Pystyn juosta 7 km tunnissa
Eli coopperissa vedin 1400 m per 12 min
Pystytkö sinä?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mammoilla urheilukellot rikki kun muka kevyesti kävelevät yli 7km/h
Minulla on sitten useampikin urheilukello rikki, kun olen ainakin kolmen (kaikki Polarin GPS-malleja) mukaan kävellyt vähintään tunnin lenkkejä yli 7 km/h vauhdilla. Tosin en sano sitä enää kevyeksi kävelyksi, vaan kyllä silloin pitää kävellä jo tietoisesti reippaasti, ainakin kun on tällainen 160 cm pitkä nainen.
Ja outoa kyllä nuo rikkinäiset urheilukellot juostessa näyttävät ihan sellaisia vauhteja, jotka ovat järjestetyissä juoksutapahtumissa yhtäpitäviä järjestäjän ajanoton kanssa.
Justiinsa ja olet urheilutapahtumista käyvä mamma. Ihan perus joo.
Pystyn juosta???
Miksi pääkaupunkiseutulaiset eivät osaa enää lainkaan käyttää -maan/-mään -päätteitä????? Oletteko te kaikki vajaaälyisiä?
Vierailija kirjoitti:
Joo, pitkillä lenkeillä käytän hyvinkin usein tuota 7-8 km/h vauhtia. Sillä jaksaa juosta useamman tunnin putkeen pahemmin rasittamatta itseään. Lyhyemmillä lenkeillä sitten reippaampaa tahtia.
T. juoksuharrastusta parisenkymmentä vuotta, Cooperia en ole lukion jälkeen testannut, silloin juoksua vihaavana sain just ja just 2250 tulokseksi ja olin loppusuoralla sitä mieltä, että kuolen siihen paikkaan. Cooper on typerä testi koululaisille, suurin osa joutuu ilman mitään harjoittelua kiskomaan tuon kerran tai pari peruskoulussa/lukiossa liikkanumeroa varten. Sama, kun matikan kokeessa heitettäisiin eteen tehtäviä, joita ei ole koskaan tunneilla harjoiteltu.
Etkö sinä kakarana koskaan käynyt urheilemassa tai pihalla leikkimässä? Itse olin ala-asteella 1990-luvun loppupuolelta eteenpäin ja me ainakin oltiin niin paljon pihalla, että joku 12 minuutin juoksutesti ei todellakaan tarvinnut mitään harjoitteluita. Siinähän nuo lajit meni kun oltiin pihalla ja pelattiin ja leikittiin. Yläasteella ja lukiossa toki oli paljon useammin noita juoksutestejä ja silloin harrastettiin vähän tavoitteellisemmin. Ei se siltikään ollut mikään ihmeellinen suoritus, jota varten olisi pitänyt erikseen todella paljon treenailla. Se meni siinä sivussa, kuten kaikki muutkin liikuntatunnit. Matematiikkaa myös laskettiin vapaa-ajalla, kuten lukemista ja muuta tiedon hakemista. Pitääkö nykyään suomalaisille lapsille ihan oikeasti erikseen määrätä kaikki? Eikö ole mitään oma-aloitteisuutta? Luojan kiitos oma lapseni elää täällä Keski-Euroopan kehitysmaassa aika samanlailla kuin itse elin lapsuuden ja nuoruuteni: itse kantaa vastuuta myös omasta kehityksestä ja oppimisesta ja liikkumisesta.
Minä juoksen cooperin 12:een minuuttiin. Se on oma ennätykseni.
En myöskään oikein pysty juoksemaan, mutta kävelen reippaasti 7km tunnissa, vaikka en harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä. N60+
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Joku voisi lähteä mun viereen kävelemään kun hölkkäilen tuota vauhtia. Ois ihan mielenkiintoista nähdä, miten pysyy kävelyn puolella.
Miksi hölkkäät kävelyvauhtia?
Koska se on paras tapa kohottaa hapenottokykyä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa ja olet urheilutapahtumista käyvä mamma. Ihan perus joo.
Minäkin käyn urheilutapahtumissa. Ja tunnen ihan livenä pari muutakin palstalla lorvijaa jotka myös niissä käyvät.
Mä pystyn kävelemään 6 km tunnissa ja juoksemaan 12 km tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Joku voisi lähteä mun viereen kävelemään kun hölkkäilen tuota vauhtia. Ois ihan mielenkiintoista nähdä, miten pysyy kävelyn puolella.
Miksi hölkkäät kävelyvauhtia?
Amatööri. Hidas juoksu on peruskunnon kannalta tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään oikein pysty juoksemaan, mutta kävelen reippaasti 7km tunnissa, vaikka en harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä. N60+
Et kävele.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen myös N60 v ja kävelen 8,2 km matkan tunti ja 10-20 min. En ole koskaan ajatellut, että kävelen jotenkin "kovia aikoja". Juoksemisen lääkäri kielsi jo 15 vuotta sitten. Paitsi yöjuoksut on edelleen sallittuja. Sorry, kökkö vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen myös N60 v ja kävelen 8,2 km matkan tunti ja 10-20 min. En ole koskaan ajatellut, että kävelen jotenkin "kovia aikoja". Juoksemisen lääkäri kielsi jo 15 vuotta sitten. Paitsi yöjuoksut on edelleen sallittuja. Sorry, kökkö vitsi.
Tämä nyt on selvästi täyttä paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti ole kellossa gps:ää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, tuohan on reilua 6km/h.
Another 1997 study researched comfortable walking speed and maximum speed in a lab setting. Participants were timed with a stopwatch walking across 25 feet (7.62 m). Heres what they found:
Comfortable walking speed for men (by age)
20s: 3.12 mph (5.02 km/h)
30s: 3.26 mph (5.25 km/h)
40s: 3.27 mph (5.26 km/h)
50s: 3.12 mph (5.02 km/h)
60s: 3.04 mph (4.89 km/h)
70s: 2.98 mph (4.80 km/h)
Comfortable walking speed for women (by age)
20s: 3.15 mph (5.07 km/h)
30s: 3.17 mph (5.10 km/h)
40s: 3.11 mph (5.01 km/h)
50s: 3.12 mph (5.02 km/h)
60s: 2.90 mph (4.67 km/h)
70s: 2.85 mph (4.59 km/h)
Maximum speed for men (by age)
20s: 5.57 mph (8.96 km/h)
30s: 5.49 mph (8.84 km/h)
40s: 5.51 mph (8.87 km/h)
50s: 4.63 mph (7.45km/h)
60s: 4.32 mph (6.95 km/h)
70s: 4.65 mph (7.48 km/h)
Maximum speed for women (by age)
20s: 5.52 mph (8.88 km/h)
30s: 5.24 mph (8.43 km/h)
40s: 4.75 mph (7.64 km/h)
50s: 4.50 mph (7.24 km/h)
60s: 3.97 mph (6.39 km/h)
70s: 3.91 mph (6.29 km/h)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa 6,2-7,1 km/h vauhtia, mikä on täysin uskottavaa.
Ohis
Lähdetkö sinä näyttämään?