Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus

Vierailija
24.03.2024 |

Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuussa.

Miten pärjätä?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinnyt jo kauan, että miten huonosti ihmiset osaavat hoitaa raha asiansa. Jos ei 587€/kk sulle riitä, niin teet kyllä jotakin väärin. Ruokaa saa kaupasta halvallakin jos vain osaa ostaa. Tee itse ruat, älä syö eineksiä.

Minulle on riitänyt hyvin, enkä valita.

Mikä 587€/kk? Ei jää lähelläkään tuota vuokran ja laskujen jälkeen.

AP

Niinkuin sanoin, teet silloin jotakin väärin. 587€/kk on toimeentulon minimi, jonka saan kaikki. Et ole hakenut oikeita tukia tai sinulle ei ole kerrottu tuota asiaa.

Otappa puheeksi Kelan kanssa. Minä ainakin sain kun kysyin, että mistä voin hakea sen erotuksen joka jää alle tuon toimeentulonminimin.

Olen hakenut kaikki tuet mitä saan, tuosta

Vierailija
42/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-apu. Itse olen jakamassa ruokakasseja joka perjantai. Ja joka perjantai samat ihmiset niitä  hakevat. Kiittävät ja ovat tyytyväisiä. Kassi on itse asiassa todella hyvä ja monipuolinen.  Ja kaikkea EI ole tarkoitus ahmia heti perjantaina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kalliiden eineksien ostaminen ja tee itse ruokaa, kun aikaahan sinulla on.

En osta mitään einestä, kaiken ruoan teen itse halvimmista raaka-aineista, silti ei pääse alle 15€/päivä ruokaan....

AP

Olit itse tehnyt ne kananugetit? Jotenkin epäilen tarinaasi

Vierailija
44/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kalliiden eineksien ostaminen ja tee itse ruokaa, kun aikaahan sinulla on.

En osta mitään einestä, kaiken ruoan teen itse halvimmista raaka-aineista, silti ei pääse alle 15€/päivä ruokaan....

AP

Olit itse tehnyt ne kananugetit? Jotenkin epäilen tarinaasi

Sain ne ruokajakelusta en itse ostanut

AP

Vierailija
45/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut jaksaa vastata näihin päivittäin toistuviin aloituksiin, joita joku tekee huvikseen. Olette kaikki aika yksinkertaista porukkaa, niin ap kuin vastaajat. 

Miten kehtaat pilkata toisen hätää. Nälkä ei ole mikään hupiasia.

Kukaan ei kuole jos on muutaman päivän syömättä. Omaa tyhmyyttä tuollainen on, hyvin harva työssäkäyvä ostaa edes kananuggetteja kun ne on turhan kalliita pieni paketti. Toisekseen kenellekään ei voi tulla yllätyksenä että ruoka loppuu, kun kuukaudessa on tietty määrä päiviä ollut siitä asti kun aikaa alettu seuraamaan. Ja kyllä kaikki joulut, juhankukset, pääsiäiset jne tulee nekin joka vuosi, eli ei pitäisi yhtäkkiä huomata että on rahat humpannut ja joku isompi juhla tulee.

Vierailija
46/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut jaksaa vastata näihin päivittäin toistuviin aloituksiin, joita joku tekee huvikseen. Olette kaikki aika yksinkertaista porukkaa, niin ap kuin vastaajat. 

Kukaan ei kuole jos on muutaman päivän syömättä. Omaa tyhmyyttä tuollainen on, hyvin harva työssäkäyvä ostaa edes kananuggetteja kun ne on turhan kalliita pieni paketti. Toisekseen kenellekään ei voi tulla yllätyksenä että ruoka loppuu, kun kuukaudessa on tietty määrä päiviä ollut siitä asti kun aikaa alettu seuraamaan. Ja kyllä kaikki joulut, juhankukset, pääsiäiset jne tulee nekin joka vuosi, eli ei pitäisi yhtäkkiä huomata että on rahat humpannut ja joku isompi juhla tulee.

Sain ne ruokajakelusta en itse ostanut

AP

Vierailija
47/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananugetit on halvinta kanaa mitä kaupasta saa älä valehtele!

Vierailija
48/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tämä sama avaus. Kananugettien määrä vain vaihtelee. Osta ensi kerralla semmosta ruokaa mikä täyttää, eikä tuommosta paskamössöä

Joskus jää 2 nugettia joskus 4, ei sitä koskaan tiedä kuinka paljon syö.

Vierailija
49/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka budjetti: Hanki vihko. Kirjoita sarakkeet Tulot ja menot.

Listaa kuukauden tulot ja miinusta heti kuukauden menot. Jää käyttövara. Jaa neljällä = viikon käytettävissä oleva rahamäärä. Jos käyttövara alittuu, voit halutessasi käyttää sen seuraavalla viikolla.

Itse tehty perusruoka riittää pitkälle. Olemme noudattaneet 40 vuotta. Toimii!

Siskonmakkarasoppaa syö 3 päivää. Ainekset eivät ole kalliita. Makaronilaatikko. Perunasose-/viipalelaatikko. Jauhelihakastike. Pyttipannu (keitinperunoita, sipulia, lenkkimakkaraa pätkä). Bataattikeitto (1 bataatti, 2 jauhoperunaa), puuroryynit. Kananmunia keitettyinä tai munakkaana. Nälkää ei tarvitse nähdä. 

Marttojen sivuilta saa hyviä ruokavinkkejä.

Perusruokaohjeita käytät sen mukaan, mitä itse syöt.

Pitää olla pelisilmää ja jakaa käytettävissä olevat varat koko kuukaudelle. Valmisruokaa ja herkkumättöä kannattaa ostaa vain harvoin. Pienistä puroista kasvaa huomaamatta isot joet - ymmärrät vertauksen. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
50/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ne

Mutta silti yllätti että kuukaudessa on 28-31 päivää ?

Vierailija
51/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee nälkäänsä kerjäämään ja kysymään rahaa ruokaan, niin annan ainakin sen verran, että saa hernekeittopurkin ostettua ja kyseisen päivän pärjää.

Vierailija
52/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuole jos on muutaman päivän syömättä. Omaa tyhmyyttä tuollainen on, hyvin harva työssäkäyvä ostaa edes kananuggetteja kun ne on turhan kalliita pieni paketti. Toisekseen kenellekään ei voi tulla yllätyksenä että ruoka loppuu, kun kuukaudessa on tietty määrä päiviä ollut siitä asti kun aikaa alettu seuraamaan. Ja kyllä kaikki joulut, juhankukset, pääsiäiset jne tulee nekin joka vuosi, eli ei pitäisi yhtäkkiä huomata että on rahat humpannut ja joku

Ei mikään yllätä, tuet on vain niin sairaan pienet ettei niillä normaali ihminen pärjää koko kuukautta ja saa ruokaa.....

AP

Vierailija
53/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ajautunut tuohon tilanteeseen?!

Vierailija
54/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää tyhjiä pulloja. Jos keräät kymmenen 1,5 litran pulloa niin saat sillä yhden pakastepitsapaketin.

Itse suosittelen kaurapuuroa, olitpa rahaton tai miljonääri. Sikaedullista ja terveellistä.

Vierailija
55/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holtittomalla tuhlaamisella. Ja sitten on rahat ja nuggetit loppu.

Vierailija
56/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa asuntoa, ei saa töitä sen takia.....

AP

Vierailija
57/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinnyt jo kauan, että miten huonosti ihmiset osaavat hoitaa raha asiansa. Jos ei 587€/kk sulle riitä, niin teet kyllä jotakin väärin. Ruokaa saa kaupasta halvallakin jos vain osaa ostaa. Tee itse ruat, älä syö eineksiä.

AP

Mitä ne laskut tarkalleen ottaen ovat?

Vierailija
58/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mitä ne laskut tarkalleen ottaen ovat?

Vuokran omavastuu osuus, puhelinlasku, nettilasku yms.

AP

Vierailija
59/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole vanhempia jotka auttavat ? Todellakin auttaisin omaa lastani ja olen 100%varma että äitini tai veljeni laittaisi satasen, pari tililleni jos nälkää näkisin.

N51

Ei voi laittaa kun se leikataan sitten ensi kuun tuista

AP

Kannattaisi antaa käteisenä.

Vierailija
60/114 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

S-kaupassa perunan kilohinta on 0.89 senttiä. Meinaatko, että 15 kiloa perunaa ei riitä yhdelle päivälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan