Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten linnut älyää että niiden pitää lisääntyä ja toimia oikealla tavalla että homma onnistuu?

Vierailija
14.05.2023 |

Ihmiset ovat eläimiä älykkäämpiä ja niitä opetetaan lapsesta lähtien tulevaan elämään mutta eläimille ei kukaan kerro ja opeta että sinun pitäisi lisääntyä. Miten esimerkiksi lintupariskunta jonka pitäisi lisääntyä ensimmäisen kerran tietää kuinka toimia, pitäisi tehdä pesä joka on turvallisessa paikassa, hautoa munia kuoriutumiseen asti, ruokkia poikaset ja suojella niitä, miten lintu tietää tämän kaiken kun kukaan ei sille sitä opeta?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälinnulla rupeaa k yrpä seisomaan kevätkiimoissa ja se tuikkaa sen äitilinnun aukkoihin.

Vierailija
2/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyäähän somalitkin sen. Jopa liiankin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko muuten kertoa miten linnut parittelee?

Vierailija
4/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuissakin jännäkoiraat saa eniten pesää :(

Vierailija
5/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on... Pullistelijat ja mahtailijat

Vierailija
6/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääntävät perseet yhteen ja laittavat viemäriaukot vastakkain. Koiraslinnuillakaan ei ole ulkoista penistä, vaan pelkkä reikä. Toki esim jotkut sorsalinnut poikkeavat tästä ja näillä uroksilla on myös slaikka ja joillakin pitkä onkin.

Vierailija
7/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyäähän somalitkin sen. Jopa liiankin hyvin.

Siinä sivussa käy väkisin niittää 15v suomalaista welcome tyypin pentua, joka on kasvatettu kestämään oman elämänsä tuho.

Vierailija
8/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroslinnuthan voi tapella naarasta. Veri lentää!

Vierailija
9/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin lintu tai vaikka karhu niin kyllä minä lisääntyisin aivan ilomielin mutta näin ihmisenä en halua lisääntyä koska ihmisenä minä joudun hoitamaan jälkikasvua ja ihmisenä minä joudun myös tekemään töitä entistä enemmän että saan rahaa koska jälkikasvu on kallista.

M32

Vierailija
10/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitää munia myös syötävää isommille pedoille. 

Vierailija
11/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä juttu

Vierailija
12/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt hyvänen aika, miten joku on kateellinen linnuille, kun ei itse saa pesää. En ihmettele, miksi jäät ilman.

Vierailija
13/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa linnut ja monet muut eläimet tietävät parittelun johtavan jälkeläisten saamiseen. Vaistot saavat ne toimimaan tavalla joka johtaa lisääntymiseen.

Ihmistenkin lisääntyminen on vähentynyt sen jälkeen kun keksittiin keinot paritella ilman jälkeläisten saantia.

Vierailija
14/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällekkäin ne seisoo ja räpyttelee siipiään.

Vierailija
15/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se on koiras joka päättää. Valitettavasti on myös ihmisiä jotka haluaa olla eläimiä.

Vierailija
16/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt hyvänen aika, miten joku on kateellinen linnuille, kun ei itse saa pesää. En ihmettele, miksi jäät ilman.

Jos nämä valittajat ei ole vielä testanneet koiraslintujen soidinmenoja? Saattaisi toimia.

Siivet selkään ja räpyttelemään.

Vierailija
17/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin lintu tai vaikka karhu niin kyllä minä lisääntyisin aivan ilomielin mutta näin ihmisenä en halua lisääntyä koska ihmisenä minä joudun hoitamaan jälkikasvua ja ihmisenä minä joudun myös tekemään töitä entistä enemmän että saan rahaa koska jälkikasvu on kallista.

M32

Ihminenhän toimii pääasiassa myös vaistojensa varassa, mutta tuossa kommentissa on sentään ihmiselle tyypillisempää älyllistä harkintaa ja vaistojen ohittamista.  Kaksi villi-ihmistä osaisi lapsia tehdä, mutta ei jättää tekemättä. 

Vierailija
18/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa linnut ja monet muut eläimet tietävät parittelun johtavan jälkeläisten saamiseen. Vaistot saavat ne toimimaan tavalla joka johtaa lisääntymiseen.

Ihmistenkin lisääntyminen on vähentynyt sen jälkeen kun keksittiin keinot paritella ilman jälkeläisten saantia.

Mistä se lintu tietää mennä linnunpönttöön rakentamaan sinne pesää? Mistä se tietää että munia pitää hautoa koko ajan muutaman viikon ajan kunnes kuoriutuu? Ei se kyllä ole mitään vaistoa. Mistä lintu tietää että pesintähommat pitää aloittaa keväällä?

Vierailija
19/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, Life finds a way.

Vierailija
20/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32

Useimmat koiraslinnut hoitavat poikasiaan. Jotkut ruokkivat myös puolisoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi