Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus

Vierailija
24.03.2024 |

Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuussa.

Miten pärjätä?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vuodatus on tänne laitettu myös 27.01.2024 | 19:27, samalla otsikolla kuin täsä ketjussa. Linkki tammikuiseen ketjuun:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5443028/soin-asken-kaksi-viimeista-kana…

Siis TAMMIKUUN 27. pv Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus - ja taas tänään eli MAALISKUUN 24. pv Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus

🤪

Hyvä löytö :D . Tämä trolli on todellakin mt-häiriötä kärsivä yksinäinen, huomiota hakeva säälittävä ihminen. Mielestäni valehtelee ja saattaa heikentää todellisten avuntarvitsejoiden tunnustamista. Todella sairasta huumoria .

Olisi hyvä jos mode tekisi jotain asialle. 

Vierailija
102/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oikeesti on bussikortti, niin googleta missä ovat alueesi leipäjakelut ja huristele bussilla niihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinnyt jo kauan, että miten huonosti ihmiset osaavat hoitaa raha asiansa. Jos ei 587€/kk sulle riitä, niin teet kyllä jotakin väärin. Ruokaa saa kaupasta halvallakin jos vain osaa ostaa. Tee itse ruat, älä syö eineksiä.

Minulle on riitänyt hyvin, enkä valita.

Taas yksi tietämäön tollo ulisemassa. Luultko tosiaan, että ihmisille annetaan tuo summa käytettäväksi asumismenojen jälkeen?

Vierailija
104/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinnyt jo kauan, että miten huonosti ihmiset osaavat hoitaa raha asiansa. Jos ei 587€/kk sulle riitä, niin teet kyllä jotakin väärin. Ruokaa saa kaupasta halvallakin jos vain osaa ostaa. Tee itse ruat, älä syö eineksiä.

Minulle on riitänyt hyvin, enkä valita.

Kaikki muut työttömät eivät ole asunnottomia kuten sinä.

Vierailija
105/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä tehdään samoja aloituksia uudestaan niin paljon? Tämäkin jo ennen ollut.

Koska ongelma jatkuu joka kuussa. ??

Vierailija
106/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niitä voimaantuneita naisia joiden voimat meni kun miehiltä ei tulekkaan rahaa

Miehissä taitaa olla näitä elämämkoululaisia paljon enemmän, joten tuskin heidän rahoillaan kukaan nainen elää.  Ja mistä tiedät, ettei ap ole mies?  Miehethän noita eineksiäkin enemmän käyttää. Naisena on ostelisi valmiita kananuggetteja(ap kertoi kyllä saaneensa ne ruokajonosta)  tai muutakaan valmisruokaa, koska se on aina kalleinta. 

10kg perunasäkki ei maksa paljoa ja sillä pääsee pitkälle :D 

Vierailija
107/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää tyhjiä pulloja. Jos keräät kymmenen 1,5 litran pulloa niin saat sillä yhden pakastepitsapaketin.

1,5 litran pulloja ei taida löytyä käytännössä koskaan?

Vierailija
108/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat? Työpaikka? 

Vierailija
109/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiti pärjännyt, jos olisit ostanut kananuggetien sijaan jotain riittoisampaa

Osaatko lukea? Sain ne ruokajakelusta en itse ostanut....

Eri-  Opettelisitko ap laskemaan ja hoitamaan talouttasi. Kylläisenä keksit parempia aloituksia!

En ole ap enkä tiedä onko trolli, mutta tosiasia on, että Suomessa yksinasuva työtön saa niin vähän sosiaalitukea, että se ei meinaa riittää ruokaan, jos vuokra on enemmän kuin asumisnormi. Itselleni jää vuokran jälkeen käytettäväksi 180 euroa ja siitä pitää maksaa myös normaalit laskut. Oikeistolaiset ovat trollanneet jo vuosia netissä esittäen kuinka sosiaalitukia saa vaikka millä mitalla. Se ei vaan pidä paikkaansa. Mutta näin muokataan ilmapiiriä leikkauksille otolliseksi.

Jokainenhan voi kokeilla itse ja jättäytyä työttömäksi. Siinäpähän sitten huomaatte kuinka paljon sitä tukea tulee ja vastaako elämä sen jälkeen samaa elämäntyyliä kuin työssä käydessä.

Vierailija
110/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri-  Opettelisitko ap laskemaan ja hoitamaan talouttasi. Kylläisenä keksit parempia aloituksia!

En ole ap enkä tiedä onko trolli, mutta tosiasia on, että Suomessa yksinasuva työtön saa niin vähän sosiaalitukea, että se ei meinaa riittää ruokaan, jos vuokra on enemmän kuin asumisnormi. Itselleni jää vuokran jälkeen käytettäväksi 180 euroa ja siitä pitää maksaa myös normaalit laskut. Oikeistolaiset ovat trollanneet jo vuosia netissä esittäen kuinka sosiaalitukia saa vaikka millä mitalla. Se ei vaan pidä paikkaansa. Mutta näin muokataan ilmapiiriä leikka

Ja tämä koski työmarkkinatuella elämistä, jolloin on pakko hakea myös toimeentulotukea selvitäkseen. Korkeimmilla ansiosidonnaisilla tulee varmaan ihan kivasti toimeen.

Vierailija
111/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, voit säästää siinä, että siirryt käyttämään prepaidiä ja lakkautat netin ja puhelinliittymäsi.

Vierailija
112/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään ymmärrä näitä joilla tili on nollilla... Miten ihmeessä te pystytte edes elämään? Onko vaikeaa käydä töissä ja säästää rahaa?

Vierailija
113/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananugetit pkt maksaa 3-4 euroa. Sillä hinnalla olis saanut perunoita kilon ja kokonaisen broilerin. Olis ollut isompi ruoka pariksi päiväksi ainakin. Makaroonipusseja olis saanut useamman.

Niin. Elämä on valintoja täynnä. 

Vierailija
114/114 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap enkä tiedä onko trolli, mutta tosiasia on, että Suomessa yksinasuva työtön saa niin vähän sosiaalitukea, että se ei meinaa riittää ruokaan, jos vuokra on enemmän kuin asumisnormi. Itselleni jää vuokran jälkeen käytettäväksi 180 euroa ja siitä pitää maksaa myös normaalit laskut. Oikeistolaiset ovat trollanneet jo vuosia netissä esittäen kuinka sosiaalitukia saa vaikka millä mitalla. Se ei vaan pidä

elin aikoinaan viisi vuotta työmarkkinatuella ja asumistuella. toimeentulotukeen en ollut oikeutettu, koska olin osakas kuolinpesässä, jolle kuului jossain perähikiällä oleva pieni tönö. Olisi voinut kuulemma myyden sen ihan halposti, oli sossun kanta.

Sillä työmarkkinatuella + asumistuella tosiaan sitten elin. Käteen jäi kuussa sellaiset 270 euroa, jolla maksoin julkisen liikenteen, terveydenhoitomenot (minun kohdallani tämä merkitsi lääkeostoja), vaastehankinnat, puhelinkulut. Tuona aikana käytin tilaisuutta hyväkseni ja hain kaupungilta asuntoa (siinä alhainen vuokra ja sisälsi veden ja lämityksen).

iha hyvin tulin toimeen. Tietenkään en mitään luksusta voinut ostaa, mutta ei minun kaupassa tarvinnut mitään punalappuja metsästää juurikaan ja juustoonkin oli rahaa. Päihteitä (alko, tupakka) en käyttänyt.

Aina pitää osata sen verran hyvin elää, että opettelee itsensä elämään käytettävissä olevien rahojen mukaan.

Sitten sain töitä, mutta jämähdin kaupungin vuokra-asuntoon, koska miksi olisin muuttanut pois halvasta vuokrakämpästä. Asuin siellä nin kauan kunnes sain paremman työpaikan (=paremman palkan). Kaikki nämä valinnat tein siis ihan vain sillä silmällä, että pakko laittaa säästään jokaikinen sentti. En välittänyt yhtään siitä, että kaupungin vuokrataloilla on huono maine ja siellä elää vain köyhät (kyllä siellä vähän vauraammatkin asuvat, tuli todettua). Kaupungin vuokratalojen huono maine ainakin meidän kaupungissa johtui ihan vain siitä, että siellä oli asukasisännöinnissä korpputoituneita ikäleidejä, jotka ihan surutta suosivat kavereitaan. Olihan noissa taloissa viinamäen porukkaakin, mutta ei kukaan pakota suomessa olemaan sosiaalinen naapureidensa kanssa.

Nyt on tosi hyvä tilanne taloudellisesti, joskaan en edelleenkään tajua miten ihmiset vinkuu siitä, että rahat ei riitä, kun saa työmarkkinatukea, asumistukea JA sossun toimeentulotukea. Itseltäni tosiaan evättiin se sossun toimeentulotuki sen pahasen tönön takia ja silti pärjäsin pelkällä työmarkkintuella. Nyt asun omassa asunnossa ja se pahanen tönö perähikiällä on edelleen osaksi minun. Se on meillä kesämökkikäytössä.

Tosiaan se onnistui vain siksi, että tajusin käyttää elämän tarjoaman köyhyyskortin hyväkseni ja sillä varjolla ja siihen vedoten sain kaupungin halvan kämpän. Aivan liian usein ihmiset, ja etenkin köyhät, vinkuu siitä, että kun se on kaupungin asunto, niin en kyllä niihin mene, kun niillä on huono mainen. No... valinta se on tuokin. Ei pidä valittaa sitten rahojen riittämättömyyttä, jos ei halua muuttaa halvempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme