Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani on ilmoittanut jo 8 vuotiaana, ettei usko uskontoon

Vierailija
01.04.2024 |

Ei halua sitä opiskella, ei halua vaihtaa uskontoa, eikä usko myöskään pahaan, mutta uskonnot ovat tuoneet maailmaan pelkkää kauhua, sotaa ja pelkoa.

Nyt ikää on jo 14 vuotta ja hän on edelleen samaa mieltä.

Rippikoulu lähenee, onko se pakollinen? Ja missä iässä voi alkaa ateistiksi. Emme siis ole kasvattaneet häntä tuohon mielipiteeseen, on täysin oma ajatus.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ateisti, mutta filosofinen totuus on se, että ilman uskontoa ja Jumalaa, elämällä tuskin on kunnon tarkoitusta, tai ainakin tällaisen tarkoituksen löytäminen on hankalaa.

Juoksuhaudoissa ei ole ateisteja. Pointti, vaikka ei usko, niin filosofia auttaa rakentamaan oman maailmankatsomuksen.

Vierailija
22/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kysynyt  maailman pahuudessa ,kumpaa sukupuolta ?Voisin kokeilla,aivot näet kehittyy 25 vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sijoitettu huostaanotettu lapsi myös tuossa iässä jo ilmoitti ettei usko. Ei mennyt rippikouluun. Saas nähdä eroaako kirkosta joskus. Itse en ole koskaan kirkkoon kuulunut. Uskon johonkin, mutta Raamattu on liian raaka minun uskooni.

Vierailija
24/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ateisti, mutta filosofinen totuus on se, että ilman uskontoa ja Jumalaa, elämällä tuskin on kunnon tarkoitusta, tai ainakin tällaisen tarkoituksen löytäminen on hankalaa.

No ei todellakaan ole mikään filosofinen totuus tuollainen. 

Vierailija
25/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi edes mieti uskontoa, ellei tätä kasvatuksen kautta tuoda esiin.

No tämä lapsi mietti. Toisen luokan opettaja kysyi, miksi uskonto on vaikeampaa hänelle kuin muut aineet? Poika vastasi, että sen takia, ettei usko siihen. Hänelle selvitettiin, että siitä voi oppia historiaa ja yleistietoa myös. Kuulumme kirkkoon ja lapset kastettu kirkossa. En tiedä, mistä ajatuksensa on saanut, mutta koska vuosia myöhemmin samat ajatukset, luulen, että näin tulee myös olemaan.

Vierailija
26/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa totta kai on pakko opiskella tuo uskonto, mutta olen itsekkin alkanut ajattelemaan, että onhan tuokin lasten aivopesua. Opiskella sellaista, mitä pitää vain uskoa.🤔

Eikä pidä. Uskonnot voi ottaa filosofian ja teorian kannalta. Niissä on hyvää ja huonoa. On tärkeää erottaa nämä, ja ihmisten tapa käyttää uskontoa välineenä. 

Vierailija
27/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänkatsomuksesta oppiaineena ikinä kuulleet?

En tiedä, olisiko tuon ikäisellä ollut mahdollista päättää koulussa. Nyt vasta itsekkin alkanut kyseenalaistaa uskonnon opetusta, kun poikani osaa sen perustella niin hyvin.

Kirkkoon kuuluvat ei valitettavasti oo oikeutettuja Et-opetukseen. 

Vierailija
28/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei kysynyt  maailman pahuudessa ,kumpaa sukupuolta ?Voisin kokeilla,aivot näet kehittyy 25 vuotiaaksi.

🤔 Täh?

Vierailija
29/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerro sitten, mikä on elämän tarkoitus? 

Vierailija
30/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa totta kai on pakko opiskella tuo uskonto, mutta olen itsekkin alkanut ajattelemaan, että onhan tuokin lasten aivopesua. Opiskella sellaista, mitä pitää vain uskoa.🤔

Eikä pidä. Uskonnot voi ottaa filosofian ja teorian kannalta. Niissä on hyvää ja huonoa. On tärkeää erottaa nämä, ja ihmisten tapa käyttää uskontoa välineenä. 

Hän on 14 vuotias ja muu perhe ei ole näitä näin pohtinut. Vielä ainakaan.

Vierailija
31/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, tyly mutta niin todellinen kommentti. "Elämällä ei ole mitään tarkoitusta" - byhyy. Jokainen luo elämälleen tarkoituksen, jos niin haluaa.

Vierailija
32/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa outo ateisti!

Katosiko elämältäsi metkitys, kun menetit uskosi?

Epäilen sinua uskovaiseksi trolliksi, koska yksikään tuntemani ateisti(en tosin ole monen kanssa keskustellut), itseni mukaanlukien, ei ajattele näin.

T: nimim. Assburger

Vierailija
33/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Saatana on jo saanut otteen lapsestasi. 

Vierailija
34/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerro sitten, mikä on elämän tarkoitus? 

Enhän mä tiedä, mikä sun elämän tarkoitus on. Mun elämän tarkoitus on oppia rakastamaan puhtaasti, tehdä hyvää, oppia tuntemaan itseäni, hankkia tietoa maailmasta jne. 

Vierailija
35/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistin ongelmana vain tuppaa olemaan itsensä viiltely ja sen jälkeen yleensä itsemurha.

Vierailija
36/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotias ei ole kypsä tekemään  mitään ratkaisuja,alaikäinen näin ollen seuraa vanhempiensa malleja. Itselläni oli jo pienestä usko,koska sain vanhemmiltani seurata heidän käyttäytymis tapojaan.

Vierailija
37/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 vuotias ei ole kypsä tekemään  mitään ratkaisuja,alaikäinen näin ollen seuraa vanhempiensa malleja. Itselläni oli jo pienestä usko,koska sain vanhemmiltani seurata heidän käyttäytymis tapojaan.

Minä olin jo lapsesta asti uskossa, vaikka uskoa ei kotona opetettu. Se vain tuli minulle jostain.

Vierailija
38/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jezebel tuo lapsen äiti on!

Vierailija
39/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei usko siihenkään, on senkin ilmoittanut 

Vierailija
40/134 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, tyly mutta niin todellinen kommentti. "Elämällä ei ole mitään tarkoitusta" - byhyy. Jokainen luo elämälleen tarkoituksen, jos niin haluaa.

Paitsi että, toteamasi asia on ristiriidassa reaalimaailman havaintojen kanssa. Eksistentiaalinen tyhjyys on luonnollinen seuraus siitä, että Jumala ja uskonnot työnnettiin syrjään aikoinaan nopealla tahdilla.

Filosofinen kanta elämän tarkoitukseen on ollut aina nihilistinen, eikä filosofia voi tarjota ihmiselle tarkoitusta elämään. Psykologisesti ihminen voi yrittää löytää tosiasiallista merkitystä itsensä toteuttamisen kautta, mutta tämä vaatii jo kognitiivisia taitoja runsaasti.

Uskonnot ovat olleet laumasieluiselle ihmisille oiva keino löytää elämäänsä merkitystä.