Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyn juosta 7 km tunnissa

Vierailija
26.03.2024 |

Eli coopperissa vedin 1400 m per 12 min

Pystytkö sinä?

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan ultrajuoksua, pk-lenkit vedän 7 km/h tahtia. Sitä tahtia voinkin halutessani juosta 15 tuntia putkeen. Koskaan ei ole kävelijä minua Helsingin ulkoiluteillä kuitenkaan ohittanut, vaikka helsinkiläiset suomalaisista tutkitusti nopeiten kävelevät.

Minulla ei ole mitään aavistusta, kuinka kovaa voisin halutessani kympin juosta. Sillä ei ole minulle oikeastaan mitään väliä.

Taitaa olla ultrakävelyä sillä mikään juoksunopeus tuo ei ole.

Eipä yksikään kävelijä ole tuota tahtia hölkätessäni minua ohittanut, mutta olen kyllä sitäkin tahtia edetessäni muita hölkkääjiä ohittanut. Vapaasti saat toki naureskella, ei todellista kestävyyttä (nyt en puhu maratonin kaltaisista pyrähdyksistä) kovilla vauhdeilla edeten luoda.

Se todella hidas hölkkä on tärkeä osa treeniä koska juuri se parantaa hapenottokykyä kaikkein tehokkaimmin. Ne tarkoituksella hitaasti hölkkäävät tietävät mitä tekevät. 👍

Vierailija
82/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan ultrajuoksua, pk-lenkit vedän 7 km/h tahtia. Sitä tahtia voinkin halutessani juosta 15 tuntia putkeen. Koskaan ei ole kävelijä minua Helsingin ulkoiluteillä kuitenkaan ohittanut, vaikka helsinkiläiset suomalaisista tutkitusti nopeiten kävelevät.

Minulla ei ole mitään aavistusta, kuinka kovaa voisin halutessani kympin juosta. Sillä ei ole minulle oikeastaan mitään väliä.

Taitaa olla ultrakävelyä sillä mikään juoksunopeus tuo ei ole.

Eipä yksikään kävelijä ole tuota tahtia hölkätessäni minua ohittanut, mutta olen kyllä sitäkin tahtia edetessäni muita hölkkääjiä ohittanut. Vapaasti saat toki naureskella, ei todellista kestävyyttä (nyt en puhu maratonin kaltaisista pyrähdyksistä) kovilla vauhdeilla edeten luoda.

Matalilla sykkeillä juosten lihaksiin ja keuhkoihin kasvaa lisää pieniä verisuonia. Sitä vaikutusta ei mitenkään kovilla sykkeillä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen 7 km tunnissa, juosten menee 14 km ja jos juoksen oikein kovaa pääsen vieläkin pidemmälle.

Älä valehtele.

Oletko 80 v? Tunnissa pystyy kyllä kävelemään 7 km, jos menee reipasta tahtia. 

Aika reipasta tahtia saa mennäkin kävelemällä 7 kilometriin. Oletko kokeillut?

Jep. Tuohon ei mammat pysty. Johonkin 5,7km tunnissakin on tekeminen.

Keskimääräinen kävelynopeus on n. 5km/h, mutta se ei olekaan mitään kuntokävelyä. Tuo 7,5km/h menee helposti kun kävelee reippaasti. Toki jos pituutta on palstamamma

Minulta ei 7,5km/h luonnistuisi mutta piirun verran vajaa 7km/h kyllä onnistuu reippaasti kävellen. 

Vierailija
84/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin maratonin aikaan 2h 36min

Vierailija
85/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen 7 km tunnissa, juosten menee 14 km ja jos juoksen oikein kovaa pääsen vieläkin pidemmälle.

Älä valehtele.

Oletko 80 v? Tunnissa pystyy kyllä kävelemään 7 km, jos menee reipasta tahtia. 

Aika reipasta tahtia saa mennäkin kävelemällä 7 kilometriin. Oletko kokeillut?

Jep. Tuohon ei mammat pysty. Johonkin 5,7km tunnissakin on tekeminen.

Keskimääräinen kävelynopeus on n. 5km/h, mutta se ei olekaan mitään kuntokävelyä. Tuo 7,5km/h menee helposti kun kävelee reippaasti. Toki jos pituutta on palstamamman 150cm ja painoa 100kg niin voi olla hankalaa.

Höpö trollikka. Itse vedän kohtuu kovaa kävelyvauhtia juoksumatolla ja muutamaan kertaan tulee vedettyä lyhyt juoksuspurtti puolentunnin aikana ja yleensä tuo näyttää tuntivauhdiksi luokkaa 5,7km/h. Kävellessä syke välillä 120-130 ja juostessa 155..persejalkainen mamma ei varmasti kävele 7km/h ilman kilpakävelytaustaa.

Vierailija
86/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen 6,2 kilometriä 56 minuuttiin.

Vierailija
87/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt nainen ja kävely muuttuu teknisesti vaikeaksi, kun vauhti ylittää 6 km/h eli tätä vauhtia nopeammin edetessäni suosin juoksemista.

Vierailija
88/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska on hyvä hölkkävauhti. Sillä jaksaa juosta vaikka tunnin putkeen ja syke on kuitenkin aerobisella alueella, eli energiankulutus ja kunnon kasvatus on aika optimialueella. Mua ei näin nelikymppisenä kiinnosta matka tai nopeus. Mua kiinnostaa nimenomaan oman kunnon kohentaminen ja toki myös rasvan palaminen. Seiskan juoksulla tiputin 20kg painoa vuosi sitten. Hirveän isoja muutoksia ruokailuun en tehnyt, mutta aloin juosta tunnin päivässä tuolla vauhdilla. Toki lepopäiviä pidin tietenkin. 

Vierailija
89/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyä juosta mutta pystyäkö kirjoittaa ymmärrettävä suomi?

Vierailija
90/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö trollikka. Itse vedän kohtuu kovaa kävelyvauhtia juoksumatolla ja muutamaan kertaan tulee vedettyä lyhyt juoksuspurtti puolentunnin aikana ja yleensä tuo näyttää tuntivauhdiksi luokkaa 5,7km/h. Kävellessä syke välillä 120-130 ja juostessa 155..persejalkainen mamma ei varmasti kävele 7km/h ilman kilpakävelytaustaa.

Kävelet siis matolla sunnuntaikävelyvauhtia. Naiskilpakävelijät eteneekin luokkaa 14km/h.

Vierailija
91/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelet siis matolla sunnuntaikävelyvauhtia. Naiskilpakävelijät eteneekin luokkaa 14km/h.

Käys kävelemässä ulkona ja seurailes mitä vauhtia naiset sitä kävelyä tekee. Ne on vähissä ne jotka tuon seiskan kävelee, ilman aktiivi kävely taustaa.

Vierailija
92/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on jutut karannu alkuperäisestä asiasta.

Vierailija
93/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km/h on rauhallista hölkkää, en ehkä vielä juoksuksi sitä sanoisi. Riippuu tietysti juoksutyylistä. 

Vierailija
94/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käys kävelemässä ulkona ja seurailes mitä vauhtia naiset sitä kävelyä tekee. Ne on vähissä ne jotka tuon seiskan kävelee, ilman aktiivi kävely taustaa.

Miksi pitäisi verrata lyllyköihin? Normaali hyväkuntoinen nainen kyllä kävelee helposti 7,5km/h.

Vierailija
95/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei olekaan kohottamassa sykettä kävellen. Suurin osa kadulla tallaajista on menossa kauppaan tai töihin tai muualle vastaavaan paikkaan arkivaatteissa eivätkä halua hikeä pintaan. 

Vierailija
96/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Essayah käveli ratakävelyä 10 000m aikaan 42:37..jotain rajaa...

Vierailija
97/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pystyin. Nykyään en alentuisi noin matalaa älykkyyttä vaativaan tehtävään. Juokseminen on idiooteille. 

Vierailija
98/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7km/h on rauhallista hölkkää, en ehkä vielä juoksuksi sitä sanoisi. Riippuu tietysti juoksutyylistä. 

Hölkkäkin on juoksua, rauhallista juoksua.

Vierailija
99/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari Essayah käveli ratakävelyä 10 000m aikaan 42:37..jotain rajaa...

Eli 14km/h!

Vierailija
100/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirjoittamaan et ole juoksultasi oppinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan