Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies haluaa olla suhteessa, vaikka ei selvästi välitä minusta?

Vierailija
01.04.2024 |

Ollaan huomenna menossa taas terapeutille. Ollaan käyty toisella terapeutilla syksystä helmikuulle, ei huomattavaa vaikutusta. Nyt mennään eri tahon juttusille.

Olen ollut parisuhteessa jatkuvasti jonkinlainen altavastaaja. Mies loi alussa sellaisen asetelman, että hän vihjaili ja syyllisteli muka yleisellä tasolla , että millaisia "kaikki naiset" ovat tai miten ajattelevat ja minä sitten puolustauduin ja todistelin muuta, suutuinkin usein kyllä, kun en ymmärtänyt miten joku voi nähdä maailman noin yksioikoisesti. Noh, tämä kaikki hiipi mukaan kuvioihin jotenkin niin salakavalasti ja kun sitä kuuluisaa rakkauspommitusta ja suuria tunteita oli sopivasti mukana, niin en ymmärtänyt ajoissa lähteä.

Joidenkin vuosien jälkeen saimme lapsen, joka onkin nyt se pääsyy miksi olen jaksanut tässä kääntää kaikki kivet ja kannot. Olen puhunut miehen kanssa varmaan satoja kertoja, hankkinut apua, yrittänyt vääntää rautalangasta asioita. Hän aina muka ymmärtää miten epäreilu tilanne on ja lupaa yrittää ja terapeutilla ottaa kyllä asiat hyvin vastaan. Mutta käytännössä mikään ei juuri muutu, sen huomaa hänestä ja hänen asenteestaan minua ja tunteitani kohtaan. Mielipiteeni eivät ole tärkeitä, jos hän loukkaa minua, niin "ei ollut tarkoitus" ja sitten loukataan kuitenkin samalla tavalla kymmeniä kertoja uudestaan.

Olen kysynyt monesti, että miksi on kanssani, kun selvästi aiheutan niin paljon vihan tunteita hänessä ja miksi kuljetaan terapeutilla, jos ei aio tehdä mitään asioille? Väittää rakastavansa, mutta ei osaa vastata siihen miksi ei sitten ole tehnyt ensimmäistäkään tehtävää mitä terapiasta on meille ehdotettu. Ei ole ehtinyt, niinpä niin.

Minä roikun tässä lapsen vuoksi ja siksi kun meillä on kuitenkin ollut hyvät hetkemme, ihan oikeasti on, vaikka se ei nyt tekstissä siltä vaikuta. Olen kuitenkin tehnyt selväksi hänelle, että en enää jaksa tyhjiä lupauksia ja olla kuin kakkosluokan kansalainen. Silti hän haluaa terapeutille huomenna, miksi edes vaivautua? Mikä tässä nyt olisi muka muuttunut? Ei mikään.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suhteet ei vaan toimi. Vuoroviikkovanhempi on parempi kuin stressaantunut, riidanhaluinen vanhempi.

Vierailija
2/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on suhteessa hyödyn vuoksi. Kun miheni toisteli tarpeeksi kauan ärsyyntyneenä sanaa "hyöty",  niin se minkä kyllä tajusin muuttui sanomallakin todeksi. Lopetin kyseisen "hyötysuhteen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa pillua. 

Vierailija
4/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P*llun vuoksihan sitä kuolleista suhteissa roikutaan. M44

Vierailija
5/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut suhteet ei vaan toimi. Vuoroviikkovanhempi on parempi kuin stressaantunut, riidanhaluinen vanhempi.

Näin kai se on ja itse olen asian jo tavallaan käsitellyt päässäni tässä viimeisen puolen vuoden aikana. En halua olla jatkuvasti varpaillani, ahdistunut, peloissani. Siis milloin olen viimeksi aidosti tuntenut vapautuneisuutta, iloa ja saanut olla ihan vaan minä, en oikein muista. Silloin kun mies on ollut esim työreissulla yön yli, silloin on voinut hengittää.

Mutta suurempi ihmetyksen aihe on tuo, että miksi mies ei vaan ole voinut myöntää ettei aio tehdä mitään sen eteen, että asiat muuttuisivat? Ei sekään voi tästä nauttia? Miksi pitkittää tätä, jos ei välitä? Olen pyytänyt niin monta kertaa olemaan rehellinen ja olemaan käyttämättä minua ja taistelutahtoani perheen koossapitämiseksi hyväksi. Hänellä olisi täysin vapaat kädet mennä, jos kokee ettei halua panostaa puolisoonsa ja lapseensa.

Ollaan taas riidelty koko pääsiäinen, taannoinen talviloma meni robottimaisesti lapsen perusjutut hoitaen ja etäisen kohteliaasti yhdessä toimien. Joka viikko riidellään siitä miten epätasa-arvoisesti kaikki asiat menevät meillä, ilmapiiri on kireä, hän vahtii vain omia etujaan ja minä turhaudun siihen, kun näen että kaikki jatkuu vain samaa rataa.

Ap.

Vierailija
6/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoit ja pähkit ihan liikaa. Paperille suhteen plussat ja miinukset omiin sarakkeisiin, kumpia kertyy enemmän, sen mukaan menet.

Vierailija
7/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän halua ottaa vastuuta tästä tai todennäköisesti mistään muustakaan asiasta. 

Vierailija
8/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P*llun vuoksihan sitä kuolleista suhteissa roikutaan. M44

Kuolleissa suhteissa ei ole ollut seksiä vuosiin. Jos seksiä on, ei suhde ole kuollut. 

Vierailija
9/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa pillua. 

Haluaisi edes sitä, mutta se olen ollut minä, joka on vastannut kaikista aloitteista viimeiset öööö kolme vuotta ainakin. Tästä(kin) on puhuttu useita kertoja. Hän kyllä haluaa, kunhan minä pistän homman aluille. Lakkasin tekemästä aloitteita enkä enää jaksa anella ja kerjätä. Viime kerrasta on nyt kolme kuukautta.

Ja kävisikin edes vieraissa niin tämä peli olisi saatu jo päätökseen, mutta eihän tuo saisi vieteltyä ketään kun ei uskalla sormeaan nostaa toista ihmistä kohtaan.

Ap.

Vierailija
10/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenä totean että mies on heikko ja säälittävä jos on p*ll*n takia suhteessa tai vielä pahempaa ja pahinta, sen vietävissä.

Vierailija
11/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on suhde missä Jeesus Kristus ei ole keskiössä.

Vierailija
12/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän halua ottaa vastuuta tästä tai todennäköisesti mistään muustakaan asiasta. 

Tämä on totta ja olen sen hänelle sanonutkin useasti, että taitaa vaan ajaa meitä tuhoa kohti niin kauan, että minä teen tästä lopun. Ei myönnä mitään, mutta sehän se on ollut miehen toimintamalli elämässään muutenkin, vika on aina muualla ja vastuuta ei oteta.

Minä kuitenkin olen valmis tarvittaessa sen lopun tekemään ja uskon, että mieskin on sen vihdoin ymmärtänyt, että hän on venyttänyt tilanteen liian pitkälle. Hän vaan viihtyy niin kovasti ikuisessa uhrin roolissaan, että siihen tarvitaan taas meistä se selkärangan omaava tekemään päätöksen, jotta hän voi sitten voivotella miten kaikkensa teki mutta x kuitenkin hajotti perheen. 

Ap.

Vierailija
13/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet haluavat erota, mutta jättävät likaisen työn naiselle eli muuttuvat saatanan hankaloiksi. Sitten voi uhriutua, miten ero tuli yllätyksenä.

Vierailija
14/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naiset vihaavat miehiä, naiset alkavat välttää miesten seuraa. Kun miehet vihaavat naisia, he yrittävät kaikin keinoin päästä naisten seuraan, jotta voivat purkaa vihaansa.

Yrität ap ymmärtää miehen käytöstä omista lähtökohdistasi. Siksi et pääse mihinkään etkä ymmärrä. Koska mies ajattelee toisella tavalla.

Vierailija
15/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Lapsen takia. Kaikki voittavat.

Vierailija
16/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan patja sille ja kätevä kokki / pyykkääjä / siivooja.

Rakkaus on kunnioitusta ja arvostusta. Teillä sitä ei ole. 

Vierailija
17/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Piilhu kiinni.

2. Muutto erilleen.

3. Ero.

Vierailija
18/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet haluavat erota, mutta jättävät likaisen työn naiselle eli muuttuvat saatanan hankaloiksi. Sitten voi uhriutua, miten ero tuli yllätyksenä.

Myös naiset tekevät tätä. ex-vaimoni. Mikään ei auttanut. Hänestä tuli suorastaan demoni, ja piti mua pilkkanaan, ei ollut mitään aitoa halua jatkaa. Käytti vaan aikansa ollakseen mahdollisimman hankala niin että mä lähden ja teen likaisen työn. Ja lopuksi niin teinkin kun ymmärsin pelin hengen. 

Vierailija
19/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Piilhu kiinni.

2. Muutto erilleen.

3. Ero.

Muistakaa lapsen etu oli 50/50-huoltajuus.

Vierailija
20/88 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa pillua. 

Niin, entäs sitten??? Mitä väärää siinä on että haluaa naisesta sitä ainoaa kiinnostaavaa ja haluttavaa asiaa mikä naisissa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi