Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1541/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kurjaa, kun appiukko esimerkiksi puhuu rasistisesti ja syrjivästi ihmisistä.

Sanoo kirjoittaja ja alkaa sitten kirjoittaa hyvin alentuvaan ja syrjivään tyyliin ikääntyneistä! :)

Nämä ikääntyvät kansalaiset tarvitsevat ajanvietettä ja mielekkäitä harrastuksia. Suosittelen seurakunnan ja järjestöjen vapaaehtoistyötä, vanhusten ulkoiluttamista palvelutaloissa ja vanhainkodeissa, roskien keräämistä teitten varsilta, puistoista ja uimarannoilta ja pankkien retkiä.

Listasi on sitäpaitsi ihan vanhentunut (niin kuin itsekin onneksi vanhenet  ja ehkä viisastutkin koko ajan).

Ajatteletko tosiaan, että kaikki ikääntyneet haluavat toimia seurakunnassa?? Ehkä 50-luvulla! Entä järjestävätkö pankin enää ilmaisia retkiä, en ole huomannut, että järjestäisivät minkäänlaisia retkiä, yleensä ottaen on vaikeaa saada pankkiin edes yhteyttä pankkipalvelua varten! Tervetuloa nykyaikaan sieltä 80-luvun nousukaudelta!

Ikääntyvillä kansalaisilla on usein nivelrikkoa, ja sinä suosittelet heille roskien keräämistä!

Jos olisit halunnut olla vähemmän ilkeä, olisit voinut suositella vesijuoksua, rock-konsertissa käymistä (rock oli nyky-ikääntyneiden musiikkia nuoruudessa) tai kansalaisopiston toimintaa. Roskien kerääminen, miksi??

Vierailija
1542/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?"

Niin - kuka tässä on tuputtanut omaa ajatustaan muille? Talon emäntä ja isäntä tiesivät etukäteen,että kylään on tulossa kasvissyöjä ja vegaani. Miksi pöydässä oli silti ruokana lammasta? Pääsiäisenä ei ole mikään pakko syödä lammasta tai yleensäkään lihaa.

Meillä vietetään pääsiäistä, juhannusta, pyhäinpäivää, itsenäisyyspäivää, joulua ja uutta vuotta perheen kanssa omassa kodissa. Näin vältämme yhteentörmäykset esimerkiksi appivanhempien kanssa. On tosi kurjaa, kun appiukko esimerkiksi puhuu rasistisesti ja syrjivästi ihmisistä. Ikävää haukkumista ja vihapuhetta muun muassa maahanmuuttajista, n##kereistä ja m##talaisista. Ja vieläpä lasten kuullen! Anoppi on hiljaa eikä korjaa appiukon rasistisia ja syrjiviä puheita mitenkään. Suosittelen molemmille siirtymistä 2000-luvulle ja nykyaikaan!

Nämä ikääntyvät k

Mikä sinä olet tuputtamaan omia ajatuksiasi vanhusten/ikäihmisten ajanvietosta. Jokainen saa tehdä mitä itse haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus jostain syystä nostettiin esiin, niin sanonpa omankin mielipiteeni. Ap: miesväkenne teki tyhmästi, kun provosoitui miniän paasauksesta. Minulla oli nimittäin joskus vastaava tilanne kotonani. Vegaanivieras ilmoitti, että hänen turvallisuudentunteensa kärsii, kun muut ympärillä syövät lihaa. Vastasin vain, että sepä ikävää, ja vaihdoin puheenaihetta. Vielä pari kertaa yritti tämä aktivisti saada riitaa aikaiseksi, mutta torppasin ne alkuunsa ystävällisesti mutta määrätietoisesti. Lopulta ateria saatiin syötyä ilman mitään ylimääräistä draamaa. Tuota vegaania en ole sittemmin kotiini kutsunut, ymmärrän että miniän suhteen tilanne on hankalampi, häntä ei voi noin vaan elämästään poistaa. Tsemppiä!

Vierailija
1544/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että osa anopeista on poistanut miniän elämästään. Appiukko poistaa yleensä vävyn. Samoin osa miniöistä on poistanut anopin elämästään. Vävy poistaa usein appiukon ja jopa mielellään.

Jos pariskunta tai lapsiperhe ja isovanhemmat asuvat naapureina, niin tämä "elämästä poistaminen" voi olla hankalaa ilman muuttoa. Joskus sukupolvien välillä on paljon erimielisyyksiä, riitoja, huonoa ilmapiiriä, hankalia tilanteita ja haastavia ihmisssuhteita. Silloin kotirauha säilyy kaikilla paremmin, kun välimatkaa on paljon ja ollaan vain harvoin tekemisissä.

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus jostain syystä nostettiin esiin, niin sanonpa omankin mielipiteeni. Ap: miesväkenne teki tyhmästi, kun provosoitui miniän paasauksesta. Minulla oli nimittäin joskus vastaava tilanne kotonani. Vegaanivieras ilmoitti, että hänen turvallisuudentunteensa kärsii, kun muut ympärillä syövät lihaa. Vastasin vain, että sepä ikävää, ja vaihdoin puheenaihetta. Vielä pari kertaa yritti tämä aktivisti saada riitaa aikaiseksi, mutta torppasin ne alkuunsa ystävällisesti mutta määrätietoisesti. Lopulta ateria saatiin syötyä ilman mitään ylimääräistä draamaa. Tuota vegaania en ole sittemmin kotiini kutsunut, ymmärrän että miniän suhteen tilanne on hankalampi, häntä ei voi noin vaan elämästään poistaa. Tsemppiä!

Vierailija
1545/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko p.lde paljaana?

Vierailija
1546/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kasvissyöjä 40 vuotta enkä voisi kuvitella syöväni ruokaa, joka on tehty paistinpannulla tai kattilassa, jota on käytetty liharuokien valmistamiseen. En myöskään istu pöytään, jossa on tapettua eläintä. En pyri rajoittamaan muita vaan äänestän jaloillani.

Vierailija
1547/1648 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin - kuka tässä on tuputtanut omaa ajatustaan muille? Talon emäntä ja isäntä tiesivät etukäteen,että kylään on tulossa kasvissyöjä ja vegaani. Miksi pöydässä oli silti ruokana lammasta? Pääsiäisenä ei ole mikään pakko syödä lammasta tai yleensäkään lihaa."

Mutta kai saa syödä lammasta omassa kotonaan, jos haluaa? Mummo huomioinut hienosti kaikkien ruokavaliot ja syö myös itse sitä mitä haluaa. Jos pöydässä olevista ruuista alkaa joku ruokapöytään kutsuttu paasaamaan, niin hänellä ei kyllä ole käytöstapoja ollenkaan. 

Vierailija
1548/1648 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?"

Niin - kuka tässä on tuputtanut omaa ajatustaan muille? Talon emäntä ja isäntä tiesivät etukäteen,että kylään on tulossa kasvissyöjä ja vegaani. Miksi pöydässä oli silti ruokana lammasta? Pääsiäisenä ei ole mikään pakko syödä lammasta tai yleensäkään lihaa.

Meillä vietetään pääsiäistä, juhannusta, pyhäinpäivää, itsenäisyyspäivää, joulua ja uutta vuotta perheen kanssa omassa kodissa. Näin vältämme yhteentörmäykset esimerkiksi appivanhempien kanssa. On tosi kurjaa, kun appiukko esimerkiksi puhuu rasistisesti ja syrjivästi ihmisistä. Ikävää haukkumista ja vihapuhetta muun muassa maahanmuuttajista, n##kereistä ja m##talaisista. Ja vieläpä lasten kuullen! Anoppi on hiljaa eikä korjaa appiukon rasistisia ja syrjiviä puheita mitenkään. Suosittelen molemmille siirtymistä 2000-luvulle ja nykyaikaan!

Nämä ikääntyvät k

Trolli.

Vierailija
1549/1648 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oli turvallisuuden tunne järkkynyt liharuoasta?

Olisihan sitä voinut sanoa, ettei hän juuri sinä iltana ole listalla.

Kaikenlaisia itkupillejä sitä onkin.

Vierailija
1550/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo, olen pahoillani puolestasi. Teit ruuat rakkaudella, läheisillesi. Toivoit lämmintä yhdessä oloa, mutta nämä nyky-ajan hemmotellut nuoret, jotka ovat aina oikeassa, pilasivat päivällisesi .Tiedän että teet taas joskus ruokaa, ja toivot, että tämä päivällinen menisi paremmin. Voimia sinulle. 90- vaari.

Vierailija
1551/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt avautuu mummo, ja pian on talo täynnä kärpäsiä ja muita hyönteisiä.

Vierailija
1552/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vanhaan viestiin (vaikka aihe on kyllä ajaton, odotelkaa vaan parikymmentä vuotta miniät)

sanoisin että aina kun muka pitää järjestää perheateria, tilatkaa niille nuorille aina woltilla jotain soopaa mitä ovat kotonaankin syöneet, ja tehkää itselle hienot lammas- pihvi- tai paistiateriat hasselbackan perunoineen ynnä muine lisukkeineen.

Maailman parasta on syödä rauhassa itse mehevää paistia, kun vieressä pupeltavat hummuksiaan.

Eipä luulisi kenenkään rutisevan.

Vierailija
1553/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekaruoan syöjien luona käy säännöllisesti vegaanilapsenlapsi, ja hänelle laitetaan aina toiveiden mukaista ruokaa, eikä ole valittanut. En lyö paistia pöytään juuri silloin. Eletään vieraidenkin ehdoilla, ja syömme samaa hänen kanssaan.

Jos laitan juhlaruoan kinkkuineen tai paisteineen, vieraat tietävät sen eikä ole pakko tulla. Voi tulla muunakin päivänä.Mutta kumma kyllä, ovat aina tulleet, ja pystyneet poimimaan ne ruuat jotka heille käy. Tietenkin teen paljon vaihtoehtoja juuri siksi. Itse sitten syödään pitkin viikkoa ylijääneet ja tuunaamalla.

Järkeä kehiin ja vähän välittämistä puolin ja toisin.

Vierailija
1554/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä ja tytär valtavan huonokäytöksisiä!! Menevät toisen kotiin arvostelemaan ja tuomitsemaan ateriaa, joka valmistettu koko sakille. Miksi nämä kaksi älykköä eivät osanneet ennakoida yhtikäs mitään eli vieneet oman sapuskansa mukanaan, vaikka maistiaisiksi toisillekin?

Vierailija
1555/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä ja tytär valtavan huonokäytöksisiä!! Menevät toisen kotiin arvostelemaan ja tuomitsemaan ateriaa, joka valmistettu koko sakille. Miksi nämä kaksi älykköä eivät osanneet ennakoida yhtikäs mitään eli vieneet oman sapuskansa mukanaan, vaikka maistiaisiksi toisillekin?

Heidäthän oli kaiken lisäksi huomioitu ja silti piti ruveta tuputtamaan idioluutioansa.

Vierailija
1556/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oli turvallisuuden tunne järkkynyt liharuoasta?

Olisihan sitä voinut sanoa, ettei hän juuri sinä iltana ole listalla.

Kaikenlaisia itkupillejä sitä onkin.

Mikä siinä liharuoassa niin järkyttää turvallisuudentunnetta? Pelkääkö veganius joutuvansa pataan? 

Vierailija
1557/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siitä tuumaat, että salaattisi on kuljettu kauppaan samoilla rekoilla kuin tapetut eläimetkin? Samaa tietä pitkin? Sama kuljettajakin vielä. Kaupassa samat ihmiset latovat molemmat tuotteet hyllyyn. Niin, menetkö kauppaankaan, jos siellä myydään lihaa?

Vierailija
1558/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siitä tuumaat, että salaattisi on kuljettu kauppaan samoilla rekoilla kuin tapetut eläimetkin? Samaa tietä pitkin? Sama kuljettajakin vielä. Kaupassa samat ihmiset latovat molemmat tuotteet hyllyyn. Niin, menetkö kauppaankaan, jos siellä myydään lihaa?

Autotkin kulkevat osittain eläinperäisillä hiiliyhdisteillä, jotka paine on öljyksi muokannut. Käveleekö aktivisti-vegaani joka paikkaan?

Vierailija
1559/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoko itse tämän ketjun nostaa tänne. Miniä saa olla vege jos haluaa.

Vierailija
1560/1648 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoko itse tämän ketjun nostaa tänne. Miniä saa olla vege jos haluaa.

Tottakai saa. Mummo taas saa syödä lammasta, jos haluaa. Miksi tämä on ongelma miniälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan