Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni viettää vapaapäivänsä mieluummin kaverin raksalla auttamassa kuin lastensa kanssa

Vierailija
24.03.2024 |

Meillä on neljä- ja kuusivuotiaat lapset. Mies tekee arkisin pitkiä työpäiviä, tai siis työmatkan takia päivät venyy pitkiksi. Tulee yleensä kotiin kun minä laittelen lapsille jo iltapalaa. Viikonloput sitten vapaat. Mutta mitä tekee mies? Menee lauantaisin ja sunnuntaisin auttelemaan kaverinsa raksalle. Ilmaiseksi. Kun kaveria pitää auttaa. Kyllähän minä lapset hoidan ja mielelläni vietän viikonloput lasten kanssa, mutta ihmettelen kyllä. Miksi halusi perheen jos kaverin raksakin on tärkeämpi kuin omat lapset.

Kommentit (307)

Vierailija
21/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siksi, että raksalla auttelu on miehen mukavuusalueella, kun taas lasten kanssa vietetty aika epämukavuusalueella. Valitettavan monet miehet ajattelevat näin.

Tilanne saattaa muuttua, kun lapset vähän kasvavat. Jotkut miehet eivät mitenkään nauti pienten lasten seurasta, vaikka ne lapset olisivatkin omia. 

Kannattaa totuttaa pienestä pitäen. Harvemmin ne muuttuu vuosienkaan myötä.

Vierailija
22/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että tulette kaikki sinne kaverin raksalle auttamaan. Laatuaikaa yhdessä.

Lapset siellä hengenvaarassa. Ei ne raksahommat ikuisuuksia kestä.

Minä lähes  asuin 2 - 7 -vuotiaana raksalla. Isä oli siellä töissä ja auttelin häntä. Hain nauloja, sahaa, ruuvareita, hiomapaperia ja milloin mitäkin hän tarvitsi. Siihen aikaan ei ollut päivähoitoa. Ainoa haittapuoli oli kun menin kouluun niin kiroilin kun raksamies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ukkosi ollut siellä kaverin raksalla lasten syntymästä lähtien, vai miten olette aiemmin viettäneet viikonloppunne? Jos tilanne on väliaikainen, keskustelkaa asiasta. 

Tuo raksa kestää vain pari kk mutta sitä ennen oli kaverin autoprojektia, miehen vanhempien katon kunnostusta jne. Mies on todella auttavainen, mutta ei kotona. Ap

Vierailija
24/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.

Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä. 

Juuri näin. On miehiä, joilla on vahva hoivavietti, mutta on myös paljon miehiä, joilla ei ole.

Mies ei ole biologisesti yleensä ottaen lastenhoivaaja vaikka propaganda niin väittääkin.

Vierailija
25/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kuin kerran tavannut tämän raksakaverin. Hän on lapseton itse. Ei minua tai lapsia ole sinne pyydetty, eikä pyydetä pyörimään jaloissa sinne. Enhän edes tunne häntä. Asuukin 25 kilsan päässä. Ja mitä me siellä edes tehtäisiin, oltaisiin vain tiellä ja olisi miehelle todella noloa jos tungettaisiin sinne mukaan. Ap

Vierailija
26/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siksi, että raksalla auttelu on miehen mukavuusalueella, kun taas lasten kanssa vietetty aika epämukavuusalueella. Valitettavan monet miehet ajattelevat näin.

Tilanne saattaa muuttua, kun lapset vähän kasvavat. Jotkut miehet eivät mitenkään nauti pienten lasten seurasta, vaikka ne lapset olisivatkin omia. 

Eipäs, kun kaveri tarvitsee apua, silloin autetaan. Sitä voi itsekin joskus tarvita kaverin apua.

Jos voi mennä näinkin, mutta menisikö mies hoitamaan kaverin lapsia yhtä innokkaasti, jos kaveri pyytäisi? Toimiiko kaveriapu tässäkin?

Kysyin just omalta mieheltä, menisikö hän viikonlopuksi hoitamaan kaverinsa lapsia, jos kaveri pyytäisi. Ei menisi. No menisikö auttelemaan raksalla? Saattaisi mennä.

Vierailija
27/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus, oletan et mies käy töissä ja haluu viettää omaa aikaa. Sama kuin naiset tykkää vaikka kasvohoidoista jne (en yleistä) 

Vierailija
28/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää

Vierailija
29/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tämä koske vain miehiä. Minä en ole naisena ikinä nauttinut pikkulapsien kanssa olemisesta. Minulla on yksi lapsi ja enempää ei lapsia tule juuri tästä syystä. Olen jatkuvasti epämukavuusalueella, sillä kestän huonosti meteliä, sotkua ja kitinää. Onneksi muksu kasvaa koko ajan ja kehittyy. Ja onneksi pystyn kasvatustyöllä vaikuttamaan ainakin jossain määrin siihen millainen hänestä tulee käytökseltään isompana. 

Vierailija
30/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon naisten pitää varautua jos lapsia haluaa. Se niiden hoito ja kasvatus on 99% naisen vastuulla.

Vierailija
31/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastus, oletan et mies käy töissä ja haluu viettää omaa aikaa. Sama kuin naiset tykkää vaikka kasvohoidoista jne (en yleistä) 

Oho luinpa alotusviestin huonosti, pahoittelut. Mutta niin :D

Vierailija
32/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainiin. Itse en pääse kasvohoitoon, koska ei ole ketään olemaan lasten kanssa sillä aikaa. Ap

Vierailija
33/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettää

Jos pettää niin ei se tähän raksaan liity, puhuu usein iltaisin kaverin kanssa puhelimessa tästä raksasta ja laittaa usein kuvia minulle kun on siellä. Ap

Vierailija
34/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mees kattoo että on siellä raksalla. Viet vaikka kaffeeta ja pullaa. 

Ettei vaan luirua jonku akan luona?

Vierailija
35/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettää

Mun ex alkoi yhtäkkiä autella kaverin kaveria raksahommissa viikonloppuisin, auttaminen vaati myös aina yön poissaoloa. Äijä sotkeentui sitten valheissaan, kun ei muistanut edes missä päin Suomea rakennusprojekti oikeastaan sijaitsi.

Vierailija
36/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mees kattoo että on siellä raksalla. Viet vaikka kaffeeta ja pullaa. 

Ettei vaan luirua jonku akan luona?

En mene.

Ap

Vierailija
37/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin viettäisin päiväni mieluummin AP:n miehen kaverin raksalla kuin AP:n ja hänen lapsiensa kanssa.

Ja sitten ihmetellään, miksi tavallinen suomalainen mies ei kelpaa.

Vierailija
38/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.

Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä. 

Sinä se jaksat tätä viestiä copypasteta joka ketjuun. Hoivavietti ja vastuu perheestä ovat kaksi eri asiaa. Hoivavietti myös vaihtelee yksilöstä toiseen, oli sitten äiti tai isä kyseessä. 

Vierailija
39/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mentäisiin koko perhe sinne raksalle. Hauskaa sellainen yhdessä puuhailu, paljon parempaa kuin mikään hoplop. Ei kai siellä nyt kuitenkaan pysyvästi kaikki viikonloput mene, talo varmaan valmistuukin joskus. Sitten taas jotain muuta. 

Et kai ole niin hoopo, että kuvittelet rakennustyömaalla tekemisen olevan jotain "puuhailua"?

Vierailija
40/307 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 47-vuotias, ei erityisen hottis, vähän ujo, ei ole koskaan saanut helposti naisseuraa. Pettäminen ei ole kovin todennäköinen selitys nyt. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä