Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
821/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispainotteinen on hyvä ruokavalio. Lihaa vain harvoin. Tällä pysyy myös riidat vähänä. Sotaisalle vegaanille ei kukaan voi mitän ennen kuin jän itse herää mahdollisiin ongelmiinsa.

Vierailija
822/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vain kasvisruokaa syöjät ovat monesti todella vihamielisiä sekasyöjiä kohtaan. Jotenkin heistä vain tuntuu että heillä on oikeus haukkua niitä jotka syövät lihaa ja riittää että jostain tulee lihan tuoksu nenään niin saavat raivarin. Annettais nyt vain kaikkien syödä sitä mitä haluavat, kai elämmässä muutakin on mistä riidellä jos niin välttämättä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit kuvittelevat olevansa muita parempia ja ovat aina henkäyksen päässä luennoimisesta.

Lasu ainakin siitä vauvasta, se ei saa kaikkea tarvitsemaansa kaninruuasta. Nämä hullut voivat tehdä mitä vain.

Vierailija
824/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vegaanit on niitä ruokanatseja, joita en halua ruokapöytääni. Uskon täysin mummon kertomuksen, koska olen kaverimummoilta kuullut jopa pahempaa käytöstä. Vaikka tekisi pelkkää kasvisruokaa siinä olisi kuitenkin jotain vikaa.

Vierailija
825/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D V*ttu mitä emännöintiä. Kutsun kasvissyöjiä syömään ja järjestän lampaan raadolle komeimman paikan pöydässä, koska haluan kyykyttää kutsumiani kasvissyöjiä.

Nyt on Porvoossa hyvin valittu trollin aihe. :D Vähän silmiinpistävää vaan, mutta menkööt pääsiäisen kunniaksi.

Kiitos nauruista kuitenkin.

Jos kasvissyöjä/vegaani kutsuu sekasyöjän syömään, laittaako hän lihaakin ja syö sitä itsekin?

Vierailija
826/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvispainotteinen on hyvä ruokavalio. Lihaa vain harvoin. Tällä pysyy myös riidat vähänä. Sotaisalle vegaanille ei kukaan voi mitän ennen kuin jän itse herää mahdollisiin ongelmiinsa.

Ruoka voi olla kasvispainotteista, vaikka tarjolla on myös lihaa. 

En tiedä mikä aivovamma on vegaanilla, joka olettaa että pääsiäisen juhla-aterialla myös kaikki muut kuin hän (kun tietää että muut eivät ole vegaaneja) haluavat syödä vain kasviksia. 

Vierailija
827/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo aloittajan tarna on totta, ei voi todeta kuin että mielenterveysongelmat vaivaa.

Mihin tämä maailma on menossa. Aiheeseen liittymättä, sitten puhutaan vielä mies- ja naisoletetuista. Voi helvetti. Hoitoon koko porukka.

Vierailija
828/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kutsu ketään syömään, niin välttyy paljolta vaivalta, rahanmenolta, siivoamiselta ja muulta stressiltä. 

Kutsu tästä lähtien ne vain pullakahveille, kaupan valmista pullaa ja pannullinen juhlamokkaa. Ottakaa tai jättäkää.

t. mummo2

Eivät vegaanit voi syödä pullaa. Kun pullassa on eläinperäisiä aineita: Maitoa, kananmunia ja voita.

Vegaaneille pulla pitää leipoa veteen tai kauramaiton yms. Kananmunaa ei saa olla. Eikä voita, vaan öljyä.

Semmosta pullaa, siis vehnäpullaa, ei kaupan hyllyistä löydy.

Itseasiassa löytyy, helpostikin. Pirkka esipaistettu vehnäpulla 14kpl/700g. Pullan pääraaka-aine on jauho ja sokeri ja oikea pullataikina leivotaan veteen. Pullataikinassa ei ole tarvetta millekkään eläinperäiselle.

Vierailija
829/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yhden tutun luokse tekemään yhden homman. Sattumalta perheen pikkutytöllä oli 2v synttärit. Kysyn tytöltä että jokos oot täytekakkua syönyt. Perheen mummo vastasi että ei se voi syödä kermavaahtoa ym. Kun hän on kasvis-syöjä. Sairasta, minä ajattelin mutta olin hiljaa. Pian tämän jälkeen huomasin että lenkkipolun varteen alkoi ilmestymään lidlin kasvisjäätelö papereita. Rajusti ylipainoinen ja kasvis-syöjä äiti parantaa maailmaa elämällä ilman eläinkunnan tuotteita mutta roskiaan ei jaksa kantaa roskiin. Nyt lapsi on huostaanotettu, onneksi näin.

Vierailija
830/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee vielä aika kun vegaani on nälissään ja entistä kiukkuisempi.

Vierailija
831/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläimen liha on parasta syötävää!

Vierailija
832/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätön miniä, ei hyvää käytöstä opetettu, hänelle oli ruoka valmistettu hänen vaatimustensa mukaan. Ruokapöydässä sitten alkaa arvostelemaan ja tuomitsemaan toisten valintoja. Käytöskouluun!!! 

Vierailija
833/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileipää ja vettä. 

Vierailija
834/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, otsikon perusteella luulin tätä patologiseksi operaatioksi. Mikä pettymys.

Vierailija
835/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Jaa'a. Olisiko siksi, että AP itse on halunnut syödä lihaa? Miksi hän ei voisi syödä haluamaansa ruokaa vain koska joku vieras on paikalla.

Ja just mikään muu ajankohta ei käy?

Itse valmistamallaan juhla-aterialla OMASSA kotonaan saa syödä ihan tasan tarkkaan mitä mieli tekee.

Vierailija
836/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin passittanut pojan vaimonsa perään ja olisin sanonut ota iisisti. En olisi antanut pojan kellahtaa yöksi  sohvalle.

Vierailija
837/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta kummalla kannalla olen niin monilla kommentoijilla täällä on joku ymmärrysongelma. Vegaaneillahan kyseessä on nimenomaan eettinen valinta, heidän mielestään lihan syöminen on moraalitonta, siis väärin ihan niin kuin mikä tahansa moraaliton asia.

Eihän kukaan mieti käytöstapoja tilanteessa, jossa tapahtuu jotain moraalitonta, eikä tuossa tilanteessa myöskään auta mitään että on ollut kasvisvaihtoehto tarjolla. Minusta tämä on selvää. Miniän ei olisi pitänyt osallistua koko aterialle.

Vierailija
838/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eläimen liha on parasta syötävää!

Ei ole minusta. Kasvikset on parhaita, mutta silti miniän ja tyttären käytös on ylimielistä ja kamalaa. Mummolla ei ole mitään hävettävää. Sen sijaan talon isäntä olisi voinut osoittaa kumppanuutta ja isännän taitoja puolustamalla vaimonsa monipuolista kokkaamista. Miksi isäntä oli hiljaa, sitä vain mietin... On ihan varmaa että minun mieheni olisi laittanut miniän ja tyttären arvot kovaan filosofiseen puntariin, josta eivät voittajina tule ulos.

Vierailija
839/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä mummeleita jotka viitsii passata muita muttei edes kiitosta saa.Ei naisen tehtävä ole passata.

Vierailija
840/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämme on liian lyhyt ruokasotiin. Kaikki sotiminen johtaa vain loppujen lopuksi kouluampumisiin ja muihin väärin ymmärtämisiin. Isännällä oli pääsiäispöydässä pelipaikka, jota ei ottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi