Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella pieni määrä, usko pois. Olen itse ollut swingeri jo 90-luvulta, ja tiedän että tämä todella marginaalinen juttu. Media paisuttelee asiaa.
Susta Himos esim. marginaalista? Puolitoista tuhatta kävijää kerrallaan. Taidat feikata. Yhteisön paikassa viikoittain kymmenien - satojen kävijöiden tapahtumia.
1500 ihmistä 4.5 miljoonasta maamme aikuisväestöön kuuluvasta on suhteellisesti todella marginaalista.
Jossain Tampereella käy 13 tuhatta ihmistä katsomassa jääkiekkoa pari kertaa viikossa. Että nääs silleen.
Paljonko Suomessa on uskovia? InfoFinland kertoi viime vuoden lopussa, että 60% kuuluisi evankelisluterilaiseen kirkkoon, mutta sehän ei vielä todista mitään. Kaikki uskovat eivät edes kuulu kirkkoon ja osa on ortodokseja.
Jos tuokin huomioidaan, näkisin että 1500 voisi olla aika marginaalinen ryhmä. En nyt tiedä moniko uskova kirkosta on jo eronnut kun kirkko pyllistelee seurakuntalaisilleen niin monella tavalla kuin vaan keksii.
Miksi Himos-lomien liikevaihto on mielestäsi huono asia? Konkkaan pervojen pesä! Sitäkö tällä tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei kestä pitkässä suhteessa.
Kuinka pitkä on pitkä suhde? Otetaan vaikka oma suhde, 29 vuotta yhdessä ja seksi toimii edelleen aivan loistavasti. Milloikohan tämä downfall tulee.
29 vuotta ei ole edes vielä pitkä suhde. Kunnioitettava silti, nykyaikana.
Yhteiskunta ei enää samalla tavalla tuomitse naisten seksihurjasteluja kuin aiemmin. Moraali heltyy. Sääli vaan miehiä, koska aika harvalla miehellä on mahdollisuus saada seksiä yhtä helposti kuin naisen. Ellei sitten mennä nimenomaan parinvaihtoihin joissa myös mies saa kokea uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei enää samalla tavalla tuomitse naisten seksihurjasteluja kuin aiemmin. Moraali heltyy. Sääli vaan miehiä, koska aika harvalla miehellä on mahdollisuus saada seksiä yhtä helposti kuin naisen. Ellei sitten mennä nimenomaan parinvaihtoihin joissa myös mies saa kokea uuden kumppanin.
Kyllä, olen todella tyytyväinen swingerparin mies.
Rakas puolisoni oli taannoin aloitteellinen.
Kuinka monta yli 70 v avoimessa tai polysuhteessa olevaa Suomessa arviodaan olevan ja vielä sellaisia jotka ovat sitä tehneet teini-iästä tai varhaisaikusuudesta saakka? Lukuja vaan ketjuun!
Vierailija kirjoitti:
Ap on aloituksessa 47-vuotias nainen. Nyt mies 😁
Mites mä sanoinkaan jokunen suvu sitten... moi Jorma, just joo!
Nää on jotain äijien fantasioita.
Todella kummallinen ajatus.
Meidän parisuhteessa minä olen paljon kokeilunhaluisempi kuin mies, lisäksi minä olen ehdottanut avointa suhdetta miehelle, mutta mies ei halunnut. Kaikki uudet jutut seksissä ovat olleet minun ehdottamiani.
Minulla on ollut aiemmin hyvää ja kiihkeää seksiä tuntemattomien kanssa yhdenyönsuhteissa, sanoisin pikemminkin, että läheisyys ja tunteet latistavat sitä.
Olen käynyt seksimessuilla keski-ikäisenä.
Eli jos ette ole kiinnostuneita seksistä, niin älkäähän yleistäkö sitä muihinkin keski-ikäisiin naisiin, ouhukaa vain itsestänne.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän parisuhteessa minä olen paljon kokeilunhaluisempi kuin mies, lisäksi minä olen ehdottanut avointa suhdetta miehelle, mutta mies ei halunnut. Kaikki uudet jutut seksissä ovat olleet minun ehdottamiani.
Minulla on ollut aiemmin hyvää ja kiihkeää seksiä tuntemattomien kanssa yhdenyönsuhteissa, sanoisin pikemminkin, että läheisyys ja tunteet latistavat sitä.
Eli jos ette ole kiinnostuneita seksistä, niin älkäähän yleistäkö sitä muihinkin keski-ikäisiin naisiin, ouhukaa vain itsestänne.
N50+
Missä on sanottu etteivät ihmiset olisi kiinnostuneita? Olet tyypillinen muita tuomitseva ihmisenmuotonen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta yli 70 v avoimessa tai polysuhteessa olevaa Suomessa arviodaan olevan ja vielä sellaisia jotka ovat sitä tehneet teini-iästä tai varhaisaikusuudesta saakka? Lukuja vaan ketjuun!
Luulisin että heitä löytyy jokukymmen jostain siirtolapuutarhayhdistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Moraali höltyy, ei helly.
Edelleenkään kaikki naiset tai miehet eivät ole löyhämoraalisia. Yllättävän moni viettää yllättävän korkeatasoista moraalia monessa muussakin asiassa. Se ei ole muodikasta, mutta suurin osa suomalaisista on kutakuinkin normaaleja moraaliltaan. Moraalisuus ei muuten ole synonyymi seksikielteisyydelle, eikä aina edes liity mitenkään seksiin. Seksin saatavuuden ei tarvitse olla yhdenveroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, eli suhteellisesti todella valtava määrä aikuisista. Jälleen yksi osoitus apn argumenttien onttoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+
Esimerkiksi tässä ketjussa on moni nainen kirjoittanut mustaa valkoisella siitä, ettei heitä enää 40+ seksi kiinnosta.
Nyt on akateemikko oikeassa.
Elämä on vakava sairaus joka johtaa kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, eli suhteellisesti todella valtava määrä aikuisista. Jälleen yksi osoitus apn argumenttien onttoudesta.
Myös Kastenwagen-harrastajissa on aikoinaan monisuhteisia ollut mutta siitä te Skodan omistajat ette tiedä midn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraali höltyy, ei helly.
Edelleenkään kaikki naiset tai miehet eivät ole löyhämoraalisia. Yllättävän moni viettää yllättävän korkeatasoista moraalia monessa muussakin asiassa. Se ei ole muodikasta, mutta suurin osa suomalaisista on kutakuinkin normaaleja moraaliltaan. Moraalisuus ei muuten ole synonyymi seksikielteisyydelle, eikä aina edes liity mitenkään seksiin. Seksin saatavuuden ei tarvitse olla yhdenveroista.
Ja tämä sapettaa apta. Siksi tuo avaus.
Vierailija kirjoitti:
Ap. kuten huomaat, paljastuit heti mieheksi.
Miten naiset tajuavat heti miehen aivoitukset, mutta miehet eivät tuon vertaa ymmärrä naisia, vaikka ovat jakaneet heidän kanssaan saman planeetan jo aikojen alusta lähtien?
Kärjistettynä: nainen hakee avioliiton ulkopuolista suhdetta jos hän on narsistinen elämyshakuinen luonne, joka haluaa olla jatkuvasti rakastunut ja liehitelty tai jos hän on norminainen joka kokee, että hän ei saa rakkautta ja huomiota omassa suhteessaan. Eli nainen ei hae m*lkkua vaan romanssia, romantiikkaa ja huomiointia. Jos nainen saa näitä asioita tai edes lupauksen näistä asioista suhteen ulkopuolelta, hän voi tarttua tilaisuuteen.
Naista ei kiinnosta sinun m*lkkusi vaikka se jöpöttäisi kuinka. Naista kiinnostaa sinun kykysi hurmata hänet.
Jos nainen haluaa avoimeen suhteeseen, liikutaan vaarallisilla vesillä. Nainen on silloin jossain määrin tympääntynyt mieheensä ja suhteese
Analyysin käytännön ilmentymä on entinen pääministeri Sanna Marin. Vuonna 2022 alkoi häneltä tulla julkisuuteen kommentteja jotka ovat avoimen suhteen harrastajille hyvin tyypillisiä. Esimerkkinä lause: Voikoyhdeltä ihmiseltä saada kaikkea?
No sitten hän erosi 2023 ja jatkoi seurusteluaan kampaajapoikaystävänsä kanssa. Tästä suhteestahan lehdet ovat esittäneet juttuja että tuo suhde olisi ollut käynnissä Marinin ollessa vielä avioliitossa mutta ei mennä nyt siihen.
Sitten kas kummaa Marinilta tulee 2023 kipakka ulostulo jossa lainasi Marianne Albrightia. Paljastuikin että kyseessä oli Marinilta mustasukkaisuuden purkaus kun kävi ilmi että kampaajakullalla oli myös toinen nainen samanaikaisesti.
Eli olet oikeassa analyysissasi. Monesti avointa suhdetta käytetään lennosta vaihtamisen kulissina.
Olisipa Sanna Marinin häpyraosta hieman ulospilkistävät sisemmät häppärit suussani juuri nyt.
Saattaisin pyytää bi-vaimoni imemään hänen pieniä rintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa Sanna Marinin häpyraosta hieman ulospilkistävät sisemmät häppärit suussani juuri nyt.
Saattaisin pyytää bi-vaimoni imemään hänen pieniä rintojaan.
Puhutko ex vaimostasi? 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin pyytää bi-vaimoni imemään hänen pieniä rintojaan.Puhutko ex vaimostasi? 😉
Vaimo! Ollaanko me erottu!?
- ei kuulemma olla vaan ollaan menossa vappuna Himokselle.
No koska kaikki epänormaali on epänormaalia vasta kun Päivi on sen tuominnut. Muuten swingeröinti on ainoastaan mielekästä K-18 harrastustoimintaa.