Täällä puhutaan, että tuilla elävän pitäisi muuttaa halvempiin kuntiin. Kela ei kuitenkaan tue tätä.
Eli jos toimeentulotuella oleva haluaisi muuttaa Helsingistä jonnekin Keiteleelle, niin sellaiseen ei Kelasta saa tukea, jos ei ole hyväksyttävää syytä (työ tai opiskelu) muuttaa toiselle paikkakunnalle.
Kommentit (594)
Enpä taida muuttaa, on se hyvä että joku käy hoivakodissa säännöllisesti äidin luona, sisarukset asuu kaukana. Myös tytär pystyy käymään mun luona. Vaikka mulla ei oo töitä, niin tekemistä ja tarkoitus on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuttu nyt mistään muuttofirmakustannuksista, vaan ihan jo takuuvuokrasta, jota Kela ei siis tt-tukiasiakkaalle myönnä tällaisessa tapauksessa.
Tää on mun aloitus jonka tein kuukausi pari sitten, minkä joku on kopioinut. Ja sillon tein tän aloituksen, kun olin niin järkyttynyt sukulaisen tilanteesta. Hän oli siis jäämässä eron takia asunnottomaksi, oli etsinyt tuloksetta kuukausikaupalla asuntoa omalta paikkakunnalta, ja haki sitten myös muilta lähipaikkakunnilta ja vihdoin sai asuntotarjouksen, ja Kelalta tuli kielteinen päätös vuokravakuuteen, koska muuttoa toiselle paikkakunnalle ei tueta.
Takuuvuokran saat takaisin, kun muutat siitä nykyisestä asunnostasi pois. Eli sinulla on jo takuuvuokrarahat olemassa vuokravakuustilillä.
Oletko tosiaan noin umpitollo? Niitä takuuvuok
En ole niin umpitollo kuin sinä. Nämä asiat ovat aina olleet neuvottelukysymyksiä. Ja varsinkin, jos sinä pystyt näyttämään toteen, että Kela maksaa vuokrasi, asia on helpostikin neuvoteltavissa niin, että takuu maksetaan vasta, kun edellisestä on rahat saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jokaisen työttömän pitäisi toki muuttaa niihin kuntiin missä on työtä tarjolla ja missä sen vuoksi vuokrat ovat korkeammat kuin kuihtuvissa kunnissa. Kunnat joista katoavat terveyskeskukset, menettävät myös osan niistä ihmisistä, jotka niissä työskentelivät.
Mutta ethän sä halua, että työttömät tekee töitä vaan nimenomaan olet suunnitellut, että ovat lopun elämää työttöminä ja tämä on heidän kohtalonsa!
Työttömät ovat niin lutuisia, eikä ilman heitä olisi söpöjä ketjuja joissa heitä motivoidaan ja kannustetaan tekemään töitä.
Harvoin näkee ketjuja joissa kannustetaan. Yleensä pilkataan,haukutaan ja halveksitaan. Vaikka piilotettuna, jos ei suoraan.
T. Osaaikatyötön, jonka tulevaisuus uusilla säännöillä näyttää täystyöttömyudeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sulle ap ilmainen neuvo: Jos ei ole rahaa muuttaa, ÄLÄ MUUTA. Problem solved.
Jos on menettämässä nykyistä asuntoa, niin on vähän pakko muuttaa.
Pakko onkin paras motivaattori. Kummasti alkaa löytyä rahaa ja muuttoapua, kun vaihtoehtona on joko muutto toiseen asuntoon tai nukkuminen kuusen alla.
Pakottaminen on kaikista huonoin motivaattori työn tekemiseen varsinkin jos on varaa valita työpaikkojen välillä se itselleen mieluisin.
Ja se pakko muuttamisesta, jos 10 kertaa pakosta muuttaa kerran aina vuodessa niin se on helposti kymppitonnin juttu. Saman kymppitonnin olisi voinut laittaa suoraan velkojen ma
No ei kyllä kukaan sinun kaluasi ole ostamassa. Älä pelkää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole se viimeinen niitti, että muuttaa jonnekin peräkylille, jossa ei 100% varmuudella saa ikinä työpaikkaa? Eli pysyy sitten lopun elämänsä Kelan asiakkaana.
100% varmuudella saa työpaikan kun perustaa yrityksen.
Mutta mitään varmuutta siitä ei sitten olekaan, että saako siitä yrityksestä yhtään tuloja.
Tämä on aivan väärää tietoa. Minulle ainakin palstan AY-aktiivit aina opettavat, että jos yritykseni on minkäänlaisessa pulassa niin se johtuu vain siitä että en ole a) nostanut riittävästi hintoja, b) tehnyt riittävästi markkinointia tai c) olen maksanut itselleni liian isoja osinkoja. Nämä kun hoidat kuntoon niin rahan tuloa ei voi estää!
t. pienyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.
Käytkö saunomassa tuon työnantajalleni. Jostain syystä ei minua uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu, hommaa se työ- tai opiskelupaikka. Liiku elämässä eteenpäin äläkä käytä energiaa käsi ojossa märisemiseen.
Minulla on useampi tutkinto, mutta en ole saanut töitä. Viimeisimmästä työpaikkahausta tuli tieto, että paikkaa haki 172, eikä minua kutsuta haastatteluun. On ihan sama mitä opiskelee, niitä työpaikkoja ei ole kaikille.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole se viimeinen niitti, että muuttaa jonnekin peräkylille, jossa ei 100% varmuudella saa ikinä työpaikkaa? Eli pysyy sitten lopun elämänsä Kelan asiakkaana.
100% varmuudella saa työpaikan kun perustaa yrityksen.
Mutta mitään varmuutta siitä ei sitten olekaan, että saako siitä yrityksestä yhtään tuloja.
Ai. Minä kun luulin kaikkien yrittäjien olevan riistäjiä, jotka elää ökyelämää työntekijöiden selkärangasta revityillä rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuttamisessa maksaa, eikö ne 5 eurolla kierrätyskeskuksesta ostetut kalusteet voi paloitella roskiin, sitten hyppää junaan parin vaatekassin kanssa ja perillä ostaa kierrätyskeskuksesta taas pari vitosen kalustetta ja se on siinä!!!??
Takuuvuokra! Siitä tässä on kyse.
Ethän sä sitä itse maksa, vaan Kela antaa vuokravakuuden vuokranantajalle. Eli siitä ei nyt ole kyse.
Ei anna jos Kela katsoo, että se muutto ei ole tarkoituksenmukainen vaikkapa sen työllistymisen kannalta.
Kyllä antaa, koska Kelan itsensä vaatima muutto on luonnollisestikin tarkoituksenmukainen. Eihän se muuten sitä vaa
Mitäpä jos menisit vaikka ulos leikkimään, jos et osaa kirjoittaa niin kuin aikuiset ihmiset. Ei tuo vatipään huutaminen sinua yhtään fiksummaksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.
Rahallinen tukeminen mainitaan perustuslaissa. Sivistyneessä yhteiskunnassa pidetään aina huolta heikko-osaisista.
Se "vitsi" että suomalainen antaa 100€ ettei naapuri saa 50€ pitää paikkansa. Meillä olllaan lähinnä tyytyväisiä, että toiset kärsii. Ja mikään amerikkalainen yksityiseen hyväntekeväisyyteen perustuva , ei täällä toimisi.
Kannattaa ap:n nyt käydä lukemassa se Kelan muuttoavustus netistä. Siellä kyllä luvataan avustusta monenlaiseen muuttoon, mm muutto halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttopalvelu Niemi, 2 muuttomiesta ja 1 muuttoauto n. 500 euroa.
Työttömälle varmaan Kelan pitäisi kustantaa tuokin luksus. Olen työssäkäyvä enkä ole yhteenkään muuttoon koskaan palkannut minkäänlaista ammattilaisten muuttopalvelua, itse olen kantanut ja raahannut ja lommoisella loppuunajetulla pakettiautolla kuskannut.
Tt-tukiasiakas ei saa yleensä omistaa autoa.
Miksi ei saisi?
t. työssäkäyvä tt-tukiasiakas, joka ajaa työmatkat omalla autollaan
Auto katsotaan omaisuudeksi, vaikka se olisikin työväline ja omaisuus pitäisi myydä pois jolloin keskeisen työvälineen myytäessä pois henkilöstä tulee työtön.
Kokeikaapa ihan itse niin sitten tiedätte mitä herkkua se on kun pakertaa päivät töissä ja maksaa 30 % veroja jotta köyhillä olisi kiva olla ja nätit asunnot kaupungilla.
Hei vatipäinen idioottivajakki. Mitäs jos lukisit tämän ketjun aloituksen ja sen, mistä tässä on kyse. Ihan vinkkinä, että kyse ei nimen omaan ollut Kelan vaatimasta muutosta.
No mikä muu taho teitä loisia vaatii muuttamaan kuin Kela? Äiti ja isikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu, hommaa se työ- tai opiskelupaikka. Liiku elämässä eteenpäin äläkä käytä energiaa käsi ojossa märisemiseen.
Minulla on useampi tutkinto, mutta en ole saanut töitä. Viimeisimmästä työpaikkahausta tuli tieto, että paikkaa haki 172, eikä minua kutsuta haastatteluun. On ihan sama mitä opiskelee, niitä työpaikkoja ei ole kaikille.
Ei ap
Se on kyllä ihme, kun sama ihminen onnistuukin aina valitsemaan just sen opiskelusuunnan, jolla ei töihin pääse
Koittakaa nyt selvitä edes jostain itse, aikuiset ihmiset! On se nyt kumma miten meillä teinit on kaikki onnistuneet ilman vanhempien suhteita hankkimaan kesätöitä joka kesälle 15v. etp. Ovat tehneet kovasti töitä opiskelupaikan eteen, sellaisen ovat saaneet. Ovat itse keränneet rahan takuuvuokraan ja hankkineet kämpän 18-19v. Ja sen jälkeen opiskelleet ja tehneet töitä, jotta ovat saaneet vuokransa maksettua. Ei olla jouduttu taloudellisesti auttamaan kertaakaan. Toki autettaisiin jos tulisi hätä, mutta hienosti ovat itse asiansa hoitaneet.
Miten voi olla mahdollista, että meillä on kymmeniä tuhansia täysin kädettömiä aikuisia, jotka odottavat tumput suorina ruokarahaa, käyttörahaa, vuokramaksuja ja nyt vielä muuttokin pitäisi jonkun muun hoitaa. Uskomatonta. Kun teinitkin kykenevät ongelmanratkaisuun ja sitä myöten huolehtimaan asioistaan. Ei kiinnosta, vaikka päätyisitte kadulle asumaan tuon avuttomuuden myötä.
Alan ymmärtää, miksi osalle suomalaisista työnsaanti on vaikeampaa kuin kuuhun matkustaminen. Jos ulosanti on luokkaa "vatipääidiootti, umitollo", ei ole mikään ihme, ettei kukaan suostu palkkaamaan. Miksi suostuisi, kun asiallistakin väkeä on saatavilla?
Wää, wää, miksei Kela maksa mulle muuttoa Manhattanille, vaikka mä HALUUUUUUNNNNN!!!!!
"Eli on olemassa Kelan vuokratakuu, Hienosti paljastit näiden takuuvuokrasta ulisevien puhuvan puhdasta paskaa! :D"
Mikä sun luetunymmärtämisessä nyt mättää? Juuri siitähän tässä on kyse, että sitä Kelan tt-tukiasiakkaalle kuuluvaa vuokratakuuta ei myönnetä toiselle paikkakunnalle muuttoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kelan pitäisi tukea kenenkään muuttoja?
No vaikka sen takia daiju, jos pitää muuttaa jonkun syyn takia eikä ole rahaa. Hallitus et kumppanit ovat ihan itse sössineet tämän maan ja tehneet kansalaisista köyhiä ja työttömiä, aika kantaa vastuu.
Mikähän hallitus? Tämä uusi hallitus ei vielä kauaa ole ollut vallassa, että jos kansalaiset nyt jo ovat köyhiä niin jossain muualla on vika.
Muutto-viinoihin ja uusiin huonekaluihin. Työssä käyvä veronmaksaja ostaa sitten tukiloisen käytetyt kalut kirpparilta tai kierrätyskeskuksesta