Täällä puhutaan, että tuilla elävän pitäisi muuttaa halvempiin kuntiin. Kela ei kuitenkaan tue tätä.
Eli jos toimeentulotuella oleva haluaisi muuttaa Helsingistä jonnekin Keiteleelle, niin sellaiseen ei Kelasta saa tukea, jos ei ole hyväksyttävää syytä (työ tai opiskelu) muuttaa toiselle paikkakunnalle.
Kommentit (594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttopalvelu Niemi, 2 muuttomiesta ja 1 muuttoauto n. 500 euroa.
Työttömälle varmaan Kelan pitäisi kustantaa tuokin luksus. Olen työssäkäyvä enkä ole yhteenkään muuttoon koskaan palkannut minkäänlaista ammattilaisten muuttopalvelua, itse olen kantanut ja raahannut ja lommoisella loppuunajetulla pakettiautolla kuskannut.
Tt-tukiasiakas ei saa yleensä omistaa autoa.
Miksi ei saisi?
t. työssäkäyvä tt-tukiasiakas, joka ajaa työmatkat omalla autollaan
Auto katsotaan omaisuudeksi, vaikka se olisikin työväline ja omaisuus pitäisi myydä pois jolloin keskeisen työvälineen myytäessä pois henkilöstä tulee työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömälle varmaan Kelan pitäisi kustantaa tuokin luksus. Olen työssäkäyvä enkä ole yhteenkään muuttoon koskaan palkannut minkäänlaista ammattilaisten muuttopalvelua, itse olen kantanut ja raahannut ja lommoisella loppuunajetulla pakettiautolla kuskannut.
Höpöhöpö. Se ettei tt-tuen asiakkailla välttämättä ole varaa pitää autoa ei tarkoita että se olisi kielletty.
JOS olisi niin miten kehä kolmosen väärällä puolella asuvat liikkuisi?
Itse liikun kävellen tai bussilla. Oliko muuta kysyttävää?
t. kehä kolmosen paremmalla puolella eli pk-seudun ulkopuolella asuva
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuttamisessa maksaa, eikö ne 5 eurolla kierrätyskeskuksesta ostetut kalusteet voi paloitella roskiin, sitten hyppää junaan parin vaatekassin kanssa ja perillä ostaa kierrätyskeskuksesta taas pari vitosen kalustetta ja se on siinä!!!??
Takuuvuokra! Siitä tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi?
Auto katsotaan omaisuudeksi, vaikka se olisikin työväline ja omaisuus pitäisi myydä pois jolloin keskeisen työvälineen myytäessä pois henkilöstä tulee työtön.
Lopeta paskanjauhanta. Ei Kela edes kysy, onko hakijalla autoa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tukea muuttokustannuksiin, vaikka muuttaisi Helsingistä Helsinkiin kuin ehkä korkeintaan kerran elämässään ja se tukikin on tyyliin 150 e. Pari muuttomiestä ja muuttoauto maksaa helposti yli 500 euroa. 150 eurollavie muutaman tavaran kaatopaikalle, mutta ei sillä muuteta mihinkään eikä osteta vastaavia tavaroita tilalle.
Mun muuttokustannukset kaupungin sisällä on aina olleet 50-100 euroa kaikkineen. Millä v***lla saat menemään 150 euroa kaatopaikkakeikkaan?
Käyn töissä mutten ole koskaan palkannut mitään muuttomiehiä, minkä helvetin takia työttömälle pitäisi sellaiset verorahoista kustantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi?
80-luku soitti ja pyysi päivittämään tiedot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuttamisessa maksaa, eikö ne 5 eurolla kierrätyskeskuksesta ostetut kalusteet voi paloitella roskiin, sitten hyppää junaan parin vaatekassin kanssa ja perillä ostaa kierrätyskeskuksesta taas pari vitosen kalustetta ja se on siinä!!!??
Takuuvuokran saa tarvittaessa harkinnanvaraisena tukena kunnan sosiaalitoimesta. Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.
Miten se ennen pystyi tukemaa? Silloin oli asiat hyvin. Ihmiset osti suomalaisia tuotteita, eikö tilannut Kiinasta. Töitä riitti. Nyt ei oikeasti ole töitä.
Niin ja merkittävä syy sille että suomalaisia yrityksiä ei enää paljon ole on se, että niitä myydään koko ajan ulkomaille. Verotulot ovat pienenee valtavasti kun yrityksiä lähtee suomen rajojen ulkopuolelke.
Itselle tuli yllätyksenä joku aika sitten että Suunto Oy, joka valmistaa kompasseja ja myös kompassilla varustettuja rannekelloja onkin myyty kiinanaiselle yritykselle. Jäi ostamatta kello. Joku voisi tehdä ihan listan kaikista suomalaisyrityksistä jotka ei enää siniristilipun alla ole. Verotulot ei tule suomeen eikä ne työpaikat.
Tämä on iso syy miksi työpaikkoja ei kaikille enää riitä tästä on turha kitistä että mee työtön töihin. Työpaikkoja on vain pienelle osalle työttömistä ja nekin on osa-aikatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuttu nyt mistään muuttofirmakustannuksista, vaan ihan jo takuuvuokrasta, jota Kela ei siis tt-tukiasiakkaalle myönnä tällaisessa tapauksessa.
Tää on mun aloitus jonka tein kuukausi pari sitten, minkä joku on kopioinut. Ja sillon tein tän aloituksen, kun olin niin järkyttynyt sukulaisen tilanteesta. Hän oli siis jäämässä eron takia asunnottomaksi, oli etsinyt tuloksetta kuukausikaupalla asuntoa omalta paikkakunnalta, ja haki sitten myös muilta lähipaikkakunnilta ja vihdoin sai asuntotarjouksen, ja Kelalta tuli kielteinen päätös vuokravakuuteen, koska muuttoa toiselle paikkakunnalle ei tueta.
Takuuvuokran saat takaisin, kun muutat siitä nykyisestä asunnostasi pois. Eli sinulla on jo takuuvuokrarahat olemassa vuokravakuustilillä.
Ei se tt-tukiasiakas saa sitä Kelan vuokravakuutta pois muuttaessaan 🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sulle ap ilmainen neuvo: Jos ei ole rahaa muuttaa, ÄLÄ MUUTA. Problem solved.
Jos on menettämässä nykyistä asuntoa, niin on vähän pakko muuttaa.
Pakko onkin paras motivaattori. Kummasti alkaa löytyä rahaa ja muuttoapua, kun vaihtoehtona on joko muutto toiseen asuntoon tai nukkuminen kuusen alla.
Pakottaminen on kaikista huonoin motivaattori työn tekemiseen varsinkin jos on varaa valita työpaikkojen välillä se itselleen mieluisin.
Ja se pakko muuttamisesta, jos 10 kertaa pakosta muuttaa kerran aina vuodessa niin se on helposti kymppitonnin juttu. Saman kymppitonnin olisi voinut laittaa suoraan velkojen maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Se ettei tt-tuen asiakkailla välttämättä ole varaa pitää autoa ei tarkoita että se olisi kielletty.
JOS olisi niin miten kehä kolmosen väärällä puolella asuvat liikkuisi?
Itse liikun kävellen tai bussilla. Oliko muuta kysyttävää?
t. kehä kolmosen paremmalla puolella eli pk-seudun ulkopuolella
Hyvä. Jos julkinen liikenne toimii tai sitä ei tarvitse.
T. Asun itsekin n. 50km päässä susirajasta. Eikä elämä oikein onnistuisi ilman jonkinlaista peltistä kauppakassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuttu nyt mistään muuttofirmakustannuksista, vaan ihan jo takuuvuokrasta, jota Kela ei siis tt-tukiasiakkaalle myönnä tällaisessa tapauksessa.
Tää on mun aloitus jonka tein kuukausi pari sitten, minkä joku on kopioinut. Ja sillon tein tän aloituksen, kun olin niin järkyttynyt sukulaisen tilanteesta. Hän oli siis jäämässä eron takia asunnottomaksi, oli etsinyt tuloksetta kuukausikaupalla asuntoa omalta paikkakunnalta, ja haki sitten myös muilta lähipaikkakunnilta ja vihdoin sai asuntotarjouksen, ja Kelalta tuli kielteinen päätös vuokravakuuteen, koska muuttoa toiselle paikkakunnalle ei tueta.
Takuuvuokran saat takaisin, kun muutat siitä nykyisestä asunnostasi pois. Eli sinulla on jo takuuvuokrarahat olemassa vuokravakuustilillä.
Ei se tt-tukiasiakas saa sitä Kelan vuokravaku
Eli on olemassa Kelan vuokratakuu, Hienosti paljastit näiden takuuvuokrasta ulisevien puhuvan puhdasta paskaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun vuokra-asunto ei ole halvempi kuin aso. Itseasiassa asossa on halvempi vastike kuin vuokra vuokrayksiössä. Mutta Kelan/sossun mielestä kalliimpi vuokrayksiö on halvempi kuin halvempi aso.
Mitä hourailet? Asossa kuukausittaisen KOKONAISKUSTANNUKSET ovat suuremmat kuin vuokra-asunnossa. Ei Kela maksa tukia vastikkeen perusteella, vaan kuukausittaisten asumismenojen perusteella.
Älä sinä jauha paskaa! Esim aso kaksio vastike 600e/kk ja vuokrayksiö yli 800 e/kk.
Turhaan riehut, kun et tajua, että asossa asumiskuluhin kuuluu muutakin kuin vastike. Ja aika helvetin kallis yksiö, jos siitä joutuu yli 800€ pulittamaan. Ei ihme, jos ei tuollaisella riistovuokralla jää rahaa mihinkään. Itse asun 58m2 kaksiossa enkä maksa edes
Mitä asumiskuluja asoon kuuluu? Asumisoikeus maksu, mutta sen saa takaisin. Ei köyhä ilman rajaa ole muuttamassa asoon. Oma Asumisoikeuskaksio HKI 57m2 nousi juuri vesipaksuineen 705€./kk.
Olen etsinyt yksiötä vuokramarkkinoilta, ne on tuon 800€.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuuvuokran saa tarvittaessa harkinnanvaraisena tukena kunnan sosiaalitoimesta. Ei mitään ongelmaa.
Joissain tapauksissa onneksi voi saada. Mutta ei ole mikään itsestäänselvyys. Normaalisti tt-tukiasiakas saa vuokravakuuden Kelalta, eikä sossu useinkaan tue jos Kelan päätös on kielteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sulle ap ilmainen neuvo: Jos ei ole rahaa muuttaa, ÄLÄ MUUTA. Problem solved.
Pakko onkin paras motivaattori. Kummasti alkaa löytyä rahaa ja muuttoapua, kun vaihtoehtona on joko muutto toiseen asuntoon tai nukkuminen kuusen alla.
Pakottaminen on kaikista huonoin motivaattori työn tekemiseen varsinkin jos on varaa valita työpaikkojen välillä se itselleen mieluisin.
Ja se pakko muuttamisesta, jos 10 kertaa pakosta muuttaa kerran aina vuodessa niin se on helposti kymppitonnin juttu. Saman kymppitonnin olisi voinut laittaa suoraan velkojen maksuun.
Mihin sä saat muutossa uppoamaan tonnin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tt-tukiasiakas saa sitä Kelan vuokravaku
Ei tietenkään saa kun se on virtuaalinen vakuus. Mutta sen saman vakuuden saa taas Kelalta uudessa asunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko paskonut entisen kämppäsi niin pahasti ettet saa sieltä maksamaasi takuuvuokraa takaisin? Nyt sitten aattelit, että yhteiskunta kustantaa sulle toisen kämpän sotkemisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä v***ussa on puhuttu kerran vuodessa tapahtuvaan pakkomuuttoon joka maksaa tonnin laaki? Missä fakin utopia-provomaailmassa elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mulla on sulle ap ilmainen neuvo: Jos ei ole rahaa muuttaa, ÄLÄ MUUTA. Problem solved.
Muuttaa on pakko kun saa häädön ilman omaa syytä.
Miten voi saada häädön ilman omaa syytä?
Helsingissä kaikkein köyhimmät saavat sossun kämppiä joissa ei makseta vuokraa, ei vettä, ei sähkö ja voidaan tosiaan kuluttaa sitä sähköä ja vettäkin aivan rajattomasti vaikka lottovoittajan tyyliin.
Seuraavaksi köihimmät saavat sitten niitä kaupungin kämppiä, joissa niissäkin usein vesi on ilmainen, kuten myös pesutuvat sun muut. Osahan näissäkin pyörittelee pimeitä pesuloita ja vuokraa paikkoja autoille ja pyörille ja vaikka mitä, että helposti pääsee paremmille tuloille kuin töissä käymällä.
Sitten jotkut pienipalkkaiset joutuu asumaan omistuskämpissä tai vuokralla, normaalilla hintatasolla ja itse maksaen kaikki. Ei varmasti jää samoja summia käteen kuin 2 ensimmäisen esimerkin tapauksessa.