Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun taas puhutaan syntyvyydestä tosi paljon niin miehenä sanon syyt miksi olen lapseton ja miksi lapsia tuskin teen.

Vierailija
28.03.2024 |

- Olen ihan vakituisessa työssä ja en tiedä olisiko minulla varaa lapsiin. Saan palkkaa nyt noin 3300e/kk ja käteen jää se noin 2300e/kk. Asuminen,auto,vakuutukset ja muut pakolliset laskut vie palkasta sen vähän yli 1000e/kk. Jos lapsia tekisin niin luultavasti eläisin sitten köyhyydessä koska lapsi vaatii myös rahaa.

- Olen ikisinkku. Ylipäätänsä tuntuu siltä että pariutuminen on todella haastavaa, täällä eteläsuomessa kaupungissa missä asun ei taida sinkkunaisia olla yhtään lähettyvillä. En ole miesmallin näköinen vaan iskäkroppanen duunari joten tuskin se ihan halutuin mies olen parisuhdemarkkinoilla. Toki en itse myöskään ole se kovinkaan aktiivinen seuran hakija vaan olen oikeastaan "syrjäytynyt" parisuhdemarkkinoilta. En myöskään tapaa kumppaniehdokkaita oikein missään koska työpaikallani on lähinnä vain miehiä ja harrastukset minulla on sellaisia missä olen yksin.

- Tiedän yhden kaverin jolla on lapsi nyt noin 8kk ikäinen. Hän on kertonut että isyys ei ole kovin antoisaa vaan se on ankeaa. Joutuu öisin herämään syöttöhommiin, vauva ei pärjää yksin yhtään, työura kärsii lapsista ja ei se vaippojen vaihtokaan ole antoisaa. Olen itse kauhuissani kuunnellut sen juttuja, hän menetti oman elämän kun se teki lapsen tähän maailmaan? 

- Suomessa ylipäätänsä asiat tuntuu olevan mennyt huonompaan suuntaan koko minun aikuis iän ajan. Hinnat on nousseet ja verotus on vain kiristynyt. Tuntuu myös siltä että kaiken maailman "ääriliikkeet" saavat nykyään ihan liikaa vaikutusvaltaa jolla he pyrkivät muuttamaan ihmisten käyttäytymistä sekä elämää.

- Uusimpana asiana maailman tilanne eli on inflaatiota,korkojen nousua, oli koronaa, on sotia,ilmastonmuutosta,väestönräjähdystä.. jne eikä nämä asiat houkuttele lapsia tekemään.

Naisten vika ei alhainen syntyvyys ole enkä naisia asiasta syyttele enkä myöskään ole katkera ikisinkkuudesta vaan viihdyn sinkkuna hyvin. 

Hyvää pääsiäistä kaikille!

M33

Kommentit (356)

Vierailija
21/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika lapselliselta isäksi. Toisaalta luultavasti kasvaisit ja aikuistuisit vauhdilla, jos lapsen saisit.

Vierailija
22/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ymmärtää, että hänellä ei ole joko henkisiä voimavaroja tai muutoin tarpeeksi vapaata lapsen hoitoon tai mahdollisesti rahoja lapsen hyvään hoitoon, niin sehän on vain viisauttaa, kun ei kasvata kurjuuden määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan eli sinä hyväksyt hallituksen leikkaukset ja sinä myös hyväkyt esimerkiksi sen että palkkasi vaikka puolitetaan? "

Varsin kaukaa haettu esimerkki. Oman perheen ja lasten eteen ponnistelu on yksi elämän perusasia, biologinen vaisto joka on pitänyt lajin hengissä vuosituhansia. Sillä ei ole mitään tekemistä työmarkkinapolitiikan kanssa.

Vierailija
24/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän syntyvyyden aleneminen johdu nimenomaan siitä että nykyään ihmisillä ei ole varaa lapsiin,sinkkujen määrä on kasvanut, erotaan useammin ja myös yhteiskunta on muuttunut arvoineen sellaiseksi ettei lapset siihen kuulu. Yle taisi kirjoittaa aiheesta juttua että syntyvyys on eniten laskenut matalasti koulutetuille eli heillä ei ole varaa enää lapsiin ja myös hs kirjoitti "onko lapsien tekemisestä tullut luokkayhteiskunta kysymys?" 

Vierailija
25/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naurettava kommentti, eihän nykyään yli puolet ole isäänsä nähnytkään"

Mistä moisen luvun repäisit?

Vierailija
26/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlämä on muuttunut sellaiseksi, että ne yt-t tai potkut voi tulla kenelle vain ja tällä on varmasti suurikin merkitys lisääntymiseen.

Moni tunnollinen ei halua lasta, ellei talous ole 100 varmalla pohjalla.

Vierailija
27/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia heteromiehiä ei kiinnosta lasten teko eikä perhe-elämä. Se on ihan luontainen vietti heteromiehillä, että heitä kiinnostaa pelkkä pökkiminen, mutta ei varsinainen lasten tekeminen ja kasvatus eikä perhe-elämä. Ihan luonnon oma valinta.

Vierailija
28/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eiköhän syntyvyyden aleneminen johdu nimenomaan siitä että nykyään ihmisillä ei ole varaa lapsiin,"

Tarkemmin sanottuna ei siis ole varaa niin että se oma elintaso ei laskisi. Ennen ei ajateltu että elämän pitäisikään säilyä taloudellisesti samanlaisena lasten kanssa joten se ei ollut mikään este lapsille. Nykyään on.

Vierailija
29/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työlämä on muuttunut sellaiseksi, että ne yt-t tai potkut voi tulla kenelle vain ja tällä on varmasti suurikin merkitys lisääntymiseen.

Moni tunnollinen ei halua lasta, ellei talous ole 100 varmalla pohjalla.

Työelämä on myös muuttunut siten että työntekijät eivät meinaa tulla palkallaan toimeen. Ennen vanhaa se duunaripariskunta kykeni ostamaan asunnon,auton,tekemään 3 lasta ja ostamaan mahdollisesti myös kesämökin. Nykyisin tuollainen elintaso vaatii vähintään sen että pariskunta on amk koulut suorittanut ja sekään ei enää aina takaa tuollaista elintasoa.

Nykyisin duunaripariskunnan palkka riittää juuri ja juuri siihen edulliseen asuntoon ja autoon, loput rahat menee kalliiseen ruokaan.

Vierailija
30/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni tunnollinen ei halua lasta, ellei talous ole 100 varmalla pohjalla."

Joka on hassu ajatus koska ei elämä ole koskaan asia jota voisi sataprosenttisesti kontrolloida. 

Ehkäpä lasten hankintaa nykyään estääkin juuri se että ihmiset eivät oikein enää kestä epävarmuutta ja sitä että kaikkea ei voi varmistella.

Vierailija
31/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naista joka tekee lapsen nuorena, vaikkapa 18-32v ikäisenä, eiikö elämä ole muuta kuin toisen ihmisen kasvattamista ja hoitamista, milloin se oma elämä on, joskus 50 vuotiaanan kun kaikki on jo myöhäistä?

Vierailija
32/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisille tavismies kelpaa! Naiset haluavat miehen joka on jännä,rikas,akateeminen ja komea.

No nyt hei.... Toi länkytys on sua vanhempi. Anna olla.

Mutta tänään se on enemmän totta kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija
33/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on ihan luontainen vietti heteromiehillä, että heitä kiinnostaa pelkkä pökkiminen, mutta ei varsinainen lasten tekeminen ja kasvatus eikä perhe-elämä. "

Vaistojen päällä ihmisellä on sitten sellaiset asiat kuin sivistys ja moraali. Mies jolla on arvot ja moraali kohdallaan kyllä kantaa myös vastuun perheestä ja lapsista ihan vain koska niin kuuluu tehdä.

Vierailija
34/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole parasta silloin kun se on helponta. Lapset toki vaativat paljon mutta samalla antavat tosi paljon. Siinä kasvaa itsekin ihmisenä tosi paljon kun ei voi vain tehdä kaikkea kuten itse haluaa.

Ja onhan se todella palkitsevaa kun näkee sen oman lapsen kasvavan ja kehittyvän ja voi ottaa oman lapsen syliin ja saada siltä sen hymyn. Ja kun tietää että on jollekin se elämän tärkein ihminen toisen vanhemman lisäksi.

T.kahden lapsen isä.

Mitä ne lapset antavat? 

M33

Rakkautta, sisältöä ja tarkoitusta omaan elämään. Opettavat epäitsekkyyttä ja pyyteetöntä rakkautta.

Onpa kurjaa, kun sinulta puuttunut nuo asiat ennen lapsia. Onneksi itselläni toisin. Hyvä, että sinä olet lapsia saanut 

Vierailija
35/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kertoo itselleen, että ei kelpaa, niin silloin ei todellakaan kelpaa. Tuollainen ajatusmaailma näkyy omassa käytöksessä. 

Vierailija
36/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä hoitamassa vastasyntyneitä, ja kyllä ne vastasyntyneiden vauvojen isät ovat niitä jotka ovat eniten innoissaan siitä vauvasta, ihan ärsytykseen saakka. 

Isienkin pitää päästä yöpymään sairaalassa kun äitikin saa, jos vauva yöllä pihahtaa niin isät loikkii aluspöksyissä esiin hädissään, kuvataan ja kysellään ja häiritään hoitajan kiireistä työtä.

Toki olen sen huomannut, että suomenkielisiä isiä on vähemmän kuin muuta kieltä puhuvia.

Kyllä miehenä tuon tunnustan, sairaalassa olin ihan sähköjäniksenä. Ja mukavat mukulat saatiin.

Vierailija
37/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Moni tunnollinen ei halua lasta, ellei talous ole 100 varmalla pohjalla."

Joka on hassu ajatus koska ei elämä ole koskaan asia jota voisi sataprosenttisesti kontrolloida. 

Ehkäpä lasten hankintaa nykyään estääkin juuri se että ihmiset eivät oikein enää kestä epävarmuutta ja sitä että kaikkea ei voi varmistella.

Kummassa tilanteessa sinä niitä lapsia tekisit mieluummin?

1. Tienaat 5000e/kk ja työ mitä teet on rentoa konttorityötä, voit välillä tehdä etänä töitä ja joustoa työssäsi on paljon. 

2 Tienaat 3000e/kk ja työ on tuottavaa työtä missä teet fyysistä työtä. Etänä et voi töitä tehdä ja jos haluat saada parempaa palkkaa niin silloin sinun pitäisi tehdä ylitöitä.

Vierailija
38/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen vanhaa se duunaripariskunta kykeni ostamaan asunnon,auton,tekemään 3 lasta ja ostamaan mahdollisesti myös kesämökin."

Pystyi jos oli hyvin ahkera, säästäväinen ja nuo tavoitteet olivat kaikessa päällimmäisinä. Tämä tarkoitti sitä että kaikki mahdollinen tehtiin itse tai ostettiin mahdollisimman halvalla, kerättiin marjat ja paikattiin vanhat vaatteet.

Aika moni duunariperhe ei siihen pystynyt ja silloin nuo kyllä jäivät myös saavuttamatta.

Vierailija
39/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia heteromiehiä ei kiinnosta lasten teko eikä perhe-elämä. Se on ihan luontainen vietti heteromiehillä, että heitä kiinnostaa pelkkä pökkiminen, mutta ei varsinainen lasten tekeminen ja kasvatus eikä perhe-elämä. Ihan luonnon oma valinta.

Ei ole totta jos katsoo tieteen valossa asiaa

Vierailija
40/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokainen voi osaltaan pohtia asiaa niin paljon kun haluaa, mutta ihmettelen tarvetta "selitellä" ja analysoida lapsettomuuttaan. 

Olen 40 ja lapseton ihan siitä syystä, että en halua lapsia. En ole koskaan viitsinyt uhrata asialle enempää ajatuksia. Vähän sama, kun en jaksa tuhlata energiaa joidenkin astraalienergioiden ja yksisarvishoitojen tutkimiseen, ei vaan ole omia kiinnostuksenkohteita. 

Johtuuko tämä viime aikoina yleistynyt selittely lapsettomuuden syistä tuosta lisääntyneestä median syyllistämisyrityksestä vai mikä tämän on aiheuttanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi