Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ensin, mitä tarkoitat asiattomalla kommentilla. Tarkoitatko, että haluat pohtia asiaa vain niiden kanssa, jotka ovat kiinnostuneita tekemään kuvaamallasi tavalla tai jo tekevät?
Muuten voi tulla myös erilaisia vastauksia. En ole itse koskaan ollut kiinnostunut, enkä tiedä henkilökohtaisesti ketään jolla olisi kiinnostusta tai tekemisiä sen suhteen.
Arvelen, että se on osoitus nykyajan kertakäyttökulttuurista ja ahneudesta. Jännitystä ja aina parempia elämyksiä halutaan koko ajan. Seksi ja seksuaalisuus on upeaa, ja joillekin voi tulla karkkikauppaefekti. Voi alkaa tuntua siltä, että "on sen arvoinen" että pitää saada ja kokea kaikki, ja voi tuntea että ikä alkaa painaa ja on viimeinen mahdollisuus "nauttia elämästä", kaikesta mistä vaan voi.
Voisin nähdä niinkin, että olen sen arvoinen, että minun ei tarvitse. Rakennan mieluummin sitä mitä on, ei tarvitse kerätä krääsää ja katinkultaa aarteeksi. Min
Kiitos vastauksesta. Se ei tosin liittynyt ketjussa käsiteltävään aiheeseen, onko keskustelu avoimista suhteista lisääntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ensin, mitä tarkoitat asiattomalla kommentilla. Tarkoitatko, että haluat pohtia asiaa vain niiden kanssa, jotka ovat kiinnostuneita tekemään kuvaamallasi tavalla tai jo tekevät?
Muuten voi tulla myös erilaisia vastauksia. En ole itse koskaan ollut kiinnostunut, enkä tiedä henkilökohtaisesti ketään jolla olisi kiinnostusta tai tekemisiä sen suhteen.
Arvelen, että se on osoitus nykyajan kertakäyttökulttuurista ja ahneudesta. Jännitystä ja aina parempia elämyksiä halutaan koko ajan. Seksi ja seksuaalisuus on upeaa, ja joillekin voi tulla karkkikauppaefekti. Voi alkaa tuntua siltä, että "on sen arvoinen" että pitää saada ja kokea kaikki, ja voi tuntea että ikä alkaa painaa ja on viimeinen mahdollisuus "nauttia elämästä", kaikesta mistä vaan voi.
Voisin nähdä niinkin, että olen sen arvoinen, että minun ei tarvitse. Rakennan mieluummin sitä mitä on, ei tarvits
Vastaapa ap sinulle esitettyyn kysymykseen? Vai onko niin ettet kykene vastamaan vaan luikit karkuun kuin pikkupoika joka jäi omenavarkaissa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?
No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat.
Jokaiselle naiselle on rivi ottajia seksiin. Enemmän ylpeä voisi olla vaimosi, jos sinäkin kelpaat toisille.
Mitä ihmettä? Tärkeintä kai olisi, että opettelisi yhdessä, ei "kelpaamaan" toisilleen vaan olemaan hyviä yhdessä. Muuten on sama erota. Miksi liata kaunis ja hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin nähdä niinkin, että olen sen arvoinen, että minun ei tarvitse. Rakennan mieluummin sitä mitä on, ei tarvits
Eikö? Minusta kukaan tuttu tai ystävä ei ole ilmaissut kiinnostusta asiaa kohtaan. Onko se asian vierestä? Kaivataanko mielipidettä ja perustelua siihen vain jos kanta on sama kuin aloituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä sanoo, että ei tunne ketään, joka tuota haluaisi tai ei minun tuttavapiirissä. Onko teillä koskaan edes vilahtanut mielessä, että teidän tuttavapiiri tuntee teidän tuomitsevan asenteen ja siksi eivät kerro? Kas kun se tuomitseva asenne suorastaan huokuu näistä kommenteista jo ruudunkin läpi. Kuka haluaisi tuota kasvoilleen hierottavan?
Kas kun en ole harrastanut tuomitsevaa "asennetta". Ehkäpä tuttavapiirejä on erilaisia. Voi olla, että sinunkin tuttavapiirisi on samanhenkinen kuin sinä. Tai voi olla, että he pelkäävät sinun olevan kärkäs tai katkaisevan välit, jos eivät hymistele olevansa samaa mieltä. Ruudun läpi tulee ihan sellainen huoku, että voi hyvinkin olla näin.
Alkaa tulemaan ap tunnistettavaksi. 😊
Ap on aloituksessa 47-vuotias nainen. Nyt mies 😁
Mites mä sanoinkaan jokunen suvu sitten... moi Jorma, just joo!
Nää on jotain äijien fantasioita.
Joskus nuoruudessa tunsin tyypin joka oli epävakaa ja halusi saada huomiota mistä tahansa niin oli sitten avoimissa suhteissa. Tuli kyllä kaikenlaisia kokemuksia mutta hän tajusi että ei ihminen voi sillä tavalla loppuelämäänsä elää. Avoimissa suhteissa hånellä maaniset ja depressiiviset ajanjaksot seurasivat toisiaan mutta jatkuva levottomuus ja rauhattomuus oli läsnä. Lopulta tajusi että rauha löytyy uskollisesta perinteisestä parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodelta 2015 Finsex-tutkimuksessa 45 - 54-vuotiaiden ikäryhmässä oli avo- tai avioliitossa olevilla ollut ainakin kaksi eri seksikumppania kuluneen vuoden aikana miehistä 9 prosentilla ja naisista 5 prosentilla.
Kuka sitten määrittelee, onko se paljon vai vähän. Miehistä joka kymmenes, naisista joka kahdeskymmenes. Eli jokainen tuntee tällaisia useamman, vaikkei sitä ehkä tiedäkään.
Niin. Personallisuushäiriöiden esiintyvyyden kanssa samaa tasoa. Ei mulla muuta.
Taitaa tosiaan korreloida ainakin epävakaan ja kaksisuuntaisen kanssa. Hyvä huomio.
Vierailija kirjoitti:
Arvon 422, Sieltä tuli oikein "alphaurosmainen ärähdys" että akat pysykää aiheessa!
Jos haluat naisen, joka suhtautuu luontevasti vapaaseen suhteeseen, niin ota trans-nainen!
Mun yhdellä kaverilla on trans-nainen ja hän on hyvännäköinen, jättisilikonit ja kaikki ja hän kannattaa avoimia seksisuhteita. Hän sanoi että trans-naisilla on samanlainen "mind-set" seksin suhteen kuin miehillä.
Koskee myös teitä neitejä. Nyt se silvottu kulli helvettiin tästä ketjusta!
Vierailija kirjoitti:
Arvon 422, Sieltä tuli oikein "alphaurosmainen ärähdys" että akat pysykää aiheessa!
Jos haluat naisen, joka suhtautuu luontevasti vapaaseen suhteeseen, niin ota trans-nainen!
Mun yhdellä kaverilla on trans-nainen ja hän on hyvännäköinen, jättisilikonit ja kaikki ja hän kannattaa avoimia seksisuhteita. Hän sanoi että trans-naisilla on samanlainen "mind-set" seksin suhteen kuin miehillä.
Minusta ei mitenkään outoa. Ei miehestä tule naista vaikka laitattaisi silikoneja useamman parin. Mielen rakenne pysyy myös samanlaisena, vaikka haluaisi olla nainen.
Ah, kuinka raikas ketju näinä aikoina. Osoittaa että mikä tahansa roskan suoltaminen ei mene ihmisille enää läpi edes täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ah, kuinka raikas ketju näinä aikoina. Osoittaa että mikä tahansa roskan suoltaminen ei mene ihmisille enää läpi edes täällä.
Toivon enemmän ketjussa havaittuja tekstianalyyseja ja mitä pettämiseen tulee niin referenssinä mainittiin Jussi Halla-ahon 8v jatkunut pettämiskuvio au-lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon enemmän ketjussa havaittuja tekstianalyyseja ja mitä pettämiseen tulee niin referenssinä mainittiin Jussi Halla-ahon 8v jatkunut pettämiskuvio au-lapsineen.
Kommentoi vaan molempia halutessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoi vaan molempia halutessasi.
No siis kyllä. Mutta vain avoimessa suhteessa olevaa naista panisin.
Ap. kuten huomaat, paljastuit heti mieheksi.
Miten naiset tajuavat heti miehen aivoitukset, mutta miehet eivät tuon vertaa ymmärrä naisia, vaikka ovat jakaneet heidän kanssaan saman planeetan jo aikojen alusta lähtien?
Kärjistettynä: nainen hakee avioliiton ulkopuolista suhdetta jos hän on narsistinen elämyshakuinen luonne, joka haluaa olla jatkuvasti rakastunut ja liehitelty tai jos hän on norminainen joka kokee, että hän ei saa rakkautta ja huomiota omassa suhteessaan. Eli nainen ei hae m*lkkua vaan romanssia, romantiikkaa ja huomiointia. Jos nainen saa näitä asioita tai edes lupauksen näistä asioista suhteen ulkopuolelta, hän voi tarttua tilaisuuteen.
Naista ei kiinnosta sinun m*lkkusi vaikka se jöpöttäisi kuinka. Naista kiinnostaa sinun kykysi hurmata hänet.
Jos nainen haluaa avoimeen suhteeseen, liikutaan vaarallisilla vesillä. Nainen on silloin jossain määrin tympääntynyt mieheensä ja suhteeseensa ja on vaarana että hän löytää jonkun toisen paremman ja ottaa eron. Oma mies ei ole hänelle enää rakkauden ja erotiikan lähde, vaan joku jonka voi korvata. Jos mies haluaa avoimen suhteen niin hän voi hyvinkin rakastaa vaimoaan mutta haluaa kokeilla muutakin biologisten tarpeidensa tyydyttämiseen. Vähän kuin kokeilisi lavuaariin pissaamista pöntön sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En elä avoimessa suhteessa siinä mielessä kuin monet ajattelevat, mutta käymme kyllä seksiklubeilla mieheni kanssa pari kertaa vuodessa. Olemme aina yhdessä, mutta myös muita voi olla mukana. Olen alkuperäisen viestin ikäryhmää enkä ole ainoa tuttavapiirissäni, joka tällaista harrastaa.
Meillä sanoin, tosin käymme klubeilla noin kerran kuukaudessa koska miksipä ei.
Tuttavapariskuntia me emme tiedä mutta kylläkin pari tuttua sinkkua.
Ja lehmätkin lentää, juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä sanoo, että ei tunne ketään, joka tuota haluaisi tai ei minun tuttavapiirissä. Onko teillä koskaan edes vilahtanut mielessä, että teidän tuttavapiiri tuntee teidän tuomitsevan asenteen ja siksi eivät kerro? Kas kun se tuomitseva asenne suorastaan huokuu näistä kommenteista jo ruudunkin läpi. Kuka haluaisi tuota kasvoilleen hierottavan?
Mulla ei ole tuomitseva asenne. Olen aika lailla suvaitsevainen. :D
Älä sä ala kuvittelemaan asioita ihmisistä joita et tunne.
Juu, olet aika lailla suvaitsevainen, mutta mennet tullen halveeraat ja nimittelet avoimessa suhteessa olevia :D
Mikäs tuossa sitten oli halveeraavaa ja nimittelyä, kysyy eri :D
Enemmän surullista että (oletettavasti) läheisimmän ihmisen arvo määräytyy sen mukaan, että toiset miehet haluavat testata. Ihan kuin auto on hyvä jos muut ovat kiinnostuneita koeajosta, tai lainailevat jotain hienoa työkalua. Höveli mies lainaa ja kokee että hyödyke on arvokkaampi kun kelpaa muillekin.