YLE: Kristillisten kolujen suosio kasvaa vauhdilla - "Meillä saa laulaa Enkeli taivaan"
Suomessa on tällä hetkellä 17 kristillistä koulua ja joihinkin joutuu jopa jonottamaan paikkaa. Tämä nähdään erityisesti vastalauseena sille että liberaalia ideologiaa on alettu tuputtamaan liikaa tavallisissa kouluissa. Esim ei edes suvivirttä saa laulaa ja lapset pakotetaan vastaamaan että mies voi synnyttää, sukupuolia ei ole kaksi jne.
Lisäksi niiden etuina on usein pienemmät luokkakoot ja parempi yhteisöllisyys, ehkä raha löytyy enemmän kun kristilliset järjestöt avustavat.
Nähdäänköhän Suomessa tulevaisuudessa suurempi ilmiö näiden kanssa kun liberaalit yrittää liikaa tuputtaa omaa ideologiaa tavallisiin kouluihin?
Kommentit (218)
Tämä homma ei ole ollenkaan ihanaa wokea!
T. vihvassu
"Opetuksessa käydään läpi että on olemassa erilaisia seksuaalisia identiteettejä". No se nyt vielä puuttuisi ettei käytäisi läpi. On se käsittämätöntä, että jotkut kokevat uhaksi sen että ihmisiä on erilaisia. Tai pitävät sen myöntämistä ideologiana.
Vierailija kirjoitti:
Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi
Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin.
Etteivätkö pojat olisikin tärkeämpiä kuin tytöt. Nyt on vain myytti naisten tärkeydestä. Ei pidä langeta ajallisiin ajatuskuvioihin. Itse olen vapauttanut itseni tämän ajan vouhotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä 1970-luvun normaali koulu tulossa muotiin. Kristillisyys, opetus hyvästä ja pahasta, kuri, luokalta puuttuu tietty häiritsevä ryhmä kokonaan. Veikkaampa että näiden koulujen oppimistulokset ovat ihan omaa luokkaansa.
Wokeilu pilasi tavalliset koulut. Seuraukset ilmiselviä.
Mitä nyt taas? Vai wokeilu onko tietotekniikan harkitsematon pakkotuonti kouluihin wokeilua? Tai se, että luokkakoot on paisuttettu, eikä jakotunteihin ole varaa, wokeilua? Onko lukutaidon heikkeneminen, ja sitä kautta oppimisen vaikeutuminen wokeilua? Onko se wokeilua, ettei lapsia enää kuriteta entiseen malliin tai häpäistä hiljaiseksi wokeilua?
Nämä asiat ovat haasteita nykykoulussa, ei mikään ihmeen muotisana wokeilu.
Miten paljon siitä on seurannutkaan hyvää että koulusta poistettiin kuri. Kaikki mystisesti itseohjautuvat hikareiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kristillinen voi olla liberaali? Jeesuskin oli.
Voi toki, mutta moni liberaali ei halua olla kristitty, vaan vetävät herneen nenään, jos koulussa lauletaan suvivirsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesus opettanut että sukupuolia on monta ja että seksiä saa harrastaa kenen kanssa tahansa, esim.
Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi!
Vierailija kirjoitti:
"Opetuksessa käydään läpi että on olemassa erilaisia seksuaalisia identiteettejä". No se nyt vielä puuttuisi ettei käytäisi läpi. On se käsittämätöntä, että jotkut kokevat uhaksi sen että ihmisiä on erilaisia. Tai pitävät sen myöntämistä ideologiana.
On eri asia opettaa näitä asioita tosina ja toinen asia todeta näiden olevan pienen ryhmän harhoja johon ei ole pakko osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kristitty, itseasiassa konervatiiviortodoksi, monen mielestä epäilemättä kammottava. Siltikään en lastani tuollaiseen kouluun laittaisi. Ihan tavallinen peruskoulu ja lukio tuotti lapsistani laajakatseisia, sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä.
Kerran he ovat jo akateemisia niin peruskoulu on muuttunut rajusti siitä mitä sinun lapsesi kävivät.
Yhäkään siinä ei ole mitään mainittavaa vikaa verrattuna esimerkiksi rajattomiin Steiner-hölmöilyihin. En hirveästi luota siihen, että kaikki toteutuu noissa kristillisissä kouluissa halutusti. Joo, minäkään en arvosta sukupuolisekoilua, seta:n luentoja tai sateenkaaripropagandaa. Minun on kuitenkin luotettava lapsiini, että he valitsevat itselleen sopivan ja oikean polun. Maailmassa ei pärjää aasinlaput silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten enemmistöheteroita kiinnostaa kaikenmaailman vähemmistöt. Mitä niistä tiedoista hyötyy? Itse en ole hyötynyt mitään. Ehkä sen, että karttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden koulujen opettajat voivat olla epäpäteviä, ja usein joku vapaasuunta on eniten edustettuna, ja sitä kautta saneluasemassa. Olen itse ollut kristillisessä koulussa, eikä minulla ole sieltä oikein muuta muisteltavaa, kuin että lapset on vahvasti kahden kerroksen väkeä niissä. Taustalla muhii kuitenkin perusvallankäyttö, jota uskonto on: pojat on tärkeämpiä kuin tytöt, ja kristityt parempia kuin muu-uskoiset ja suomalaiset parempia kuin ulkomaalaiset. Voin vain kuvitella millaista olisi olla ei-hetero lapsi
Omat lapset haluan aidosti monikulttuurisiin ympäristöön, kohtaamaan maailma sellaisena kuin se 2020-luvulla, on vikoineen kaikkineen mutta myös moninaisuuden tuomin mahdollisuuksin ja uusin tuulin.
Joo eiheterolapsellasi on varmasti paljon paremmat oltavat monikulttuurisessa (=puolet luokasta muslimeja) koulussa...
Ainakin koulun aikuiset ovat perustamassa käsityksensä homoseksuaalisuudesta modernin tiedon varaan, eikä vanhan tarinakirjan kertomuksiin, ja sitä kautta lapsi saa tukea. Kristillisessä koulussa sekä lapset että aikuiset saatavat olla hyvinkin vahvasti uskossa, ja antaa piut paut modernille tiedolle asioista.
Vierailija kirjoitti:
Jep,onnea vaan.
Kristillisten koulujen suosio kasvaa. Eli suomeksi käännettynä: kantasuomalaiset eivät halua että heidän lapsensa ovat samassa koulussa muslimien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta moni liberaali ei halua olla kristitty, vaan vetävät herneen nenään, jos koulussa lauletaan suvivirsi.
Itsekkyyttä se on tuokin liberaali nenäherneily. Pahempaa vielä, jos haluaa "pelastaa" muita kristinuskolta.
"Sukupuolivähemmistöön kuuluva pitää hyväksyä oppilaaksi, mutta hänen toimintaansa ei hyväksytä". Mitä ihmeen toimintaa?? Luuleeko noin sanova että homo toimii jotenkin eri tavalla kuin muut? Tai on lapsena jo suhteessa? Tai yrittää käännyttää muita homoksi?? Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?
Ja ennen muuta, luuleeko nuo ettei siellä nytkin muka ole homoja? Jotka ei vaan sitä tajua tai uskalla myöntää?
Ei voi tajuta, vaikka olen monessa suhteessa konservatiivinen uskova.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kristitty, itseasiassa konervatiiviortodoksi, monen mielestä epäilemättä kammottava. Siltikään en lastani tuollaiseen kouluun laittaisi. Ihan tavallinen peruskoulu ja lukio tuotti lapsistani laajakatseisia, sivistyneitä ja akateemisia ihmisiä.
Tuotti, mutta nyt on tilanne kouluissa muuttunut lyhyessä ajassa, woketus!
Jeesus oli liberaali ja armollinen kunhan ihminen _katuu_ ja _lopettaa_ synnin - kuten Magdalan Maria.
"Ainakin koulun aikuiset ovat perustamassa käsityksensä homoseksuaalisuudesta modernin tiedon varaan, eikä vanhan tarinakirjan kertomuksiin, ja sitä kautta lapsi saa tukea. Kristillisessä koulussa sekä lapset että aikuiset saatavat olla hyvinkin vahvasti uskossa, ja antaa piut paut modernille tiedolle asioista. "
Monikulttuurisen koulusi aikuiset laulavat LGBTQ+ laulua aina kun on sopivaa, mutta kun siellä koulussa kunniaoppilaat riehuvat ja ilmoittavat että transsut heitetään katolta niin nämä samat aikuiset korkeintaan nauravat hermostuneesti eivätkä nosta sormeaankaan ojentaakseen kunniaoppilaita. Mitä seksuaali-identiteetin tieteeseen tulee siinä lopputulos on jo päätetty ennenkuin tutkimuksia tehdäänkään, koska tutkimusrahaa ei saa ellei tule oikeisiin tuloksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesus opettanut että sukupuolia on monta ja että seksiä saa harrastaa kenen kanssa tahansa, esim.
Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi!
Jeesuksen puheet kirjoitettiin ylös kymmeniä vuosia hänen kuolemansa jälkeen ja ovat muuttaneet muotoaan aikojen saatossa. Ei evankeliumeilla ole lähdearvoa, ei sieltä voi kaivaa yksittäisiä faktoja Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kristillisten koulujen suosio kasvaa. Eli suomeksi käännettynä: kantasuomalaiset eivät halua että heidän lapsensa ovat samassa koulussa muslimien kanssa.
Joo, minäkään en pidä musuista, vaikka niistä olisi kuulemma pakko pitää.
Jos lapsesi ovat akateemisia, varmaan ehtivät käydä peruskoulun ennen kuin meni pilalle