Miten linnut älyää että niiden pitää lisääntyä ja toimia oikealla tavalla että homma onnistuu?
Ihmiset ovat eläimiä älykkäämpiä ja niitä opetetaan lapsesta lähtien tulevaan elämään mutta eläimille ei kukaan kerro ja opeta että sinun pitäisi lisääntyä. Miten esimerkiksi lintupariskunta jonka pitäisi lisääntyä ensimmäisen kerran tietää kuinka toimia, pitäisi tehdä pesä joka on turvallisessa paikassa, hautoa munia kuoriutumiseen asti, ruokkia poikaset ja suojella niitä, miten lintu tietää tämän kaiken kun kukaan ei sille sitä opeta?
Kommentit (43)
Älyäähän somalitkin sen. Jopa liiankin hyvin.
Osaatteko muuten kertoa miten linnut parittelee?
Linnuissakin jännäkoiraat saa eniten pesää :(
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on... Pullistelijat ja mahtailijat
Vierailija kirjoitti:
Vääntävät perseet yhteen ja laittavat viemäriaukot vastakkain. Koiraslinnuillakaan ei ole ulkoista penistä, vaan pelkkä reikä. Toki esim jotkut sorsalinnut poikkeavat tästä ja näillä uroksilla on myös slaikka ja joillakin pitkä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Älyäähän somalitkin sen. Jopa liiankin hyvin.
Siinä sivussa käy väkisin niittää 15v suomalaista welcome tyypin pentua, joka on kasvatettu kestämään oman elämänsä tuho.
Uroslinnuthan voi tapella naarasta. Veri lentää!
Jos minä olisin lintu tai vaikka karhu niin kyllä minä lisääntyisin aivan ilomielin mutta näin ihmisenä en halua lisääntyä koska ihmisenä minä joudun hoitamaan jälkikasvua ja ihmisenä minä joudun myös tekemään töitä entistä enemmän että saan rahaa koska jälkikasvu on kallista.
M32
Niiden pitää munia myös syötävää isommille pedoille.
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt hyvänen aika, miten joku on kateellinen linnuille, kun ei itse saa pesää. En ihmettele, miksi jäät ilman.
Tuskinpa linnut ja monet muut eläimet tietävät parittelun johtavan jälkeläisten saamiseen. Vaistot saavat ne toimimaan tavalla joka johtaa lisääntymiseen.
Ihmistenkin lisääntyminen on vähentynyt sen jälkeen kun keksittiin keinot paritella ilman jälkeläisten saantia.
Vierailija kirjoitti:
Päällekkäin ne seisoo ja räpyttelee siipiään.
Valitettavasti se on koiras joka päättää. Valitettavasti on myös ihmisiä jotka haluaa olla eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt hyvänen aika, miten joku on kateellinen linnuille, kun ei itse saa pesää. En ihmettele, miksi jäät ilman.
Jos nämä valittajat ei ole vielä testanneet koiraslintujen soidinmenoja? Saattaisi toimia.
Siivet selkään ja räpyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin lintu tai vaikka karhu niin kyllä minä lisääntyisin aivan ilomielin mutta näin ihmisenä en halua lisääntyä koska ihmisenä minä joudun hoitamaan jälkikasvua ja ihmisenä minä joudun myös tekemään töitä entistä enemmän että saan rahaa koska jälkikasvu on kallista.
M32
Ihminenhän toimii pääasiassa myös vaistojensa varassa, mutta tuossa kommentissa on sentään ihmiselle tyypillisempää älyllistä harkintaa ja vaistojen ohittamista. Kaksi villi-ihmistä osaisi lapsia tehdä, mutta ei jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa linnut ja monet muut eläimet tietävät parittelun johtavan jälkeläisten saamiseen. Vaistot saavat ne toimimaan tavalla joka johtaa lisääntymiseen.
Ihmistenkin lisääntyminen on vähentynyt sen jälkeen kun keksittiin keinot paritella ilman jälkeläisten saantia.
Mistä se lintu tietää mennä linnunpönttöön rakentamaan sinne pesää? Mistä se tietää että munia pitää hautoa koko ajan muutaman viikon ajan kunnes kuoriutuu? Ei se kyllä ole mitään vaistoa. Mistä lintu tietää että pesintähommat pitää aloittaa keväällä?
Vierailija kirjoitti:
M32
Useimmat koiraslinnut hoitavat poikasiaan. Jotkut ruokkivat myös puolisoaan.
Isälinnulla rupeaa k yrpä seisomaan kevätkiimoissa ja se tuikkaa sen äitilinnun aukkoihin.