasti käykin, mutta enemmän ihmettelen tuota miehen halua rampata terapiassa ja lupailla tyhjää. Mutta kai se on sitten sitä selkärangattomuutta, kun ei uskalla ottaa vastuuta omista tunteistaan tai tunteettomuudestaan, vaan rääkkää ja kiduttaa minut melkein mielipuoliseksi ettei vaan tarvitse itse tehdä mitään päätöksiä.

Kyllä te ihmiset, jotka näin teette toiselle, olette alinta pohjasakkaa.

Ap.

Vierailija
27/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännössä mies sinua loukkaa?

Onko se välinpitämättömyyttä ja passiivisuutta? vai ilkeyttä ja alas painamista?

Tuleeko se esiin vain tilanteissa kun sinä haastat riitaa. Ehkä mies on vain sellainen joka todellisuudessa alistuu. Ei sukupuoli määritä sitä, miten toimii konfliktitilanteessa?

Vai onko mies ilkeä ja pyrkii niskanpäälle, solvaa ja koittaa jotenkin murtaa sinua?

Vierailija
28/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu kiintynyssuhdemalliin. Se kuuluu miehen puolelta peliin, että käy terapiassa. Haluaa vain, että homma palautuu ennallee ja hän voi jatkaa ihan samalla tavalla kuin aiemmin. Ei oikeasti aiokaan muuttus. Myönnä se itsellesi, sure ja päätä, miten jatkat. 

Vierailija
29/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tekstistä itseni muutaman vuoden takaa, mutta ap: 

mitäs jos ottaisitkin muutamaksi viikoksi asenteen, että antaisit vain olla? Lakkaisit vain yrittämästä, pakottamasta, vaikuttamasta ja olisit kuin koko tilannetta ei olisi olemassakaan. Hoitaisit lapsen, huomioisit miehen peruskohteliaasti, kävisit omassa harrastuksessa ja eläisit suunnitellen ja sopien asioita MUTTA muiden kuin sen puolison ehdoilla?

Aina kun puoliso alkaa loukata, ohitat sen. Jos aiemmin olit itkuinen, kiukkuinen jne. niin nyt jemmaa ne tunteet, nosta jalat pöydälle ja avaa vaikka kalja ja katso salkkareita. Älä tee aloitteita seksiin, älä painosta terapiaan, älä kysele, tivaa, tinkaa. Jos vaikka lamppu pitää vaihtaa, niin pyydä kerran, ja jos puoliso ei tee sitä, niin soita enosi kaverille. 

Tässä ei ole tarkoituksena mikään teeskentely vaan tavallaan se, että tällä tavoin näkisit oletko hävinnyt taistelussa uida vastavirtaan. Nythän antaisit virran vain viedä ja näkisit onko räpiköinti turhaa. Samalla kelluessa nenä pinnalla tunnustelisit tilannetta - ai tämä asia vaatii minun panostani, tältäkö se tuntuukin, näinkö se meneekin. Aivan kuin seuraisit tilannetta ulkopuolisena, mutta samalla läsnä. Tämän aikana päättäisit, onko aika jatkaa eri teille.  

Tämän tehtävän harjoitus on odotusten lopettaminen ja todellisuuden kohtaaminen, mutta myös se, että valtataisteluksi mennyt dynamiikka hajoaa.

Vierailija
30/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä löytänyt toista naista. Yleensä miehet lähtevät vasta, kun toinen nainen on jo katsottuna.

Vierailija
31/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tekstistä itseni muutaman vuoden takaa, mutta ap: 

mitäs jos ottaisitkin muutamaksi viikoksi asenteen, että antaisit vain olla? Lakkaisit vain yrittämästä, pakottamasta, vaikuttamasta ja olisit kuin koko tilannetta ei olisi olemassakaan. Hoitaisit lapsen, huomioisit miehen peruskohteliaasti, kävisit omassa harrastuksessa ja eläisit suunnitellen ja sopien asioita MUTTA muiden kuin sen puolison ehdoilla?

Aina kun puoliso alkaa loukata, ohitat sen. Jos aiemmin olit itkuinen, kiukkuinen jne. niin nyt jemmaa ne tunteet, nosta jalat pöydälle ja avaa vaikka kalja ja katso salkkareita. Älä tee aloitteita seksiin, älä painosta terapiaan, älä kysele, tivaa, tinkaa. Jos vaikka lamppu pitää vaihtaa, niin pyydä kerran, ja jos puoliso ei tee sitä, niin soita enosi kaverille. 

Tässä ei ole tarkoituksena mikään teeskentely vaan tavallaan se, että tällä tavoin näkisit oletko hävinnyt taistelussa uida vastavirtaan. Nythän

Ajattele edes tätä vaihtoehtoa. 

Olin itse kimpassa ja asuin myöhemmin yhdessäkin epävakaan miehen kanssa, joka aloitti ihan järjettömän kissanhännänvedon kuvitelluista loukkauksista. Hän keksi yhtäkkiä kiistakapulaksi rahan, vaikka meillä ei ollut mikään hätää. Hänen mielestään elintasomme oli hälyttävän huono, vaikka velkoja ei ollut ja elimme ihan ok. Hän ei myöskään tuntunut välittävän minusta, muttei myöskään halunnut erota. Aikani jaksoin sitä temppuilua katsella, kunnes otin tuon asenteen, että lakkasin yrittämästä ja vain seurasin vierestä mitä tässä todellisuudessa tapahtuu. Kun mies alkoi haastaa riitaa loputtomista asioista, nostin kytkintä. En tehnyt aloitteita seksiin ja tajusin, että sekin oli miehen kiristysarsenaalin olennaisin osa. En tehnyt enää ruokaa tai jos tein, en huolehtinut enää hänestä.

Pian huomasin muutaman viikon jälkeen, ettei mikään tule muuttumaan. Kun otin asiat siten miten ne olivat enkä siten miten olisin halunnut niiden olevan, niin alkoi tapahtua. Se oli karvasta, se oli kamalaa, mutta se oli antoisa oppi ihmissuhteista. Joskus mikään ei riitä, koska ei kuulukaan riittää. 

Tuolla kulkee nytkin vapaana ihminen, joka ajattelee sinun kaltaistasi naista. Mieti tätä, kun seuraavan kerran vedätte nuottaa taas aiheesta missä ei ole mitään vedettävää. 

Luin muuten tutkimuksen, että miehen asenteesta riippui parisuhteen ja kodin onnellisuus. Just thinking. 

Vierailija
32/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä löytänyt toista naista. Yleensä miehet lähtevät vasta, kun toinen nainen on jo katsottuna.

Tämä on ihan liian totta. 

Vierailija
33/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä terapeutilla vyyhtiä kerrakseen. Täältä et apua saa, ainoastaan yksioikoista päänaukomista, pilkkahintaan.

Vierailija
34/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista asioista riitelette? 

Miten siis aiheutat miehessä vihantunteita? 

Avaa tätä kiltti hieman enemmän, koska nyt ei oikein aukea mikä tilanteessanne hiertää :( 

Vierailija
35/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet haluavat erota, mutta jättävät likaisen työn naiselle eli muuttuvat saatanan hankaloiksi. Sitten voi uhriutua, miten ero tuli yllätyksenä.

En tajunnut tätä nuorena ollenkaan. Lisäksi mun käsitys hankalasta on melkoinen koska mulla on ihan pimeä narsistiäiti. Mulla ei siis ole mikään puenu hankaluus mennyt jakeluun. 

Vierailija
36/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä mies sinua loukkaa?

Onko se välinpitämättömyyttä ja passiivisuutta? vai ilkeyttä ja alas painamista?

Tuleeko se esiin vain tilanteissa kun sinä haastat riitaa. Ehkä mies on vain sellainen joka todellisuudessa alistuu. Ei sukupuoli määritä sitä, miten toimii konfliktitilanteessa?

Vai onko mies ilkeä ja pyrkii niskanpäälle, solvaa ja koittaa jotenkin murtaa sinua?

Joku haluaa kysyä ja tietää tarkemmin, niin johan alanuolet viuhuu!? 😂

Ootte te, miten sen nyt kauniisti ilmaisisi... vähemmän uskottavia parisuhdeneuvojia (paria asiallista lukuunottamatta).

Tätä se on, kun eronneet ja karanneet päästetään näppisten ääreen.

Vierailija
37/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma reikä.

Vierailija
38/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu mies kanssasi kaupunkiseikkailuun ja tarjoa hänelle herkullinen illallinen. Silloin näet, kuinka hyvin pystytte toimimaan yhdessä, onko teillä sama maku ja kaupan päälle teillä on tilaisuus henkevään keskusteluun. Jos kaikki natsaa, siinä on hyvän parisuhteen rakennuspuita enemmän kuin tarpeeksi.

Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pienellä taljajousella tai pitkävartisella atraimella. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan sinua, on iskun paikka.

Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:

FRETTIPAISTI

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.

Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.

Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.

Tässä saat samaan pakettiin jännittävän seikkailun, saumatonta yhteistyötä vaativan urakan ja romanttisen herkkuhetken. Ja vaikka yhteistyönne ei toimisikaan kovin hyvin, olette kuitenkin yhtä hienoa kokemusta rikkaampia.

Vierailija
39/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu mies kanssasi kaupunkiseikkailuun ja tarjoa hänelle herkullinen illallinen. Silloin näet, kuinka hyvin pystytte toimimaan yhdessä, onko teillä sama maku ja kaupan päälle teillä on tilaisuus henkevään keskusteluun. Jos kaikki natsaa, siinä on hyvän parisuhteen rakennuspuita enemmän kuin tarpeeksi.

Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pienellä taljajousella tai pitkävartisella atraimella. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan sinua, on iskun paikka.

Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:

FRETTIPAISTI

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.

Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa

Tuo on hieno vinkki. Sinussa olisi ainesta parisuhdeterapeutiksi.

Vierailija
40/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä 👍 Anna miehelle vielä tuo yksi tilaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi