Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyn juosta 7 km tunnissa

Vierailija
26.03.2024 |

Eli coopperissa vedin 1400 m per 12 min

Pystytkö sinä?

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Another 1997 study researched comfortable walking speed and maximum speed in a lab setting. Participants were timed with a stopwatch walking across 25 feet (7.62 m). Heres what they found:

Comfortable walking speed for men (by age)

20s: 3.12 mph (5.02 km/h)

30s: 3.26 mph (5.25 km/h)

40s: 3.27 mph (5.26 km/h)

50s: 3.12 mph (5.02 km/h)

60s: 3.04 mph (4.89 km/h)

70s: 2.98 mph (4.80 km/h)

Comfortable walking speed for women (by age)

20s: 3.15 mph (5.07 km/h)

30s: 3.17 mph (5.10 km/h)

40s: 3.11 mph (5.01 km/h)

50s: 3.12 mph (5.02 km/h)

60s: 2.90 mph (4.67 km/h)

70s: 2.85 mph (4.59 km/h)

Maximum speed for men (by age)

20s: 5.57 mph (8.96 km/h)

30s: 5.49 mph (8.84 km/h)

40s: 5.51 mph (8.87 km/h)

50s: 4.63 mph (7.45km/h)

60s: 4.32 mph (6.95 km/

Eli tuo 5km/h on sellaista mukavaa kaupunkilöntystelyä, mutta reipas kävely voi olla huomattavan paljon nopeampaa, aika raihnainen nuiden mukaan saa olla jos 6km/h tekee tiukkaa. Nuoremmat voivat kävellä liki 9km/h vauhtia. 

Vierailija
142/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas vauhdissa. Menkääpä salille ja siellä juoksumatolla ja laittakaa nopeus seiskaan eli 7km/h. Harva mamma pysyy mukana. Pudu ja hali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat taas vauhdissa. Menkääpä salille ja siellä juoksumatolla ja laittakaa nopeus seiskaan eli 7km/h. Harva mamma pysyy mukana. Pudu ja hali.

Olen kyllä kävellyt juoksumatolla tuota vauhtia (eikä tehnyt tiukkaa), mutta huomauttaisin silti, että juoksumattojen nopeuslukemat ovat hyvin epäluotettavia. Hyvä urheilukello, jossa on GPS-paikannus, antaa paljon luotettavamman tiedon oikeasta kävelynopeudesta.

Vierailija
144/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti teki tiukkaa mikäli olet su harrastelija. Saa nimittäin kipittää siihen malliin ettei keskiverto mammalla pysy jalat mukana. Tarkkuuteen en sitten ota kantaa.

Vierailija
145/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään oikein pysty juoksemaan, mutta kävelen reippaasti 7km tunnissa, vaikka en harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä. N60+

Sama. Olen myös N60 v ja kävelen 8,2 km matkan tunti ja 10-20 min. En ole koskaan ajatellut, että kävelen jotenkin "kovia aikoja". Juoksemisen lääkäri kielsi jo 15 vuotta sitten. Paitsi yöjuoksut on edelleen sallittuja. Sorry, kökkö vitsi.

Sulla ei ilmeisesti ole kellossa gps:ää?

Ei kai. En niin muutenkaan välitä mittailuista. Mutta kävelen todellakin tuon 8,c2 km matkan 1t10min - 1t20min. Vuosia olenvtota matkaa kävellyt. Ihan sama uskotte vai ette, mutta näin on. Kuten sanoin, en edes tiennyt, että tuo on jotenkin kova aika. Pitkät jalat mulla kyllä on ja muut valittaa joskus, että kävelen liian kovaa, vaikka tietysti yritän sopeuttaa vauhtia aina muiden tahtiin.  

Vierailija
146/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400m cooperin testissä ja noita testejä on viisi. Kyllä saa ihan oikeasti kävellä rivakasti.

Vierailija
147/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunti pitää juosta, vauhti pitää olla noin 8,7 km tunnissa, jotta jaksan tunnin, mutta 12 minuuttia jaksan kyllä 10 km tuntivauhtia, varmaan kovempaakin jos oikein yritän. Vähän tarvisi hoikentua jotta juoksuvauhti paranisi.

N41

Vierailija
148/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juoksua ja pääset reilu 8 kilometriä.

Vierailija
149/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään oikein pysty juoksemaan, mutta kävelen reippaasti 7km tunnissa, vaikka en harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä. N60+

Et kävele.

Kävelen vauhdikkaasti. Minulla on pidemmät jalat kuin useimmilla miehillä. Eli pitkä askel. Hölkkääminen voi olla hitaampaa kuin vauhdikas kävely.

Vierailija
150/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen 6 km:n kävelylenkin tunnissa, minun ei edes tarvitse kävellä lujaa, 7km menee tuntiin, kun pitää hyvää vauhtia yllä koko matkan.

Avaajalla varmaan huonompi kunto kuin eläkeläisillä?

Vierailija
151/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Essayah käveli tuolla kympillä 2800m cooperin vauhtia.

Vierailija
152/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Minulla urheilukello näyttää pacen jatkuvasti ja vielä huomauttelee jos menen liian hitaasti tai liian nopeaa, tai jos syke ei ole toivomallani alueella. Olen siis hyvin tietoinen vauhdeistani. Kaikki eivät ole huonokuntoisia vaikka sinulle tuo kuulostaakin kovalta vauhdilta. Suosittelen liikkumaan, se tekee hyvää. 

Vierailija
153/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Joku voisi lähteä mun viereen kävelemään kun hölkkäilen tuota vauhtia. Ois ihan mielenkiintoista nähdä, miten pysyy kävelyn puolella.

Miksi hölkkäät kävelyvauhtia?

Amatööri. Hidas juoksu on peruskunnon kannalta tärkeää.

Amatööri. Paavo Nurmikin teki suuren osan peruskuntoharjotteistaan kävellen. Kuluttaa niveliä yms paljon vähemmän mutta parantaa hapenottoa, kun reippaasti tekee. Eli sen 7+ km /h. 

Vierailija
154/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
155/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kävele perusmamma 7km/h. Edellä joku olikin laittanut hyvän videon.

Vierailija
156/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Minulla urheilukello näyttää pacen jatkuvasti ja vielä huomauttelee jos menen liian hitaasti tai liian nopeaa, tai jos syke ei ole toivomallani alueella. Olen siis hyvin tietoinen vauhdeistani. Kaikki eivät ole huonokuntoisia vaikka sinulle tuo kuulostaakin kovalta vauhdilta. Suosittelen liikkumaan, se tekee hyvää. 

Ei sinusta ollut kysymys. Juoksen vaikka sen 10km tunnissa ja ei hätää, mutta valtaosa mammoista ei kävelemällä pääse 7km tunnissa.

Vierailija
157/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinusta ollut kysymys. Juoksen vaikka sen 10km tunnissa ja ei hätää, mutta valtaosa mammoista ei kävelemällä pääse 7km tunnissa.

No tässä ketjussa ei olekaan valtaosa mammoista kommentoimassa. Tällaiseen kommentoi ne, joita aihe kiinnostaa. Ihminen joka ei pidä juoksusta ei tässä ketjussa kovin todennäköisesti kirjoittele.

Hyvin uskon että tässä ketjussa voi olla useampia hyväkuntoisia. 

Vierailija
158/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ketjussa ei olekaan valtaosa mammoista kommentoimassa. Tällaiseen kommentoi ne, joita aihe kiinnostaa.

Ei tuolla ole varsinaisen kunnon kanssa tekemistä koska kävellään, mutta valtaosa ei vain pääse kävelemällä niin kovaa mitä tuohon vaaditaan. Tuota voi mammat kokeilla salilla juoksumatolla.

Vierailija
159/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn juoksemaan 10 km 50 minuutissa. 

Mutta minäpä pystyn juosta Cooperin testin 12 minuutissa.

Vierailija
160/177 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit miten hyväkuntoinen, sinä et taatusti kävele 7km/h. Kyllä se hölkän puolelle menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä