Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
21/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä mokasi eikä ymmärtänyt miten vierailulla pitää käyttäytyä. Mummolle voimia vaikka sydämessä on nyt syvä haava.

Olisiko se mummo voinut avata sen oman suunsa ja ottaa sitä vastuuta miten häntä kohdellaan hänen omassa kodissaan? Ei hän mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole vaan aikuinen ihminen. 

Vierailija
22/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me söimme nyt, koska saatiin perjantaiksi koko perhe koolle. Pääsiäisen muina pyhinä lapset ovat kumppaneidensa perheiden luona. Se sopii minulle ja miehelle. Lähdemme tänään mökille laittamaan sitä kuntoon.

en myös ymmärrä että miksi vain kasvista olisi pitänyt olla. Kun me (minä ja kaikki perheen miehet) halutaan lammasta pääsiäisenä niin siksi sitä on. Kasvissyöjä ja vegaani söi tyytyväisenä myös omaa ateriaansa kunnes meidän lammas alkoi häiritsemään

ap

Sulla on perjantaiaamu, perjantai-ilta ja kole muuta pääsiäispäivää aikaa puputtaa sitä lammasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me söimme nyt, koska saatiin perjantaiksi koko perhe koolle. Pääsiäisen muina pyhinä lapset ovat kumppaneidensa perheiden luona. Se sopii minulle ja miehelle. Lähdemme tänään mökille laittamaan sitä kuntoon.

en myös ymmärrä että miksi vain kasvista olisi pitänyt olla. Kun me (minä ja kaikki perheen miehet) halutaan lammasta pääsiäisenä niin siksi sitä on. Kasvissyöjä ja vegaani söi tyytyväisenä myös omaa ateriaansa kunnes meidän lammas alkoi häiritsemään

ap

Höpö höpö. Kyllä sut trolliksi tunnistaa.

Vierailija
24/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisesti on 'mummolla' yritystä ja tarina pysyi loogisena, eikä roolit menneet sekaisin. Toki pappakin olisi voinut jotain jyrähtää, mutta ihan ok muuten.

2/5

Vierailija
25/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas trolli on tämä aloitus.

Vierailija
26/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä mokasi eikä ymmärtänyt miten vierailulla pitää käyttäytyä. Mummolle voimia vaikka sydämessä on nyt syvä haava.

Olisiko se mummo voinut avata sen oman suunsa ja ottaa sitä vastuuta miten häntä kohdellaan hänen omassa kodissaan? Ei hän mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole vaan aikuinen ihminen. 

Halusi välttää riitatilanteen.

Vierailija
27/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut samanlaiseksi uhriksi ystävien keskeisessä illanvietossa sillä erolla, että pyysin ystävällisesti vegaania tukkimaan turpansa. Ja ilta jatkuikin siitä ihan kivasti loppuun asti. 

Vierailija
28/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä. "

Miten niin turhaan? Liha kuuluu ap. :n pääsiäiseen. Kasivsyöjille voi laittaa muuta ruokaa.

Vierailija
29/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tosiaan niin tyhmä, että nielee tämänkin ääliösepustuksen totena? On vissiin, riittäähän persusaastoillekin äänestäjiä pilvin pimein. Kyllä on suomlaiset tyhmää sakkia 

Vierailija
30/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pääsiäisateria ennen klo 9.00 aamulla?

Vierailija
31/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä. "

Miten niin turhaan? Liha kuuluu ap. :n pääsiäiseen. Kasivsyöjille voi laittaa muuta ruokaa.

Se oli vain yksi ateria. Ei koko pääsiäisen syömiset. Sitäpaitsi se varsinainen pääsiäisateriahan syödään vasta huomenna.

Vierailija
32/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kutsu ketään syömään, niin välttyy paljolta vaivalta, rahanmenolta, siivoamiselta ja muulta stressiltä. 

Kutsu tästä lähtien ne vain pullakahveille, kaupan valmista pullaa ja pannullinen juhlamokkaa. Ottakaa tai jättäkää.

t. mummo2

Eivät vegaanit voi syödä pullaa. Kun pullassa on eläinperäisiä aineita: Maitoa, kananmunia ja voita.

Vegaaneille pulla pitää leipoa veteen tai kauramaiton yms. Kananmunaa ei saa olla. Eikä voita, vaan öljyä.

Semmosta pullaa, siis vehnäpullaa, ei kaupan hyllyistä löydy.

Vierailija
33/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riitaanhan se kuitenkin päättyi, niin olisi hyvin voinut avata suunsa, samoin pappa. 

Vierailija
34/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tarina, alusta loppuun.

Vierailija
35/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai pääsiäisateria ennen klo 9.00 aamulla?

Eilen oli pitkäperjantai jos satut muistamaan...

Vierailija
36/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hän valitsi ihan itse oman roolinsa tilanteessa. 

Vierailija
37/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kutsu ketään syömään, niin välttyy paljolta vaivalta, rahanmenolta, siivoamiselta ja muulta stressiltä. 

Kutsu tästä lähtien ne vain pullakahveille, kaupan valmista pullaa ja pannullinen juhlamokkaa. Ottakaa tai jättäkää.

t. mummo2

Eivät vegaanit voi syödä pullaa. Kun pullassa on eläinperäisiä aineita: Maitoa, kananmunia ja voita.

Vegaaneille pulla pitää leipoa veteen tai kauramaiton yms. Kananmunaa ei saa olla. Eikä voita, vaan öljyä.

Semmosta pullaa, siis vehnäpullaa, ei kaupan hyllyistä löydy.

No syö sitten Marie-keksejä. Ne on pahvia.   

Vierailija
38/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa talon tavalla, jos vieraille ei talon tavat kelpaa niin vieraat pysyvät poissa.

Vierailija
39/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Allergia on eri asia. Kenenkään painostuksesta ei tartte syödä mitään kenekään, mutta samassa pöydässä voi kyllä ruokailla. Tosin tää tais olla hesarin juttu. Ois voinu olla totta.

Vierailija
40/1648 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi mitään juhlapöytiä kenellekkään. Kakkukahvit ainoastaan ja pientä suolapalaa. Kaikki saisi tehdä omat ruokansa tai mennä ravintolaan syömään.

Seuraavaksi en kokkaisi mitään vaan jakaisin ruokakaupan lahjakortin niille. Ei tarvitse pahoittaa mieltään ja pääsee vähemmällä vaivalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi