En ole palautunut narsistin kanssa parisuhteessa olon jälkeen enää omaksi itsekseni. Olen jäänyt jumiin jonnekin kylmään "todellisuuteen".
Ihan kuin olisin sinkoutunut suhteen aikana elämästä irralliseen todellisuuteen.
Menetin kaiken, työt, ystävät, talouden, fyysisen ja psyykkisen terveyden hiljalleen suhteen myötä.
Opiskelin kyllä uuden alan, erosimme usein ja yritin pitää itseni järjissä. Sitten vain jokin naksahti ja aivoni sanoivat itsensä irti ja sekosin tavallaan.
Menin niin huonoon kuntoon, että luovutin. Lakkasin enää näkemästä elämässä mitään kaunista tai tavoiteltavaa. Menetin luoton itseeni kaikista voimakkaimmin ja uskon siihen, että pärjään elämässä millään mittakaavalla.
Vaikka jo asiasta on reilu vuosi aikaa niin edelleen olen tuntemattomilla teillä. En ole toipunut vaan todella huonossa kunnossa kaiken kaikkiaan.
Mies porskuttaa onnellisena rikkaana ja uudessa aviossa jo nopeasti kun meidän juttu päättyi.
Minä vain hajosin enkä tiedä miksi en ole saanut sirpaleita vieläkään kasattua edes jotenkin tyydyttävään kuntoon. Kuolema on minulla alituiseen ajatuksissa enkä siedä elää tässä omassa ahtaassa pelossa ja kylmyydessä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, mitä kommentteja. Tsemppiä todellakin ja mene ihmeessä puhumaan asiasta terapiaan/olisko jotain vertaistukea saatavilla? Jos exä ollut myös juoppo niin al-anonin ryhmät on hyvä paikka käydä ainakin katsomassa. Toivon että saat taas elämästä kiinni, mutta aikaa siihen menee, älä syytä itseäsi.
Ap on kirjoitellut samaa huttua jo vuosia tänne, ei kannata olla huolissaan. Vähintään yhtä sairas ihminen kuin exänsä.
Siis mitä oikein tarkoitat? Jotenkin saa sellaisen käsityksen, että yritit roikkua tuossa ihmisessä epätoivoisesti ja nytkin haikailet hänen peräänsä, kun hän eronne jäljeen nopeasti löysi uuden puolison.
Narsistit ovat kuin ankeuttajat Harry Pottereissa. Taikavoimat auttavat, affirmaatiot auttavat, tietynlainen lapsenmielisyyden palauttaminen. Narsistien tunnistaminen.
Jos narsistinen ihminen pyrkii syyllistämään tai aiheuttamaan tarpeetonta lisäahdistusta, en vastaa mitään.
Narsistin uhri triggeröityy helposti narsistisesta käytöksestä. En siedä ollenkaan minkäänlaista narsistista tai manipuloivaa käytöstä, siinä menee nykyisin rajani.
Sä tarvitset terapeutin sun tueksi käsittelemään asioita. Varaa aika tk- tai työterveyslääkärille. Pyydä lausunto Kelaa varten traumaterapiaan.
https://minduu.fi/fi/psykoterapian-abc/psykoterapiasuuntaukset/kriisi-j…
Nuo palstan sadistiset tyhjännaurajat ovat narsisteja, eivät narsistisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, mitä kommentteja. Tsemppiä todellakin ja mene ihmeessä puhumaan asiasta terapiaan/olisko jotain vertaistukea saatavilla? Jos exä ollut myös juoppo niin al-anonin ryhmät on hyvä paikka käydä ainakin katsomassa. Toivon että saat taas elämästä kiinni, mutta aikaa siihen menee, älä syytä itseäsi.
Ap on kirjoitellut samaa huttua jo vuosia tänne, ei kannata olla huolissaan. Vähintään yhtä sairas ihminen kuin exänsä.
Jos olisi rölli niin on naiseton ikipoika, joka vain fantasioi miten saisi naisen tuohon tilaan jos pääsisi joskus edes kahville. Kukahan hänet on saanut tuohon tilaan?
Vierailija kirjoitti:
Et ole kyllä vieläkään ymmärtänyt yhtään mitään ja lopeta minun vainoaminen.
Ja jollakin psykoosit tulilla 🙄
Älä mieti exää ja hänen uutta kumppaniaan, keskity itseesi ja tulevaisuuteesi. Mitä toivot, mistä tykkäät jne. Ala toteuttaa omaa elämääsi.
Ap ei ole narsistia nähnytkään. Ap on vaan vinkuva luuseri.
Ap voisi selittää, miten ex oli narsisti ja miten on pilannut kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mistä yritän kertoa? :(
Kyllä tietää. Suhde on edelleen meneillään, eikä mies ole edes luultavasti patologista tasoa, mutta silti on todella vaikea pitää minuudesta kiinni suhteessa, jossa vähän väliä kuulen olevani ihan nolla ja että mies on kanssani säälistä vaikkei pystykään minua valitettavasti auttamaan niin, että pysyisin pinnalla. Vaikka tiedän, etten todellakaan ole mitätön ihminen. En vain muista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä terapiaan. Sellaiseen joka on erikoistunut narsistin uhreihin.
Tai sitten jatkaa vain elämäänsä.
Minä ainakin todella suosittelen terapiaa. Exäni ei varmaan ollut narsisti, mutta itsekäs ja aivan rajaton ihminen, joka sai kuvani itsestäni ja maailmasta vinksahtamaan aivan nurin. Terapiassa vasta aloin kunnolla nähdä miten asiat todellisuudessa olivat ja mitä suhteessa oli tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tietää. Suhde on edelleen meneillään, eikä mies ole edes luultavasti patologista tasoa, mutta silti on todella vaikea pitää minuudesta kiinni suhteessa, jossa vähän väliä kuulen olevani ihan nolla ja että mies on kanssani säälistä vaikkei pystykään minua valitettavasti auttamaan niin, että pysyisin pinnalla. Vaikka tiedän, etten todellakaan ole mitätön ihminen. En vain muista sitä.
Miksi et jätä tuota ihmistä? Mene terapiaan vaikka olisit vielä suhteessa jotta voisit vahvistua ja valmistautua eroon. Muuten tuhoudut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jätä tuota ihmistä? Mene terapiaan vaikka olisit vielä suhteessa jotta voisit vahvistua ja valmistautua eroon. Muuten tuhoudut.
Narsistin uhrit on läheisriippuvaisia. Ap:kin kirjoitti useista eroista. Palataan aina vain yhteen. Kai se on niin jännää.
Mua auttoi:
- täydellinen irtiotto narsistista
- psykoterapia
- vertaistuki (narsistien uhrien tuki ry)
- perhe ja ystävät
- opinnot, työ ja harrastukset
-luonto ja taide
-kevyt ihastuminen toiseen
- lääkitys ahdistukseen ja nukahtamisvaikeuteen
-tunteiden tunteminen ja oikeutus, anteeksianto
-korjaavat kokemukset, ilo
- taas aika, se oikeasti auttaa, mieli voi korjaantua syvistäkin haavoista mutta siihen kuluu aikaa
Kirjoituksesi perusteella, olet jo mennyt eteenpäin siitä hetkestä kun erositte! Vuosi on lyhyt aika parantua tuollaisesta, missä menetti kaiken. Pikkuhiljaa vahvistut koko ajan ja rakennat itsesi ja oman elämäsi oman näköiseksesi. Anna itsellesi aikaa toipua ja joku jolle puhua koko p@ska.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Minun on ollut narsistityökaverin jälkeen hyvin vaikea luottaa ihmisiin.
Ja millähän tiedoilla sää määrittelit hänet narsistiksi?
Ahtaassa pelossa ja kylmyydessä 😂 Olet kyllä varsinainen huomionhakuinen runosielu!