Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
781/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ketju. Toivotaan, että lihasta alkaa löytyä vielä enemmän hepatiittia ja hullunlehmäntautia ja lintuinfulenssaa  ja kananmunista matoja jne. Oppii ihmiset olemaan. 

Vierailija
782/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veget riehuvat, puhuvat aiheen vierestä ja valehtelevat. Ravinnossako vika tuollaiseen käytökseen?

Olen aikaisemminkin huomannut että he ovat kiukkuisia paremmin tietäjiä.

On kokemusta myös. Meillä puoliso koittaa syödä kaikenmaailman vegaanisia juttuja, en edes tiedä mitä ne kaikki on mutta ihan hyvä kilohinta niillä on ainakin. Olen sanonut aina että sitten kun löytyy maukas ja kohtuuhintainen uusi ruoka, olkoon se mikä vaan niin sitä voin syödä. Syödään kyllä paljon perinteisiä kasviksia ja salaatteja. Ja totta, ei ne idut ja siemenet ole häntä ystävällisemmäksi muuttaneet. Sanonkin joskus että koitas syödä tavallista ruokaa, jospa kireys hellittää :)

Niin mutta se saa ikuisen nuoruuden ja täydellisen terveyden, ei tarvitse sun koskaan kiikuttaa sitä lasareettiin eikä tarvi lääkk

Siinä käy toisinpäin. Vegaanit kuolee ennenaikojaan ja eläessäänkin näyttävät wanhoilta. Kollageenin puute?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi nuo vegaanit on aina niin tuomitsevia muiden syömisiä kohtaan. Itse ajattelen, että jokainen saa syödä mitä haluaa. Muutenkin noloa alkaa miniältä keuhkoamaan. Outoa käytöstä.

Täsmälleen samaa mieltä. Kasvisruokapäiviä on pakotettu useampaankin paikkaan mutta missä on liharuokapäivät? 😁😁

Vierailija
784/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniähän tässä tapauksessa se juntti oli.

Vierailija
785/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen käyttäminen riidan aseena on erityisen tuomittavaa.

Vierailija
786/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anopilla eli ketjun aloittajalla ole mitään kollektiivista velvollisuutta puolustaa mitään "nuoria naisia" vaikka itsekin on nainen. Huonoa käytöstä ei todellakaan tarvitse eikä pidä puolustella. Miniä katsokoot peiliin ja miettikööt että menikö nyt oma käytös ns. ihan putkeen. Ulkopuolisena (ja naisena, jos sillä nyt on merkitystä) voin kertoa että ei mennyt!

Ongelma on se, että miniät (nuoret naiset) katsovat peiliin ja toteavat, että he ovat parempia kuin kaikki muut ja vain sillä on väliä, mitä he sanovat. Kaikkien täytyy totella, koska he pelastavat maailman. Se joka ei tottele, on paska-anoppi, m-lapsi tai epäsolidaarinen.

Heillä on tosi paha ideologinen ristiriita koko muun maailman kanssa. He tuntuvat pershäröisiltä nasisteilta ihan kaikki, mitä enemmän noita älynkukkasten puheita ja kommentteja seurailee.

Vierailija
787/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasvistyypit vois kunnioittaa isäntäväkeä ja heidän perinteitään syödä lammasta pääsiäisenä?

Vierailija
788/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miniälle: arvosta oma tilasi ja anna arvo toisillekin!

ap: älä enää ruoki moista sakkia, elänomaa elämääsi ja jaksamista!

Vierailija
789/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi nuo vegaanit on aina niin tuomitsevia muiden syömisiä kohtaan. Itse ajattelen, että jokainen saa syödä mitä haluaa. Muutenkin noloa alkaa miniältä keuhkoamaan. Outoa käytöstä.

Pikkuvauvojen äidit on usein aika vauhkoja millon mistäkin syystä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Heitä voi itseäkin myöhemmin hävettää, kun on tullut sekoiltua ja vaahdottua, ehkä rikottua välejäkin hormoonihöyryissään.

Vierailija
790/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vegaaniminiästä eroon poikani eron myötä. Nyt lapset saa isällä ja luonani syödä mitä haluavat ja ruokapöydässä on rento tunnelma. Aika monella vegaanilla on mielenterveyden haasteita. Tälläkin lastenlasteni äidillä. 

Vierailija
791/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D V*ttu mitä emännöintiä. Kutsun kasvissyöjiä syömään ja järjestän lampaan raadolle komeimman paikan pöydässä, koska haluan kyykyttää kutsumiani kasvissyöjiä.

Nyt on Porvoossa hyvin valittu trollin aihe. :D Vähän silmiinpistävää vaan, mutta menkööt pääsiäisen kunniaksi.

Kiitos nauruista kuitenkin.

Vierailija
792/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen käyttäminen riidan aseena on erityisen tuomittavaa.

Eihän tässä lasta käytetty aseena, vaan tyhmyyttä. Ei infantiilille mummolle voi lasta antaa ainakaan hoidettavaksi.

Vierailija
793/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että poikasi suuttui vaimolleen ja jäi teille yöksi. Onhan tuo nyt miniältä ihan lapsellista käytöstä. Nykyisin ei olla kiitollisia mistään toisen näkemästä vaivasta.

Lukuisat perheateriat järjestänyt Äiti, anoppi ja mummo

Vierailija
794/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Tästä ketjusta huomaa, että kaikki lihansyöjät tietävät pohjimmiltaan, että vain vegaanit yrittävät toimia moraalisesti. Nykyisin on aivan yleistä tietoa miten tuotantoeläimiä kohdellaan, että niillä on lyhyt ja piinallinen elämä olosuhteissa, joissa on paha olla, ja että nykyajan tutkimus on osoittanut, että eläimilläkin on tunteita ja tajuntaa ja kivun kokemuksia, vaikka niillä ei ole ihmisen kaltaista mieltä. Lisäksi karjatalous saastuttaa hyvin pahasti tätä yhteistä planeettaamme.

Lihansyöjät eivät kestä omaa itseään, koska tietävät tekevänsä pahaa, ja siksi vegaaneja haukutaan ja keksitään omituisia perusteluja ja saivarrellaan, että eläimetkin syövät toisaan tai mitä milloinkin. Niin syövätkin, mutta ihmisen ei ole pakko syödä toisia tuntevia olentoja. Ihminen pärjää hyvin kasvisruokavaliolla.

Ihan tutkittua faktaa on myös se, että nykyisenkaltainen eläintuotanto tuottaa viruksia, jotka aiheuttavat epidemioita ja pandemioita, myös ihmisillä. Myös kytköksiä kohonneeseen syöpäriskiin on osoitettu. Eikä tämä koske vain punaista lihaa, vaan myös (ja nimenomaan) kanalat ovat varsinaisia virussinkoja. Ihan jo tästä syystä vältän kaikenlaisen lihan syömistä.

Vierailija
795/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suomalaisilla olisi paljon opittavaa Etelä-Eurooppalaisilta. Vanhempien ihmisten kunnioitus puuttuu nykynuorilta. Vaikka itse on eri mieltä joistain asioista niin sopisi kuitenkin avartaa ymmärrystään siitä, miten on ennen eletty ja toimeen tultu. Hyvä kun minunkin lapsuudessa oli ylipäätään ruokaa koko perheelle. Äitini oli kyllä tuhat taituri.

Vierailija
796/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hälinää. Kunhan tätä rataa ihmiskunta jatkaa, niin kohta kellään ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin olla vegaani. Eläimistähän juuri kukaan ei välitä, mutta kun resurssit loppuvat, niin sitten loppuvat eikä jää muita vaihtoehtoja. Se nyt on vain laskennallisesti todettu moneen kertaan, että vegaanisuus keskimäärin on ekologisin ruokavalio. Lisäksi liha altistaa 2-tyypin diabetekselle, sydän- ja verisuonitaudeille ja suurimmalle osalle syövistä. On vain tyhmää syödä lihaa ja edesvastuutonta syöttää sitä lapsille.

Vierailija
797/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin vegaaniminiästä eroon poikani eron myötä. Nyt lapset saa isällä ja luonani syödä mitä haluavat ja ruokapöydässä on rento tunnelma. Aika monella vegaanilla on mielenterveyden haasteita. Tälläkin lastenlasteni äidillä. 

Mielenterveyden haasteista on vain sinun sanasi. - Tunnen kaltaisesi ex-anopin, joka yritti leimata miniänsä mt-haasteiseksi, mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa.

Tosin, jos riittävän eli liian pitkään viipyilee sinun tapaistesi vaikutuspiirissä niin saattaahan se mielen päälle alkaa käydä.

Vierailija
798/1648 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita nostattava aihe..

Meillä on jo vuosia ollut saman juhlapöydän ääressä vegaanit ja sekaanit sovussa. Jokaiselle jotain mielensä mukaan. kakut olen tehnyt vegaanisina koska samalla vaivalla saa sitten kaikille sopivaa. Meillä tehdään kaikki myös gluteenittomana aina. Meillä ei ruokapöydässä kukaan arvostele kenenkään ruokia, ilmeisesti osataan käyttäytyä. Ei tuomita toisten valintoja. Juhlitaan yhdessä samalla porukalla juhannukset, uudet vuodet ja muuten vain. Kesällä grillataan eri astioissa pihvit ja kasvikset. Ei ole tullut koskaan riitaa ruoasta.

Vegaanin myötä on oma kasvisten syönti lisääntynyt ja lihan syönti vähentynyt, loppunut melkein kokonaan. Koen että se on hyvä asia. Muut perheessä syö lihaa.

Aloittaja teki minusta kivasti että otti kaikkien ruokavaliot huomioon. Se on harvinaista kuulemma. Minun vegaanitutut ovat sanoneet että ovat tottuneet siihen ettei mistään koskaan saa mitään ja ilahtuvat kun onkin tarjolla heillekin sopivaa.

Vierailija
799/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettteko te kaikki kommentoijat hulluja?

Ainut syötäviin asioihin liittyvä keskustelu av:lla, jota kannattaa lukea ja kommentoida on se "Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana..."

Vierailija
800/1648 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniällä oli oma "lehmä" ojassaan. Paha mieli jo aiempaa tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän