Pystyn juosta 7 km tunnissa
Eli coopperissa vedin 1400 m per 12 min
Pystytkö sinä?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari Essayah käveli ratakävelyä 10 000m aikaan 42:37..jotain rajaa...
Eli 14km/h!
Juu, keskiverto kuntoileva mamma.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistut saamaan noin lyhyeen aloitukseen seitsemän kirjoitusvirhettä?
Nykysuomen koululaitos? Ei kohta pysty sanomaan kielioppivirheistä mitään.... no ilmaisu on tärkeintä.
Ja kuksa mä oon valttaan asiasat ; )
(Nyky-Suomi? yritän minäkin liikoja?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 14km/h!
Juu, keskiverto kuntoileva mamma.
Niin, kyllä se keskiverto hyväkuntoinen pääsee puolta hitaampaa vauhtia kun vähän yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tuosta "kristillisestä" olla jotenkin ylpeä? Kävely on urheiluna vajaaälyisten näköistä hommaa.
Aika rapakuntoinen. Trolli taasen ei ole ottanut juoksuaskelta vuosikausiin. Perästä kuuluu kun 3 kypää tulee mittariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tuosta "kristillisestä" olla jotenkin ylpeä? Kävely on urheiluna vajaaälyisten näköistä hommaa.
Herran kannattaisi myöskin alkaa kuntoilemaan ettei susi vie.
7,5km/h kävely vastaa urheilusuorituksena satasen juoksua 23 sekuntiin.
Aivan varmasti pystyn, kävelen nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö trollikka. Itse vedän kohtuu kovaa kävelyvauhtia juoksumatolla ja muutamaan kertaan tulee vedettyä lyhyt juoksuspurtti puolentunnin aikana ja yleensä tuo näyttää tuntivauhdiksi luokkaa 5,7km/h. Kävellessä syke välillä 120-130 ja juostessa 155..persejalkainen mamma ei varmasti kävele 7km/h ilman kilpakävelytaustaa.
Kävelet siis matolla sunnuntaikävelyvauhtia. Naiskilpakävelijät eteneekin luokkaa 14km/h.
Käys kävelemässä ulkona ja seurailes mitä vauhtia naiset sitä kävelyä tekee. Ne on vähissä ne jotka tuon seiskan kävelee, ilman aktiivi kävely taustaa.
Miksi pitäisi verrata lyllyköihin? Normaali hyväkuntoinen nainen kyllä kävelee helposti 7,5km/h.
Eikä kävele. Kyllä siinä pitää hölkätä ainakin osa matkasta.
Nykynuorille kuntoilu ja numerot on vaikeita.
Kyllä mulle tuollainen 7,5km/h on jo ihan selvää hölkkää ja kaksi vuotta olen säännöllisesti juossut. Eihän se toki kova vauhti ole, mutta ei missään nimessä voi puhua kävelystä enää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle tuollainen 7,5km/h on jo ihan selvää hölkkää ja kaksi vuotta olen säännöllisesti juossut. Eihän se toki kova vauhti ole, mutta ei missään nimessä voi puhua kävelystä enää.
Sehän riippuu aivan siitä että käveletkö vai hölkkäätkö? 😀 Ero on tekniikoissa, ei niinkään siinä vauhdissa vaikka juoksemalla toki lujempaa pääsee. Juosta voi myös vaikka paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu aivan siitä että käveletkö vai hölkkäätkö? 😀 Ero on tekniikoissa, ei niinkään siinä vauhdissa vaikka juoksemalla toki lujempaa pääsee. Juosta voi myös vaikka paikallaan.
No kyllä tuo on sellainen vauhti ettei kävelemällä kukaan maallikko pääse siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7km tunnissa onnistuu reippaalla kävelylläkin.
Minä juoksen 10km tuntiin ja en koe olevani erityisen hyvässä kunnossa.
N44
Oletko mitannut tuon matkan ihan virallisesti? Kyllä on melkoisen hyvä kunto, jos tunnissa menee 10km. Ihmiset yliarvioivat usein lenkkinsä pituuden.
Olen, useaan kertaan, juoksutapahtumat ovat mukavia. Ja ei, 10k tunnissa ei ole erityisen kova kunto ja on saavutettavissa kaikille joilla on kaksi toimivaa jalkaa.
Ihan täydestä sohvaperunasta tuohon pääsee alle vuodessa.
Kaikki ei. En ole ikinä juossut kymppiä tuntiin ja juossut olen parikymmentä vuotta. Monta puolimaratoniakin on mennyt 2:15 aikaan, eli kestävyydestä ei ole kiinni. Mulla ei vaa
Pitäisin kyllä todennäköisimpänä selityksenä, että et vaihtele harjoituksissa vauhtia tarpeeksi, vaan juokset kaikki lenkit suunnilleen yhtä hitaasti. Kun puolimaratonaika on tuota luokkaa, pitäisi kympin mennä tuntiin ihan sillä, että lisää juoksuharjoitteluun yhden nopeamman lenkin viikossa ja jatkaa tätä muutaman viikon ajan. Pituutesikaan ei ole selitys, ellet ole suorastaan lyhytkasvuinen. Monet etiopialaisista huippukestävyysjuoksijanaisista ovat alle 160 cm, ja he juoksevat kympin noin puoleen tuntiin.
Kymppi tuntiin vaatii muuten sitä, että nopeutesi riittää juoksemaan 100 m 36 sekunnissa. On vaikea uskoa, että nopeutesi ei riittäisi tähän. Minäkin juoksin kouluaikana 100 m alle 20 sekunnissa, vaikka olin pikajuoksussa luokan huonoimpia.
Toki jos nautit nykyisestä juoksiharjoittelustasi eikä sinulla ole toiveena päästä kovempaa, niin ei ole mitään syytä, miksi sinun olisi pakko pyrkiä siihen.
Kyllä on nyt mammoilla urheilukellot rikki kun muka kevyesti kävelevät yli 7km/h
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo on sellainen vauhti ettei kävelemällä kukaan maallikko pääse siihen.
No voi kuule aivan varmasti monikin maallikko pääsee, vaikka tietenkään kukaan ei kaupungin kaduilla tuollaista urheiluvauhtia kipitä.
Reipas kävelyvauhti on keskimäärin 3 kilometriä puolessa tunnissa. Siis kuusi kilometriä tunnissa. Ei todellakaan mitenkään ihmeellinen saavutus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo on sellainen vauhti ettei kävelemällä kukaan maallikko pääse siihen.No voi kuule aivan varmasti monikin maallikko pääsee, vaikka tietenkään kukaan ei kaupungin kaduilla tuollaista urheiluvauhtia kipitä.
Höpöhöpö. Joku voisi lähteä mun viereen kävelemään kun hölkkäilen tuota vauhtia. Ois ihan mielenkiintoista nähdä, miten pysyy kävelyn puolella.
Höpöhöpö. Joku voisi lähteä mun viereen kävelemään kun hölkkäilen tuota vauhtia. Ois ihan mielenkiintoista nähdä, miten pysyy kävelyn puolella.
Miksi hölkkäät kävelyvauhtia?
Mitä ihmettä? Teen 6 km lenkin kävellen tunnissa helposti hitaasti kävellen. Kuinka rapakuntoinen sinä juoksumattotyyppi oikein olet?