Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perehdyttäjä ei ota vastuuta perehdytyksestä eikä auta.

Vierailija
28.05.2023 |

Perehdytyssuunnitelma on mutta sitä ei noudateta. Paljon on vielä ohjelmia ja asioita johon pitäisi tutustua ja opetella. Perehdyttäjä ei kommentoi kun kysyn niistä.
Ei myöskään auta kun kysyn jotain niistä asioista joita olen nyt joutunut tekemään yksin vaikka en kaikkea osaa. Toiset tiimiläiset huokailee kun joudun kydymään heiltä. Viime viikolla kysyin yhdeltä toiselta tiimiläiseltä apua. Käski odottaa hetki kun oli lähettämässä yhtä sähköpostia. Huokaili ja kiroili kun posti ei lähtenyt (spostissa oli jotain ongelmaa sinä päivänä). Yhtäkki nousi ylös ja huusi ei tästä tule hevonhelvettiä ja lähti kiroillen kannat kopisten ulos huoneesta. Jäin istumaan ihmettelemään et mitä ihmettä tapahtui.
Muita ei ollut enää paikalla siihen aikaan. Tämä ei ollut eka kerta kun jään vailla vastausta. Parhaan kykyni mukaan selaan ensin omia ohjeita ennen kun kysyn.
Olen nyt kohta kuukauden ollut töissä ja nyt jo tökkii töihinmeno. Joka aamu jännittää et taasko jätetään oman onnensa nojaan.
En ymmärrä mitä järkee tällaisesta perehdytyksestä on. Itsekin toiminut edellisessä työssäni perehdyttäjänä ja tasan autan uutta henkilöä sen minkä tarvii ja katson että suunnitelmasta käydään kaikki läpi.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisten työelämään ja onnea vaan.

Vierailija
2/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on siellä tuöpaikalla sanonut, kun olet tästä siellä keskustellut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellenkään me emme pysty muuttumaan perehdyttäjiksi emmekä pysty vaikuttamaan siihen mitä työpaikalla tapahtuu. Alkaa pikku hiljaa jo tympimään tämä aihe ja tämän myös halusin sanoa kun aiheen avasin, avatkaa ne suunne siellä työpaikalla. Vaatikaa, vaatikaa ja vaatikaa.

Vierailija
4/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nimetty perehdyttäjä ei ole kommentoinut millään tavalla kun olen kysynyt. Kysyin onko muihin asioihin/ohjelmiin ohjeita joita voisin lukea. Ei ole, oli vastaus. No, se siitä sitten.

Ap

Vierailija
5/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene esimiehen puheille, ja kerro mitä perehdytyst vielä tarvitset

Vierailija
6/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimieheeni on tämä minun nimetty perehdyttäjä. Tämän unohdin mainita aloituksessa.

Ap

Vierailija
7/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työsi vain sillä tasolla mitä osaat.

Vierailija
8/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla on havaittavissa jaksamisvajetta ja nyt pitäisi jaksaa sitten vielä oman työpanoksen lisäksi jaksaa panostaa kesätyöntekijöihin. Meille ei niitä tänä vuonna palkattu kun haluttiin mielummin pilkkoa omat lomat, että työt pyörii ilman ylimääräistä taakkaa. Älä ota henkilökohtaisesti, mutta nyt ei vaan voimavarat riitä mihinkään ylimääräiseen. Tässä on viimeiset kolme vuotta ollut melkoista myllerrystä sekä työ-, että siviilielämässä.

Vierailija
9/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen perehdyttäjän homma ole olla koko ajan sua neuvomassa, sillä on ne normaalitkin työt. Jos perehdyttäjä ei kaikkea ehdi, sun kannattaa olla yhteydessä esihenkilöön, jotta saat tarvittavan perehdytyksen.

Vierailija
10/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimieheeni on tämä minun nimetty perehdyttäjä. Tämän unohdin mainita aloituksessa.

Ap

Niin, mitä hän on sanonut kun olet kertonut miten sinä koet asioiden olevan tällä hetkellä olevan?

Vierailija
11/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten otat yhteyttä hänen esihenkilöönsä, jotta perehdytyksesi tulee hoidettua.

Vierailija
12/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle nimetty perehdyttäjä ei ole kommentoinut millään tavalla kun olen kysynyt. Kysyin onko muihin asioihin/ohjelmiin ohjeita joita voisin lukea. Ei ole, oli vastaus. No, se siitä sitten.

Ap

Työelämä eroaa koulumaailmasta juuri siten ettei sitä ole valmiiksi sanoitettu(eikä opettajaa sanoittamassa), ohjeistettu, jne. Esim yleensä ohjelmista selviää, kun osaa vaan lukea. Ei niitä tarvitse pelätä vaan rohkeasti kokeilla ja oppia virheiden ja erheiden kautta. Vai kuoleeko joku, jos teet jonkun virheen?

Vierailija
13/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koeajalla. Sano että haluat lopettaa, koska et saa tarvittavaa perehdytystä. Esimiehesi voi sitten päättää kumpi on työpaikalle parempi: perehdyttää sinut kunnolla vai aloittaa uusi rekry.

Vierailija
14/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sitkeä.

Koeajan jälkeen alat kehittää tuon onnettoman puljun perehdytyskäytäntöjä oikeaan suuntaan.

Perehdyttäjäsi on onneton, työhönsä kyllästynyt pelle, jonka kotiasiatkaan eivät ehkä ole kunnossa.

- Jos olisit tullut meille, sinulla olisi useampi perehdyttäjä (erilaisia tehtäviä, joihin perehdytetään, ja paras perehdyttäjä on aina se, joka osaa ko. homman), eikä jätetä yksin haahuilemaan ja ihmettelemään. Samalla tulevat ihmiset ja talo tutuiksi. Olemme saaneet kiitosta erinomaisesta perehdytyksestä.

Vierailija
15/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työelämä eroaa koulumaailmasta juuri siten ettei sitä ole valmiiksi sanoitettu(eikä opettajaa sanoittamassa), ohjeistettu, jne. Esim yleensä ohjelmista selviää, kun osaa vaan lukea. Ei niitä tarvitse pelätä vaan rohkeasti kokeilla ja oppia virheiden ja erheiden kautta. Vai kuoleeko joku, jos teet jonkun virheen?

Joo, kyllä niitä neuvojia sitten löytyy kun kaikki menee päin persettä.🤣 Tuskin aloittajaa on tosiaan palkattu rooliin, jossa saa jotain peruuttamatonta aikaiseksi. Enemmän nyt sitä luottoa omaa tekemiseen. 👍

Vierailija
16/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, kyllä niitä neuvojia sitten löytyy kun kaikki menee päin persettä.🤣 Tuskin aloittajaa on tosiaan palkattu rooliin, jossa saa jotain peruuttamatonta aikaiseksi. Enemmän nyt sitä luottoa omaa tekemiseen. 👍

Yleensä ne jo olemassaolevat työntekijät ovat vain joutuneet ottamaan uudet ohjelmat käyttöön ilman mitään ihmeempiä perehdytyksiä. Kyllä se sitten ärsyttää, jos uusi työntekijä vaatii monien tuntien opastusta ohjelman käyttöön yhä uudestaan.

Vierailija
17/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se lukeminen aina niin helppoa ole. Olen kerran joutunut ihan kantasuomalaiselle opettamaan lukemaan kolme sanaa, anna tehtäväksi ja validoi.🤣 Viikon toiston jälkeen alkoi työ sujua joten kuten. Vaikka yleisesti luullaan kyllä niissä tekijöissäkin puutteita on, eikä vain perehdyttäjissä.

Ei ap kukaan odota sulta, että osaisit heti tehdä kaiken oikein. Elämässä ei oikein voi riippua muissa vaan luottaa siihen omaan tekemiseen.

Vierailija
18/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puolet tässä on se että koeaikaa jäljellä vielä noin 3kk ja koko pesti on määräaikainen vuoden loppuun. Eli pois pääsen kyllä ja olen jo aloittanut vakkaripaikan haun muualta. Tuohon puljuun en meinaa jäädä.

Täytyy ens viikolla vielä yrittää puhua tästä perehdytysasiasta. Tuota just pelkäänkin et jos teen väärin niin sit ollaan kyllä huutamassa kuorossa. Kukaan ei toki kuole jos virheen tekee mutta eikö olisi järkevää tehdä asiat kerralla oikein eikä korjailla virheellisesti tehtyä jälkeenpäin.

Ap

Vierailija
19/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se lukeminen aina niin helppoa ole. Olen kerran joutunut ihan kantasuomalaiselle opettamaan lukemaan kolme sanaa, anna tehtäväksi ja validoi.🤣 Viikon toiston jälkeen alkoi työ sujua joten kuten. Vaikka yleisesti luullaan kyllä niissä tekijöissäkin puutteita on, eikä vain perehdyttäjissä.

Ei ap kukaan odota sulta, että osaisit heti tehdä kaiken oikein. Elämässä ei oikein voi riippua muissa vaan luottaa siihen omaan tekemiseen.

Tuntuu, että joka vuosi tulee aina vaan heikommin ja heikommin eväin niitä tekijöitä. Puhetta kyllä riittää, mutta teot puuttuu. Houkutus kylttiin äitisi ei ole täällä töissä on suuri, kun liikkeelle lähdetään ihan siitä, että töihin tullaan ajoissa.

Vierailija
20/62 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät puolet tässä on se että koeaikaa jäljellä vielä noin 3kk ja koko pesti on määräaikainen vuoden loppuun. Eli pois pääsen kyllä ja olen jo aloittanut vakkaripaikan haun muualta. Tuohon puljuun en meinaa jäädä.

Täytyy ens viikolla vielä yrittää puhua tästä perehdytysasiasta. Tuota just pelkäänkin et jos teen väärin niin sit ollaan kyllä huutamassa kuorossa. Kukaan ei toki kuole jos virheen tekee mutta eikö olisi järkevää tehdä asiat kerralla oikein eikä korjailla virheellisesti tehtyä jälkeenpäin.

Ap

Kuuntelemalla siitä selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän