Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1521/1648 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummot ne jaksaa kitistä palstalla

Älä viitsi valehdella! Koko palsta on täynnä raivokkaiden miniöoiden anoppienhaukkumisketjuja, joten saa kai täällä nyt yksi mummokin kertoa oman kokemuksensa. Nykymammelit on melkoisia uhriutujia ja lumihiutaleita 🙄

Tässä tarinassa tuo miniä oli se tollo. Tytär myös asiaton. 

Ei se huono käytös ole katso, että onko miniä, anoppi, appi, serkku, sisko tai sen veli. Tollo on tollo.

Vierailija
1522/1648 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä varmaan ajatteli vauvansa tulevaisuutta. Haluaa, että lapsellaan on vielä mahdollisuus elää puhtaassa ilmastossa. Äidinrakkaus on joskus leijonaemon taistelua lapsen puolesta.

Ehkäpä vauvan isovanhemmat eivät ymmärtäneet miniän näkemystä, mutta suotavaa olisi isovanhempienkin toimia ympäristöystävällisesti lastenlasten tulevaisuutta ajatellen. Se olisi rakkautta jälkipolvia kohtaan muuttaa omia elintapojaan ympäristöä ajatellen, vaikka olisi kuinka tottunut perinteisiin ruoka- ja muihin tapoihin.

Meidän perheessä on päinvastoin, itse olen jättänyt pois liha- ja maitotuotteet ja muun haitallisen kulutuksen lastenlasten puhtaan tulevaisuuden takia, mutta lasten perheet eivät ajattele niin pitkälle, he syövät lihaa, matkustelevat, jne. vaikka olen tästä rauhallisesti oman kantani sanonut.

On tietysti epäkohteliasta riidellä ruokapöydässä juhlapyhänä kylässä, kun emäntä on nähnyt vaivaa.

Se joka valittaa, se välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Vaikeaksi asiat tekee se, joka vaatii itselleen ilman sairautta (allergiat yms) erityiskohtelua. Jos jokainen on ruokailussa huomioitu, kuten ap sanoi, niin osoittaa epäkypsyyttä miniältä alkaa moittia toisten elämäntapaa. Toivottavasti elämä opettaa hänetkin suvaitsevaiseksi muita kohtaan. Asioista tulee vaikeita silloin, kun minä-minä-minä olen ainoa joka on oikeassa ja kaikkien pitää tehdä juuri niin kuin minä sanon. Useimmiten vielä itse kuitenkana ei tee niin kaikessa, vrt. meikkien, lääkkeiden ymv. eläinkokeet. Jätätkö elintärkeän lääkkeen ottamatta siksi, että se on eläimillä testattu? Alatko valittaa siitä? Annatko lapsesi tai menetkö itse testiporukkaan, jossa ihmisillä testataan vaikkapa erilaiset lääkkeet?

Maailma ei ole yksioikoinen, mutta elämä opettaa. Toivottavasti hyvän kautta.

Vierailija
1524/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä varmaan ajatteli vauvansa tulevaisuutta. Haluaa, että lapsellaan on vielä mahdollisuus elää puhtaassa ilmastossa. Äidinrakkaus on joskus leijonaemon taistelua lapsen puolesta.

Ehkäpä vauvan isovanhemmat eivät ymmärtäneet miniän näkemystä, mutta suotavaa olisi isovanhempienkin toimia ympäristöystävällisesti lastenlasten tulevaisuutta ajatellen. Se olisi rakkautta jälkipolvia kohtaan muuttaa omia elintapojaan ympäristöä ajatellen, vaikka olisi kuinka tottunut perinteisiin ruoka- ja muihin tapoihin.

Meidän perheessä on päinvastoin, itse olen jättänyt pois liha- ja maitotuotteet ja muun haitallisen kulutuksen lastenlasten puhtaan tulevaisuuden takia, mutta lasten perheet eivät ajattele niin pitkälle, he syövät lihaa, matkustelevat, jne. vaikka olen tästä rauhallisesti oman kantani sanonut.

On tietysti epäkohteliasta riidellä ruokapöydässä juhlapyhänä kylässä, kun emäntä on nähnyt vaivaa.

Se joka v

Sitä vauvan tulevaisuutta voi ajatella myös muutoin, kuin ruoassa. Miten olisi aluksi jättää pois hiusten värjäykset, meikkien käyttö, turha pyykinpesu, astianpesukoneen käyttö (aineet), loma-autoilu, lomalennot, hupiristeilyt, vanhojen käyttökelpoisten tavaroiden ja vaatteiden loppuun käyttäminen ennen uusien ostoa, nettitilaaminen, ulkomaisten tänne  kuljetettujen ruoka-aineiden osto, tilalle luomun ja lähiruoan käyttö. Siinä listaa aluksi, jolla voi ajatella vauvan tulevaisuutta.

Vierailija
1525/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät niitä ei vaan kannata kutsua mihinkään. Se taas kuka on kasvissyöjä ei tule kenellekkään ihan puun takaa, koska itse vegetaristi jaksaa asiasta paasata vaikka vastaankävelijöiden kanssa.

Just näin. Plus kasvissyöjät ei mieti kuinka paljon heidän eväänsä rasittavat luontoa, kuljetetaan ympäri vuoden eri maista meille, hirveä määrä bioroskaa, joka kuljetetaan kaatiksille, vedenkäyttö huuhteluun, kasvatukseen, lannoitteet, että varmasti kasvaa tarpeeksi viherruokaa... Osa tomaateista (varmaan muustakin) kasvatetaan ilman multaa kasvihuoneissa, pelkällä ravintoliuoksella. Mahtaa olla terveellistä.

Vierailija
1526/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAROKAA NÄITÄ VEGEHOMOJA ne on myrkkyä perheille ja suvuille

Vierailija
1527/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät niitä ei vaan kannata kutsua mihinkään. Se taas kuka on kasvissyöjä ei tule kenellekkään ihan puun takaa, koska itse vegetaristi jaksaa asiasta paasata vaikka vastaankävelijöiden kanssa.

Just näin. Plus kasvissyöjät ei mieti kuinka paljon heidän eväänsä rasittavat luontoa, kuljetetaan ympäri vuoden eri maista meille, hirveä määrä bioroskaa, joka kuljetetaan kaatiksille, vedenkäyttö huuhteluun, kasvatukseen, lannoitteet, että varmasti kasvaa tarpeeksi viherruokaa... Osa tomaateista (varmaan muustakin) kasvatetaan ilman multaa kasvihuoneissa, pelkällä ravintoliuoksella. Mahtaa olla terveellistä.

Näkeehän sen jo niiden ajatusmaailmasta ettei aivot saa "happea" vouhotuksiltaan.

Vierailija
1528/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot ne jaksaa kitistä palstalla

Palstan nimikin on "Nyt avautuu mummo(t)" jos et huomannut.... 🤔!! 

Vierailija
1529/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

patologi päättää milloin.

Vierailija
1530/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka v

Se joka valittaa täysin turhasta, on huonokäytöksinen tollo, jolla on tarvetta kontrolloida muiden tekemisiä.

Vierailija
1531/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pelkästään se että syömme jotain eläintä ei ole hyväksikäyttöä, myös koirat on jalostettu pois oikeasta eläimen luonteestaan ja ihminen käyttää julmasti koiria hyväkseen. Sylikoira on onneton tahdoton olento jonka ainoa tarkoitus on rakastaa isäntäänsä, minkälaista elämää se on?

Mielestäni vegaanissa maailmassa ei pitäisi olla myöskään lemmikkieläimiä. Mitä jos lemmikkieläimien sijaan vaikka rakastaisimme toisiamme?

Vierailija
1532/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Vaikeaksi asiat tekee se, joka vaatii itselleen ilman sairautta (allergiat yms) erityiskohtelua. Jos jokainen on ruokailussa huomioitu, kuten ap sanoi, niin osoittaa epäkypsyyttä miniältä alkaa moittia toisten elämäntapaa. Toivottavasti elämä opettaa hänetkin suvaitsevaiseksi muita kohtaan. Asioista tulee vaikeita silloin, kun minä-minä-minä olen ainoa joka on oikeassa ja kaikkien pitää tehdä juuri niin kuin minä sanon. Useimmiten vielä itse kuitenkana ei tee niin kaikessa, vrt. meikkien, lääkkeiden ymv. eläinkokeet. Jätätkö elintärkeän lääkkeen ottamatta siksi, että se on eläimillä testattu? Alatko valittaa siitä? Annatko lapsesi

Edelleen olen sitä mieltä, että "mummo" jättää nyt avautumisessaan jotain hyvin olennaista kertomatta.

Esim. juuri sen, mikä johti miniän raivostumiseen.

Vierailija
1533/1648 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vain kasvissyöjät syö niitä tomaatteja ym. Entä kaikki eksoottiset hedelmät, kuten banaanit, viinirypäleet, appelsiinit... Hyi, hyi, kasvissyöjät ;)

Vierailija
1534/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi asiat tekee se, joka vaatii itselleen ilman sairautta (allergiat yms) erityiskohtelua. Jos jokainen on ruokailussa huomioitu, kuten ap sanoi, niin osoittaa epäkypsyyttä miniältä alkaa moittia toisten elämäntapaa. Toivottavasti elämä opettaa hänetkin suvaitsevaiseksi muita kohtaan. Asioista tulee vaikeita silloin, kun minä-minä-minä olen ainoa joka on oikeassa ja kaikkien pitää tehdä juuri niin kuin minä sanon. Useimmiten vielä itse kuitenkana ei tee niin kaikessa, vrt. meikkien, lääkkeiden ymv. eläinkokeet. Jätätkö elintärkeän lääkkeen ottamatta siksi, e

Kyllä se kerrottiin. Hänen ylhäisen vegaaniuden läheisyydessä muut söivät lihaa. 

Toisaalta ymmärrettävää, toiset syövät herkullista lihaa. Mieli tekisi maistaa, mutta pakko väittää, että paistettu nauris on ihan yhtä mehukasta ja mureaa kuin sisäfilepihvi. Suututtaahan se, kun muut pöydässä eivät suostu kueltäytymään tekopyhästi ihmiselle luonnollisesta ravinnosta.

Vierailija
1535/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko settiä mutta heräsitkö yölä hetekan narinaan

Vierailija
1536/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en jaksanut lukea koko settiä mutta heräsitkö yölä hetekan narinaan

Taisi herätä kasvispiipertäjän vegaaniseen pörinään. Sillä oli varmaan käsiveskassa hernepurkki ja kaalinkerä.

Vierailija
1537/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä sitä, miniä tätä. Vonku, vinku, vonku. 

Vierailija
1538/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt näiden vegaanien ja kasvissyöjien suvaitsemattomuutta toisia kohtaan.

Vierailija
1539/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko näitä vanhoja juttuja tuoda taas esille.

Vierailija
1540/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?"

Niin - kuka tässä on tuputtanut omaa ajatustaan muille? Talon emäntä ja isäntä tiesivät etukäteen,että kylään on tulossa kasvissyöjä ja vegaani. Miksi pöydässä oli silti ruokana lammasta? Pääsiäisenä ei ole mikään pakko syödä lammasta tai yleensäkään lihaa.

Meillä vietetään pääsiäistä, juhannusta, pyhäinpäivää, itsenäisyyspäivää, joulua ja uutta vuotta perheen kanssa omassa kodissa. Näin vältämme yhteentörmäykset esimerkiksi appivanhempien kanssa. On tosi kurjaa, kun appiukko esimerkiksi puhuu rasistisesti ja syrjivästi ihmisistä. Ikävää haukkumista ja vihapuhetta muun muassa maahanmuuttajista, n##kereistä ja m##talaisista. Ja vieläpä lasten kuullen! Anoppi on hiljaa eikä korjaa appiukon rasistisia ja syrjiviä puheita mitenkään. Suosittelen molemmille siirtymistä 2000-luvulle ja nykyaikaan!

Nämä ikääntyvät kansalaiset tarvitsevat ajanvietettä ja mielekkäitä harrastuksia. Suosittelen seurakunnan ja järjestöjen vapaaehtoistyötä, vanhusten ulkoiluttamista palvelutaloissa ja vanhainkodeissa, roskien keräämistä teitten varsilta, puistoista ja uimarannoilta ja pankkien retkiä eläkeläisille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi